Sünen-i Nesâî Hadis Kitabı

248-) Ebû Seleme b. Abdurrahman (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Âişe, Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in şöyle guslettiğini anlattı: su kabından dökerek ellerini üç kere yıkadı. Sonra sağ eli ile sol eline su döker tenasül organı ve çevresini yıkardı.) Ömer der ki: Bu hadisi ben şöyle biliyorum: eli ile sol eline üç sefer döker sonra ağzına üç kere su verir sonra da burnuna üç kere su vererek yüzünü üç kere yıkardı. Sonra başına üç sefer su döker sonra da tüm vücudunu yıkardı.) (Müslim, Hayz: 9; Ebû Dâvûd, Tahara: 98)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Vücuttaki Pislikler Temizlendikten Sonra Ellerin Tekrar Yıkanıp Gusle Devam Edilmesi
249-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) cünüplükten dolayı yıkanacağında: ellerini yıkar, sonra namaz abdesti gibi abdest alırdı. Sonra elini suya sokar parmak aralarını ovuşturur, saç diplerini de ovalayıp başına üç avuç su döker, sonra da tüm vücudunu su ile yıkardı.) (Buhârî, Gusül: 1; Tirmizî, Tahara: 76)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Gusleden Kimsenin Önce Abdest Alması
250-) Âişe (radıyallahü anha), Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in cünüplükten temizlenmek için aldığı gusül abdestini şöyle anlatır: yıkar, abdest alır, suyun saç diplerine ulaşması için saçlarını ovalar sonra da tüm vücudunu yıkardı.) (Buhârî, Gusül: 1; Tirmizî, Tahara: 67)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Cünüp Kimse Yıkanırken Saç Diplerine Suyu Ulaştırmalıdır
251-) Yine Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre: sallallahü aleyhi ve sellem) cünüplükten dolayı gusledeceği zaman saçlarının diplerine suyu ulaştırdıktan sonra başına üç sefer su dökerdi.) (Buhârî, Gusül: 1; Tirmizî, Tahara: 67)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Cünüp Kimse Yıkanırken Saç Diplerine Suyu Ulaştırmalıdır
252-) Cübeyr b. Mut’ım (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) yanında gusül hakkında münakaşa ediyorduk içimden bazıları: şöyle şöyle yıkanıyorum) dedi. Bunun üzerine Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): ben başıma üç avuç dolusu su döküyorum) buyurdu. (Buhârî, Gusül: 4; Ebû Dâvûd, Tahara: 98)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Cünüp Kimse Başına Ne Kadar Su Dökerek Yıkanmalı?
253-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, bir kadın Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e: Hayızdan temizlenmek için nasıl yıkanması gerektiğini sordu. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), ona nasıl yıkanacağını anlattı sonra şöyle dedi: bez parçası al ve onunla temizlen. Bu sefer kadın: bezle nasıl temizleneceğim) diye tekrar sorunca; Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): onunla temizlen işte) buyurdu. Ben kadını bir kenara çekerek vücûduna bulaşan kan bulaşıklarını temizlersin dedim. (Buhârî, Hayz: 15; İbn Mâce, Tahara: 124)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayızdan Temizlenen Kadın Nasıl Gusül Yapar?
254-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), gusülden sonra abdesti bozulmadıkça namaz için abdest almazdı. (Tirmizî, Tahara: 79; Ebû Dâvûd, Tahara: 99)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Gusülden Sonra Abdest Almak Gerekmez
255-) Meymune (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Cünüplükten temizleneceği suyu Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e getirdim, önce ellerini iki veya üç kere yıkadı sonra sağ elini su kabına sokarak avret yerine su döktü ve orayı sol eliyle yıkadı, sol elini yere vurduktan sonra iyice ovaladı sonra namaz abdesti gibi abdest aldı. Sonra başına üç avuç dolusu su döktü, sonra tüm vücudunu yıkadı sonra bulunduğu o bölgeden çıkıp ayaklarını yıkadı. Kendisine silinmek için bir havlu getirdim kabul etmedi. (Ebû Dâvûd, Tahara: 98; Müslim, Hayz: 9)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Bir Leğen Ve Küvet Gibi Bir Şey İçersinde Yıkanılıyorsa Ayakların Sonra Dışarıda Yıkanması
256-) İbn Abbâs (radıyallahü anh)’den rivâyete göre: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) gusletti, kendisine bir havlu getirildi ona dokunmadı ve (Bu şekilde ıslak kalsın) buyurdu. (Müslim, Hayz: 9)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Gusülden Sonra Havlu Kullanmak Zaruri Değildir
257-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Amr diyor ki: sallallahü aleyhi ve sellem) cünüp iken; yemek yemek istediği zaman veya uyumak istediği zaman abdest alırdı. Amr kendi rivâyetinde: Namaz abdesti gibi abdest alırdı diyor. (Müslim, Hayz: 6; Ebû Dâvûd, Tahara: 88)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Cünüp Kimse Yemek Yiyeceğinde Ne Yapmalı?
