Sünen-i Nesâî Hadis Kitabı

197-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Ümmü Süleym Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile konuşuyordu ben de yanlarında oturuyordum. Ümmü Süleym şöyle dedi: Allah’ın Rasûlü! Allah gerçek ve hak olan şeyleri açıklamaktan çekinmez. Erkeklerin gördüğü gibi rüya görüp te ihtilam olan kadının gusül edip etmemesi hakkında ne dersin?) dedi. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de ona: gusül etmesi gerekir) dedi. Âişe diyor ki: Ben Ümmü Süleym’e: olsun sana hiç kadın böyle rüya görüp te ihtilam olur mu?) dedim. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bana dönerek: iyiliğini versin, peki anne ile çocuğu arasındaki benzerlik nereden geliyor.) buyurdular. (Buhârî, Gusül: 22; İbn Mâce, Tahara: 107)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Kadınlarda İhtilam Olursa Guslederler
198-) Ümmü Seleme (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, bir kadın Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e gelerek şöyle dedi: Allah hakkı açıklamaktan çekinmez. İhtilam olduğu zaman kadının gusletmesi gerekir mi? Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de: meni geldiğini gördüğün zaman gusül edersin) buyurdu. Bunun üzerine Ümmü Seleme güldü ve: da ihtilam olur mu?) dedi. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de: çocuk annesine nasıl ve niçin benzer?) buyurdu. (Buhârî, Gusül: 22; İbn Mâce, Tahara: 107)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Kadınlarda İhtilam Olursa Guslederler
199-) Havle binti Hakim (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e rüyasında kadının ihtilam olma durumunu sordum. O da şöyle buyurdu: görürsen yıkan.) (Buhârî, Gusül: 22; İbn Mâce, Tahara: 107)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Kadınlarda İhtilam Olursa Guslederler
200-) Ebû Eyyûb (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: organından şiddetle çıkan su (meni) den dolayı su ile yıkanmak gerekir.) (yani su ile yıkanmak su çıkmasından dolayıdır) (İbn Mâce, Tahara: 110; Tirmizî, Tahara: 81)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: İhtilam Olup Meni İzi Görmeyen Ne Yapar?
201-) Enes (radıyallahü anh)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurdular ki: menisi koyu ve beyazdır, kadının menisi ise ince ve sarıdır. Hangisi üstün gelirse çocuk ona benzer.) (İbn Mâce, Tahara: 107; Müslim, Hayz: 7)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Erkekle Kadın Menisinin Farkı Nedir?
202-) Kureyşin Benî Esed kabilesinden Fatıma binti Kays (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle diyor: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’e geldim ve hayız günleri dışında kan gördüğümü söyledim, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de bana: damardan gelen bir kandır, hayız kanı başladığı zaman namazı bırak hayız kanı bittiği zaman ise üzerindeki kanı yıka ve namaz kılmaya başla) buyurdu. (Buhârî, Hayz: 29; İbn Mâce, Tahara: 115)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Bittikten Sonra Gusül Etmek Gerekir
203-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: kanı başladığı zaman namazı bırak, kan kesildiği zaman guslet ve namaza başla.) (Buhârî, Hayz: 9)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Bittikten Sonra Gusül Etmek Gerekir
204-) Yine Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Habibe binti Cahş’tan yedi sene özür kanı gelmişti. Durumundan şikayetçi olup, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e yakındı. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de: hayız kanı değildir, damardan gelen bir kandır, gusledip namazını kıl) buyurdular. (Buhârî, Hayz: 27; İbn Mâce, Tahara: 115)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Bittikten Sonra Gusül Etmek Gerekir
