İmam Malik Muvatta Hadis Kitabı

394-) Nâfi'den: Abdullah b. Ömer hacca veya umreye giderken Zülhuleyfe'de namazı kısaltırdı. Şeybanî, 191. «namazı kasretmek» denir. Namazı kasretmek, dört rekâtli farzları iki rekât olarak kılmaktır. İki ve üç rekatlı farzlarda kasr olmaz, olduğu gibi kılınır

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazı Kısaltmanın Gerektiği Durumlar
395-) Salim b. Abdullah babasından naklediyor: Binekli olarak Riym'e gitmiştim, bu yolculuğum sırasında namazları kısaltarak kıldım. Mâlik bu Rivâyet üzerine şöyle der: Abdullah'ın, bu yolculukla katettiği yol dört berid (48 mil)dir. Şeybanî, 192. Bir mil, 1609 metredir

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazı Kısaltmanın Gerektiği Durumlar
396-) Salim b. Abdullah'tan: Abdullah b. Ömer bînekli olarak Zâtü'n-nüsub'a gitmişti, bu yolculuğunda namazları kısaltarak kıldı. Mâlik demiştir ki: Zâtü'n-nusub ile Medine arası dört berid (48 mil) dir.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazı Kısaltmanın Gerektiği Durumlar
397-) İbnü Ömer'den: İbn Ömer, Hayber'e gittiğinde namazları kısaltarak kıldığı Rivâyet edilmiştir.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazı Kısaltmanın Gerektiği Durumlar
398-) Salim b. Abdullah'tan: Abdullah b. Ömer Hayber yolculuğunda bütün gün namazları kısaltarak kılardı. Seybanî, 190.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazı Kısaltmanın Gerektiği Durumlar
399-) Nâfi anlatıyor: İbn Ömer'le beraber bir berîdlik (12 millik) yolculuğunda da o namazı kısaltmadı. Şeybanî, 193.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazı Kısaltmanın Gerektiği Durumlar
400-) İmâm-ı Mâlik'ten: Duyduğuma göre Abdullah b. Abbas Mekke ile Taif, Mekke ile Usfan ve Mekke ile Cidde arası kadar uzaklıktaki yolculuklarında namazları kısaltırdı. Mekke ile Taif arası iki veya üç, Mekke ile Usfan arası üç konaklık mesafedir. Mâlik bu Rivâyetle ilgili olarak şöyle der: «Zikredilen yerler arası 4 berid (48 mil) kadardır. Bana göre de bu kadar mesafe, namazları kısaltarak kılmak için çok yeterli bir mesafedir. ile Medine arası 69 mildir.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazı Kısaltmanın Gerektiği Durumlar
401-) Yine İmâm-ı Mâlik şöyle der: Yolculuğa çıkan bir kimse beldenin son evinin hizasını geçmeden namazlarını kısaltarak kılamaz. Belde-i aslisine (kendi yerine) dönerken beldesinin ilk hanesine veya buna en yakın yere gelmeden namazını tam olarak (dört rekât) kılamaz.» Hanefi imamlarına göre seferde onbeş gün kalacağı belli olmayan veya en az onbeş gün kalmaya niyet etmeyen kimse namazları seferi olarak kılar

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazı Kısaltmanın Gerektiği Durumlar
402-) Abdullah b. Ömer'den: Yolculuğum esnasında bir yerde ne kadar kalacağımı kararlaştırmadımsa orada on iki gece de kalsam namazlarımı seferi olarak kılarım. Şeybanî, 194.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Kalacağı Süre Belli Olmayan Yolcunun Namazı Kılış Şekli
403-) Nâfi anlatıyor: İbn Ömer Mekke'de on gece misafir olarak kaldı, bu esnada tek başına kıldığı namazlar hariç imamla namazı kıldığı vakit ona tabi olarak tam kılıyordu. Şeybani 196.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Kalacağı Süre Belli Olmayan Yolcunun Namazı Kılış Şekli
404-) Said b. Müseyyeb'den: Seferi olan kimse bir yerde dört gece kalmayı kararlaştırmışsa namazlarını mukim gibi tamam kılar. Mâlik bu konuda şöyle der: «Bu konuda duyduğum en iyi görüş budur.» Hanefî Mezhebine göre, bir yerde onbeşgün veya daha fazla kalmayı kesin olarak kararlaştıran kimseler, namazlarını tam sayıda kılar.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Seferde Kaç Gün Kalacağı Belli Olan Kimsenin Namazı Kılış Şekli
405-) İmâm-ı Mâlik'e esir kalan kimsenin nasıl namaz kılacağı soruldu: «Seferi durumlar hariç, mukim gibi kılar.» buyurdu. Şeybanî 18

