Camiu's-Sagir Hadis Kitabı

1560-) tbni Ömer (r.a.) Peygamber Efendimizin (a.s.m.) şöyle buyurduğunu rivayet ediyor: Allah'ım, nefsimi Sen yarattın, onu ölüme mazhar edecek de Sensin. Onun ölümü de, hayatı da Senin elindedir, Şayet hayatta bırakırsan onu muhafaza et. Eğer öldürürsen onu bağışla. Allah'ım, Senden afiyet diliyorum.

Kaynak: Müslim, Zikir: 59; Müsned, 2:79.
Konu: Genel
1565-) Rafı' bin Hadîc (r.a.) rivayet ediyor:

Kaynak: Taberani’nin kebir’inden.
Konu: Genel
1567-) îbni Abbas'tan (r.a.) rivayetle: Evlenerek rızkı arayınız.

Kaynak: Deylemî'ninmüsnedü'/-f/rdevs'inden.
Konu: Genel
1578-) Ebû Hüreyre (r.a.) Peygamber Efendimizin (a.s.m.) şöyle buyurduğunu rivayet ediyor: Cihada sarılınız ki, sıhhat bulaşınız ve zenginlemesiniz.

Kaynak: İbni Adiyy'in Ez-kâ/m/inden.
Konu: Genel
1582-) Abdulmüttalib bin Abdullah'tan rivayetle Resûl-ü Ekrem Efendimiz (a.s.m.) şöyle buyurmuşlardır: Meşru dâirede eğleniniz ve oynayınız. Ben dinimizde bir katılığın görünmesinden hoşlanmıyorum.

Kaynak: Beyhaki'nin Şi'bü'l-îmarimdan.
Konu: Genel
1590-) Câbir (r.a.) Peygamber Efendimizin (a.s.m.) şöyle buyurduğunu rivayet ediyor: Benim hayvanın yüzünü dağlayan ve yüzüne vuran kimseye lanet ettiğim size ulaşmadı mı?

Kaynak: Taberâm'nin/ceöfrinden.
Konu: Genel
1592-) Hasen bin Süfyan'dan rivayetle Peygamber Efendimiz (a.s.m.) şöyle buyurmuşlardır: Razı değil misiniz ki? Biriniz kocası kendisinden razı olduğu halde hamile kaldığında Allah yolunda gündüz oruç tutup gece ibâdet eden bir. kişinin sevabı kadar sevap alsın. Doğum sancısına tutulduğunda gök ve yer ahalisi dahi onun için ne sevindirici şeylerin hazırlandığını bilemezsin. Doğum yaptığında çocuğun, memesinden emdiği her yudum süte karşılık kendisine bir sevap yazılsın. Gece çocuk onu uykusuz bıraktığında Allah rızası için yetmiş köle azad etmiş gibi sevap kazansın. Ey Selâme! Bununla kimi kastettiğimi biliyor musun? Namusunu muhafaza eden, sâliha, kocasına itaat eden ve kocasından gördüğü iyilikleri inkâr etmeyen hanımları kastediyorum.

Kaynak: Taberâni'nin Evsafından.
Konu: Genel
1594-) Ebû Hüreyre (r.a.) rivayet ediyor: Biriniz cemaatle namaz kılarken imamdan önce başını yerden kaldırdığında; Allah'ın, başını eşeğin başına veya şeklini eşek suretine döndürmesinden korkmuyor mu?

Kaynak: Buhari, Ezan: 53; Müslim, Salât: 115,116,119; Timizî, Cuma:56; Ebû Davud, Salât 75.
Konu: Genel
1595-) Cûbir bin Semûre (r.a.) Peygamber Efendimizin (a.s.m.) şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir: Biriniz namazda iken başını havaya kaldırdığında gözünün kendisine geri dönmemesinden korkmuyor mu?

