Sünen-i İbn Mâce Hadis Kitabı

1524-) - “... İbn-i Abbâs ve Âişe (radıyallahü anhüm)’den rivâyet edildiğine göre : (sallallahü aleyhi ve sellem) vefat etmiş iken Ebû Bekir (radıyallahü anh) onu öptü. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Ölüyü Öpmek
1525-) ... Ümmü Atiyye (radıyallahü anha)’den: Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), biz onun kızı Ümmü Gülsüm (radıyallahü anhâ)’yı yıkarken yanımıza girdi ve: su ve sidr ile üç veya beş (defa) hattâ gerekirse daha fazla yıkayınız. Son defasında Kâfur yahut Kâfur nevinden bir koku kullanınız. Yıkama işini bitirdiğiniz zaman bana bildiriniz. ) buyurdu. Biz yıkamayı bitirince Ona haber verdik. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bize 'Hakv' denilen kendi izârını verdi ve : kızıma iç gömleği yapınız.) buyurdu.

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Ölüyü Yıkamak
1526-) - “... Muhammed bin Şîrîn Ümmü Atiyye (radıyallahü anhâ)'dan rivâyet ettiği hadîsin mislini Hafsa rivâyet etmiştir. Hafsa'nın hadisinde Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e âit : (kızımı, çift değil) tek yıkayınız. ) buyruğu vardır. Yine Hafsa'nın hadîsinde: üç veya beş defa yıkayınız. ) buyruğu bulunur. (Keza) Hafsa'nın hadîsinde: yıkamaya sağ tarafından ve abdest uzuvlarından başlayınız. ) buyruğu vardır. Yine Hafsa'nın hadisinde Ümmü Atiyye (radıyallahü anhâ) şöyle demiştir: Ve biz Ümmü Gülsüm (radıyallahü anhâ)'nın saçını taradık, üç örgü yaptık. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Ölüyü Yıkamak
1527-) - “... Alî bin Ebî Tâlib (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: açma. Ne dirinin ne de öiünün uyluğuna bakma. ) ..... Abdullah bin Ömer (radıyallahü anhümâ)'dan rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : güvendiğiniz kimseler yıkasın.) " '..... Ali bin Ebi Tâlib (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: bir ölüyü yıkar, onu kefenler, kefenine güzel koku saçar, cenazesini taşır, üzerinde namaz kılar ve (kötü belirtilerden) gördüğünü ölü aleyhinde yaymazsa, anasından doğduğu gün gibi hatâlarından çıkmış olur. ) ..... Ebû Hüreyre -(radıyallahü anh)’den rîvâyet edildiğine göre: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu demiştir : (Bir ölüyü yıkayan kimse (yıkadıktan sonra) gusletsin.) "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Ölüyü Yıkamak
1531-) - “... Âişe (radıyallahü anha)’dan: Şöyle demiştir: şimdi beliren görüş, daha önce belirseydi Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'i (n cenazesini) hanımlarından başkası yıkamıyacaktı. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Erkeğin Kendi Hanımını Ve Kadının Kendi Kocasını Yıkaması Hakkında
1532-) - “... Âişe (radıyallahü anhâ)’dan; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) Baki'den döndü, beni basımdaki ağrıdan hasta olarak buldu. Ben o esnada: Vay başım! diyordum. O: Âişe! Bil'akis ben vay başım demeliyim. ) buyurdu. Sonra : ((Yâ Âişe!) Eğer sen benden önce ölmüş olsan da senin başında durup seni yıkasam, seni kefenlesem ve senin cenaze namazını kıldırıp seni defnetsem, sana hiç bir şey zarar vermez. ) buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Erkeğin Kendi Hanımını Ve Kadının Kendi Kocasını Yıkaması Hakkında
1533-) - “... Büreyde (radıyallahü anh)’den: Şöyle demiştir: (Vefat eden) Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'i yıkamaya başlamak istedikleri zaman, dâhilden seslenen birisi onlara: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in gömleğini soymayınız! diye seslendi. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Cenazesini Yıkamak Hakkında