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Seferde Kaç Gün Kalacağı Belli Olan Kimsenin Namazı Kılış Şekli
406-) Salim b. Abdullah babasından naklediyor: Ömer b. Hattab Mekke'ye geldiği zaman cemaata namazı iki rekât kıldırır, sonra da onlara: Mekkeliler! Siz namazı tamamlayın, çünkü biz seferiyiz.» derdi.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Seferi Olan Kimsenin İmam Olunca Veya İmama Uyunca Namazı Kılış Şekli
407-) Bu Rivâyet Zeyd'in babası Eşlem tariki ile de nakledilmiştir. Şeybanî,195

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Seferi Olan Kimsenin İmam Olunca Veya İmama Uyunca Namazı Kılış Şekli
408-) Nâfi anlatıyor: Abdullah b. Ömer, Mina'da iken imama uyduğu zaman namazları dört rekât, tek başına kıldığı zaman ise iki rekât olarak kılardı. Şeybanî, 199.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Seferi Olan Kimsenin İmam Olunca Veya İmama Uyunca Namazı Kılış Şekli
409-) Safvan anlatıyor: Abdullah b. Ömer, Abdullah b. Safvan'ı ziyarete geldiğinde bize namaz kıldırdı, iki rekât kılınca kendisi namazı bitirdi, biz kalkıp tamamladık.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Seferi Olan Kimsenin İmam Olunca Veya İmama Uyunca Namazı Kılış Şekli
410-) Nâfî anlatıyor: Abdullah b. Ömer seferi iken farzdan ne önce ne de sonra hiç namaz kılmazdı. Yalnız gece hariç. Ayrıca o, namazını sabit yerde kıldığı gibi, gittiği yöne doğru bineği üzerinde de kılardı. Şeybanî, 209.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Seferi Olan Kimsenin Sünnetleri Kılışı, Binek Üzerinde Namazın Kılınışı
411-) İmâm-ı Mâlik'ten: Duyduğuma göre Kasım b. Muhammed, Urve b. Zübeyr ve Ebû Bekir b. Abdurrahman seferî iken namazların sünnetlerini de kılıyorlardı.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Seferi Olan Kimsenin Sünnetleri Kılışı, Binek Üzerinde Namazın Kılınışı
412-) Yahya naklediyor: İmâm-ı Mâlike seferî iken namazın sünnetlerinin kılınıp kılınmıyacağı soruldu. «Kılınsa da olur, kılınmasa da. Sünnetin gece veya gündüz namazının sünneti olması da fark etmez. Duyduğuma göre bazı ulema seferî iken sünnetleri de kılıyorlarmış.»

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Seferi Olan Kimsenin Sünnetleri Kılışı, Binek Üzerinde Namazın Kılınışı
413-) Nâfi anlatıyor: Abdullah b. Ömer, oğlu Ubeydullah'ın seferi iken sünnetleri de kıldığını görür, ona bir şey demezdi.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Seferi Olan Kimsenin Sünnetleri Kılışı, Binek Üzerinde Namazın Kılınışı
414-) Abdullah b. Ömer'den: Resûlüllah'ı (sallallahü aleyhi ve sellem), bir merkep üzerinde yolculuk yaparken Hayber'e müteveccihen namaz kıldığını gördüm. Müslim, Salâtu'l-Musafırîn, 6/35, Ayrıca bkz. Şeybanî, 207

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Seferi Olan Kimsenin Sünnetleri Kılışı, Binek Üzerinde Namazın Kılınışı
415-) Abdullah b. Ömer'den: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) seferde (yolculukta) iken binek üzerinde gittiği yöne doğru namazını kılardı. Buhârî, Taksîru's-Salât, 18/8; Müslim, Salâtu'l-Musafırin, 6/37. b. Dinar: «Abdullah b. Ömer de böyle yapardı.» der. Yolculukta, kıbleye dönülmesi mümkün olmayan binek üzerinde namaz kılan kimse bineğinin gittiği yöne doğru namazını kılar, kalben de kıbleye yönelir. Sîrîn'in Enes'den Rivâyet ettiği hadiste şu ziyade vardır; Enes der ki: "Resûlüllah'in böyle yaptığını görmeseydim, yapmazdım.»

