Sünen-i İbn Mâce Hadis Kitabı
1334-)
- “... Ebû Said-i Hudrî (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: (Medine valisi) Mervân bayram günü minberi (Mûsâllaya) çıkartarak bayram namazından önce (minber üzerinde) hutbe okumaya başladı. Bir adam ayağa kalkarak : Mervân! Sen sünnete muhalefet ettin. Bayram günü minberi (mescidden Mûsâllaya) çıkarttın. Halbuki minber çıkarılmazdı. Namazdan önce hutbeye başladın. Halbuki hutbe (namazdan) önce okunmazdı, dedi. Ebû Saîd(-i Hudrî) (radıyallahü anh) : adam kendisine düşen görevi ifâ etti, (çünkü) ben Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'den işittim buyurdu ki: bir münkeri görüp onu elile değiştirmeye muktedir ise, elile değiştirsin. Eğer buna gücü yetmezse dili ile değiştirsin. Dili ile değiştiremezse kalbi ile değiştirsin. Kalb ile değiştirmek İman (meyvesin) in en zayıfıdır. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: İki Bayram Namazı Hakkında
1335-)
- “... Abdullah bin Ömer (radıyallahü anhümâ)'dan; Şöyle demiştir: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem), Ondan sonra Ebû Bekir ve ondan sonra Ömer (radıyallahü anhümâ) bayram namazını hutbeden önce kıldırırlardı. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: İki Bayram Namazı Hakkında
1336-)
... Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in müezzini Sa'd el-karaz (radıyallahü anh)'den, Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) iki bayramda (namazın) ilk rekatında kırâattan önce yedi ve son rek'atta kırâattan önce beş (defa) tekbir alırdı. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: İki Bayram Namazında İmamın Kaç Tekbir Alacağı Hususunda
1337-)
... Amr bin Şuayb'ın dedesi (Abdullah bin Amr bin el-Âs) (radıyallahü anhüm)'dan: Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) bayram namazında (ilk rek'atta) yedi ve (son rek'atta) beş (defa) tekbir aldı. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: İki Bayram Namazında İmamın Kaç Tekbir Alacağı Hususunda
1338-)
- “... Kesîr'in dedesi (Amr bin Avf el-Müzeni) (radıyallahü anhüma)'dan : Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem), iki bayramda ilk rek'atta (kırâattan önce) yedi ve son rekatta (kırâalran önce) beş (defa) tekbir aldı. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: İki Bayram Namazında İmamın Kaç Tekbir Alacağı Hususunda
1339-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)’dan; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem), fıtır ve kurban bayramları namazında rükua âit iki tekbirden başka (ilk rek'atta) yedi ve (son rek'atta) beş (defa) tekbir aldı. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: İki Bayram Namazında İmamın Kaç Tekbir Alacağı Hususunda
1340-)
- “... Numan bin Beşîr (radıyallahü anh)'den: Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) her iki bayram namazında (Fâtiha'dan sonra) : . . . . . sûrelerini okurdu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: İki Bayram Namazındaki Kıraat Hakkında
1341-)
- “... Ubeydullah bin Abdillah (radıyallahü anhümâ)'dan rivâyet edildiğine göre : (radıyallahü anh) bir bayram günü (namaza) çıkmış ve Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in bu gibi günlerde (Fatihadan sonra) ne okuduğunu Ebû Vakıd el-Leysî (radıyallahü anh)’a (adam) göndererek sordurmuş ve Ebû Vakıd: (Efendimiz), . . . . ve; . . . . . sûrelerini (okurdu) diye cevap vermiştir.
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: İki Bayram Namazındaki Kıraat Hakkında
1342-)
- “... (Abdullah) bin Abbâs (radıyallahü anhümâ)'dan: Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem), her iki bayram namazında (Fâtiha'dan sonra); . . . . . ve. . . . . sûrelerini okurdu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: İki Bayram Namazındaki Kıraat Hakkında
1344-)
- “... Ebû Kâhil (el-Ahmesî) (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir : Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'i bir güzel deve üstünde hutbe okurken ve devesinin yularını bir habeşî tutmuş olarak gördüm. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: İki Bayramdaki Hutbe Hakkında
1345-)
- “... Nubayt (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre kendisi hacca gitmiş ve : Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'i devesi üzerinde hutbe okurken gördüm demiştir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: İki Bayramdaki Hutbe Hakkında
1346-)
- “... Müezzin Sa'd (radıyallahü anh)'den; Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem), hutbede yer yer tekbir getirirdi. İki bayram hutbesinde çok tekbir getirirdi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: İki Bayramdaki Hutbe Hakkında
1347-)
- “... Ebû Saîd-i el-Hudrî (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), bayram günü (Mûsâllaya) çıkardı cemaata iki rek'at bayram namazı kıldırıp selâm verdikten sonra ayakta durup cemaata yüzünü döndürürdü. Cemâat da oturmuş vaziyette olurdu Efendimiz (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Sadaka veriniz sadaka veriniz) buyururdu. En çok sadaka verenler kadınlardı. Bunlar küpelerini, yüzüklerini ve neleri varsa (verirlerdi. ) Sonra Efendimiz savaş için asker göndermek istese veya başka bir iş varsa cemaata anlatırdı bir emri yoksa dönüp giderdi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: İki Bayramdaki Hutbe Hakkında
