Sünen-i Nesâî Hadis Kitabı

350-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile birlikte hac için yola çıktık. Serif denilen yere geldiğimizde ben aybaşı oluverdim ve ağlıyordum, yanıma giren Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): oldu sana yoksa nifas (hayız) mı oldun?) buyurdu. Ben de (Evet) diye cevap verince şöyle buyurdu: hayız olma işi Allah’ın Adem kızlarına yazdığı bir yazgısıdır. Kâbe’yi tavaf dışında haccın gereklerinin hepsini yerine getir.) (Buhârî, Hayz: 9; Ebû Dâvûd, Menasik: 10)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayız Kelimesine Nifas İsmi De Verilir Mi?
351-) Urve (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, Kureyş kabilesinin Esed kolundan olan Fatıma binti Kays, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e gelerek: kan geliyor halbuki günüm değil) dedi. Bunun üzerine Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): gördüğün damardan gelen bir kandır, sen normal hayız kanını gördüğünde namaz kılmayı bırak, kan kesilince guslet, üzerine bulaşan kan lekelerini temizle ve namazını kılmaya başla) buyurdular. (Buhârî, Hayz: 9; İbn Mâce, Tahara: 115)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayız Kanı Ve Özür Kanı Aynı Değildir
352-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: görmeye başladığınız zaman namazı bırakın bitince gusledin.) (Buhârî, Hayz: 9; İbn Mâce, Tahara: 115)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayız Kanı Ve Özür Kanı Aynı Değildir
353-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Ümmü Habibe binti Cahş, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’den fetva isteyerek şöyle dedi: Allah’ın Rasûlü! Benden hayız günlerim dışında kan geliyor ne yapmalıyım?) Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: damardan gelen bir kandır guslet ve namazlarını kıl.) Bundan sonra Ümmü Habibe her namaz için yıkanırdı. (Buhârî, Hayz: 26; Tirmizî, Tahara: 96)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayız Kanı Ve Özür Kanı Aynı Değildir
354-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Ümmü Habibe, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e hayız kanıyla ilgili bir soru sormuştu. Âişe diyor ki: Ümmü Habibe’nin yıkandığı leğen kanla dolmuştu. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ona: müddetin ne kadarsa bekle sonra guslet) buyurdular. (İbn Mâce, Tahara: 116; Ebû Dâvûd, Tahara: 108)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Kadınlar İçin Her Ayda Aybaşı Oldukları Günleri Vardır
356-) Ümmü Seleme (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: kadın, Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’e: devamlı kan geliyor ve temizlenemiyorum, namazları bırakayım mı?) diye sormuştu da; Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ona şöyle buyurmuştu: namazları bırakma fakat hayız gördüğün gün ve geceler miktarınca namazı bırak sonra guslet, kan gelecek yerleri sıkıca bağla ve namazlarını kıl.) (İbn Mâce, Tahara: 116; Müslim, Hayz: 14)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Kadınlar İçin Her Ayda Aybaşı Oldukları Günleri Vardır
357-) Ümmü Seleme (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) zamanında bir kadından fazla miktarda kan geliyordu, bu yüzden Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’den, Ümmü Seleme fetva sormuştu. Bunun üzerine Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle cevap verdi: hastalık kendisine gelmezden önceki günlerdeki gördüğü hayız müddeti kadar gün ve geceler kadar beklesin, bu süre içersinde namazlarını terk etsin, bu süre dışında kan gelmeye devam ederse gusletsin, kan gelen yeri sıkıca bağlasın sonra namazlarını kılsın.) (İbn Mâce, Tahara: 116; Müslim, Hayz: 14)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Kadınlar İçin Her Ayda Aybaşı Oldukları Günleri Vardır
358-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Abdurrahman b. Avf’ın hanımı Ümmü Habibe binti Cahş’tan devamlı kan geliyor ve hiç temizlenemiyordu. Bu durum, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e aktarıldı da şöyle buyurdu: hayız değildir. Rahim hastalığından dolayıdır. Önceden hayız gördüğü günler kadar beklesin ve bu süre zarfında namazı bıraksın, bundan sonraki günler için her bir namaz için gusletsin.) (Buhârî, Hayz: 27; Tirmizî, Tahara: 96)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Özür Kanı Ve Hayız Kanı Nasıldır?
