Genel ile İlgili Hadisler
1957-)
Abdullah bin Amr (r..a.) Peygamber Efendimizin (a.s.m.) şöyle buyurduğunu rivayet ediyor: Birinizin elbisesi eskidiği gibi göğsündeki îmanı da eskir. Öyle ise Allah'tan kalbinizdeki îmanı tazelemesini dileyiniz.
Kaynak: Taberâni'nin Kew\ Ve Hâkim'in Mûstedrek\r\6w.
Konu: Genel
1959-)
îbni Abbas (r.a.) rivayet ediyor: Şüphesiz bereket yemeğin ortasına iner. Dolayısıyla yemeğin etrafından yeyin, ortasından yemeyin.
Kaynak: Timizi, Erime: 12; Dârimî, Etime: 16; Müsned, 1:270,343,364.
Konu: Genel
1961-)
Sabit bin Ebî Hümeysote'den rivayetle: Yıldızlar yer ehline ışık verdiği gibi, içinde Allah'ın anıldığı evler de gök ehline öylece ışık verirler.
Kaynak: Ebû Nuaym'ın Martfe'sinden.
Konu: Genel
1963-)
îbni Abbas (r.a.) rivayet ediyor: îman ve haya beraber bulunurlar. Birisi alındığında diğeri de peşinden gider.
Kaynak: Beyfıaki'nin Şwı-îmarf\tvian.
Konu: Genel
1965-)
Enes'den (r.a.) rivayetle: Kimde iyi bir huy bulunursa, Allah o iyi huy vesilesiyle onun bütün amellerini düzeltir. Kişinin namaz için temizlenmesi sebebiyle Allah günahlarını örter. Namazı fazladan kendisine kalır.
Kaynak: Hâkim'in Müstedreki Ve Beyhaki'nin Şi'bö'i-îmaifmtian.
Konu: Genel
1966-)
Enes (r.a.) rivayet ediyor: Hayrın yolunu gösteren kimse, o hayrı işleyen gibidir.
Kaynak: Ebû Ya'la'nm Müsnedı, Taberânî'nin Evsau Vebeyhaki'nin £/'bû'wmarfından.
Konu: Genel
1968-)
Temim ed-Dârî'den (r.a.) rivayetle: Din, Allah için, kitabı için, Resulü için, Müslümanların lideri için ve halk için hayır ve iyilik dilemekten ibarettir.
Kaynak: Buhârî, Îman: 42; Müslim, Îman: 95.
Konu: Genel
1969-)
Ebû Hüreyre (r.a.) Resûl-ü Ekrem Efendimizin (a.s.m.) şöyle buyurduğunu rivayet ediyor: Din kolaylıktır. Bir kimse onu ince eleyip sık dokursa din ona mutlaka galip gelir. Öyle ise ifrat ve tefritten sakının, orta yolu tutun. Gücünüzün yettiği kadar yapın. Müjdeye kavuşun. Nafile ibâdet için sabah, akşam ve biraz da gece vaktinden istifade ediniz.
Kaynak: Buharî, İman: 29; Neseî, Îman: 28; Müsned 5:69.
Konu: Genel
1972-)
Ebû Hüreyre'den (r.a.) rivayetle: Kişi uzun zaman Cennet ehlinin amelini işler, sonra ameli Cehennemliklerin işi ile noktalanır. Başka bir kişi de uzun zaman Cehennem ehlinin amelini işler, sonra ameli Cennet ehlinin işiyle noktalanır.
Kaynak: Müslim, Kader: 11.
Konu: Genel
1974-)
Enes (r.a.) Peygamber Efendimizin (a.s.m.) şöyle buyurduğunu rivayet ediyor: Sofraya oturduğunda "Bismillah," sofradan kaltığmda da "Elhamdülillah" diyen kişinin Önünden sofra henüz kalkmadan günahları bağışlanır.
Kaynak: Taberâni'nin Evsafından.
Konu: Genel
1977-)
Ebû Saîd (r.a.) rivayet ediyor; Erkek hanımına, hanım da beyine sevgiyle baktıklarında Cenâb-ı Hak da onlara rahmet nazarıyla bakar. Şayet erkek hanımının ellerini ellerine alırsa, her ikisinin de günahları parmaklarının arasından dökülür.
Kaynak: Râfipnin Fari/rinden.
Konu: Genel
1980-)
lbni Abbas'tan (r.a.) rivayetle; Kişi, kendisiyle istişare edenin hayrına olan şeyi dilediği sürece görüşü doğru kalmaya devam eder. Onu aldattığı anda ise Allah onun isabetli görüşünü alır.
Kaynak: Font Asakif Den.
