Sünen-i İbn Mâce Hadis Kitabı

636-) - “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan rivâyet edildiğine göre : Ekrem (sallallahü aleyhi ve sellem) cünüb iken bir yemek istediği zaman ellerini yıkardı. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Cünübün Ellerini Yıkaması Yeterlidir Diyenlerin Bâbı
637-) - “... Abdullah bin Seleme (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : Ali bin Ebî Tâlib (radıyallahü anh)'in yanına girdim Buyurdu ki : (sallallahü aleyhi ve sellem) helaya uğrayıp ihtiyacını giderdikten sonra çıkar ve (abdest almadan) bizimle beraber ekmekle et yiyer, Kur'an okurdu. Cünüplükten başka hiç birşey, O'nu Kur'an okumaktan men etmezdi. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Taharet Olmaksızın Kuran Okumak Hakkında Gelen Hadîsler Bâbı
638-) - “... (Abdullah) İbn-i Ömer (radıyallahü anhümâ)'dan rivâyet edildiğine göre Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: ve aybaşı hâlindeki kadın Kur'an okuyamaz. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Taharet Olmaksızın Kuran Okumak Hakkında Gelen Hadîsler Bâbı
639-)  "... (Abdullah) İbn-i Ömer (radıyallahü anhüma)’dan: Şöyle demiştir. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Cünüb ve hayz halindeki kadın Kurandan hiç bir şey okuyamazlar!) buyurmuştur. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Taharet Olmaksızın Kuran Okumak Hakkında Gelen Hadîsler Bâbı
640-) - “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den: söylemiştir; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurdu ki: (Her kılın altında bir cünüblük bulunur. Bunun için kılları yıkayınız ve deriyi İyice temizleyiniz. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Her Kılın Altında Bir Cünüblük Vardır. Bâbı
641-) - “... Ebû Eyyüb El-Ensârî (radıyallahü anh)’den: demiştir : Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurdu kî: vakit namaz, Cuma namazları ve emaneti edâ etmek, aralarındaki (küçük) günahlara keffaret olur. ) Ben : Emaneti edâ etmek nedir? diye sordum. Buyurdular ki: guslüdür. Çünkü her kılın altında bir cünüblük vardır. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Her Kılın Altında Bir Cünüblük Vardır. Bâbı
642-) - “... Ali bin Ebî Tâlib (radıyallahü anh)’den: söylemiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Cünüblükten guslederken, cesedinden bir kıl yerini terkedip yıkamayan kimseye cehennem ateşinden şöyle, şöyle azab verilir. ) buyurmuştur. (radıyallahü anh): İşte bundan dolayı ben, kıllarıma karşı düşmanca davrandım, demiştir. Ve kıllarını traş ederdi. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Her Kılın Altında Bir Cünüblük Vardır. Bâbı
643-) - “... (Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in muhterem hanımlarından) Ümmü Seleme (radıyallahü anhâ)’dan rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir: bin Mâlik (radıyallahü anh)'ın annesi) Ümmü Süleym (radıyallahü anhâ), Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’e giderek, rüyasında erkeğin gördüğü şeyi gören kadının durumunu O'na sordu. Resûl-i Ekrem (sallallahü aleyhi ve sellem) : Kadın su (meni) gördüğü zaman gusletsin. ) buyurdu. Bunun üzerine ben (soru sahibi Ümmü Süleym'e) : Sen kadınları rezil ettin, kadın ihtilâm olur mu? dedim. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) (bana) : topraklansın. ( = ayıp ediyorsun. ) Kadının suyu yoksa hangi sebeple çocuğu kendisine benzer?) buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Rüyasında Erkeğin Gördüğünü Gören Kadın Hakkındaki Bâb