359-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, Cahş’ın kızı yedi yıl boyunca kendisinden kan gelmişti. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e durumu sordu da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem): hayız kanı değildir damardan gelen bir kandır. Hayız süresi kadar günlerde namazı terk etmesini sonra gusletmesini ve her namaz için gusletmesini emretti.) (Buhârî, Hayz: 27; Tirmizî, Tahara: 96)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Özür Kanı Ve Hayız Kanı Nasıldır?
360-) Urve (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, Fatıma binti ebi Hubeyş’in haber verdiğine göre, kendisi: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e kendisinden devamlı kan geldiğinden şikayet etti. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) de ona: damardan gelen bir kandır. Hayız süresi kadar bekle namaz kılma, temizlik süresi gelince gusül abdesti al sonra temizlik ve hayız süreleri arasında namazlarını kıl.) (Buhârî, Hayz: 27; Tirmizî, Tahara: 96)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Özür Kanı Ve Hayız Kanı Nasıldır?
361-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Fatıma binti ebi Hubeyş, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e geldi ve şöyle dedi: kan gelen ve asla temizlenemeyen bir kadınım, bu durumda namazları terk edebilir miyim?) Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ise:“O damardan gelen bir kandır hayız kanı değildir. Hayız günün başladığında namazını bırak hayız bitip kan kesilince namazlarını kıl.) (Buhârî, Hayz: 27; Tirmizî, Tahara: 96)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Özür Kanı Ve Hayız Kanı Nasıldır?
362-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) zamanında devamlı kan gelen bir kadına; Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle dedi: damardan devamlı akan bir kandır, böylece öğle namazını geciktirip ikindiyle birlikte bir gusül abdestiyle kılmasını, akşam namazını geciktirip yatsıyla beraber yine tek gusül abdestiyle kılmasını, sabah namazı için de tek gusül yaparak kılmasını emretti.) (Buhârî, Hayz: 27; Tirmizî, Tahara: 96)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayızlı Kimse İki Vakit Namazını Birleştirebilir Mi?
363-) Zeyneb binti cahş (radıyallahü anh) tan rivâyete göre, şöyle demiştir: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’e: özür kanı geliyor ne yapmalıyım?) dedim şöyle buyurdular: günlerinde namazlarını terkedip oturursun sonra gusleder öğleyi geciktirip ikindiyle birlikte kılarsın. Sonra tekrar gusleder akşam namazını geciktirip yatsıyla beraber kılarsın. Sabah namazını ise tek bir gusülle kılarsın.) (Tirmizî, Tahara: 96)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayızlı Kimse İki Vakit Namazını Birleştirebilir Mi?