Konu: Genel
1982-)
Ebû Hüreyre (r.a.) rivayet ediyor: Bir erkek veya kadın altmış sene boyunca Allah'a itaatte bulunur, Sonra da ölüm ânında yaptıkları vasiyette bazılarına zarar verirler de Cehennem ateşini hak ederler.
Kaynak: Ebû Davud, Vesâyâ: 3; Timizi Vesâyâ: 2.
Konu: Genel
1983-)
Ebû Hüreyre (r.a.) rivayet ediyor: Kişi hiçbir sakınca görmediği öyle bir kelime söyler ki, bu söz yüzünden yetmiş sene Cehennemin dibine düşer.
Kaynak: Tirmizf, Zühd: 46; İbni Mâce, Ahkâm: 2.
Konu: Genel
1984-)
Ebû Saîd el-Hudrî'den (r.a.) rivayetle Resûlullah (a.s.m.) şöyle buyurmuşlardır: Kişi insanları güldürmek için bir mahzuru yokmuş gibi görülen öyle bir söz söyler ki, bu söz sebebiyle gökten daha yüksek bir mesafeden aşağı düşer.
Kaynak: Timizi, Zühd: 10; Müsned 3:38.
Konu: Genel
1985-)
İbni Ömer (r.a.) Peygamber Efendimizin (a.s.m.) şöyle buyurduğunu rivayet ediyor: Kişi, memleketinden uzak bir yerde vefat ettiğinde memleketinden öldüğü yf>re kadar olan mesafe ölçülür ve Cennetten o kadar yer verilir.
Kaynak: Neseî, Cenâiz: 8; İbni Mâce, Cenâiz: 61; Müsned2:177.
Konu: Genel
1988-)
Zeyd bin Erkam'dan (r.a.) rivayetle: Cennet ehlinden birtek kişiye yemede, içmede, arzuda ve cinsî münasebette yüz adamın kuvveti kadar güç verilir. Onlardan birinin def-i haceti ter olarak derisinden çıkar gider. Bir de bakar ki karnındaki şişkinlik gitmiştir.
Kaynak: Taberâni'nin Kebenden.
Konu: Genel
1989-)
Ebû Ümâme (r.a.) rivayet ediyor: Kişi güzel ahlâkı sayesinde gece ibâdet eden ve kavurucu sıcakta susuzluk çeken oruçlunun derecesine ulaşır.
Kaynak: Taberâni'nin Kewtfrxjen.
Konu: Genel
1990-)
îbni Mes'ûd'dan (r.a.) rivayetle: Kıyamet Günü ter adamın gırtlağına kadar çıkar. Öyle ki, 'Ya Rabbi, Cehenneme göndermek suretiyle de olsa beni bu halden kurtar" der.
Kaynak: Taberâni'nin Kebîrinden.
Konu: Genel
1991-)
îbni Abbas (r.a.) rivayet ediyor: Kişi bir ihtiyacını onu karşılayabilecek birinden ister. Allah onun için daha hayırlı olduğundan bunu kendisine verdirmez. İhtiyacı karşılanmayan kişi, insanları haksız yere suçlayarak "Bunun verilmemesine kim sebep oldu?" der.
Kaynak: Taberânî'nin Keöftlnden.
Konu: Genel
1992-)
Ebû Hüreyre'den (r.a.) rivayetle Peygamber Efendimiz (a.s.m.) şöyle buyurmuşlardır: Kişinin Cennette derecesi yükseltilir, sebebini sorar "Yâ Rabbi, bu lütuf nereden?" ona şöyle cevap verilir: "Çocuğunun senin için yaptığı istiğfar ve dualardan."
Kaynak: Ibni Mâce, Edeb: 1; Müsned, 2:509.
Konu: Genel
1995-)
Vkbe bin Âmir (r.a.) rivayet ediyor: Kişi birinin tuttuğu yoldan ve yaptığı işten hoşlanırsa o da onun gibidir.
Kaynak: Taberâni'nin Kebîrinden.
Konu: Genel
1996-)
Talk bin Habib 'den rivayetle: Kişiye namazı kılması ve vaktini geçirmemesi, ehlinden ve malından daha hayırlıdır.
Kaynak: Saki Bin Mansur'un Söneninden,
Konu: Genel
1997-)
îbni Ebî Evfâ rivayet ediyor: İçinde akrabalarla irtibatı kesen birinin olduğu bir topluluğa rahmet inmez.
Kaynak: Buharf Nin Edebinden.
Konu: Genel
1998-)
Ebû 'd-Derdâ1dan (r.a.) rivayetle Peygamber Efendimiz (a.s.m.) şöyle buyurmuşlardır: Kulun rızkı, kendisini ecelinin aradığından daha fazla arar.
Kaynak: Taberânî'nin Kebîr1] Ve İbni Adiyy'in El-kâmitinden.