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Seferi Olan Kimsenin Sünnetleri Kılışı, Binek Üzerinde Namazın Kılınışı
416-) Yahya b. Said'den: Bir yolculuk esnasında Enes b. Mâlik'i gördüm. Bir merkep üzerinde namaz kılıyordu. Yönü kıbleye karşı olmadığı gibi, yüzünü bir yere koymadan ima ile rükû ve secde yapıyordu. Buhari, Taksîru's-Salât, 18/10; Müslim, Salâtu'l-Musafirin, 6/41. Sîrîn  Enes yoluyla yapılan Rivâyette ziyade vardır: "Rasulullah'ın bunu yaptığını görmeseydim, ben de yapmazdım." Ayrıca bkz. Şeybanî. 205, 208.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Seferi Olan Kimsenin Sünnetleri Kılışı, Binek Üzerinde Namazın Kılınışı
417-) Ebû Talib'in kızı Ümmü Hani'den: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) Mekke'nin fethedildiği sene bir kumaş parçasından oluşan bir elbiseye sarınarak sekiz rekat kuşluk namazı kıldı.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Kuşluk Namazı
418-) Ebû Talib'in kızı Ümmü Hani'den: Mekke'nin fethedildiği seneydi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in yanına gittim. Yıkanıyordu (guslediyordu). Hazret-i Fatıma da başkalarının görmemesi için önüne perde tutuyordu. Selâm verdim. Gelen kim?» diye sordu. Ben: Ebû Talib'in kızı Ümmü Hani!» diye cevap verdim. Bunun üzerine: (hoş geldin!), Ümmü Hani!» dedi. Daha sonra da yıkanması bitince bir parça kumaştan oluşan bir elbiseye sarınarak sekiz rekât kuşluk namazı kılıp döndü. Ben: Ya Resûlallah (sallallahü aleyhi ve sellem)! Kardeşim Ali, eman verdiğim Hübeyre oğlu filanı öldüreceğini söylüyor, ne yapalım?» dedim. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): Ümmü Hani! Senin eman verdiğine, biz de eman veririz!» buyurdu. Anlattığım bu olayın cereyan ettiği vakit tam kuşluk vaktiydi. Buhârî, Salât, 8/4; Müslim, Salâtu'l-Musafirîn, 6/82, 83.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Kuşluk Namazı
419-) Hazret-i Aişe'den: Resûlüllah'ın kuşluk namazı kıldığını görmedim, fakat ben kılıyorum. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bazen yapmak istediği nafile ibadetleri insanlar devamlı yapar da onlara farz kılınır korkusundan terkederdi. Buhârî, Teheccüd, 19/5; Müslim, Salâtu'l-Musafirîn, 6/77. Âişe'nin Resûlüllah'ın (sallallahü aleyhi ve sellem) kuşluk namazı kıldığını görmedim demesi, Resûlüllah'ın (sallallahü aleyhi ve sellem) o namazı kılmadığına delâlet etmez. Bu ve benzeri hadisler, sünnet namazlara farz gibi devam etmeyip farz kabul edilmesin düşüncesiyle bazen terk ettiğini ifade eder.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Kuşluk Namazı
420-) Hazret-i Aişe'den: Hazret-i Âişe kuşluk namazını sekiz rekât kılar, sonra da: «Anam ve babam mezardan çıksa bile bırakmam!» derdi.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Kuşluk Namazı
421-) Enes b. Mâlik anlatıyor; Ninem Müleyke, Resûlüllah'ı (sallallahü aleyhi ve sellem) yemeğe davet etmişti. Yemekten sonra Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): size namaz kıldırayım!» buyurdu. Kalktım, çok eski olduğu için kararmış hasırımızı alarak suyla sildim. Bunun üzerine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) da ayağa kalktı. Ben ve Yetim Nevevî bu zatın isminin Damiyye b. Sa'd el-Himyerî olduğunu söylemiştir. (Suyutî, Tenvîru'ul-Hayalik, arkasına, ninem de daha geriye saf yaptık, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bize iki rekât namaz kıldırıp ayrıldı. , Ezan, 10/161; Müslim, Mesacid, 5/266.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Kuşluk Namazıyla İlgili Diğer Rivâyetler
422-) Ubeydullah b. Abdullah b. Utbe'den: Öğle sıcağında Ömer b. Hattab’ın huzuruna çıktım, kuşluk namazı kılıyordu, hemen ben de arkasına durdum. Bunun üzerine beni sağ yanına, hizasına yakın bir şekilde çekti. Daha sonra Yerfa gelince ben hafif geri çekildim. Hazret-i Ömer'in arkasında Yerfa ile birlikte bir saf yaptık.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Kuşluk Namazıyla İlgili Diğer Rivâyetler
423-) Ebû Said el-Hudriden: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: «Herhangi biriniz namaz kılarken önünden başka birini geçmesine elinden geldiği kadar engel olsun. Eğer geçmekte ısrar ederse geçmesini engellesin, çünkü o şeytan gil davranmaktadır.» Buharî, Salât, 8/10; Müslim, Salât, 4/258, 259