Kaynak: Buharî, Ezan: 53; Müslim, Salât 154; Neşet, İmame: 38;ibni Mâce, İkâme: 41; Müsned, 5:90,93.
Konu: Genel
1598-) Ebû Saîd (r.a.) rivayet ediyor: Dikkat edin. Eğer siz lezzetleri tahrip edip acılaştıran ölümü çok ha tır 1 asaydınız, bu sizi şu gördüğüm durumdan alıkordu. Lezzetleri tahrip edip acılaştıran ölümü çok hatırlayınız. Kabrin üzerinden hiç bir gün geçmez ki, konuşup şöyle demesin: "Ben gurbet eviyim. Ben yalnızlık eviyim. Ben toprak eviyim. Ben kurtçuklar eviyim." Mü'min bir kul, toprağa gömüldüğünde mezar kendisine şöyle der: "Merhaba, hoş geldin. Sen bana sırtımda dolaşanların en sevi mi isiydin. Bu gün sana kavuştum. Sen de bana varmış bulunuyorsun." Sana neler yapacağımı biraz sonra göreceksin." Sonra kabir, gözünün görebileceği kadar genişler. Kendisi için Cennete bir kapı açılır. Günahkâr veya kâfir bir kul gömüldüğünde ise mezar ona şöyle der: "Hoş gelmedin, sefa gelmedin. Sen bana sırtımda dolaşanların en sevimsiziydin. Bu gün seni ele geçirmiş bulunuyorum. Sen de bana gelmiş oldun. Sana ne yapacağımı biraz sonra göreceksin." Sonra mezar dört tarafı o kişi üzerinde birleşinceye kadar daralır. Kaburga kemikleri birbirine geçer. Ona yetmiş büyük yılan musallat edilir. Öyle ki, onlardan bir tanesi yer yüzüne nefesini salsa dünya durdukça yer yüzünde bir daha bitki bitmez. Hesap vermek üzere götürülünceye kadar bunlar onu tırmalayıp dişlerler. Kabir ya Cennet bahçelerinden bir bahçe, veya Cehennem çukurlarından bir çukurdur.

Kaynak: Tirmizi, Kıyame: 26; Zühd: 4; Neseî, Cenâiz: 3; İbnimâce, Zühd: 31; Müsned, 2:293. ***
Konu: Genel
1600-) Ebû Said (r.a.) rivayet ediyor: Gerçek Cehennemlik olanlar orada ne ölürler, ne de yaşarlar. Cehennemde bâzı insanlar da vardır ki, günahları sebebiyle ateş kendilerine dokunup kömür gibi oluncaya kadar yakar, öldürür. O anda kendileri için şefaat edilmesine izin verilir. Grup grup getirilir, Cennet nehirlerine atılırlar. Sonra "Ey Cennet ehli, üzerlerine su atın" denilir. Onlar, selin biriktirdiği toprakta tanenin yeşermesi gibi yeşe-rirler.

Kaynak: Müslim, Îman: 306; İbnimâce, Zühd: 37; Darimî, Rikak:96; Müsned, 3:5,11,20,25.
Konu: Genel
1603-) Âişe (r.a.) rivayet ediyor: Üç yerde hiç kimse kimseyi hatırlamaz: (1) Amellerin tartıldığı mizan yanında, iyilik kefesi hafif mi, ağır mı geldiğini öğreninceye kadar. (2) Amel defterleri dağıtılıp, 'İşte kitabımı okuyun" denildiği zaman. Amel defterinin sağına mı, soluna mı düşeceğini veya arkasından mı verileceğini bilinceye kadar. (3) Cehennemin üzerine kurulduğunda Sırat yanında. Sıratın etrafında birçok çengeller ve dikenler bulunmaktadır. Allah kullarından dilediklerini bunlarla durdurur. Buradan kurtulup kurtulamayacağını öğreninceye kadar.

Kaynak: Müsned, 6:101.
Konu: Genel
1604-) Câbir'den (r.a.) rivayetle: Şüphesiz en doğru söz Allah'ın kitabıdır. En güzel yol, Muham-med'in yoludur. En çirkin iş, dinde sonradan uydurulan şeylerdir. Dinde her sonradan uydurulan şey bid'adır. Her bid'a da sapıklıktır. Her sapıklık Cehennemliktir. Kıyamet aniden başınıza gelecektir. (Peygamberimiz iki parmağını birleştirerek) Ben Kıyametle şöyle ya-km olarak gönderildim. Kıyamet, sabah veya akşam size baskın yapacakmış gibi hazırlıklı olunuz. Ben, bir mü'min için nefsinden daha yakınım. Kim ölümünden sonra bir mal bırakırsa mirasçıları nadir. Kim de bir borç veya yetim bırakırsa o bana aittir, onu ben üzerime alıyorum. Ben mü'minlerin velîsiyim.