364-) Fatıma binti ebi Hubeyş (radıyallahü anha)’den özür kanı geliyordu. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ona: kanı bilindiği gibi siyahımsı bir kandır, o süre içinde namaz kılmayı bırak. O günler dışında gelen kan özür kanı olup o günlerde abdest alarak namaz kılabilirsin.) (İbn Mâce, Tahara: 115; Buhârî, Hayz: 21)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayız Kanı Ve Özür Kanının Özellikleri
365-) Fatıma binti ebi Hubeyş (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, kendisinden özür kanı gelmekteydi. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), ona: kanı bilindiği gibi siyahımsı bir kandır. O kanın geldiği günlerde namazı bırakın. Başka türlü kan gelince ise abdest alarak namazlarınızı kılın.) (İbn Mâce, Tahara: 115; Buhârî, Hayz: 21)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayız Kanı Ve Özür Kanının Özellikleri
366-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Fatıma binti ebi Hubeyş’ten özür kanı gelmekteydi, bu durumu Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e sormuştu da Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle cevap vermişti: damardan gelen bir kandır hayız kanı değildir. Hayız günlerinde namazı bırak hayız bitince gusledip kanı yıkayın ve namazınızı kılın çünkü o gelen kan hayız kanı olmayıp damardan gelen bir kandır.) Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e: mı?) denildi. Cevaben buyurdular ki: hiç şüphe yok.) (İbn Mâce, Tahara: 115; Buhârî, Hayz: 21)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayız Kanı Ve Özür Kanının Özellikleri
367-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Fatıma binti ebi Hubeyş, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e geldi ve: Allah’ın Rasûlü! Devamlı kan geliyor ve hiç temizlenemiyorum) dedi. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) de: kan damardan gelen bir kandır hayız kanı değildir. Hayız günlerin gelince namazlarını terk et, bitince kanı yıkayıp guslet ve namazlarını kıl) buyurdular. (İbn Mâce, Tahara: 115; Buhârî, Hayz: 21)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayız Kanı Ve Özür Kanının Özellikleri
368-) Yine Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Fatıma binti ebi Hubeyş, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e gelerek: devamlı kan geliyor namazları bırakabilir miyim?) dedi. Bunun üzerine Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: kan damardan gelen bir kandır hayız kanı değildir. Hayzın başladığında namaz kılmayı bırak bittiğinde ise guslet, kanı temizle ve namazını kıl.) (İbn Mâce, Tahara: 115; Buhârî, Hayz: 21)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayız Kanı Ve Özür Kanının Özellikleri
369-) Yine Âişe (radıyallahü anha)’dan aktarıldığına göre, Fatıma binti ebi Hubeyş şöyle demiştir: Allah’ın Rasûlü! Ben hiç temizlenemiyorum bu yüzden namazlarımı terk edebilir miyim?) dedi. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de şöyle buyurdu: damardan gelen bir kandır. Namazlarını bırakma.) Hadisin Ravisi Halid hocama okuduğum hadiste şu ilave vardı: hayız kanı değildir, hayzın başladığında namazı bırak bittiğinde ise yıkan ve kanı temizleyerek namazını kıl.) (İbn Mâce, Tahara: 115; Buhârî, Hayz: 21)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayız Kanı Ve Özür Kanının Özellikleri
370-) Muhammed (radıyallahü anh)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: Ümmü Atıyye şöyle demiştir: hayız kanı dışında sarı ve bulanık akıntı diye bir şey bilmezdik.) (Buhârî, Hayz: 21; Dârimi, Tahara: 94)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Sarı Ve Bulanık Renkli Akıntı