644-) - “... Enes (bin Mâlik) (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre : Süleym (radıyallahü anhâ), uykusunda erkeğin gördüğü şeyi gören kadının hükmünü, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'e sormuş ve Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : onu (ihtilâmı) rüyasında görüp meni çıkarırsa gusletmesi gerekir. ) buyurmuştur. Bunun üzerine (Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in zevcelerinden) Ümmü Seleme (radıyallahü anhâ) : Yâ Resûlallah! Bu olur mu? diye sormuştur. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) O'na: (olur). Erkeğin suyu koyu beyazdır. Kadının suyu ince sarıdır. İki sudan hangisi önce gelir veya galip olursa, çocuk onun sahibine benzer. ) buyurmuştur. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Rüyasında Erkeğin Gördüğünü Gören Kadın Hakkındaki Bâb
645-) - “... Havle bint-i Hakîm (radıyallahü anhâ)’dan rivâyet edildiğine erkeğin gördüğü şeyi gören kadının hükmünü kendisi Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'e sormuş ve Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : inzal etmedikçe erkeğe gusletmek gerekmediği gibi kadına da, su inzal etmedikçe gusletmek gerekmez. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Rüyasında Erkeğin Gördüğünü Gören Kadın Hakkındaki Bâb
647-) - “... Ubeyd bin Umeyr (radıyallahü anhümâ)'dan rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir: (radıyallahü anhâ), Abdullah bin Amr (radıyallahü anh)’ın, kendi yakını olan kadınlara guslettikleri zaman peliklerini çözmelerini emrettiğini duymuş ve : Îbn-i Amr'e şaşarım. Kadınlara, guslettikleri zaman saçlarını traş etmelerini niye emretmiyor? Vallahi ben ve Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bir kabtan guslederdik. Başıma Üç defa su dökmekten fazla bir şey yapmazdım. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Kadınların Cünüblükten Gusletmeleri Hakkında Gelen Hadisler Bâbı
648-) - “... Hişam bin Zühre'nin mevtası Ebü's-Sâib (radıyallahü anhüm)'den Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den şöyle dediğini işittim ) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurdu ki: hangi biriniz cünüb iken, sakın durgun, suda yıkanmasın, ) Ebü's-Sâib : Yâ Ebâ Hüreyre! Adam nasıl yapacak? diye sordu. Bunun üzerine Ebû Hüreyre (radıyallahü anh) : O sudan alıp, yıkanacak, dedi.

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Durgun Suya Dalan Cünüb Gusletmiş Olur Mu? Bâbı
649-) - “... Ebû Saîd-i Hudrî (radıyallahü anh)’den şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), Ensâr'dan bir adama uğramışta kendisini çağırtmış. Adam da, başından su damladığı halde hemen çıkmıştır. Bunun üzerine Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Galiba sana acele ettirdik) buyurmuştur. Adam da : Evet, Yâ Resûlallah diye cevap vermiş. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Sana acele ettirilir (de meninin çıkmasına fırsat verilmez) veya meninin çıkmasından tutulursan sana gusül gerekmez de abdest gerekir. ) buyurmuştur. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Su, Meniden Dolayı Gerekir, Bâbı
650-) - “... Ebû Eyyûb (El-Ensârî) (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre : (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu demiştir: (Su, sudan dolayı gerekir. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Su, Meniden Dolayı Gerekir, Bâbı
651-) - “... Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in (mübarek) zevcesi Âişe (radıyallahü anhâ)’dan, şöyle demiştir : yerleri birbirine kavuştuğu (= duhul olduğu) zaman gusül vâcib olmuş olur. Ben ve Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bunu yapmışız ve gusletmişizdir. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Sünnet Yerleri Birbirine Kavuştuğu Zaman Guslün Gerekliliği
652-) - “... Übeyy bin Kâ'b (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: hüküm (= su, meniden dolayı gerekir hükmü) İslâmiyetin ilk zamanlarına âit bir ruhsat idi. Sonra, gusül etmekle emrolunduk. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Sünnet Yerleri Birbirine Kavuştuğu Zaman Guslün Gerekliliği
653-) - “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)'den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurdular ki : kadının dört şu'besi arasında oturup, duhul ederse, her ikisine gusül vacip olur. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Sünnet Yerleri Birbirine Kavuştuğu Zaman Guslün Gerekliliği