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namaz Kılan Kimsenin Önünden Geçmenin Yasaklanması
424-) Büsr b. Said'den: Zeyd b. Halid el-Cühenî beni Ebû Cüheym'e göndererek: «Namaz kılan kimsenin önünden geçenin durumuyla ilgili Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'dan ne duyduğunu » sordu. Ebû Cüheym, Resûlüllah'ın (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurduğunu nakletti: «Eğer namaz kılanın önünden geçen bunun vebalini bilmiş olsaydı kırk (gün) (Râvî Ebu'n-Nadr demiştir ki: bu hadisi bana nakledenin kırk gün mü, kırk ay mı, yoksa kırk yıl mı dediğini hatırlamıyorum) olduğu yerde beklemesinin kendisi için daha hayırlı olduğunu anlardı.» Buhari, Salat,8/101;Müslim Salat 4/261

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namaz Kılan Kimsenin Önünden Geçmenin Yasaklanması
425-) Ka'bül Ahbar'dan: Eğer namaz kılanın önünden geçen bunun vebalini bilmiş olsaydı, yer yarılıp da içine girmesinin geçmesinden daha iyi olduğunu anlardı.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namaz Kılan Kimsenin Önünden Geçmenin Yasaklanması
426-) İmâm-ı Mâlik'den: Duyduğuma göre Abdullah b. Ömer namaz kılan kadınların önünden geçmeyi kötü görürmüş.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namaz Kılan Kimsenin Önünden Geçmenin Yasaklanması
427-) Nâfi’ den: Abdullah b. Ömer, ne namaz kılanın önünden geçer, ne de namaz kılarken kimsenin kendisinin önünden geçmesine müsaade ederdi.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namaz Kılan Kimsenin Önünden Geçmenin Yasaklanması
428-) Abdullah b. Abbas anlatıyor: Bir dişi merkebe binerek geldim. O günlerde bulûğ çağına yaklaşmıştım. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), Mina'da cemaata namaz kıldırıyordu. Ben hemen birkaç safın önünden geçtim. Merkebimden indim otlaması için salıverdim. Hemen saflardan birine girdim. Bu hareketimden dolayı hiç kimse bana bir şey demedi. Buharî, Salât, 8/90; Müslim, Salât, 4/254

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namaz Kılanın Önünden Geçmenin Caiz Olduğu Durumlar
429-) İmâm-ı Mâlik'ten: Duyduğuma göre Sa'd b. Ebi Vakkas namaz kılınırken safların önünden geçermiş. Mâlik der ki: Kamet edilip imam tekbir alarak namaza durduktan sonra cemaate gelen kimsenin geçecek yer bulamazsa safların önünden geçmesi caizdir.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namaz Kılanın Önünden Geçmenin Caiz Olduğu Durumlar
430-) Ali b. Ebî Talib'den: Namaz kılanın önünden birinin geçmesiyle namaz kesilmez.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namaz Kılanın Önünden Geçmenin Caiz Olduğu Durumlar
431-) Abdullah b. Ömer de şöyle derdi: «Namaz kılanın önünden birinin geçmesiyle namazını bir şey kesmiş olmaz.» Şeybanî, 275.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namaz Kılanın Önünden Geçmenin Caiz Olduğu Durumlar
432-) İmâm-ı Mâlik'den: Duyduğuma göre Abdullah b. Ömer namaz kılarken bineğini sütre (engelleyici) yapardı.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Seferi Durumlarda Namaz Kılarken Önüne Sütre Koymak
433-) Hişam b. Urve de babasının sahrada (açık yerde, kırda) namaz kılarken önüne sütre koymadığını nakletmiştir.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Seferi Durumlarda Namaz Kılarken Önüne Sütre Koymak
434-) Ebû Cafer el-Kâri'den: Abdullah b. Ömer'in secdeye vardığı zaman alnım koyacağı yerdeki çakıl taşlarını hafifçe düzelttiğini gördüm. Şeybanî, 145