371-) Enes (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Yahudiler hayız gören kadınlarla birlikte yiyip içmezler ve evlerinde bile birlikte olmazlardı. Bu durumu Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e sordular da, bunun üzerine Allah, Bakara sûresi 222. ayetini indirdi. (Sana kadınların ay halleri hakkında soruyorlar. De ki: O bir sıkıntı, kirlilik, ve rahatsızlık halidir. Bu yüzden ay hali sırasında kadınların kadınlıklarından yararlanmayın, uzak durun ve onlar temizleninceye kadar kendileriyle cinsel ilişkide bulunmayın. Temizlendiklerinde ise Allah’ın buyurduğu şekilde onlara yaklaşın. Doğrusu Allah, pişmanlıkla kendisine yönelenleri ve tertemiz olanları sever.) Sonra, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem); Müslümanların hayız gören hanımlarıyla yiyip içmelerini ve evlerde birlikte kalmalarını ve cinsel ilişki dışında her şeyi yapmalarını emretti. Bunun üzerine Yahudiler: Rasûlü, bize aykırı davranmadık hiçbir şey bırakmadı) dediler. b. Hudayr ve Abbad b. Bişr, kalkıp bunu Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e bildirdiler ve: günlerinde hanımlarımızla cinsel ilişkide bulunacak mıyız?) dediler. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), bu söz üzerine bir anda değişti, öyle ki kızdığını zannettik. Useyd b. hudayr ve Abbad b. Bişr kalkıp gittiler. Bu arada Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e hediye olarak süt getirilmişti. Onların arkasından adam gönderip çağırdı ve onlara süt içirdi. Böylece Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in onlara kızmadığı anlaşılmış oldu. (Buhârî, Hayz: 1; Müslim, Hayz: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Sana Kadınların Ay Halinden Sorarlar Ayetinin Yorumu Bakara 222
372-) İbn Abbâs (radıyallahü anh)’den rivâyete göre: Hayız günlerinde hanımıyla cinsel ilişki kuran kimseye, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): veya yarım dinar tasadduk etsin) buyurdu. (Tirmizî, Tahara: 103; Ebû Dâvûd, Tahara: 106)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayız Gören Hanımına Bile Bile Yaklaşanın Cezası
373-) Ümmü Seleme (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile birlikte yatıyordum, aybaşı oldum yavaşça Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in yanından ayrılıp hayız elbisemi giydim. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): (Aybaşı mı) oldun?) buyurdu. Ben de: dedim. Beni çağırdı ve bir yatakta birlikte yattık. (Buhârî, Hayz: 22; Müslim, Hayz: 2)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayızlı Kadınla Bir Yatakta Yatmak
374-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle diyor: Ben ve Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), hayızlı günlerimde birlikte bir yatakta yatardık. Benden kendisine bir şey bulaşırsa sadece bulaşan yeri yıkar ve öylece namazlarını kılardı. Sonra yatağına döner ve yine benden bir şeyler bulaşırsa aynı şekilde sadece bulaşan yeri yıkar ve öylece sabah namazını kılardı. (Müslim, Hayz: 3; İbn Mâce, Tahara: 125)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayızlı Hanımıyla Birlikte Yatan Erkeğe Birşey Bulaşırsa Ne Yapmalı?
375-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), biz hanımlarından biri hayız gördüğünde hayız elbisesini giymesini emreder ve onunla birlikte bir yatakta yatardı. (Müslim, Hayz: 3; Tirmizî, Tahara: 99)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Koca Hayızlı Karısıyla Birlikte Yatabilir
376-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Bizden biri hayız olduğu zaman Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), hayız elbisesini giymesini emreder sonra da onunla birlikte yatardı. (Müslim, Hayz: 3; İbn Mâce, Tahara: 99)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Koca Hayızlı Karısıyla Birlikte Yatabilir
377-) Cümey’ b. Umeyr (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Annem ve teyzemle birlikte Âişe’nin yanına girdik. Annem ve teyzem; Âişe’ye: Sizden biriniz hayız olduğunda Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ne yapardı diye sordular o da dedi ki: biri hayz olduğunda Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), özel hayz elbisesi giymemizi emreder ve bizi kollarına alıp göğsüne basardı.) (Müslim, Hayz: 3; İbn Mâce, Tahara: 99)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Koca Hayızlı Karısıyla Neler Yapabilir?
378-) Meymune (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), hayız gören hanımlarıyla uylukları ve dizlerinin yarısına kadar örten bir elbise olduğu halde onlarla bir yatakta yatar ve beraber olurdu. (Buhârî, Hayz: 6; Müslim, Hayz: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Koca Hayızlı Karısıyla Neler Yapabilir?