258-) Yine Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) cünüp olduğu zaman, uyumak istediğinde abdest alır, yemek yemek istediğinde ise sadece ellerini yıkardı. (Ebû Dâvûd, Tahara: 88; İbn Mâce, Tahara: 104)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Cünüp Kimse Yemek Yiyeceğinde Sadece Elini Yıkar
259-) Yine Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) cünüp iken uyumak isterse abdest alır, bir şeyler yemek ve içmek istediğinde ise ellerini yıkayıp yer ve içerdi. (Ebû Dâvûd, Tahara: 88; İbn Mâce, Tahara: 104)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Cünüp Yerken Ve İçerken Sadece Ellerini Yıkar
260-) Yine Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) cünüp iken uyumak isterse, uyumazdan önce namaz abdesti gibi abdest alırdı. (Dârimi, Tahara: 73; Tirmizî, Tahara: 88)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Cünüp Kimse Uyuyacaksa Abdest Almalıdır
261-) Abdullah b. Ömer (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Ben Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e: Allah’ın Rasûlü! Bir kimse cünüp olduğu halde uyuyabilir mi? Dedim. Nebi (sallallahü aleyhi ve sellem)’de: alırsa evet uyuyabilir) buyurdular. (Dârimi, Tahara: 73; Tirmizî, Tahara: 88)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Cünüp Kimse Uyuyacaksa Abdest Almalıdır
262-) İbn Ömer (radıyallahü anh)’den aktarıldığına göre, Hz. Ömer, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e: Gece cünüp olduğundan bahsetti. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de: organını yıka, abdest al ve uyu) buyurdular. (Ebû Dâvûd, Tahara: 88; Dârimi, Tahara: 73)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Cünüp Kimse Uyumadan Önce Tenasül Organını Yıkar Ve Abdest Alır
263-) Ali (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: resim, heykel, köpek ve cünüp olan kimsenin bulunduğu eve rahmet melekleri girmez.) (Ebû Dâvûd, Tahara: 89; Müslim, Hayz: 6)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Cünüp Kimse Abdest Almazsa Ne Olur?
264-) Ebû Said el Hudri (radıyallahü anh), Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in şöyle buyurduğunu nakleder: hanımıyla cinsel ilişkiyi tekrarlamak isterse abdest alsın.) (Ebû Dâvûd, Tahara: 86; İbn Mâce, Tahara: 10)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Cünüp Kimse Tekrar Cinsel İlişkide Bulunmak İsterse Ne Yapmalı?
265-) Enes b. Mâlik (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bir gecede hanımlarının hepsini cinsel ilişki yaparak dolaşır ve tek gusül abdesti ile yetinirdi. (İbn Mâce, Tahara: 10; Buhârî, Gusül: 12)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hanımlarından Birkaçı İle Cinsel İlişki Kuran Kimsenin Tek Gusül Abdesti Almasının Yeterli Olacağı
266-) Yine Enes (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) hanımlarını cinsel ilişki için dolaşır ve tek bir gusülle yetinirdi. (İbn Mâce, Tahara: 10; Buhârî, Gusül: 12)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hanımlarından Birkaçı İle Cinsel İlişki Kuran Kimsenin Tek Gusül Abdesti Almasının Yeterli Olacağı
267-) Abdullah b. Seleme (radıyallahü anh) şöyle diyor: Ben ve iki kişi Ali’nin yanına varmıştık, o da bize şunları anlattı: sallallahü aleyhi ve sellem), tuvaletten ihtiyacını giderip çıkar ve bizimle beraber et yer ve Kur’an okurdu. Cünüplük dışında hiç bir şey onu Kur’an okumaktan alıkoymazdı.) (Ebû Dâvûd, Tahara: 91; Tirmizî, Tahara: 111)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Abdestsiz Kur’an Okunur Mu?
268-) Ali (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: sallallahü aleyhi ve sellem) cünüplük dışındaki tüm durumlarında Kur’an okurdu.) (Tirmizî, Tahara: 111)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Abdestsiz Kur’an Okunur Mu?