205-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Zeyneb binti Cahş’ın kız kardeşi, Abdurrahman b. Avf’ın karısı Ümmü Habibe binti Cahş’tan hayız kanı dışında özür kanı geliyordu. Durumu hakkında bilgi edinmek için Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e sordu. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de ona: hayız kanı değildir, damardan gelen bir kandır. Hayız kanın bittiği zaman guslet ve namazını kıl. Hayız başladığında ise namaz kılmayı bırak) buyurdular. Âişe diyor ki: Habibe her vakit namaz kılacağında guslederdi. Bazen Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in yanında kardeşi Zeyneb’in çamaşır leğeninde yıkanırdı. Kanın kırmızılığı suyu kıpkırmızı yaptığı halde çıkar Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile birlikte namaz kılardı bu özür kanı onu namazından alıkoymazdı.) (İbn Mâce, Tahara: 115; Buhârî, Hayz: 27)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Bittikten Sonra Gusül Etmek Gerekir
206-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in baldızı ve Abdurrahman b. Avf’ın karısı Ümmü Habibe‘den hayız kanı dışında yedi sene özür kanı gelmişti bu konuda, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)‘e fetva için sordu; Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): kan hayız kanı değildir, damardan gelen bir kandır. Guslet ve namazlarını kıl) buyurdular. (Buhârî, Hayz: 27; Tirmizî, Tahara: 96)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Bittikten Sonra Gusül Etmek Gerekir
207-) Âişe (radıyallahü anha) anlatıyor: Ümmü Habibe binti Cahş; hayız kanı dışında da kan geldiğini söyleyerek, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’den fetva istemişti O da: kan damardan gelen bir kandır. Guslet ve namazlarını kıl) buyurdu. O günden sonra Ümmü Habibe her namaz için guslederdi. (Buhârî, Hayz: 27; Tirmizî, Tahara: 96)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Bittikten Sonra Gusül Etmek Gerekir
208-) Yine Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, Ümmü Habibe Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e hayız kanı dışındaki gelen kanın hükmünü sordu. Âişe’de dedi ki: yıkandığı leğenin kandan dolayı kıpkırmızı olduğunu gördüm. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle cevap verdi: hayız müddetin kadar bekle, o müddet dolunca guslet. (ve namazlarını kıl)) (İbn Mâce, Tahara: 116; Müslim, Hayz: 14)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Bittikten Sonra Gusül Etmek Gerekir
210-) Ümmü Seleme (radıyallahü anha)’dan aktarılmıştır: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) zamanında bir kadından devamlı kan geliyordu. Ümmü Seleme bu konuyu Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e sormuştu. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle cevap vermişti: rahatsızlıktan önceki ay içinde kaç gün kaç gece hayız gördüğüne baksın ve bir aydan o kadar gün namaz kılmayı bıraksın. Bu belirli günlerinden sonra da kan gelmeye devam ederse, yıkansın kanın akmasını önleyecek bir bez kullansın ve namazlarını kılsın.) (İbn Mâce, Tahara: 116; Müslim, Hayz: 14)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Bittikten Sonra Gusül Etmek Gerekir
211-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre; Abdurrahman b. Avf’ın karısı Ümmü Habibe binti Cahş’tan özür kanı geliyordu ve hiç temizlenemiyordu. Bu durum, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e arz edildi. O da şöyle buyurdu: kan hayız kanı değildir. Rahimden gelen birikmiş bir kandır. Normal zamanlardaki hayız günlerini saysın o kadar gün namazlarını terk etsin sonraki günlerde ise her namaz için gusletsin.) (Buhârî, Hayz: 27; Tirmizî, Tahara: 96)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayzın Süresinin Tesbiti
212-) Yine Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Ümmü Habibe binti Cahş yedi yıl boyunca özür kanı gelmiştir. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’e sordu da şu cevabı aldı: kan hayız kanı değildir, damardan gelen bir kandır, hayız günleri sayısınca namazları terk etmesini sonra yıkanıp namaz kılmasını emretti.) Bundan sonra Ümmü Habibe her namazdan önce gusül ederdi. (Buhârî, Hayz: 27; Tirmizî, Tahara: 96)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayzın Süresinin Tesbiti
213-) Fatıma binti ebi Hubeyş (radıyallahü anha) anlatıyor: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in huzuruna çıktım ve devamlı gelen kandan dolayı şikayetimi bildirdim. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de, bana: damardan gelen bir kandır. Hayız günlerinin sayısına bak o günler sayısınca namaz kılma, gün bitince temizlen ve namazlarını kıl) buyurdu. Buradaki (Kur) kelimesi hayız anlamına gelmektedir. (Buhârî, Hayz: 27; Tirmizî, Tahara: 96)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayzın Süresinin Tesbiti