Kaynak: Buhari, Edep: 70; İbni Mâce, Mukaddime: 7; Müslim,cumua; 43; Neseî, Îdey: 22.
Konu: Genel
1606-) Âişe (r.a.) rivayet ediyor: Bâzı insanlara ne oluyor ki, Allah'ın kitabında olmayan bâzı şartları iieri sürüyorlar. Allah'ın kitabında olmayan her şart geçersizdir. Yüz defa da şart koşulsa böyledir. Allah'ın hükmü en haklı, Allah'ın şartı en sağlamdır.

Kaynak: Buhari, Mekâtip; 1,2; Büyü1:67,73; Müslim, Ttk: 6, 8;neşet, Büyü1:85,116. Taberânt, Kk: 17.
Konu: Genel
1607-) Ebû Hümeyd es-Saîdî'den rivayetle: Görevlendirdiğimiz bâzı kimselere ne oluyor ki, bize gelip şöyle diyorlar: "Şunlar sizin, şunlar ise bana hediye edilenlerdir. Babasının ve annesinin evinde oturup bu şeyleri kendisine hediye edilip edilmeyeceğine baksa ya? Muhammed'in nefsi kudreti elinde olan Allah'a yemin ederim ki, sizden biriniz umuma âit bir malı zimmetine geçirirse Kıyamet Günü mutlaka onu boynunda taşıdığı halde geiir. Eğer bu bir deve ise inleye inleye getirir. Eğer sığır ise böğüre böğüre getirir. Eğer koyun ise meleye meleye getirir. Şüphesiz, ben tebliğimi yaptım.

Kaynak: Buhari, Îman: 9.
Konu: Genel
1608-) Zeyd bin Erkam (r.a.) rivayet ediyor: Ey insanlar! Şüphesiz ben de ancak bir insanım. Pek yakında Allah'ın elçisi olan Azrail gelebilir ve ben de onun dâvetine icabet edebilirim. Ben, aranızda iki ağır emânet bırakıyorum. Birincisi Allah'ın kitabıdır ki, onda hidâyet ye nur vardır. Ona yapışan ve ona sarılan kimse hidâyet üzere olur. Ondan sapan ise sapıtır. Öyle ise Allah'ın kitabına sanlınız. Ona yapışınız. Diğer emânet ise, Ehl-i Beytimdir. Ehl-i Beytim hakkında size Allah'ı hatırlatıyorum. Ehl-i Beytim hakkında size Allah'ı hatırlatıyorum.

Kaynak: Müsned 3:u, 17.
Konu: Genel
1609-) Ukbe bin Âmir'den (r.a.) rivayetle: Ey insanlar! Sözlerin en doğrusu, Allah'ın kitabıdır. En sağlam kulp kelime-i şehadettir. En hayırlı millet Hz. İbrahim'in milletidir. Yolların en hayırlısı, Muhammed'in yoludur. Sözlerin en değerlisi, Allah'ı zikretmektir. Kıssaların en güzeli, şu Kur'ân'dır. işlerin en hayırlısı, farz olan amellerdir. Herşeyin en kötüsü sonradan ortaya çıkan, bid'alardır. Davetlerin en güzeli peygamberlerin irşadıdır. En şerefli ölüm şehid olarak ölmektir. Körlüğün en kötüsü, hidâyete erdikten sonra tekrar sapıklığa düşmektir. İlmin en iyisi faydalanılan ilimdir. Doğru yolun en iyisi izlenilen yoldur. En kötü körlük kalb körlüğüdür. Veren el, alan elden üstündür. Az ve yeterli olan mal, çok olup âhiretten alıkoyan servetten iyidir. En kötü mazeret ölüm anındaki mazerettir. Pişmanlığın en kötüsü, Kıyamet günü duyulan pişmanlıktır. İnsanların bazısı namazı ancak vaktin sonunda kılar. Kimisi de Allah'ı nadiren hatırlar. En büyük hatâ dilin çok yalan söylemesidir. En hayırlı zenginlik, gönül zenginliğidir. En iyi azık takvadır. Hikmetin başı Aliah korkusudur. Kalbde hürmetle saklanan en hayırlı şey, kuvvetli îmandır. îmânî meselelerde şüphe ve tereddüt küfürdendir. Ölüler için yüksek sesle ağlamak, dövünmek Câhiliyye âdetlerinden-dir. Müslümanların umumî malını zimmetine geçirmek, Cehennem közlerini toplamak demektir. Altını ve gümüşü biriktirip zekâtını vermemek, insanın vücudunu Cehennem ateşiyle dağlamaktır. Gaj'r-i meşru meseleleri, küfrü konu alan şiir, şeytanın nağmeler indendir. İçki, bütün kötülüklerin kendisinde toplandığı düğümdür. Kadınlar şeytanın tuzağıdır. Gençlik bir çeşit deliliktir. Kazançların en kötüsü, faizden kazanılandır. Yiyeceklerin en kötüsü, yetim malıdır. Bahtiyar, başkalarından ibret alandır. Kötü kimse daha annesinin karnındayken belirlenmiştir [Onun iradesiyle kötü bir insan olacağını, Allah daha ana karnındayken bilir]. Her birinizin nihayet gidebileceği yer birkaç metrelik topraktır. Her iş neticesiyle değerlendirilir. Amelde esas olan akıbetidir. Haber yayanların en kötüsü, yalan haber yayandır. Gelmesi kesin olan şey yakındır. Mü'mine sövmek fâsıkların, mü'mini öldürmek ise kâfirlerin vasfıdır. Gıybetini yaparak mü'mi-nin etini yemek, Allah'a karşı gelmektir. Mü'minin malının dokunulmazlığı, kanının dokunulmazlığı gibidir. Kim yemin ederek, "Şu şöyle olacak" diye Allah adına hüküm verirse, Allah onu yalancı çıkarır. Kim bağışlarsa, Allah da onu bağışlar; kim affederse, Allah da onu affeder. Kim öfkesini yutarsa, Allah onu mükâfatlandırır. Kim musibete sabrederse, Allah kaybettiklerinin yerini doldurur. Kim başkasını alaya alırsa, Allah onu rezil eder. Kim sabrederse, Allah sevabını kat kat verir. Kim Allah'a karşı gelirse, Allah ona azap verir. Allah'ım, beni ve ümmetimi bağışla! (üç defa) Allah'tan beni ve sizi affetmesini dilerim.