1534-) - “... Alî bin Ebî Tâlib (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: (sallallahü aleyhi ve sellem)'i yıkadığı zaman ölüde aradığı (idrar ve gaitayı) onda aradı da aradığını bulamadı ve: Babam sana feda olsun. Sen çok temizsin. Diri iken temizdin, ölü iken de temizsin, dedi. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Cenazesini Yıkamak Hakkında
1535-) - “... Alî (bin Ebi Tâlib) (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: zaman beni Ğars adlı kuyumdan yedi kırba suyla yıkayınız. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Cenazesini Yıkamak Hakkında
1537-) - “... Abdullah bin Ömer (radıyallahü anhümâ)'dan; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) Sehuliyye (denilen) üç parça beyaz ve ince bez içinde kefenlenmiştir. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Kefeni Hakkında
1538-) - “... İbn-i Abbâs (radıyallahü anhüma)'dan: Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) (şu) üç parçada kefenlenmiştir : İçinde vefat ettiği gömlek ve Necrân ma'mulü hülle. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Kefeni Hakkında
1539-) - “... İbn-i Abbâs (radıyallahü anhümâ)’dan rivâyet edildiğine göre: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : en hayırlısı beyaz olanıdır. Bunun için ölülerinizi beyaz elbise içinde kefenleyiniz ve beyaz elbise giyiniz. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Müstehab Olan Kefen Hakkında
1540-) - “... Ubâde bin es-Sâmit (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : (Kefenin hayırlısı hülledir. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Müstehab Olan Kefen Hakkında
1541-) - “... Ebû Katâde (radıyallahü anh)'den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : birisi (ölen) din kardeşinin teçhiz ve tekfini işini üzerine aldığı zaman onun tekfinini güzelce yapsın. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Müstehab Olan Kefen Hakkında
1542-) - “... Enes bin Mâlik (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in oğlu vefat edince Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) sahâbilere: ona (oğluma) bakmadıkça onu kefenlerinin içine dâhil etmeyiniz) buyurdu. (Yıkama işi bitip kefenlerine sarılacağı zaman) Efendimiz onun yanına geldi ve üzerine eğilip durdu ve ağladı. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Ölüye Kefenlerine Dâhil Edildiği Zaman Bakmak Hakkinda
1543-) - “... Hilâl bin Yahya (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir : (bin el Yernân) (radıyallahü anh), bir cenazesi olduğu zaman şöyle derdi: Ölümünü kimseye ilân etmeyiniz. Bunun nai olmasından cidden korkarım. Ben şu iki kulağımla Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’den işittim. Naiden nehiy etti. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Ölümü Câhiliyyet Devrine Göre İlân Etmekden Nehiy Hakkında
1544-) - “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : sür'atle naklediniz. Eğer ölü iyi bir kimse ise önünde hayır vardır, onu bir an önce o hayra ulaştırmış olursunuz. Eğer cenaze iyi bir kişi değilse bu bir şerdir, (Bir an önce) omuzlarınızdan indirmiş olursunuz. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Cenazelerde Hazır Bulunmak Hakkında
1545-) ... Abdullah bin Mes'ud (radıyallahü anh)'den: Şöyle demiştir: takip eden kimse, na'şın bütün taraflarını (sırayla) tutarak taşısın. Çünkü böyle yapmak sünnettendir. Sonra dilerse (tekrar taşımakla) nafile yapsın. Dilerse taşımayı bıraksın. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Cenazelerde Hazır Bulunmak Hakkında