214-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Fatıma binti Hubeyş Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e gelerek: kendisinden devamlı kan gelen ve temizlenemeyen bir kadınım, namazı bırakayım mı?) diye sordu. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: bu damardan gelen bir kandır hayız kanı değildir. Hayız günlerinin sayısına göre kan gelmeye başladığı zaman namaz kılmayı bırak, hayız bittiği zaman ise üzerine bulaşan kanı yıka ve namazlarını kıl.) (Buhârî, Hayz: 20; İbn Mâce, Tahara: 117)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayzın Süresinin Tesbiti
215-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre: sallallahü aleyhi ve sellem) zamanında hayız günleri dışında da kan gelen bir kadına, bunun damardan gelen bir kan olduğunu söyledi. Öğle namazını geciktirerek ikindiyle birlikte kılması bu iki namaz için bir gusül alması, yine aynı şekilde akşam namazını geciktirip yatsı ile birleştirerek bir gusül abdesti ile kılması ve sabah namazını da ayrı bir boy abdesti alması emredildi.) (İbn Mâce, Tahara: 117; Tirmizî, Tahara: 95)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Özür Kanı Gören Kadının Gusletmesi
216-) Câbir b. Abdullah (radıyallahü anh)’den rivâyet edilmiştir: Esma binti Umeys Zulhuleyfe denilen yerde lohusa olunca, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), Ebû Bekir es Sıddık’a: yıkanmasını ve ihrama niyet etmesini emret) buyurdular. (Müslim, Hac: 15; İbn Mâce, Menasik: 12)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Lohusalıktan Dolayı Gusletmek
217-) Fatıma binti ebi Hubeyş (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Hayız olmuştum. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurdular ki: hayız kanı olursa rengi siyahımsı olur ve böyle bilinir. Böyle bir durumda namazı bırak. Başka (renkte) kan olursa abdest al çünkü o damardan gelen kandır.) (İbn Mâce, Tahara: 115; Buhârî, Hayz: 21)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Kanı İle Özür Kanı Arasındaki Fark
218-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Fatıma binti ebi Hubeyş hayız görmeye başlamıştı da, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ona şöyle demişti: kanı siyahımtırak olarak bilinir. Akan kan bu özellikte olursa namazı bırak. Bu özellikten başka bir kan olursa, abdest al ve namazını kıl.) (Müslim, Hayz: 14; İbn Mâce, Tahara: 115)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Kanı İle Özür Kanı Arasındaki Fark
219-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Fatıma binti ebi Hubeyş hayız görmüştü. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e şu şekilde sordu: Allah’ın Rasûlü! Hayız oluyorum ve asla temizlenemiyorum, namazı bırakayım mı?) Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de: damardan gelen bir kandır; hayız kanı değildir. Hayız günlerin geldiği zaman namazı bırak sona erdiğinde ise üzerine bulaşan kan izini yıka ve abdest al çünkü o damardan gelen bir kandır, hayız kanı değildir) buyurdu. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e: gerekir mi?) diye soruldu. Nebi (sallallahü aleyhi ve sellem)’de: gerektiği konusunda kimsenin şüphesi olmasın) buyurdular. (İbn Mâce, Tahara: 115; Buhârî, Hayz: 21)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Kanı İle Özür Kanı Arasındaki Fark
220-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Fatıma binti ebi Hubeyş: Allah’ın Rasûlü! Temizlenemiyorum, namazımı terk edeyim mi?) diye sordu. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de: hayız kanı değil damardan gelen bir kandır. Hayız olma günün gelince namazı bırak, hayz süresi kadar gün geçince üzerindeki kanı yıka ve namazını kıl) buyurdular. (Müslim, Hayz: 14; İbn Mâce, Tahara: 118)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Kanı İle Özür Kanı Arasındaki Fark