Kaynak: İbniasakirvb Beyhaki'nin De/â//inden.
Konu: Genel
1610-) Ebû Said el-Hudrî (r.a.) rivayet ediyor: Dünya caziptir, tatlıdır. Allah onun tasarrufunu elinize verecek ve nasıl davranacağınıza bakacaktır. Dünyadan sakının, kadınlardan sakının. Çünkü İsrail oğul lan arasında çıkan ilk fitne, kadınlar yüzünden çıkmıştır. Dikkat edin! Âdemoğulları değişik sınıflar halinde yaratılmışlardır. Onlardan bir kısmı mü'mîn olarak doğar, mü'min olarak yaşar ve mü'min olarak ölür. Bir kısmı kâfir olarak doğar, kâfir olarak yaşar ve kâfir olarak ölür. Bir kısmı mü'min olarak doğar, mü'min olarak yaşar, kâfir olarak ölür. Bir kısmı kâfir olarak doğar, kâfir olarak yaşar, mü'min olarak ölür. Dikkat ediniz! Öfke, insan oğlunun içinde tutuşturulan bir kordur. Öfkelenen kimsenin gözlerinin kızardığını, boyun damarlarının şiştiğini görmüyor musunuz? Biriniz öfkelendiğini hissederse mutlaka otursun. Dikkat edin! İnsanların en hayırlısı, geç öfkelenen, çabuk sakinleşendir. İnsanların en şerlisi ise çabuk öfkelenen, geç sa-kinleşendir. Kişi geç öfkelenip geç sakinleşirse veya erken öfkelenir erken sakinleşirse, bu iki hal birbirini telâfi eder. Dikkat edin! En hayırlı tüccar borcunu ödeyen, güzellikle isteyendir. En kötü tüccar ise borcunu kötülükle ödeyen ve kötülükle isteyendir. Kişi güzellikle öder, kötülükle isterse veya kötülükle öder, güzellikle isterse, bu iki hal birbirini telafi eder. Dikkat edin! Kıyamet Günü, sözünden dönen bir kimse için döndüğü sözün değerine göre bir sancak dikilir. Dikkat edin! Sözünden dönenin en büyüğü idarecinin verdiği sözden dönmesidir. Dikkat edin, insanların korkusu kişiyi bildiği gerçeği söylemekten sakın alıkoymasın. Dikkat edin! Cihadın en faziletlisi zâlim hükümdarın yüzüne karşı söylenen doğru sözdür. Dikkat edin! Dünyanın geçen ömrüne göre kalan müddet şu gününüzün geçen kısmına göre kalan süresi kadardır.