1546-) - “... Ebû Mûsa (el-Eşarî) (radıyallahü anh)'den rivâyet edildiğine göre : (sallallahü aleyhi ve sellem) sahâbilerin bir cenazeyi hızlı olarak götürdüklerini görmüş ve : vakarlı olsun. ) buyurmuştur. " ". . . Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in mevlâsı Sevbân (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem), bâzı kimselerin binek hayvanlarına binerek bir cenazeye katıldıklarını gördü ve (onlara) : binici olduğunuz halde Allah'ın meleklerinin ayakları üzerinde yürümelerinden haya etmiyor musunuz?) buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Cenazelerde Hazır Bulunmak Hakkında
1548-) - “... El-Muğire bin Şu'be (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre, şöyle demiştir : ' Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’den işittim. Buyurdu ki: cenazenin arkasında gider. Yaya, cenazenin dilediği tarafında yürür. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Cenazelerde Hazır Bulunmak Hakkında
1549-) - “... Salimin babası (Abdullah bin Ömer) (radıyallahü anhüma)’dan; Şöyle demiştir ; Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'i; Ebû Bekir ve Ömer (radıyallahü anhümâ)'yı cenazenin Önünde yaya olarak yürürlerken gördüm. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Cenazenin Önünde Yaya Yürümek Hakkında
1550-) - “... Enes bin Mâlik (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), Ebû Bekir, Ömer ve Osman (radıyallahü anhüm) cenazenin önünde yaya yürürlerdi. " ..... Abdullah bin Mes'ûd (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: metbû (uyulan)dur. Tabi (uyan) değildir. Cenazenin önünde gidenler cenazeye katılmış olmazlar. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Cenazenin Önünde Yaya Yürümek Hakkında
1552-) - “... İmrân bin el-Hıısayn ve Ebû Herze (radıyallahü anhüma)'dan; Şöyle demişlerdir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in beraberinde bir cenazeyi teşyie çıktık. Efendimiz ridâlarını atıp gömlekle yürüyen bâzı kimseleri gördü. Bunun üzerine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) (onlara) : câhiliyyet devrinin fiilini mi tutuyorsunuz? Yoksa câhiliyyet devrinin işinin benzerini yapmakla onlara benzemeye mi çalışıyorsunuz? Şu suretinizden başka bir surette (kabristandan) dönmeniz için aleyhinizde beddua etmeyi cidden arzuladım. ) buyurdu. Bunun üzerine adamlar ridâlarını aldılar ve bir daha böyle yapmadılar.

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Cenazeye Katılmak Üzere Bâzı Elbiseleri Soymaktan Nehiy Hakkında
1553-) - “... Alî bin ebi Tâlib (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: hazırlandığı zaman onu te'hir etmeyiniz. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Cenaze Hazırlandığı Zaman Tehir Edilmemesi Ve Arkasında Ateş Götürülmemesi Hakkında
1554-) - “... Kim Hürde (radıyallahü anh)’den, Şöyle demiştir: Ebû Mûsâ el-Eş'arî (radıyallahü anh) vefat edeceği zaman : Cenazenin arkasında micmer (ateş) götürmeyiniz, diye vasiyet etti. Oradakiler kendisine : Sen bu hususta bir şey işitmiş misin diye sordular. Dedi ki: Evet, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’den (işittim. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Cenaze Hazırlandığı Zaman Tehir Edilmemesi Ve Arkasında Ateş Götürülmemesi Hakkında
1555-) - “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : müslümanlardan yüz kişinin namaz kıldığı cenaze, mağfiret olunur.) " '..... Abdullah bin Abbâs'ın mevlâsı Küreyb (radıyallahü anhüm)’den; Şöyle demiştir : bin Abbâs (radıyallahü anhüma)'nın bir oğlu öldü. Sonra Abdullah (radıyallahü anh) bana: Küreyb! Kalk da bak, oğlum (un cenazesi) için kimse toplanmış mı? dedi. de (baktım ve) Evet, dedim. Bunun üzerine: sana! Toplananları kaç kişi sanıyorsun? Kırk (kişi var) mı? diye sordu. Ben: onlar daha fazladır, dedim. Bunun üzerine dedi ki: halde oğlumun cenazesini çıkarın. Ben şehadet ederim ki Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'den şöyle buyururken işittim : teâlâ bir mü'mine şefaat eden kırk kişilik mü'min cemâatin şefaatim behemehal kabul buyurur. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Üzerinde Müslümanlardan Bir Cemâatin Namaz Kıldığı Cenaze Hakkında