Konu: Genel
2001-)
Enes (r.a.) rivayet ediyor: Şüphesiz rüya tabir edildiği şekilde çıkar. Bunun misâli şuna benzer: Kişi ayağını kaldırır, ne zaman yere koyacağını bekler. Biriniz bir rüya gördüğünde onu ancak bir iyiliğini isteyen samimî dostuna veya bir âlime anlatsın.
Kaynak: Hâkim'in Müştekinden.
Konu: Genel
2002-)
İbni Mes'ûd'dan rivayetle: Kur'ân'dan başka şeylerle yapılan okuyup üflemeler, nazar boncuğu ve kadının erkeğe sevdirmesi için sihir yaptırması Allah'a ortak koşmaktır.
Kaynak: Ebu Davud, Tıp: 29; Taberânî, Tıp: 39.
Konu: Genel
2003-)
tbni Amr (r.a.) rivayet ediyor: Hacerü'l-Esved ve makam-ı İbrahim, Cennetin yakutlarından iki yakuttur. Allah onların nurunu gidermiştir. Şayet gidermeseydi doğu ile batının arasını aydınlatırdı.
Kaynak: Timizi Hacc: 49; Müsned, 2:213,214.
Konu: Genel
2005-)
Abdullah bin Yüsr'den (r.a.) rivayetle: Zinakârlar haşir meydanına vücutları alevler içinde yanar bir halde gelirler.
Kaynak: Taberânt'nin Keb/rinden.
Konu: Genel
2006-)
Huzeyfe bin Esîd rivayet ediyor: Şu on alâmet çıkmadan Kıyamet kopmaz: 1. Duhan, 2. Dabbetü'1-Arz. 3. Deccal 4. Güneşin batıdan dogması. 5.7. Üç yerde, doğuda, batıda ve Arap yarımadasında yere batmalar. 8. Hz. îsâ'nm inmesi. 9. Ye'cüc ve Me'cüc'ün çıkması Aden şehrinin aşağılarından bir ateşin çıkıp insanları mahşere sevk etmesi ve yanlarından ayrılmaması. Öyle ki onlar geceyi geçirdiklerinde ateş de yanlarında geceler, gündüz istirahat ettiklerinde o da yanlarında bekler.
Kaynak: Müslim, Fiten: 39, 40,128,129; Ebû Davuö, Melahim: 12;timizi Fiten: 21; İbni Mâce, Fiten: 25,28; Müsned, 2:324.
Konu: Genel
2007-)
Sahur, Allah'ın size verdiği bir berekettir. Onu ihmal etmeyiniz.
Kaynak: Neşet Siyam: 18,19; İbnimâce, Siyam: 22; Dârimî, Savm:9; Müsned, 2:377,477; 3:32,99.
Konu: Genel
2008-)
Muttalip babasından (r.a.) rivayetle: Gerçek saadet, Allah'a itaatte geçirilen uzun ömürdür.
Kaynak: Halib'in Tarimnden.
Konu: Genel
2009-)
Mikdam bin Madikerb'den rivayetle: Bahtiyar kişi fitnelerden uzaklaştırılan ve musîbet verildiğinde sabredendir.
Kaynak: £bû Davud, Fiten: 2.
Konu: Genel
2010-)
Ali (r.a.) rivayet ediyor: Düşük olarak doğan çocuk, anne ve babası Cehenneme girdiğinde Allah'a karşı naz yapar. Kendisine "Ey Allah'a karşı naz yapan çocuk, anneni ve babanı al da gir Cennete" denir. O da onları göbek bağı ile çekip Cennete girdirir.
Kaynak: Ibni Mâce Cenâlz:58.
Konu: Genel
2011-)
Enes'den (r.a.) rivayetle: Selâm, Allah'ın isimlerinden birisidir. Yere indirilmiştir. Öyle ise selâmı aranızda yayın.
Kaynak: Buhartnin Etfeö'inden.
Konu: Genel
2012-)
Büreyde bin Husayb (r.a.) Peygamber Efendimizin (a.s.m.) şöyle buyurduğunu rivayet ediyor: Yedi kat gök, yedi kat yer ve dağlar zina eden ihtiyara lanet eder. Zina edenlerin avretlerinin kokusu bütün Cehennem halkına ezâ verir.
Kaynak: Bezzazdan.
Konu: Genel
2013-)
Enes'den (r.a.) rivayetle: Efendi cimri olamaz.
Kaynak: Hatibin Tar/tfinden.
Konu: Genel
2019-)
Ebâ Ümâme (r,a.) Resûl-ü Ekrem Efendimizin (a.s.m.) şöyle buyurduğunu rivayet ediyor:
Kaynak: Taberani’nin kebir’inden.