654-) - “... Amr bin Şuayb'ın dedesi (olan Abdullah bin Amr bin El-As (radıyallahü anhüm)’den rivâyet edildiğine göre, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu demiştir: yerleri birbirine kavuştuğu ve erkeğin sünnet mahalline kadar olan kısmı kaybolduğu zaman gusül vâcib olmuş olur. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Sünnet Yerleri Birbirine Kavuştuğu Zaman Guslün Gerekliliği
656-) - “... Ebü's-Semh (radıyallahü anh)'den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e hizmet ederdim. Gusletmek istediği zaman : bana döndür. ) buyurdu. Ben ensemi O'na döndürür ve elbiseyi gererek ona perde tutardım. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Guslederken Örtünmek Hakkında Gelen Hadisler Bâbı
657-) - “... Abdullah bin Abdillah bin Nevfel (radıyallahü anh)’den; şöyle söylemiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in yolculukta nafile namazı kılıp kılmadığını sordum. Beni bu hususta haberdar edeni bulamadım. Nihayet Ebû Talib'in kızı Ümmü Hâni, (radıyallahü anhümâ) bana haber verdi ki : Ekrem (sallallahü aleyhi ve sellem) Mekke'nin fethedildiği gün, Mekke'yi teşriflerinde bir perdenin gerilmesini emretti. Ona perde gerildi de, guslünü yaptı. Sonra sekiz rekat namaz kıldı. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Guslederken Örtünmek Hakkında Gelen Hadisler Bâbı
658-) - “... Abdullah bin Mes'ûd (radıyallahü anh)’den: Şöyle demiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurdu ki : (Sakın her hangi biriniz çölde ve vücudunu örtmeyen bir dam üzerinde gusletmesin. Çünkü şüphesiz o, kimseyi görmese bile kendisi muhakkak görülebilir. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Guslederken Örtünmek Hakkında Gelen Hadisler Bâbı
659-) - “... Abdullah bin Erkam (radıyallahü anh)’den: Şöyle demiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurdu kî: (Biriniz abdest bozmak istediği ve namaz kılmak vakti de geldiği zaman, önce abdestini bozsun. ) "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Abdesti Dar Olanın Namaz Kılmasından Nehiy
660-) - “... Ebû Ümâme (radıyallahü anh)’den: şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem), adamın abdesti dar iken namaz kılmasını yasaklamıştır. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Abdesti Dar Olanın Namaz Kılmasından Nehiy
661-) - “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den : demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurdu ki: hangi biriniz dışarı çıkma ihtiyacını duyarken sakın namaza durmasın. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Abdesti Dar Olanın Namaz Kılmasından Nehiy
662-) - “... Sevbân (radıyallahü anh)’den: demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurdu ki: dar olan hiç bir müslüman abdestini (tazelemekle hafifletmedikçe namaza durmasın. ) "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Abdesti Dar Olanın Namaz Kılmasından Nehiy
663-) - “... Urve bin Zübeyr (radıyallahü anhüma)'dan rivâyet edildiğine göre Fâtime binti Ebî Hubeyş (radıyallahü anhâ) O'na şunu anlatmıştır: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in yanına gelerek kandan şikâyet etmiştir. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : (hayız değil), bir damar (dan gelen kan) dır. Bunun için sen bak, mu'tad hayızın zamanı gelince namaz kılma. Senin hayızın zamanı geçince guslet, sonra iki hayız arasındaki sürece namaz kıl, ) buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Kanı Devamlı Gelen Ve Daha Önce Aybaşı Âdetlerinin Günlerini Hesaplayabilen Müstahâza Kadın
664-) - “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : bint-i Ebî Hubeyş, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e gelerek) Yâ Resûlallah! Ben müstehâza bir kadınım. Kandan temizlenemiyorum. Namazı terk edeyim mi? diye sordu. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurdu ki: O ancak bir damar kanıdır, hayz değildir. Hayz geldiği zaman namazı bırak ve hayz gittiği zaman kanını yıka ve namaz kıl. ) Bu Veki (radıyallahü anh)'in hadisidir. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Kanı Devamlı Gelen Ve Daha Önce Aybaşı Âdetlerinin Günlerini Hesaplayabilen Müstahâza Kadın