1557-) - “... Mersed bin Abdillah el-Vezenî (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir :. bin Hubeyre eş-Şâmî (radıyallahü anh)'a—Bu zât sahâbî idi. — bir cenaze getirildiği zaman cenazeyle gelenleri az gördüğünde onları üç saffa ayırırdı. Sonra cenaze namazını kıldırırdı. Ve şöyle derdi: Şüphesiz Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurdu ki: üç saf hâlinde dizilip bir cenaze üzerinde namaz kıldığında onların dizilişi, behemahal (ölünün mağfiretini veya Cennetlik olmasını) vâcib (= sabit) kılar. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Üzerinde Müslümanlardan Bir Cemâatin Namaz Kıldığı Cenaze Hakkında
1558-) - “... Enes bin Mâlik (radıyallahü anh)’den: Şöyle demiştir: (Bir defa) Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) (ile bâzı sahâbiler) in yanından bir cenaze geçirildi. (Orada bulunan sahâbiler tarafından) cenaze hayır ile anıldı. Efendimiz: (sabit) oldu. ) buyurdu. Sonra başka bir cenaze oradan geçirildi. Orada bulunan sahâbiler tarafından o cenaze şer ile anıldı. Resûl-i Ekrem (sallallahü aleyhi ve sellem) de (yine) : (sabit) oldu. ) buyurdu. Bunun üzerine Ömer bin el-Hattâb (radıyallahü anh) tarafından: Yâ Resûlallah! O (ilk) cenaze için : "Vâcib oldu. " buyurdun. Bu (son) cenaze için de : "Vâcib oldu. ' buyurdun. Resûl-i Ekrem (sallallahü aleyhi ve sellem) : şahitliği veya gereği (vâcib ve sabit oldu ) Mü'minler yeryüzünde Allah'ın şahitleridir. ) buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Ölüyü Övmek Hakkında
1559-) - “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: defa) Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) (ile bâzı sahâbîlerin yanından bir cenaze geçirildi. (Orada bulunan sahâbiler tarafından) cenaze hayır hasletlerinden sayılan bir iyilik ile anıldı. Resûl-i Ekrem (sallallahü aleyhi ve sellem) : (= Sabit) oldu) buyurdu. Sonra Onun yanından başka bir cenaze geçirdiler. (Oradaki sahâbiler tarafından) bu cenaze şer fiillerden sayılan bir kötülükle anıldı. Efendimiz: (= sabit) oldu. Şüphesiz sizler yeryüzünde Allah'ın şahitlerisiniz) buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Ölüyü Övmek Hakkında
1560-) - “... Semûre bin Cündüh el-Fezârî (radıyallahü anh)'den: Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem) lohusalık hâlinde ölen (Ensar'dan Ümmü Ka'b adlı) bir kadının cenaze namazını kıldırdı. (Namazda) Cenazenin tam ortası hizasına doğru durdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: İmâmın. Cenaze Namazını Kıldıracağı Zaman Nerede Duracağı Hakkında
1561-) - “... Ebû Galip (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Enes bin Mâlik (radıyallahü anh)'ı şöyle yaparken gördüm : (Abdullah bin Umeyr adlı) bir erkeğin cenaze namazını kıldırırken cenazenin başının hizasına doğru durdu, sonra (Ensâr'dan) bir kadına âit başka bir cenaze getirildi. Cemâat Enes bin Mâlik (radıyallahü anh)'a: Yâ Ebâ Hamza! Bunun namazını kıldır, dediler. Enes (radıyallahü anh) na'şın (tam) ortasının hizasına doğru namaza durdu. Sonra el-Alâ' bin Ziyâd (radıyallahü anh) ona: Ebâ Hamza! Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in erkeğin cenaze namazını kıldırırken senin durduğun yerde durduğunu, kadının cenaze namazını kıldırırken senin durduğun yerde durduğunu ve senin yaptığın gibi yaptığını gördün (mü) dedi. Enes (radıyallahü anh) :Evet, dedi. Bunun üzerine el-Alâ' (radıyallahü anh) bize dönerek: (Bunu) Belleyiniz, dedi. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: İmâmın. Cenaze Namazını Kıldıracağı Zaman Nerede Duracağı Hakkında