Konu: Genel
2022-)
Muaz bin Cebel'den (r.a.) rivayetle: Şeytan insanın kurdudur. Koyunun kurduna benzer. Kurdun, sürüden ayrılan kenarda duran koyunu kaptığı gibi, şeytan da cemaattan ayrılanı gözetir. Ayrılıktan sakının. Cemaattan, topluluktan ve camilerden ayrılmayın.
Kaynak: Müsned, 5:233,243.
Konu: Genel
2025-)
Ebû Saîd (r.a.) rivayet ediyor: Şeytan şöyle dedi: "Ya Rabbi! İzzetine yemin ederim ki, kullarının ruhları cesetlerinde kalmaya devam ettikçe, onları devamlı olarak yolundan saptıracağım." Cenâb-ı Allah da şöyle buyurdu: "îzzet ve celâlime yemin olsun ki, Ben de onları Benden bağışlanma diledikleri sürece bağışlayacağım."
Kaynak: Müsned, 3:29,41.
Konu: Genel
2026-)
Südeyse 'den rivayetle: Ömer Müslüman olduğundan beri şeytan her karşılaştığında mutlaka yüz üstü düşmüştür.
Kaynak: Taberânî'nin Kebîrinden.
Konu: Genel
2029-)
İbni Amr (r.a.) Peygamber Efendimizin (a.s.m.) şöyle buyurduğunu rivayet ediyor: Şeytan birinize gelir şöyle vesvese verir: "Göğü kim yarattı?" O kişi, "Allah" der, "Yeri kim yarattı?" der. O kişi "Allah" cevabını verir. Bu defa "Allah'ı kim yarattı?" der. Biriniz bunu hissettiğinde "Ben Allah'a ve Resulüne îman ettim" desin.
Kaynak: Taberânî'nin Kebîrinden
Konu: Genel
2031-)
Enes'den (r.a.) rivayetle: Şeytan ağzını Âdemoğlunun kalbi üzerine koymuştur. Kişi Allah'ı zikrettiğinde geri çekilir, Allah'ı unuttuğunda ise kalbini yutar.
Kaynak: Beyhaki'nin Şi'bü'i-îmarti Ve Ebû Ya'la'nmmüsnerfinden.
Konu: Genel
2034-)
Câbir (r.a.) rivayet ediyor: Şüphesiz şeytan namaz kılanların kendisine kulluk etmelerinden ümidini kesmiştir. Fakat onları birbirine karşı kışkırtma konusunda hâlâ ümitlidir.
Kaynak: Müslim, Münafikûn: 65; Tırmizî, Birr 25; Fiten: 2; İbnimâce, Menasik: 76,
Konu: Genel
2036-)
Safıyye binti Huyey'den (r.a.) rivayetle: Şüphesiz şeytan Âdemoğlunun bedeninde, kanın bedende dolaştığı gibi dolaşır.
Kaynak: Buhari, Ahkâm: 21; Bed'û'l-halk: 11; Lükaf: 11,12; Ebû Davud, Savm: 78; Sünnet 17; İbni Mâce, Siyam: 65,
Konu: Genel
2038-)
Ümmü Umâre (r.a.) Resûl-ü Ekrem Efendimizin (a.s.m.) şöyle buyurduğunu rivayet ediyor: Oruçlu kimsenin yanında yemek yendiğinde, yemek işi bitinceye kadar, melekler durmadan Allah'tan onun için günahlarının bağışlanmasını dilerler.
Kaynak: Timiz!, Savm: 67.
Konu: Genel
2039-)
Âişe (r.a.) Peygamber Efendimizin (a.s.m.) şöyle buyurduğunu rivayet ediyor: Şüphesiz sâlih kimseler sıkıntıya maruz bırakılır. Mü'mine bir diken veya daha küçüğü de olsa her hangi bir musibet dokunursa, mutlaka bununla bir günahı dökülür ve mertebesi de bir mertebe yükseltilir,
Kaynak: Müsned, 6:160,215.
Konu: Genel
2043-)
Ebu'd-Derdâ'dan (r.a.) rivayetle: Mü'min, günahları Uhud Dağı kadar olduğu halde başağrısı ve ateşli hastalıklara müptelâ olur. Hardal tanesi kadar da olsa günahları kalmayınca bırakılır.
Kaynak: Müsned, 5:198,199.
Konu: Genel
2045-)
îbni Ömer (r.a.) rivayet ediyor: Sadaka ancak malı çoğaltır.
Kaynak: Ibnl Adlyy'in El-kâmit\tvien.
Konu: Genel
2046-)
Ebû Ümâme'den (r.a.) rivayetle: Akrabalara verilen sadakanın sevabı iki kat olarak verilir.
Kaynak: Taberânî'nln Kebmnden.
Konu: Genel