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazda İken Secde Mahallerini Düzeltmek
435-) Ebû Zerden: Secdede alnın geleceği yeri bir hareketle bir defa düzeltmek caizdir. Ancak bunu yapmamak, (develerin en makbulü olan) kırmızı renkli develere sahip olmaktan daha hayırlıdır. Sufyan-Zührî, Ebu'l-Ahvas Ebu Zer yoîuyîa merfu olarak Rivâyet edilmiştir. (Ebu Davud, Salât, 2/171; Tirmizî, Salât, 2/162; Nesaî, Sehv, 13/7; İbn Mace, Îkametu's-Salât, 5/62.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazda İken Secde Mahallerini Düzeltmek
436-) Nâfi'den: Ömer b. Hattab cemaate safların düz tutulmasını emreder, safların düzeltildiği haberi kendisine ulaşınca tekbir alarak namaza başlardı.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazda Safları Düzgün Tutmak
437-) Ebû Süheyl b. Mâlik, babasından naklediyor: Osman b. Affan'la beraberdim. Namaz için kamet getirildiği sırada ben de kendisinden bana yardım maaşı bağlanmasını istiyordum. Bu sırada o da ayağı ile yerdeki çakıl taşlarını düzeltiyordu. Daha sonra safları düzeltmek için arkaya gönderdiği adam geldi, safların düzgün olduğu kendisine bildirildi. Bana: «Safa gir!» dedi ve tekbir alarak namaza durdu.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazda Safları Düzgün Tutmak
438-) Abdülkerim b. Ebî Muhârik'ıl—Basrî'den: Şu sözler ilk peygamberlerden beri gelen sözlerdendir: «Utanma duygusunu kaybettiysen istediğin her şeyi yap». Ayrıca «Namazda ellerden birini diğeri üzerine koymak (sağ eli sol el üzerine), iftar vakti geldiğinde hiç beklemeden hemen iftar etmek, sahur vakti yemeği geç yemek, (sünnettir.) Birinci kısmı, Ebu Mes'ud, Ukbe b. Amr el-Ensarî el-Bedrî'ye ulaştırır. Buhârî, Ezan, 10/87.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazda Elin Birini Diğeri Üzerine Koymak
439-) Sehl b. Sa'd'dan: «Müslümanlara namaz kılarken sağ ellerini sol elleri üzerin koymaları emrediliyordu.» Rivâyetin ravilerinden Ebû Hâzim şöyle der: Sehl b. Sa'd'ın bunu Hazret-i Peygamber'e isnad ettiğini kesinlikle biliyorum. Şeybanî, 291

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazda Elin Birini Diğeri Üzerine Koymak
440-) Nâfı'den: Abdullah b. Ömer hiç bir namazda kunut duası okumazdı. Hanefi Mezhebine göre, kunut duası, sadece vitir namazının üçüncü rekatında okunur; sabah namazında kunut duası okunmaz. Şafiî Mezhebine göre, sabah namazında da kunut okunur

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Sabah Namazında Kunut Duası
441-) Hişam b. Urve babasından naklediyor: Abdullah b. Erkanı arkadaşlarına namaz kıldırırdı. Günlerden bir gün yine bir namaz vakti idi. Abdullah tuvalete gitti, dönünce Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurduğunu nakletti: «Sizden biri tuvalete gitmek ihtiyacında ise, namazdan önce ihtiyacını gidersin.» Ebu Davud, Taharet, 1/43; Tirmizî, Taharet, 1/108; Nesaî, İmamet, 10/51; İbn Mace, Taharet, 1/114

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Tuvalete Gitme İhtiyacı Varken Namaz Kılmanın Mekruh Oluşu
442-) Zeyd b. Eslem'den: Ömer b. Hattab şöyle buyurdu: «Her hangi biriniz büyük veya küçük su dökmek zorunda kaldığı zaman namaza durmasın.»

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Tuvalete Gitme İhtiyacı Varken Namaz Kılmanın Mekruh Oluşu
443-) Ebû Hüreyre'den: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: biriniz abdestli olarak namaz kıldığı yerde beklediği sürece melekler ona şöyle dua ederler: «Allahım, onu affet! Allahım, ona merhamet et!» Buhârî, Ezan, 10/36; Müslim, Mesacid, 5/49. Mâlik bu Rivâyete geçen «Malem yuhdis» lafzı için şöyle der: «Abdestini bozmadığı sürece» anlamındadır.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazı Beklemenin Ve Namaza Gitmenin Fazileti