665-) - “... Ümmü Habîbe bint-i Cahş (radıyallahü anhâ)'dan: şöyle söylemiştir : çok ve uzun zaman müstahâza oluyordum. Nihayet durumunu bildirmek ve fetva istemek için Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in yanına geldim. O'nu kız kardeşim Zeyneb (Peygamber'in hanımı) (radıyallahü anhâ)'nın yanında buldum. Ümmü Habîbe (radıyallahü anhâ) dedi ki: Ben: Yâ Resûlallah! Sana ihtiyacım vardır, dedim. O: hentâh ihtiyacın nedir?) diye sordu. Ben uzun süreli ve büyük istihâza görüyorum. Bu kan, benim namazıma ve orucuma mâni oldu. Bu kan hakkında bana ne emredersin? diye sordum. O: sana pamuğun özelliğini anlatayım. Çünkü o, kanı giderir. ) buyurdu. Ben kan çok fazladır, dedim. Bunun üzerine, râvi Şerik'in (625 nolu) hadîsinin benzerini buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Kanı Devamlı Gelen Ve Daha Önce Aybaşı Âdetlerinin Günlerini Hesaplayabilen Müstahâza Kadın
666-) - “... (Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in zevcelerinden) Ümmü Seleme (radıyallahü anhâ)’dan rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir: kadın, Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e: müstahâza bir kadınım. Temizlenemiyorum. (Kanım kesilmiyor. ) Ben, namazı bırakayım mı? diye sordu. O : Lakin daha evvel hayız gördüğün günler ve geceler kadar namazı bırak. Sonra guslet ve bir bezle istisfar et ve namaz kıl. ) buyurdu. Ebû Bekir, kendi rivâyetinde dedi ki : Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) : ve ayın hayız günleri ve geceleri kadar) da buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Kanı Devamlı Gelen Ve Daha Önce Aybaşı Âdetlerinin Günlerini Hesaplayabilen Müstahâza Kadın
667-) - “... Âişe (radıyallahü anhâ)’den rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir : bint-i Ebî Hubeyş (radıyallahü anhâ) Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e gelerek: Resûlallah! Ben müstahâza olan bir kadınım. Temizlenemiyorum. (Kanım kesilmiyor. ) Ben namazı bırakayım mı? diye sordu. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : O ancak bir damar kanıdır. Hayız değildir. Sen hayız olduğun günlerde namazdan uzak kal. Sonra guslet ve kan, haşir üzerine damlasa bile her namaz için abdest al. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Kanı Devamlı Gelen Ve Daha Önce Aybaşı Âdetlerinin Günlerini Hesaplayabilen Müstahâza Kadın
668-) ... Adiyy bin Sâbit'in dedesi (radıyallahü anhüm)'den: Şöyle söylemiştir: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem), buyurdular ki: kadın (eski âdetine göre hesaplanacak) hayız günlerinde namazı bırakacaktır. Ondan sonra (bir defa) gusledecek ve her namaz için abdest alacak oruç tutacak, namaz kılacaktır. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Kanı Devamlı Gelen Ve Daha Önce Aybaşı Âdetlerinin Günlerini Hesaplayabilen Müstahâza Kadın
669-) - “... Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in zevcesi Âişe (radıyallahü anha)'dan : söylemiştir: Ümmü Habîbe bint-i Cahş (radıyallahü anha) Abdurrahman bin Avf’ın zevcesi iken yedi yıl istihâza görmüş ve hâlini Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e arzetmişti. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) de: şüphesiz hayız değil de ancak bir damar (kanı) dır. Bunun için hayız zamanı gelince sen namazı bırak ve hayız zamanı gidince guslet ve namaz kıl. ) (radıyallahü anhâ) : 'Bundan sonra Ümmü Habîbe her namaz için gusleder, sonra namaz kılardı. Ve kız kardeşi Zeyneb bint-i Cahş (Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in zevcelerindendir. ) (radıyallahü anhâ)'nin bir çamaşır teknesi içinde oturup guslederdi. Hattâ kanın kırmızılığı su üstüne çıkardı.' demiştir.