269-) Huzeyfe (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), ashabından biriyle karşılaştığında onunla Mûsâfaha yapar ve hayır dua ederdi. Bir gün erken saatlerde O’nu gördüm ve yolumu değiştirerek O’ndan uzaklaştım. Gün yükseldiğinde (gusül abdestimi almış olarak) O’nun yanına geldim; Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): sabahleyin gördüm hemen yönünü değiştirdin ve benden uzaklaştın, sebebi nedir?) buyurdular. Ben de: idim, bana dokunursun diye çekindim) dedim. Bunun üzerine Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdular: hiçbir zaman pis olamaz.) (Tirmizî, Tahara: 89; Buhârî, Gusül: 26)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Cünüp Kimseye Dokunmak Ve Konuşmak
270-) Yine Huzeyfe (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: olduğum bir vakit, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bana rastladı ve ilgilenip elini uzattı. Ben de: dedim. Bunun üzerine Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: asla pis olmaz.) (Buhârî, Gusül: 24; İbn Mâce, Tahara: 80)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Cünüp Kimseye Dokunmak Ve Konuşmak
271-) Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Cünüp olduğum halde Medine sokaklarından birinde Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile karşılaştım ve çabucak kendisinden uzaklaşıp gusletmeye gittim ve o anda beni kaybetmiş oldu. Bir süre sonra yanına vardığımda: Ey Ebû Hüreyre!) buyurdu. Ben de: Allah’ın Rasûlü! Cünüp olduğum halde bana rastladın, ben de gusletmeksizin sizinle birlikte olmayı hoş görmedim) dedim. (Sübhanallah! Müslüman pis olmaz) buyurdu. (İbn Mâce, Tahara: 80; Tirmizî, Tahara: 89)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Cünüp Kimseye Dokunmak Ve Konuşmak
272-) Ebû Hüreyre (radıyallahü anh) anlatıyor: Bir keresinde Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), mescid de bulunuyordu. Âişe (radıyallahü anha)’ya: Âişe! Elbise veya namaz seccademi bana verir misin) dedi. Âişe (radıyallahü anha)’da: Ben namaz kılamıyorum; (Hayızlıyım) dedi. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de: senin elinde değil) buyurdu. Bunun üzerine Âişe o malzemeyi verdi. (Ebû Dâvûd, Tahara: 105; Müslim, Hayz: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayızlı Kadının Hizmet Edebileceği
273-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), mescidde iken: Âişe! Bana seccademi ver) diye seslendi. Ben de: dedim. Bunun üzerine Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): senin elinde değil ki) buyurdu. (Müslim, Hayz: 3; Ebû Dâvûd, Tahara: 104)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayızlı Kadının Hizmet Edebileceği
275-) Meymune (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), bizler hayızlı olduğumuz halde bize yaslanıp Kur’an okurdu. Yine bizler hayızlı olduğumuz halde mescide seccade sererdik. (Ebû Dâvûd, Tahara: 104; Müslim, Hayz: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayızlı Kadın Mescide Halı Serebilir Mi?
276-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in başı biz hanımlarından birinin kucağında olduğu halde Kur’an okurdu. (Müslim, Hayz: 3; Ebû Dâvûd, Tahara: 104)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Koca, Hayızlı Karısına Yaslanarak Kur’an Okuyabilir Mi?
277-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) mescidde itikafta iken başını dışarı uzatır ben de hayızlı olmama rağmen O’nun başını yıkardım. (Müslim, Hayz: 3; Buhârî, Hayz: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayızlı Kadın Kocasının Başını Yıkayabilir Mi?
278-) Yine Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) mescidde itikafta olduğu halde başını mescidden dışarı çıkarır ben de hayızlı olmama rağmen O’nun başını yıkardım. (Müslim, Hayz: 3; Buhârî, Hayz: 4)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayızlı Kadın Kocasının Başını Yıkayabilir Mi?
279-) Yine Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Hayızlı olduğum halde Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in saçını tarardım. (Müslim, Hayz: 3; Buhârî, Hayz: 4)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayızlı Kadın Kocasının Başını Yıkayabilir Mi?