379-) Şureyh (radıyallahü anh), babasından naklederek şöyle diyor: Âişe’ye: gören kadın kocası ile yemek yiyebilir mi?) diye sordum: Âişe (radıyallahü anha): Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) beni çağırır, hayızlı olduğum halde Onunla yemek yerdim. Et parçasını alır bana verir bende ondan ısırırdım sonra sofraya bırakırdım Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), o et parçasını alır benim ısırdığım yerden yerdi. İçecek bir şeyler ister, bana verir o içmeden ben içerdim ve kabı bırakırdım. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) de o kabı alır benim içtiğim ve ağzıma aldığım yerden içerdi.) (Müslim, Hayz: 3; İbn Mâce, Tahara: 125)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayızlı Kadınlarla Birlikte Yemek Yiyip İçmek
380-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: sallallahü aleyhi ve sellem), hayızlı olduğum zamanlarda bile benim içtiğim kabın ağzıma aldığım yerinden içerdi ve benim artığımı da içerdi, hayızlı olduğum halde!) (İbn Mâce, Tahara: 125; Müslim, Hayz: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayızlı Kadınlarla Birlikte Yemek Yiyip İçmek
381-) Mıkdam b. Şüreyh (radıyallahü anh), babasından naklediyor ve diyor ki: Âişe’den işittim şöyle diyordu: hayızlı olduğum zamanlarda Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bana bir kapla içecek getirir bende ondan içerdim, kabı kendisine verince benim içtiğim bölgeyi araştırır O da oradan içerdi.) (İbn Mâce, Tahara: 125; Müslim, Hayz: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayız Gören Hanımının Artığından İstifade Etmek
382-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: olduğum günlerde su içtiğim kabı Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e verirdim o da benim içtiğim yerden içerdi. Yine hayızlı iken yediğim et parçasını sofraya bırakınca o eti alır, benim ısırdığım yerden yerdi.) (İbn Mâce, Tahara: 115; Müslim, Hayz: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayız Gören Hanımının Artığından İstifade Etmek
383-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre şöyle demiştir: sallallahü aleyhi ve sellem), biz hanımlarından biri hayızlı olduğu zaman başını onun kucağına koyar ve Kur’an okurdu.) (Ebû Dâvûd, Tahara: 104; Ebû Dâvûd, Tahara: 103)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Kişi Hayızlı Olan Hanımının Kucağına Başını Koyarak Kur’an Okuyabilir Mi?
384-) Muaze el Adevi (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Bir kadın Âişe’ye: gören kadın namaz kılacak mı?) diye sordu. Âişe ise: Harurilerden misin? Biz, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) zamanında; hayız gördüğümüzde namaz kılmazdık ve kazasıyla da emrolunmazdık) dedi. (Ebû Dâvûd, Tahara: 104; Dârimi, Tahara: 102)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayız Gören Kadından Namaz Kılmak Düşer
385-) Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile birlikte Mescidde idik, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): Âişe elbisemi getir) demişti. Âişe’de: kılmıyorum yani hayızlıyım) demişti. Bunun üzerine Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): elinde değil ya, getir) buyurdular. (Ebû Dâvûd, Tahara: 104; Müslim, Hayz: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasına Hizmet Edebilir Mi?
386-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bana: sergi ve örtüyü getir) buyurdu. Ben de: dedim. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de: senin elinde değil ki) buyurdular. (Ebû Dâvûd, Tahara: 104; Müslim, Hayz: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasına Hizmet Edebilir Mi?
388-) Meymune (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: sallallahü aleyhi ve sellem), hayızlı olduğumuz zamanlarda başını bizden birinin kucağına koyar ve Kur’an okurdu. Yine, bizden biri hayızlı olduğu halde mescide seccade sererdi.) (Ebû Dâvûd, Tahara: 104; Müslim, Hayz: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Mescide Seccade Serebilir Mi?
389-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: sallallahü aleyhi ve sellem) itikafa girdiği mescidden başını bana uzatır bende hayızlı olduğum halde O’nun başını tarardım.) (Müslim, Hayz: 3; Buhârî, Hayz: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın İtikafta Olan Kocasının Başını Tarayabilir Mi?
390-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: sallallahü aleyhi ve sellem), başını bana uzatır ben de hayızlı olduğum halde O’nun başını itikafta olduğu halde yıkardım.) (Müslim, Hayz: 3; Buhârî, Hayz: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasının Başını Yıkayabilir Mi?
391-) Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre: sallallahü aleyhi ve sellem), mescidde itikafta iken başını bana çıkarır ben de hayızlı olduğum halde O’nun başını yıkardım.) (Müslim, Hayz: 3; Buhârî, Hayz: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasının Başını Yıkayabilir Mi?