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Müstahâzanın Kanı Karışık Olup Hayız Günlerini Bilmediği Zamandaki Durumu
670-) - “... Hamne bint-i Cahş (radıyallahü anhâ)'den rivâyet edildiğine göre : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in zamanında müstahâza olmuş ve Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e gelerek : ben nefret edilen ve çetin bir şekilde istihâzaya tutulmuşum, dedi. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) Ona. çıkan yere pamuk koy) buyurdu. Hamne. Ona: Gerçekten kan çok daha şiddetlidir. Benden çok fazla kan akıyor, dedi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : akan yeri gem gibi bir bezle sıkıca bağla ve her ay, Allah'ın (kadınlar için) takdir ettiği altı gün veya yedi gün kendini hayızlı say. Sonra guslet ve yirmi üç veya yirmidört gün namaz kıl ve oruç tut. (İstersen) öğle farzını geciktir. İkindi farzını da ilk anda kıl ve iki namaz için bir gusül yap. Akşam namazını da geciktir. Yatsıya acele et. Bu iki namaz için de bir gusül yap. Bu son şekil, bence daha sevimlidir. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Kız Müstahâza Olarak Kan Görmeye Başladığı Zaman Veya Müstahâzanın Eskiden Hayız Günleri Bulunup Unuttuğu Zamandaki Durumu
671-) - “... Ümmü Kays (radıyallahü anha)'dan rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : elbiseye dokunan hayız kanından Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'e soru sordum. Buyurdu ki: su ve sidr ağaç tozuyla yıka ve bir dıla' bile olsa ona sürt. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Elbiseye Dokunan Hayız Kanı Hakkında Gelen Hadîsler Bâbı
672-) - “... Esma bint-i Ebî Bekr-i Sıddîk (radıyallahü anhüma)'dan rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : bulunan hayız kanının hükmü Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'e soruldu. O da: döküp, parmak uçları ve tırnaklarla ovalayıp sık ve yıka. Sonra o elbiseyle namaz kıl. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Elbiseye Dokunan Hayız Kanı Hakkında Gelen Hadîsler Bâbı
673-) - “... Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in zevcesi Âişe (radıyallahü anha)'dan rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir: birimiz hayız âdetini görürdü, sonra temizlenince elbisesine dokunan hayız kanım su döküp parmak uçları ve tırnaklarla ovalayıp sıkarak yıkardı. Elbisenin kan dokunmayan kısmını da azar azar su döküp yıkardı. Sonra o elbiseyle namaz kılardı. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Elbiseye Dokunan Hayız Kanı Hakkında Gelen Hadîsler Bâbı
674-) - “... Âişe (radıyallahü anhâ)’dan rivâyet edildiğine göre; bîr kadın, kendisine : kadının (hayızdan temizlendikten sonra hayız zamanında kılmadığı) namazı kaza etmesi gerekir mi? diye sormuş, Âişe (radıyallahü anhâ) : Sen Haruriyye misin? Biz Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in yanında hayız âdetini görürdük, sonra (temizlenince) guslederdik. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) namazı kaza etmemizi bize emretmezdi, diye cevap vermiştir. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Hayızlı Kadın Namazı Kaza Etmez, Bâbı
675-) - “... Âişe (radıyallahü anhâ)’dan rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bana şöyle buyurdu : Mescidden bana ver. ) Ben: Hayız halindeyim, dedim. Bunun üzerine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : hayız (kan)'ın senin elinde değildir. ) "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Hayızlı Kadın Mescidden Bir Şey Alabilir. Bâbı
676-) - “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan; şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) (mescidde) itikafta iken ve ben (odamda) hayızlı iken mübarek başını bana doğru uzatırdı. Ben de başını yıkar ve tarardım. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Hayızlı Kadın Mescidden Bir Şey Alabilir. Bâbı
677-) - “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan: şöyle demiştir : hayızlıyken Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) mübarek başını kucağıma koyar, Kur'an okurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Hayızlı Kadın Mescidden Bir Şey Alabilir. Bâbı
678-) - “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir: birisi hayızlı olduğu zaman Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ona; hayızmın şiddetli zamanında izâr kuşanmasını emreder, sonra ona mübaşeret ederdi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) nefsine hâkim olduğu gibi hanginiz nefsine hâkim olabilir?"