221-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, Fatıma binti ebi Hubeyş dedi ki: Allah’ın Rasûlü! Temizlenemiyorum, namazlarımı bırakayım mı?) Bunun üzerine Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): damardan gelen bir kandır) buyurdular. Bu hadisi kendisine okuduğumda Halid dedi ki: hayız kanı değildir, hayız başlayınca namaz kılmayı bırak hayız süresi bitince üzerindeki kanı temizle ve namazını kıl.) (İbn Mâce, Tahara: 118; Müslim, Hayz: 14)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Kanı İle Özür Kanı Arasındaki Fark
222-) Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: hangi biriniz cünüp iken durgun suda yıkanmasın.) (İbn Mâce, Tahara: 109; Ebû Dâvûd, Tahara: 36)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Durgun Suda Cünüp Kimsenin Yıkanmasının Yasaklığı
223-) Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: durgun suya idrarını yapmasın sonra ondan gusledebilir.) (Tirmizî, Tahara: 50; Buhârî, Vudu’’: 73)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Durgun Suya İdrar Yapmamak Ve O Sudan Gusletmemek
224-) Gudayf b. Haris (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Âişe (radıyallahü anha)’ya; Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), gecenin hangi vaktinde guslederdi diye sordum. Âişe (radıyallahü anha)’de: gecenin ilk vakitlerinde bazen de gecenin sonuna doğru yıkanırdı) dedi. Ben de: kolaylık sağlayan Allah’a hamd olsun) dedim. (Ebû Dâvûd, Tahara: 89; Müslim, Hayz: 6)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Gecenin İlk Saatlerinde Gusletmek
225-) Gudayf b. Haris (radıyallahü anh)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: Âişe (radıyallahü anha)’nın yanına vardım ve Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) gecenin başında mı? yoksa sonlarında mı? guslederdi. Diye sordum. Âişe (radıyallahü anha) şöyle dedi: iki vakitte de guslederdi, bazen başında bazen de sonunda guslederdi.) Bunun üzerine ben: kolaylık tanıyan Allah’a hamd olsun) dedim. (Müslim, Hayz: 6; Ebû Dâvûd, Tahara: 90)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Gecenin Her Vaktinde Gusül Edilebilinir
226-) Ebû’s Semh (radıyallahü anh) anlatıyor ve şöyle diyor: sallallahü aleyhi ve sellem)’e hizmet ediyordum. Gusletmek istediği zaman bana siper ol, beni ört derdi. Bende O’na siper olur O’nu örterdim.) (İbn Mâce, Tahara: 113; Buhârî, Gusül: 20)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Guslederken Örtünme Gereği
227-) Ümmü Hani (radıyallahü anha) diyor ki: fethi günü, Rasûlüllah sallallahü aleyhi ve sellem)’in yanına vardım; O’nu gusleder durumda buldum. Fatıma da bir perde ile O’nu gizliyordu, selâm verdim. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de (Kim o) diye sordu. Ben de (Ümmü Hani) dedim. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) gusletmeyi bitirince bir elbise giyerek sekiz rekat namaz kılmıştı.) (Buhârî, Gusül: 21; Müslim, Hayz: 10)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Guslederken Örtünme Gereği
228-) Mûsâ el Cühenî (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: sekiz rıtl su alabilecek bir kap getirilmişti. Bunun üzerine o şöyle dedi: Âişe (radıyallahü anha), Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in bu kadar su ile guslettiğini bana anlatırdı.) (Müslim, Hayz: 10; Buhârî, Gusül: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Gusül İçin Yeterli Su Miktarı Ne Kadardır?
229-) Ebû Seleme (radıyallahü anh) anlatıyor: Âişe (radıyallahü anha)’nın yanına gitmiştim; süt kardeşi de yanında idi. Âişe’ye: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in nasıl guslettiğini sordu. Âişe’de içinde bir sa’ kadar su bulunan bir kap istedi, araya bir perde çekerek gusletti, başına üç defa su döktü. (Müslim, Hayz: 10; Buhârî, Gusül: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Gusül İçin Yeterli Su Miktarı Ne Kadardır?
230-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: sallallahü aleyhi ve sellem): Farak denilen bir kap dolusu su ile guslederdi. Ben de aynı şekilde bir kaptan su kullanarak guslederdik.) (Müslim, Hayz: 10; Buhârî, Gusül: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Gusül İçin Yeterli Su Miktarı Ne Kadardır?
231-) Enes b. Mâlik (radıyallahü anh)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: sallallahü aleyhi ve sellem) bir mekük su ile abdest alır beş mekük ile de guslederdi.) (Tirmizî, Tahara: 42; Müslim, Hayz: 10)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Gusül İçin Yeterli Su Miktarı Ne Kadardır?