1562-) ... Ebû-l Abbâs (radıyallahü anhümâ)’dan; Şöyle demiştir. (sallallahü aleyhi ve sellem) cenaze üzerinde (namaz kıldırırken) Kur'an-ı Kerîmin Fatiha (sûre)sini okudu. " ..... . Ümmü Şerîk el-Ensariyye (radıyallahü anhâ)'dan: Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem) cenaze üzerinde (namaz kıldığımızda) Kuranı Kerîm'in Fatiha (sûre) sini okumamızı emretti. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Cenaze Namazındaki Kıraat Hakkında
1564-) - “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'den işittim Buyurdular ki : üzerinde namaz kıldığınız zaman ihlâsla ona duâ ediniz. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Cenaze Namazındaki Duâ Hakkında Gelen Hadisler Bâbı
1565-) - “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den: Söyle demiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bir cenaze üzerinde namaz kıldığı zaman şu duayı okurdu : Dirimizi ve ölümüzü burada hazır olanlarımızı ve olmayanlarımızı, küçüğümüzü ve büyüğümüzü, erkeğimizi ve kadınımızı mağfiret eyle! Bizden yaşattığın kimseleri İslâm dînî üzere yaşat! Bizden öldüreceklerim de îman üzere öldür! Bu cenazenin ecrinden bizi mahrum etme ve ondan sonra bizi dalâlete götürme. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Cenaze Namazındaki Duâ Hakkında Gelen Hadisler Bâbı
1566-) - “... Vasile bin el-Eskâ' (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) müslümanlardan bir adam üzerinde cenaze namazı kıldırdı. Ben onun şöyle duâ ettiğini kendisinden işitiyordum : (Allah'ım! Falan oğlu falan senin hıfz-u himâyendedir. Senin selâmetine götürücü kitabına bağlıdır. Artık onu kabir fitnesinden ve ateş azabından koru. Sen (ahde) vefa edicisin ve hakkı gerçekleştiricisin. Ona mağfiret eyle, ona rahmet eyle. Şüphesiz Sensin Gafur. Sensin Rahim. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Cenaze Namazındaki Duâ Hakkında Gelen Hadisler Bâbı
1567-) - “... Avf bin Mâlik el-Eşcaî (radıyallahü anh)'den; Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem)'in Ensârdan (ölen) bir adam üzerinde cenaze namazını kıldığına şahit oldum. Ve (cenaze namazında) şu duayı okuduğunu (kulağımla) işittim: Ona selat. Onu mağfiret eyle. Ona rahm eyle. Onu belâlardan koru. Onu afv eyle. Su, kar ve dolu mesâbesindeki rahmet çeşitleriyle onu (günahlardan) pak eyle. Beyaz elbisesinin kirden temizletildiği gibi onu günahlardan ve hatâlardan temiz eyle. (Dünyada bıraktığı) evine karşılık olmak üzere (ona) evinden daha hayırlı bir ev ver, (Ona) ailesinden daha hayırlı bir aile ver, onu kabir fitnesinden ve ateş azabından koru. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Cenaze Namazındaki Duâ Hakkında Gelen Hadisler Bâbı
1568-) - “... Câbir (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Ne Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), ne Ebü Bekir ve ne de Ömer (radıyallahü anhümâ) cenaze namazı hakkında cevaz verdikleri kadar hiç bir şey hakkında bize cevaz vermediler. Yani (cenaze namazını) bir vakte bağlamadılar. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Cenaze Namazındaki Duâ Hakkında Gelen Hadisler Bâbı