281-) Şureyh (radıyallahü anh)’den aktarılmıştır. Kendisi, Âişe (radıyallahü anha)’ya: hayızlı iken kocasıyla birlikte yemek yiyebilir mi?) diye sordum. (Evet, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) beni yemeğe çağırırdı; Ben de onunla birlikte yerdim. Bazen bir et parçası alır bana teklif eder ısırır mısın? der. Ben de o parçayı ısırır tabağa koyardım. O da o et parçasını alır benim ısırdığım yerden ısırarak yerdi. Sonra içecek bir şeyler ister kendi içmeden bana teklif eder, ben de ondan içer ve içtiğim kabı bırakırdım sonra O, o kabı alır benim ağzımın dokunduğu yerden içerdi.) (Müslim, Hayz: 3; İbn Mâce, Tahara: 125)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayızlı Kadının Artığından Yiyip İçmek
282-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), hayızlı olduğum halde meşrubatı bana verirdi, ben içtikten sonra kalanı benim ağzımın dokunduğu yerden içerdi. (Müslim, Hayz: 3; İbn Mâce, Tahara: 125)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayızlı Kadının Artığından Yiyip İçmek
283-) Şureyh (radıyallahü anh)’in babasından rivâyete göre, şöyle demiştir: Âişe (radıyallahü anha)’nın şöyle dediğini duydum: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), ben hayızlı iken bile meşrubat kabını önce bana verir, ben de içtikten sonra O’na verirdim, O da benim dudaklarımın dokunduğu yeri araştırarak oradan içerdi. (İbn Mâce, Tahara: 125; Müslim, Hayz: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayızlı Kadının Yediklerinden Yemek
284-) Âişe (radıyallahü anha) anlatıyor: olduğum halde bir meşrubatı ve suyu içer Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e verirdim. O da ağzımın değdiği yerden içmek üzere o kaptan içerdi. Yine hayızlı olduğum halde etten bir parça ısırır Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e verirdim, O da benim ısırdığım yerden ısırırdı.) (İbn Mâce, Tahara: 125; Müslim, Hayz:3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayızlı Kadının Yediklerinden Yemek
285-) Ümmü Seleme (radıyallahü anha)’dan aktarıldığına göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile beraber aynı yatakta aynı çarşaf altında yatarken hayız olduğumu anlayınca, yavaşça yataktan çıkıp hayız elbisemi giydim. Bunun üzerine Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): mı oldun) diye sordu. (Evet) dedim. Beni çağırdı ve birlikte aynı yatak ve çarşaf altında yattım. (Müslim, Hayz: 2; Buhari, Hayz: 22)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Kocanın, Hayız Gören Karısıyla Aynı Yatakta Yatması
286-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: olduğum halde Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile birlikte aynı yatakta yatıyorduk. Benden hayız kanı bir yerine bulaşırsa sadece o yeri yıkar ve öylece namazını kılardı. Sonra tekrar yanıma gelir yine benden bir şey kendisine bulaşırsa aynı şekilde bulaşan yeri temizler ve onunla namazını kılardı.) (Müslim, Hayz: 2; Buhârî, Hayz: 22)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Kocanın, Hayız Gören Karısıyla Aynı Yatakta Yatması
287-) Âişe (radıyallahü anha)’dan aktarıldığına göre, şöyle demiştir: sallallahü aleyhi ve sellem), biz hanımlarından hayız olan birine hayız elbisesini sıkıca giymesini emreder ve onunla mübaşeret ederdi.) (Müslim, Hayz: 2; Tirmizî, Tahara: 99)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayızlı Kadınla Mübaşeret Edilebilir Mi?
288-) Yine Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Peygamber hanımlarından biri, hayız olunca; Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ona; hayız albisesini sıkıca giymesini emreder, sonra da onunla mübaşeret ederdi.) (Buhârî, Hayz: 6; Tirmizî, Tahara: 99)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayızlı Kadınla Mübaşeret Edilebilir Mi?
289-) Meymune (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: sallallahü aleyhi ve sellem), hanımları ile hayızlı olduğu hallerde bile, baldırları ve dizlerine kadar hayız elbiselerini giydikleri durumda onlarla mübaşeret ederdi.) (Müslim, Hayz: 2; Buhârî, Hayz: 6)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayızlı Kadınla Mübaşeret Edilebilir Mi?
290-) Enes (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Yahudiler, kadınlarından biri hayızlı olduğu zaman onlarla birlikte yiyip içmezler ve evlerinde birlikte olmazlardı. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’e bu durum soruldu da; bunun üzerine Allah; Bakara sûresi: 222. ayetini indirdi: kadınların ay halleri hakkında soruyorlar. De ki: O bir sıkıntı, kirlilik ve rahatsızlık halidir.) Bu yüzden, ay hali sırasında kadınların kadınlıklarından yararlanmayın, uzak durun ve onlar temizleninceye kadar kendileriyle cinsel ilişkide bulunmayın. Temizlendiklerinde ise, Allah’ın buyurduğu şekilde onlara yaklaşın…) Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de onlara hayız gören kadınlarla birlikte yiyip içebileceklerini, evlerinde birlikte olabileceklerini ve hanımlarıyla cinsi münasebet dışında her şeyi yapabileceklerini bildirdi. (Müslim, Hayz: 3; Buhârî, Hayz: 1)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Sana Hayızdan Sorarlar Ayetinin Tefsiri
291-) İbn Abbâs (radıyallahü anh)’dan rivâyete göre, Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) hayızlı olduğunu bilerek bir kimse hanımıyla cinsel ilişkide bulunursa, ceza olarak bir veya yarım dinar sadaka vermesini emretmiştir. (Tirmizî, Tahara: 103; Ebû Dâvûd, Tahara: 106)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Bilerek Hayızlı Karısına Yaklaşan Kimseye Ceza Var Mıdır?