392-) Yine Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: olduğum zamanlarda bile Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in saçını tarardım.) (Müslim, Hayz: 3; Buhârî, Hayz: 3)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasının Başını Yıkayabilir Mi?
393-) Hafsa (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Ümmü Atıyye, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’i hatırladıkça: Anam sana kurban olsun) derdi. Ben de: sallallahü aleyhi ve sellem)’in şöyle buyurduğunu işitin mi?) dedim. O da: dedi. (Babam Anam Sana kurban olsun) dedi; Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in şöyle buyurduğunu aktardı: çağına gelen genç kızlar, hayız gören kadınlar, yaşlı kadınlar hayırlı toplantılar da ve Müslümanların davetlerinde bulunsunlar. Hayızlı kadınlar mescidlere girmesin ve uzakta dursunlar.) (Buhârî, Hayz: 24; İbn Mâce, İkametü’s Salat: 165)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayız Gören Kadınların Bulunup Bulunamayacağı Yerler
394-) Âişe (radıyallahü anha) anlatıyor: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e; Safiye binti Huyey hayız oldu dedim. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) de: halde bizi geciktirecek, sizinle Kâbe’yi tavaf etmemiş miydi?) buyurdu. Bende: tavaf etti) dedim. Bunun üzerine Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): ise yola çıkın) buyurdular. (Buhârî, Hayz: 28; Tirmizî, Hac: 98)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Tavaftan Sonra Hayız Olan Kadın Ne Yapar?
395-) Esma binti Umeys (radıyallahü anha) anlatıyor: Zülhuleyfe denilen yerde aybaşı olmuştum. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), Ebû Bekir’e: ona gusletsin ve telbiye getirsin) buyurdu. (Ebû Dâvûd, Menasik: 10; Müslim, Hac: 16)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: İhramlı İken Hayız Gören Kadın Ne Yapar?
396-) Semure (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile beraber hayızlı iken vefat eden Ümmü Ka’b’ın cenaze namazını kıldık. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) cemaatin ortasında idi veya cenazenin ortasına durmuş idi. (Buhârî, Hayz: 30)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Hayızlı İken Vefat Edenin Cenaze Namazı
397-) Esma binti Ebû Bekir (radıyallahü anha)’dan: Münzir b. Fatıma kucağımda iken bir kadın elbiseye bulaşan hayız kanı hakkında fetva istedi: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de: çitile, temizle ve namazını kıl) buyurdu. (Ebû Dâvûd, Tahara: 132; Buhârî, Hayz: 10)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Elbiseye Bulaşan Hayız Kanı Ne Yapılır?
398-) Adiy b. Dinar (radıyallahü anh)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Ümmü Kays binti Mıhsan’ın, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e; Elbiseye bulaşan hayız kanından sorduğunu ve Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in de: su ve sabunla yıka) buyurduğunu işittim. (Ebû Dâvûd, Tahara: 132; Buhârî, Hayz: 10)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Hayz Ve Lohusalık Kitabı
Konu: Elbiseye Bulaşan Hayız Kanı Ne Yapılır?
399-) Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: durgun suda gusletmesin) (Ebû Dâvûd, Tahara: 36; İbn Mâce, Tahara: 109)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Gusül Ve Teyemmüm
Konu: Cünüp Kimsenin Durgun Suda Gusletmesinin Yasak Oluşu
400-) Yine Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: durgun suya idrarını yapıp sonra da oradan gusül ve abdest almasın.) (Buhârî, Vudu’’: 73; Tirmizî, Tahara: 51)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Gusül Ve Teyemmüm
Konu: Cünüp Kimsenin Durgun Suda Gusletmesinin Yasak Oluşu
401-) Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): suya idrar yapıp sonra orada gusletmeyi yasakladı.) (İbn Mâce, Tahara: 109; Ebû Dâvûd, Tahara: 36)

Kaynak: Sünen-i Nesâî, Gusül Ve Teyemmüm
Konu: Cünüp Kimsenin Durgun Suda Gusletmesinin Yasak Oluşu