Kaynak: Tirmizî, Fitne: 26; Zühd: 41; İbnimice, Fiten: 19;dârimî, Rikak: 37; Müsned 3:7,19,22.
Konu: Genel
1613-) Hz. Hüseyin'den (r.a.) rivayetle: Gemiye bindikleri zaman ümmetimin batmaya karşı garantisi şöyle demeleridir: "Yüzmesi de, durması da Allah'ın adıyla olsun. Şüphesiz ki, Rab-bim çok bağışlayıcı ve çok merhamet edicidir." (Hûd Sûresi, 41) "Onlar Allah'ın kudret ve azametini hakkıyla bilemediler. Halbuki Kıyamet Gününde yeryüzü bütünüyle Onun tasarrufrundadır; gökler de Onun kudretiyle durulmuştur. O bütün noksanlardan münezzeh ve onların ortak koştukları şeylerden yücedir.

Kaynak: Ebû Ya'lâ'nın Musnerfinden.
Konu: Genel
1618-) Süleyman bin Ebi Şeyh rivayet ediyor: Ümmü Eymen annemden sonra annemdir.

Kaynak: Ibni Asakifden.
Konu: Genel
1619-) Abdullah bin Busr'dan (r.a.) rivayetle: Kıyamet Günü ümmetimin alnı secdeden dolayı beyaz, el ve ayakları ise abdestten dolayı parlaktır.

Kaynak: Tırmizî, Cuma: 74; Müsned, 4:189.
Konu: Genel
1621-) Enes bin Mâlik (r.a.) rivayet ediyor: Ümmetim merhamete nail olan günahları bağışlanan ve tevbesi kabul edilen bir ümmettir.

Kaynak: Hâkimin Küna'sından.
Konu: Genel
1622-) Ebû Mâsâ el-Eş'arî'den (r.a.) rivayetle: Şu ümmetim merhamete nail olmuştur, Ahirette azap görmeyecektir. Onun azabı ancak dünyada ağır imtihanlar, zelzeleler, öldürülmeler ve musibetler şeklinde verilir.

Kaynak: Ebû Davud, Filen: 7; Mûsned, 4:410,418.
Konu: Genel
1628-) Amr bin Haris (r.a.) rivayet ediyor: Her işte ifrat ve tefritin ortasını tercih et. Çünkü işlerin en hayırlısı orta olanıdır.

Kaynak: Beyhaki'nin Şi'bü'nman'mtian.
Konu: Genel
1632-) İbni Amr'dan (r.a.) rivayetle: Ben kurban gününde bayram yapmakla emrolundum. Allah onu bu ümmete vermiştir.

Kaynak: Neseî, Dahâyâ: 2; Müsned, 2:167.
Konu: Genel
1633-) Vasile bin Eskâ (r.a.) rivayet ediyor:

Kaynak: Müsned,1:237,285,307.
Konu: Genel
1636-) Abdullah bin Cafer'den rivayetle: Bana, Hatice'yi Cennette inciden bir sarayla müjdelemem emredildi. Orada ne gürültü, patırtı vardır ve ne de yorgunluk ve meşakkat.

Kaynak: Buhari, Bedü'l-halk: 145; Müslim, Fezâilü's-sahabe:71; Müsned, 1:205,395; 2:231; 4:355.
Konu: Genel
1639-) Ebû Hüreyre (r.a.) rivayet ediyor; Bana Yesrib dedikleri [Medine] bir beldeye hicret etmem emredildi. O, ateşin demirden pası giderdiği gibi, kötü insanları kendisinden uzaklaştırır.

Kaynak: Buhari, Medine: 2; Müslim, Hacc: 488; Taberâni Medine:5; Müsned, 2:237, 247, 284.
Konu: Genel
1647-) Mekhül rivayet ediyor; Hastayı ziyaret için bir mil de olsa yürü. İki kişinin arasını düzeltmek için iki mil de olsa yürü. Allah için dost edindiğin birini ziyaret etmek için üç mil de olsa yürü.

Kaynak: İbni Ebi'd-dünyâtian.
Konu: Genel
1649-) Ebû Berze'den (r.a.) rivayetle: Yoldan insanlara sıkıntı veren şeyleri gider. Çünkü bu senin için sadakadır.

Kaynak: Buharfnin Ecteb'inden.
Konu: Genel
1651-) Esved bin Asram rivayet ediyor: Ellerine hâkim ol.