1569-) - “... Osman bin Affan (radıyallahü anh)’den: Şöyle demiştir: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) Osman bin Maz'ûn (radıyallahü anh)'ın (cenazesi) üzerinde namaz kıldı. Ve (namazda) cenaze üzerine dört defa tekbir aldı. " ..... El-Hecerî (radıyallahü anh)'den: Şöyle demiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in Ashâbından Abdullah bin Ebi Evfâ el-Eslemi (radıyallahü anh) ile beraber kızının cenaze namazını kıldım. Abdullah (radıyallahü anh) onun cenazesi üzerinde (namazda) dört defa tekbir aldı. Dördüncü tekbirden sonra (hemen selâm vermeyip) biraz durdu. Ben safların müteaddit yerlerinden cemâatin imamı uyarmak için 'Sübhânallah' seslerini işittim. Sonra selâm verdi. Daha sonra : Siz benim beş defa tekbir alacağımı mı sanıyordunuz? dedi. Cemâat: Bundan endişelendik, dediler. Kendisi: Ben (beş defa tekbir) alacak değilim. Lâkin Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) dört defa tekbir alırdı, sonra bir süre durup demesini Allah'ın dilediği (kelimeleri) söyledikten sonra selâm verirdi. " . . Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) cenaze namazında dört defa tekbir aldı. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Cenaze Üzerinde Kılınan Namazda Dört Tekbir Almak Hakkında
1572-) - “... Abdurrahman bin Ebî Leylâ (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir : bin Erkam (radıyallahü anh) cenazelerimiz üzerinde dört defa tekbir alırdı. (Bir defa) bir cenaze üzerinde beş defa tekbir aldı. Bunu kendisine sordum. Dedi ki: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) beş defa tekbir alırdı. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Cenaze Namazında Beş Defa Tekbîr Alan Hakkında
1573-) - “... Kesir bin Abdillah'ın dedesi (Amr bin Avf El Yeşkuri) (radıyallahü anhüm)'den rivâyet edildiğine göre: (sallallahü aleyhi ve sellem) (cenaze namazında) beş defa tekbir almıştır.

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Cenaze Namazında Beş Defa Tekbîr Alan Hakkında
1574-) - “... El-Muğîre bin Şu'be (radıyallahü anh)’den: Şöyle demiştir: Ben, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’den işittim. Buyurdu ki : üzerinde cenaze namazı kılınır.) " '..... Câbir bin Abdillah (radıyallahü anhüma)'dan rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: doğarken istihlal ettiği (- hayat belirtisi gösterdiği) zaman üzerinde cenaze namazı kılınır. Ve mirasçı olur ) Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)'den rivâyet edildiğine göre Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu demiştir üzerinde cenaze namazını kılınız. Çünkü şüphesiz onlar, sizin farat (= öncü)larınızdandırlar. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Çocuk Üzerinde Cenaze Namazı Kılmak Hakkında
1577-) - “... İsmail bin Ebî Hâlid (radıyallahü anhümâ)’dan; Şöyle demiştir : Abdullah bin Ebî Evfâ (radıyallahü anhümâ)'ya: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in oğlu İbrahim'i gördün (mü?) dedim. ki : Küçük iken öldü. Eğer Muhammed (sallallahü aleyhi ve sellem)'den sonra bir peygamber'in olmasına ilâhî hüküm olmuş olsaydı Muhammed (sallallahü aleyhi ve sellem)'in oğlu yaşıyacaktı. Lâkin Efendimizden sonra hiç bir peygamber yoktur. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Resûlullah Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Oğlu Üzerinde Cenaze Namazını Kılmak Ve Ölümünü Anlatmak Hakkında
1578-) - “... Abdullah bin Abbâs (radıyallahü anhümâ)’dan: Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem)’in oğlu İbrahim vefat edince Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) cenaze namazını kıldırdı. Ve şöyle buyurdu : Cennette onu emziren vardır. Eğer yaşamış olsaydı, sıddîk bir nebî olacaktı. Eğer yaşamış olsaydı kıbtî dayıları azat olacaktı. Ve hiç bir kıbtî köle olarak kullanılmıyacaktı. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Resûlullah Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Oğlu Üzerinde Cenaze Namazını Kılmak Ve Ölümünü Anlatmak Hakkında