292-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile birlikte hac maksadıyla yola çıkmıştık. Serif denilen yere vardığımızda ben hayız oldum. Ben bu durumumdan dolayı ağlarken Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) yanıma girdi ve: nedir? Hayız mı oldun?) buyurdular. Ben de: dedim. Bunun üzerine şöyle buyurdular: hayız olma özelliği Allah’ın Ademin kızlarına has kıldığı bir özelliktir. Bu sebeple Hac’taki tavaf dışında tüm yapılması gerekenleri yap.) Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), hanımları için bir sığır kurban etti. (Tirmizî, Hac: 100; Buhârî, Hayz: 28)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: İhramlı Kadın Hayız Görürse Ne Yapmalı?
293-) Cafer b. Muhammed (radıyallahü anh), babasından aktararak diyor ki: Câbir b. Abdillah’ın yanına geldik ve Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in haccından sorduk, şunları anlattı: sallallahü aleyhi ve sellem) ile birlikte Zilkade ayının bitmesine beş gün kala hac için yola çıktık. Zulhuleyfe denilen yere vardığımızda; Esma binti Umeys Muhammed b. ebî Bekri doğurdu. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e haber göndererek nasıl hareket edeceğini sordurdu. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de cevap olarak şöyle buyurdu: kan akmasını önleyecek şekilde bez ve sargı sarın sonra da ihrama niyet et ve haccın gereklerini yerine getir.) (Müslim, Hac: 15; İbn Mâce, Menasik: 12)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: İhramlı İken Lohusa Olan Kadın Ne Yapmalı?
294-) Adiy b. Dinar (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Ümmü Kays binti Mıhsam’ın Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e elbiseye bulaşan hayız kanı hakkında sorduğunu ve şu cevabı aldığını işittim: çitileyip temizle sonra da su ve sabunla iyice yıka.) (Buhârî, Hayz: 14; Tirmizî, Tahara: 104)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Kanı Elbiseye Bulaşırsa Nasıl Temizlenir?
295-) Esma binti ebî Bekir (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle anlatmıştır: Odamda otururken bir kadın, elbiseye bulaşan hayız kanı hakkında fetva istedi. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de ona: kuru olarak gider sonra da su ile çitileyip yıka ve sonra da durula sonrasında da namazını kıl.) (Tirmizî, Tahara: 104; İbn Mâce, Tahara: 118)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Kanı Elbiseye Bulaşırsa Nasıl Temizlenir?
296-) Muaviye b. ebî Süfyan (radıyallahü anh)’den rivâyet edilmiştir: Bizzat kendisi Peygamber hanımlarından Ümmü Habibe’ye şöyle sormuştu: sallallahü aleyhi ve sellem), cinsi münasebet esnasında üzerinde bulunan elbiseyle namaz kılıyor muydu?) Ümmü Habibe şöyle cevap verdi: meni bulaşığı görmezse; evet kılıyordu.) (İbn Mâce, Tahara: 83; Ebû Dâvûd, Tahara: 133)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Elbiseye Meni Bulaşırsa Ne Yapmalı?
297-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in elbisesi üzerindeki meni izlerini yıkıyordum. O da yıkadığım yerlerin ıslaklığı ve renk değişikliği olduğu halde namaz kılmaya çıkıyordu.) (İbn Mâce, Tahara: 82; Ebû Dâvûd, Tahara: 136)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Elbiseye Bulaşan Meniyi Yıkamak
298-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in elbisesine bulaşan cünüplük lekesini -bir başka seferinde de meni lekesini demiştir- ovalamak sûretiyle giderirdim.) (İbn Mâce, Tahara: 82; Ebû Dâvûd, Tahara: 136)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Elbiseye Bulaşan Meni İzlerini Ovalamak
299-) Yine Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: sallallahü aleyhi ve sellem)’in elbisesindeki meni lekesini ovalamak sûretiyle giderir başka bir şey yapmazdım.) (İbn Mâce, Tahara: 82; Ebû Dâvûd, Tahara: 136)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Elbiseye Bulaşan Meni İzlerini Ovalamak