232-) Ebû Cafer (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle diyor: Câbir b. Abdullah‘ın yanında gusül konusunda münakaşa ediyorduk. Câbir bize şöyle dedi: yıkanmaya bir sa’ su yeterlidir.) Biz de: bir sa’ ne de iki sa’ yetmez) dedik. Câbir de: kadar su sizden daha hayırlı ve saçı sizden sık olan Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e bile yetiyordu) dedi. (Buhârî, Gusül: 3; Müslim, Hayz: 11)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Gusül İçin Yeterli Su Miktarı Ne Kadardır?
233-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: ve Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), farak denilen bir kaptaki sudan beraberce guslediyorduk.) (Buhârî, Gusül: 3; Müslim, Hayz: 10)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Ve Sellem Ve Âişe Ne Kadar Su İle Guslederlerdi?
234-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: sallallahü aleyhi ve sellem) ve ben bir kaptan gusleder ve suyu o kaptan avuçlarımızla alırdık.) (Buhârî, Gusül: 3; Müslim, Hayz: 10)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Karı Kocanın Bir Kaptaki Sudan Gusletmeleri
235-) Âişe (radıyallahü anha) şöyle demiştir: ve Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) cünüplükten dolayı bir kaptan guslederdik.) (Tirmizî, Tahara: 46; Buhârî, Gusül: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Karı Kocanın Bir Kaptaki Sudan Gusletmeleri
236-) Yine Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: sallallahü aleyhi ve sellem) ile birlikte guslederken su kabı için tartıştığımızı hatırlıyorum.) (Tirmizî, Tahara: 46; Buhârî, Gusül: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Karı Kocanın Bir Kaptaki Sudan Gusletmeleri
237-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: ve Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), bir kaptan guslederdik.) (Tirmizî, Tahara: 46; Buhârî, Gusül: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Karı Kocanın Bir Kaptaki Sudan Gusletmeleri
238-) İbn Abbâs (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Meymune anlatmıştı; Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ve kendisi bir kaptan guslederlermiş.) (Tirmizî, Tahara: 46; Buhârî, Gusül: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Karı Kocanın Bir Kaptaki Sudan Gusletmeleri
239-) Ümmü Seleme (radıyallahü anh)’in kölesi Naim’den aktarıldığına göre: Ümmü Seleme’ye: kocasıyla gusledebilir mi?) diye soruldu da; o da: zeki ve iyi huylu olursa yıkanır) dedi. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile birlikte hamur leğeninde yıkandığımızı hatırlıyorum, önce ellerimize döküyor ellerimizi temizledikten sonra oradan avuçlarımızla su alarak vücudumuza döküyorduk. (Müslim, Hayz: 10; Tirmizî, Tahara: 46)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Karı Kocanın Bir Kaptaki Sudan Gusletmeleri
240-) Humeyd b. Abdurrahman (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: sallallahü aleyhi ve sellem) ile Ebû Hüreyre gibi dört yıl beraber olmuş bir kimseyle karşılaştım, o kimse şunları söyledi: sallallahü aleyhi ve sellem), bizden birinin her gün fazlaca taranıp süslenmesini, yıkandığı leğen ve benzeri kaplara küçük abdestini bozmasını, erkeğin karısının kullandığı gusül suyu ile kadının da erkeğin kullandığı gusül suyu ile yıkanmasını yasakladı. Kaptaki temiz sudan avuçlarıyla alarak yıkanmalarını emretti.) (Tirmizî, Tahara: 47; Ebû Dâvûd, Tahara: 40)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Gusül Abdesti Alınarak Kullanılmış Suyun Temizlikte Kullanılmasının Yasak Oluşu
241-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile ben bir kaptan su alarak yıkanırdık o benden önce sudan alıp yıkanmak ister bende ondan önce alıp yıkanmak isterdim ve: (O kabı bana bırak ben yıkanayım) derdi. Ben de: bana bırak ben yıkanayım) derdim. (Müslim, Hayz: 10; Dârimi, Tahara: 68)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Karı İle Koca Guslederken Su Konusunda Tartışır Mı?