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Kadın Hayızlı Olduğu Zaman Kocası İçin Helâl Olan Yaklaşma Bâbı
679-) - “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan; şöyle demiştir : birisi hayız gördüğü zaman Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem), ona bir izâr giymesini emrederdi. (O da izâr kuşandıktan) sonra Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) ona mübaşeret ederdi. " Sitte sahihlerinin hepsi bu hadîsi rivâyet etmişlerdir.

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Kadın Hayızlı Olduğu Zaman Kocası İçin Helâl Olan Yaklaşma Bâbı
680-) - “... (Mü'minlerin annelerinden) Ümmü Seleme (radıyallahü anhâ)’dan rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile beraber onun çarşafı altında idim. Kadınların gördüğü hayız kanını o esnada gördüm. Ben, çarşafın altından hemen sıvıştım. Bunun üzerine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : mı gördün?) diye sordu. Ben: Kadınların gördüğü hayız kanını gördüm, dedim. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) : Allah'ın Âdem kızlarına yazmış olduğu bir şeydir. ) buyurdu. Ümmü Seleme dedi ki : Ben sıvıştıktan sonra durumumu düzelttim (= Hayız elbisemi giyip tedbirimi aldım. ) Sonra döndüm. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bana; de, benimle beraber çarşafın altına gir. ) buyurdu. Ümmü Seleme dedi ki: Bunun üzerine ben de O’nunla beraber çarşafın altına girdim. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Kadın Hayızlı Olduğu Zaman Kocası İçin Helâl Olan Yaklaşma Bâbı
681-) - “... Muâviye bin Ebî Süfyan (radıyallahü anhüma)'dan rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir : Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in zevcesi olan (kız kardeşim) Ümmü Habîbe (radıyallahü anhâ)’ye: Sen hayz kanı gördüğünde Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile nasıl yaparsın? diye sordum. Ümmü Habîbe dedi ki: hayız kanını görmeye başlayıp şiddetli zamanında uyluk kemiklerinin yarılarına kadar uzanan izârı üzerimize bağlardı. Sonra Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile beraber (aynı yatakta) yatardı. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Kadın Hayızlı Olduğu Zaman Kocası İçin Helâl Olan Yaklaşma Bâbı
682-) - “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu demiştir : kadınla cima eden veya kadının dübürü ile cima eden yahut bir kahine varıp onun dediğini tasdik eden kimse (Hazret-i) Muhammed (sallallahü aleyhi ve sellem)'e indirilene küfretmiş olur. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Hayızlı Kadınla Cima Etmeden Nehiy Bâbı
683-) - “... (Abdullah) bin Abbâs (radıyallahü anhüma)'dan rivâyet edildiğine göre; (sallallahü aleyhi ve sellem), zevcesiyle hayızlı olduğu halde cima eden kimse hakkında şöyle buyurdu, demiştir : (O bir altın yeyâ yarım altın ile tasadduk eder. ) "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Hayızlı Kadınla Cima’ Edenin Keffareti Hakkında Bâb