1579-) ... Hüseyin bin Alî bin Ebî Talib (radıyallahü anhüma)’dan; Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem)’in oğlu Kasım vefat edince (annesi) Hatice (radıyallahü anhâ) : Yâ Resûlallah! Kâsım'ın az sütü taştı. Süt çağını ikmâl edinceye kadar keşke Allah onu yaşatsaydı, dedi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Onun, sütünü tamamlaması Cennettedir. ) buyurdu. Hatice (radıyallahü anhâ) : Yâ Resûlallah : Eğer ben bunu bilebilsem bu bilgi, onun (vefat) işini bana kolaylaştıracak, dedi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Dilersen ben Allahü teâlâ'ya dua edeyim de onun sesini sana duyurayım) buyurdu. Hatice (radıyallahü anhâ) : Hayır Ben Allah'ı ve Resulünü tasdik ederim, dedi. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Resûlullah Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Oğlu Üzerinde Cenaze Namazını Kılmak Ve Ölümünü Anlatmak Hakkında
1580-) - “... Abdullah bin Abbâs (radıyallahü anhüma)’dan; Şöyle demiştir : (savaşı) günü şehidlerin cenazeleri Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in yanına getirildi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) sırayla onar cenaze grubu üzerinde namaz kıldırmaya başladı. Hamza (radıyallahü anh)'ın cenazesi olduğu gibiydi. Diğer cenazeler (namaz bitiminde) kaldırılıyor (ve yerlerine başka cenâzeler konuluyordu ) Hamza (radıyallahü anh)'ın cenazesi, konulduğu gibiydi. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Şehitler Üzerinde Namaz Kılmak Ve Onları Defnetmek Hakkında
1581-) - “... Câbir bin Abdillah (radıyallahü anhüma) 'dan; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) Uhud (savaşı) şehidlerinden ikişer ve üçer kişiyi bir kabirde yerleştiriyordu. Ve (bize) : hangisi Kuranı daha çok öğrenip hıfzetmiş?) diye soruyordu. ikişer ve üçer şehidlerden birisine işaret edilince, onu kabre önce (ve kıble tarafına) koyuyordu ve : (Kıyamet günü) Ben bunların hayatlarını feda ettiklerinin şahidiyim. ) buyuruyordu. Ve şehitlerin yıkatılmadan, üzerlerinde namaz kılmadan kanları içinde defnedilmelerini emrediyordu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Şehitler Üzerinde Namaz Kılmak Ve Onları Defnetmek Hakkında
1582-) - “... İbn-i Abbâs (radıyallahü anhüma)’dan: Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) Uhud şehidlerinin üzerlerindeki demir ve deri aksamının soyulmasını ve onların, elbiseleri içerisinde, kanlarıyla defnedilmelerini emretti. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Şehitler Üzerinde Namaz Kılmak Ve Onları Defnetmek Hakkında
1583-) - “... Câbir bin Abdillah (radıyallahü anhümâ)'dan; Şöyle demiştir: Uhud şehitleri, Medine'ye nakledilmiş oldukları halde Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), onların şehid edildikleri yerlere geri götürülmelerini emretti. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Şehitler Üzerinde Namaz Kılmak Ve Onları Defnetmek Hakkında
1584-) - “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : bir cenaze üzerinde mescidde namaz kılarsa, ona bir şey yoktur. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Mescidde Cenazeler Üzerinde Namaz Kılmak Hakkında Gelen Hadisler Bâbı
1585-) - “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan: Şöyle demiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) Süheyl bin Beyda (radıyallahü anh) üzerinde mescidden başka hiç bir yerde namaz kılmadı. Mâce demiştir ki: Âişe (radıyallahü anhâ)'nın hadîsi daha kuvvetlidir. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Cenâiz (cenazeler) Kitabı
Konu: Mescidde Cenazeler Üzerinde Namaz Kılmak Hakkında Gelen Hadisler Bâbı