Kaynak: Buharî'nin Tariflinden.
Konu: Genel
1653-) Ukbe bin Âmir'den (r.a.) rivayetle: Diline sahip ol. Evin sana dar gelmesin. Günahların için ağla.

Kaynak: Müsned, 2:212; 4:158; 5:259.
Konu: Genel
1656-) Ebû Hüreyre (r.a.) rivayet ediyor: Şeytanın vesvesesi ile en az yaklaşabildiği saf birinci saftır.

Kaynak: Ebû Şeytften.
Konu: Genel
1661-) Ebû Ümâme'den (r.a.) rivayetle: Şüphesiz Allah Hz. İbrahim'i dost edindiği gibi beni de dost edinmiştir. Benim dostum da Ebû Bekir'dir.

Kaynak: Taberânî'nin Keö/rtncten.
Konu: Genel
1663-) Enes bin Mâlik (r.a.) rivayet ediyor: Allah, bid'atını terkedinceye kadar hiçbir bid'atçının tevbesini kabul etmez.

Kaynak: Taberânî'nin Evsafı, Beyhaki'nin Şi'bü'l-îmrimfan.
Konu: Genel
1667-) Âişe'den (r.a.) rivayetle:                              Allah hak edenlerin üzerine azabını indirdiğinde bâzı sâlih kimselerin de ölümüne sebep olur. Onlar da diğerleri ile beraber helak olurlar. Sonra âhirette niyetlerine ve amellerine göre mahşere getirilirler.

Kaynak: Beyhaki'nin Şi'bü'l-îman'möan,
Konu: Genel
1668-) Ebû Hüreyre (r.a.) rivayet ediyor: Allah, nimet verdiği kulunun üzerinde bu nimetinin alâmetinin görülmesini ister. Allah zilleti ve zelil görünmeyi sevmez. Israrla isteyen dilenciye buğzeder. Allah hayalı, haramdan sakınan ve bunun için gayret sarf eden kimseyi sever.

Kaynak: Beyhaki'nin Şi'bü'l-îmar/\f\ğan.
Konu: Genel
1669-) Ebû Saîd'den (r.a.) rivayetle: Allah, bir kuldan razı olduğu zaman o kişi işlemediği yedi çeşit güzel hasletle övülür. Bir kula kızdığı zaman da o kul işlemediği yedi çeşit kötülükle yerilir.

Kaynak: Müsned 3:38, 40.
Konu: Genel
1670-) Şurahbil bin Sımt rivayet ediyor: Allah bir kulu hakkında birşey takdir etmişse, bu takdirini hiçbir şey geri çeviremez.

Kaynak: İbni Kân/den.1 ...
Konu: Genel
1672-) îbni Ömer'den (r.a.) rivayetle: Allah bir kulunu helak etmek istediğinde önce ondan hayayı çekip alır. Haya kendisinden çekilip alındığında artık onu herkesten nefret eder, herkesin de kendisinden nefret ettiği bir halde bulursun. O bu hale gelince bu defa kendisinden emniyet çekilip alınır. Emniyet alınınca onu hıyanet eden ve herkesin de hâin bildiği bir kimse olarak bulursun. Sonra merhamet çekilip alınır. Merhamet alınınca da onu ancak rahmetten kovulmuş, lanete uğramış ve boynundan İslâm boyunduruğu çıkarılmış olarak bulursun.

Kaynak: Fen/afice, Fiten: 27.
Konu: Genel
1673-) Ebû Hüreyre (r.a.) rivayet ediyor: Şüphesiz Allah bir kulunu sevdiğinde Cebrail'i çağırıp şöyle buyurur: **Ben falanı seviyorum. Sen de onu sev. Bunun üzerine Cebrail onu sever. Sonra gök ehline seslenerek şöyle der: "Allah falanı seviyor, siz de onu seviniz." Gök ehli de onu sever. Sonra onun itibar ve değeri yer yüzüne de yerleştirilir. Allah bir kula gazab ettiğinde de Cebrail'i çağırıp, şöyle buyurur: "Ben falana gazap ediyorum, sen de gazap et." Bunun üzerine Cebrail ona gazap eder. Sonra gök ehline şöyle seslenir: "Allah falana buğz ediyor, siz de buğz ediniz. Bunun üzerine onlar da buğz ederler. Daha sonra ona olan nefret yer yüzüne de yerleştirilir.