685-) - “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir : şekel kızı) Esma (radıyallahü anhâ), hayızdan dolayı yapılacak gusül keyfiyetini Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'e sormuş, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) de: birisi suyunu ve sidrini aldıktan sonra abdest alır. abdestini güzelce alır veya abdestini mükemmel alır. Sonra başına su dökerek, başını sıkıca ovalar. Tâ ki, su başının kemiklerine ve saç diplerine ulaşsın. Sonra vücuduna su döker. Daha sonra üzerine misk sürülmüş bir pamuk veya bez parçası alarak, onunla temizlenir. ) buyurmuştur. Esma (radıyallahü anhâ) : nasıl temizleneceğim? diye sormuş. Resûl-i Ekrem (sallallahü aleyhi ve sellem) : Onunla temizlen. ) buyurmuştur. Âişe (radıyallahü anhâ) sözünü gizlercesine (Esmâ'ya fısıldayarak) : Onu kanın dokunduğu yere sür, demiş. (radıyallahü anhâ) demiştir ki: Esma (radıyallahü anhâ). Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’e cünüblükten dolayı (yapılan) gusül keyfiyetini de sormuş ve Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : suyunu aldıktan sonra, önce abdest alır, abdestini . güzelce alır veya abdestini mükemmel alır. Nihayet başına su dökerek, başını iyice ovalar. Tâ ki, su başının kemiklerine ve saç diplerine ulaşsın. Sonra vücûduna su akıtır. ) buyurmuştur. Bunun üzerine Âişe (radıyallahü anhâ) : Ensâr hanımları ne iyi hanımlardır. Haya, onları dinî bilgileri edinmekten alıkoymuyor.) demiştir. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Hayızlı Kadın Nasıl Gusül Eder Bâbı
686-) - “... Âişe (radıyallahü anha)' şöyle söylemiştir : hayızlı iken kemik üzerindeki etin çoğunu dişlerimle alıp, yiyerdim. Sonra Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), o etli kemiği alarak ağzımın dokunduğu yere mübarek ağzını koyup (ondan yerdi) Ben, kaptan içerdim. Sonra Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) kabı alır, mübarek ağzını ağzımın dokunduğu yere koyup içerdi ve ben hayızlı idim. " Enes (bin Mâlik) (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : hayızlı kadınla bir evde oturmazlardı. Onlarla birlikte yemezler, içmezlerdi. Enes dedi ki: bu durumu Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e anlatıldı. Bunun üzerine Allah-u Teâlâ : kadınların hayız hallerini de soruyorlar. De ki : O, nefret edilen bir pisliktir. Bunun için hayız zamanında kadınlarınızdan ayrılın (cinsî münâsebette bulunmayın- .) âyetini indirdi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) de : başka her şey yapın) buyurdu."

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Hayızlı Kadınla Beraber Yemek Ve Onun Artığı Hakkında Gelen Hadîsler Bâbı
688-) - “... Ümmü Seleme (radıyallahü anhâ)'dan rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem) bu mescidin avlusuna girerek en yüksek sesiyle: mescid, cünüb adama ve hayızlı kadına helâl değildir. ) buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Hayızlı Kadının Mescidden Uzak Kalması Hakkında Gelen Hadisler Bâbı
690-) - “... Ümmü Atiyye (radıyallahü anhâ)’dan; şöyle demiştir: (Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) zamanında kandaki sarılığı ve bulanıklığı (namaza mâni olması bakımından) hiç bir şey olarak görmezdik. ... Muhammed bin Yahya dedi ki: Bize Muhammed bin Abdillah Er-Rakkâşî tahdis etti. Bize Vüheyb tahdis etti. O da Eyyûb'den, o da Hafsa'dan, o da Ümmü Atiyye'den tahdîs ettiğine göre Ümmü Atiyye (radıyallahü anhâ) (Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) zamanında) sarılığı ve bulanıklığı (namaza mâni olması bakımından) hiç bir şey saymazdık. bin Yahya dedi ki: Bizce bu rivâyette Vüheyb için öncelik vardır. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Temizlendikten Sonra Sarı Ve Bulanık Renkleri Gören Hayızlı Kadın