242-) Ümmü Hanî (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre: sallallahü aleyhi ve sellem) ile Meymune hamur izleri bulunan bir leğenden su alarak birlikte yıkandılar.) (Müslim, Hayz: 10; Tirmizî, Tahara: 46)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hamur Yoğurulan Leğendeki Sudan Gusletmek
243-) Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in hanımlarından Ümmü Seleme (radıyallahü anha) dedi ki: Allah’ın Rasûlü! Saçımı çok sıkı örüyorum, cünüplükten dolayı yıkanırken saç örgülerimi çözeyim mi? dedim. O da şöyle buyurdu: üç avuç dolusu su dökmen yeterlidir sonra tüm vücuduna dökersin.) (Müslim, Hayz: 12; Ebû Dâvûd, Tahara: 100)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Gusleden Kadın Saç Örgülerini Çözmez
244-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: sallallahü aleyhi ve sellem) ile beraber Hac ve Umre için veda haccı yılında yola çıkmıştık. Umre için ihrama girdim. Hayız gördüğüm halde Mekke’ye vardım, bu sebeple ne Kâbe’yi tavaf edebildim ne de Safa ile Merve arasında gidip gelebildim. Bu durumdan Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e yakındım da; O da şöyle buyurdu: örgülerini çöz ve tara, Hac için ihrama gir; Umre yapmayı bırak..) Ben de öylece yaptım. Hac vazifemi bitirdikten sonra Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), beni Abdurrahman b. ebi Bekir’le, Ten’im denilen mikat yerine gönderdi. Ben de orada tekrar ihrama girip umre’ye niyet ettim. Bunun üzerine Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bana; (Burası senin umre yapabilmek için ihrama gireceğin ve niyetleneceğin yerindir) buyurdu. (Buhârî, Hayz: 17; İbn Mâce, Tahara: 124)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: İhrama Girecek Kadının Guslederken Saç Örgülerini Çözmesi Gerektiği
245-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: sallallahü aleyhi ve sellem) cünüplükten kurtulmak için yıkanacağında bir kap dolusu su hazırlanırdı. O kaba elini sokmadan önce iyice temizleninceye kadar ellerine su dökerdi sonra sağ elini suya sokarak onunla su döker sol eli ile de tenasül organını temizlerdi. Bu işi bitirince sağ eli ile sol eline su dökerek ellerini yıkar sonra ağzına ve burnuna üçer sefer su verirdi. Daha sonra iki avucu ile su alarak üç kere başına dökerdi, sonra da tüm vücudunu yıkardı.) (Ebû Dâvûd, Tahara: 98; Tirmizî, Tahara: 76)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Gusledecek Kimse Ellerine Su Döküp Yıkamadan Su Kabına Ellerini Sokamaz
246-) Ebû Seleme (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Âişe (radıyallahü anha)’ya Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in cünüplükten dolayı gusletmesi nasıldı diye sordum şöyle dedi: sallallahü aleyhi ve sellem), gusletmezden önce su kabından ellerine üç sefer su dökerdi. Avret yerini temizledikten sonra tekrar ellerini yıkardı. Sonra ağız ve burnuna su verir, sonra başına üç sefer su döker, sonra da tüm vücudunu yıkardı.) (Ebû Dâvûd, Tahara: 98; Müslim, Hayz: 9)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Su Kabına Sokmadan Önce Eller Kaç Defa Yıkanmalı?
247-) Ebû Seleme (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: gün Âişe (radıyallahü anha)’nın yanına girmiştim ve Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in cünüplükten dolayı nasıl yıkandığını sormuştum. O da şöyle dedi: sallallahü aleyhi ve sellem)’e bir kap su getirilirdi; önce ellerine üç defa o kaptan dökerek yıkardı, sonra sağ eli ile sol eline su döker bacakları arasını temizlerdi, sonra ellerini tekrar yıkar ağzına ve burnuna su verirdi, sonra başına üç defa su döker, sonra da vücudunun diğer bölümlerini yıkardı.) (Buhârî, Gusül: 1; Ebû Dâvûd, Tahara: 98)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Ellerin Yıkanmasından Sonra Vücuttaki Pisliklerin Yıkanarak Giderilmesi