Kaynak: Buhari, Edeb:41; Bedü'l-halk: 6.
Konu: Genel
1678-) Enes bin Mâlik'ten (r.a.) rivayetle: Allah gökten insanlara bir felâket indirdiğinde bu, mescidleri maddeten ve manen îmar eden kimselerden uzak  tutulur.

Kaynak: İbni asakir’den.
Konu: Genel
1679-) Hz. Ali rivayet ediyor: Allah bir millete gazap ettiğinde yere batırma ve suret değiştirme azabını vermese de, pahalılık onları ezer. Yağmurları yağmaz olur. Kötüleri idareyi ele geçirir.

Kaynak: İbni Asakif Den.
Konu: Genel
1681-) Imran bin Husayn'dan (r.a.) rivayetle: Allah bu dini zâtı için özel olarak seçmiştir. Dininize ancak cömertlik ve güzel ahlâk yakışır. Dikkat edin, dindarlığınızı bu iki hasletle süsleyin.

Kaynak: Taberani’nin kebir’inden.
Konu: Genel
1683-) Vasile bin Eskâ (r.a.) rivayet ediyor: Allah İbrahimoğullarından İsmail'i, İsmâiloğullarmdan Kinâne'yi, Kinâneoğullarmdan Kureyş Kabilesini, Kureyş'ten Hâşimoğullarını, Hâşimoğullarmdan da beni seçti.

Kaynak: Müslim,fezail:1;tirmizi,menakıb:1;müsned,4:107.
Konu: Genel
1684-) Ebû Said'den (r.a.) rivayetle: Allah dört sözü diğer sözlere üstün kıldı: Sübhanallah, Elhamdülillah, Lâ ilahe illallah ve Allahü ekber. Kim Sübhanallah derse ona on sevap yazılır, on günahı da silinir. Allâhü ekber diyen de aynısını alır. Kim Lâ ilahe illallah derse yine aynısını alır. Kim bir nimete karşılık olmasa dahi Elhamdülillah derse otuz sevap yazılır, otuz günahı da silinir.

Kaynak: Müsned, 2:310; 3:35, 37.
Konu: Genel
1686-) Ebû Hüreyre (r.a.) rivayet ediyor: Allah Bedir ehline rahmetiyle tecellî edip şöyle buyurdu: "Ne yaparsanız yapınız, Ben sizi şimdiden affettim."

Kaynak: Hâkim'in Müstedrek!inder\.
Konu: Genel
1689-) Câbir'den (r.a.) rivayetle Peygamber Efendimiz (a.s.m.) şöyle buyurmuşlardır: Allah, Musa'ya kendisiyle konuşma, bana ise zâtını görme nimetini verdi. Ve beni şefaat makamı olan Makam-ı Mahmud ve insanların başına varacakları Kevser Havuzunu vermekle üstün kıldı.

Kaynak: İbni Asâkitden.
Konu: Genel
1690-) Abdurrahman bin Avffr.a.) rivayet ediyor: Şüphesiz Allahu Teâla Ramazan orucunu farz kıldı. Ben de size Teravihi sünnet kıldım. Öyle ise kim ki, îman ederek ve sevabını kesin olarak Allah'tan bekleyerek gündüzünü oruçlu, gecesini de ibâdetle geçirirse, bu geçmiş günahlarına keffâret olur.

Kaynak: İbnimâce, İkâme: 173; Neseî, Sıyam:40; Müsned, 1:191,195.
Konu: Genel
1691-) Ebû Hüreyre (r.a.) Peygamber Efendimizin (a.s.m.) şöyle buyurduğunu rivayet ediyor: Allah, bana öğrettiklerini size öğretmemi ve size edeb dersi vermemi bana emretti: Evlerinize gireceğiniz zaman kapıda Allah'ın ismini anınız ki, pis şeytan kapıdan geri dönsün. Birinizin önüne sofra konulduğunda Allah'ın ismini ansın ki, pis şeytan rızkınıza ortak olmasın. Kim geceleyin gusl ederse avret yerini açmaktan sakınsın. Bunu yapmadığı takdirde delilik emareleri görülürse kendisinden başkasını suçlamasın. Kim yıkandığı suya küçük abdestini yapar da vesvese veren şeytan kendisine musallat olursa kendisinden başkasını kınamasın. Sofra kaldırıldığında kırıntıları süpürün. Çünkü şeytan bunları toplar. Ona yemeğinizden bir pay vermeyin.

Kaynak: Hakîrrföen.
Konu: Genel