1348-)
- “... Câbir (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) Fıtır veya Kurban bayramı günü (Mûsâllaya) çıkarak ayakta hutbe okudu. Sonra biraz oturduktan sonra (tekrar) ayağa kalktı (İkinci hutbeyi okudu. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: İki Bayramdaki Hutbe Hakkında
1349-)
- “... Abdullah bin es-Sâib (radıyallahü anh)'den: Şöyle demiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile beraber bayram namazında hazır bulundum. O bize bayram namazını kıldırdıktan sonra: bitirdik. Artık hutbe (yi dinlemek) için oturmak isteyen otursun. Gitmek isteyen gitsin. ) buyurdu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bayram Namazından Sonra Hutbeyi Dinlemek İçin Beklemek Hakkında
1350-)
- “... (Abdullah) bin Abbâs (radıyallahü anhümâ)'dan; Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem), (Mûsâllaya) çıkarak cemaata bayram namazını kıldırdı. Bayram namazından önce ve sonra namaz kılmadı. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bayram Namazından Önce Ve Sonra Namaz Kılmak
1351-)
- “... Amr bin Şuayb'ın dedesi (Abdullah bin Amr bin el-As) (radıyallahü anhümâ)'dan; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem), hiç bir bayram günü bayram namazından önce ve sonra namaz kılmamıştır. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bayram Namazından Önce Ve Sonra Namaz Kılmak
1352-)
- “... Ebû Saîd-i Hudrî (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) bayram namazından önce hiç namaz kılmazdı. Bayram namazından sonra evine dönünce iki rekat namaz kılardı. '
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bayram Namazından Önce Ve Sonra Namaz Kılmak
1353-)
- “... Sa'd (el-Karaz) (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem), bayram namazına (Mûsâllaya) yürüyerek çıkar ve yürüyerek dönerdi. " ". . Ömer (radıyallahü anhüma)’dan: Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem), bayram namazına (Mûsâllaya) yürüyerek çıkar ve yürüyerek dönerdi. " " Ali bin Ebi Talip (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir; namazına yürüyerek gitmek sünnettendir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bayram Namazına Yürüyerek Çıkmak Hakkında
1356-)
... Ebû Kâfi (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), bayram namazına yürüyerek gelirdi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bayram Namazına Yürüyerek Çıkmak Hakkında
1357-)
- “... Sa'd (el-Karaz) (radıyallahü anh)'den; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) her iki bayram (da namaz için Mûsâllayla çıktığı zaman (gidişte) Saîd bin Ebi'l-As (radıyallahü anh)'ın evinin yanından sonra çadırlarda ikamet edenlerin bulunduğu yoldan giderdi. Bayram namazından sonra başka bir yoldan, Benî Zurayk yolundan dönerek Ammar bin Yâsir (radıyallahü anh)'in ve Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’in evlerinin yanından el-Belâta çıkardı. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bayram Günü Bayram Namazına Bir Yoldan Gitmek Ve Başka Bir Yoldan Dönmek Hakkında Gelen Hadisler Bâbı
1358-)
- “... Abdullah bin Ömer (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre : bayram namazına bir yoldan giderdi ve başka bir yoldan dönerdi ve Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) böyle yaparlardı, derdi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bayram Günü Bayram Namazına Bir Yoldan Gitmek Ve Başka Bir Yoldan Dönmek Hakkında Gelen Hadisler Bâbı
1359-)
- “... Ebû Râfi (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem) bayram namazına yürüyerek giderdi ve geldiği yoldan başka bir yoldan dönerdi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bayram Günü Bayram Namazına Bir Yoldan Gitmek Ve Başka Bir Yoldan Dönmek Hakkında Gelen Hadisler Bâbı
1360-)
- “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) bayram namazına çıktığı zaman geldiği yoldan başka bir yoldan dönerdi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bayram Günü Bayram Namazına Bir Yoldan Gitmek Ve Başka Bir Yoldan Dönmek Hakkında Gelen Hadisler Bâbı
1361-)
- “... Amir (radıyallahü anh)'den rivâyet edildiğine göre Iyâz el-Eşarî (radıyallahü anh) el-Enbar Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) yanında taklis yapıldığı gibi niçin sizlerin taklis yaptığınızı görmüyorum? demiştir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bayram Günü Taklis Def Çalmak Ve Nagme İle Söz Soylemek Hakkında Gelen Hadîsler Bâbı
1362-)
- “... Kays bin Sari (radıyallahü anh)'den: Şöyle demiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), hayatta iken ne oldu ise ben muhakkak hepsini gördüm. Yalnız bir şey görmedim. (O da şudur:) Fıtır (bayramı) günü O'na taklis yapılırdı. " ...
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bayram Günü Taklis Def Çalmak Ve Nagme İle Söz Soylemek Hakkında Gelen Hadîsler Bâbı
1364-)
- “... (Abdullah) bin Ömer (radıyallahü anhüma)’dan; Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem), bayram günü sabahleyin Mûsâllaya giderdi anaza (kısa mızrak) da Onun önünde götürülürdü. O, Mûsâllaya vardığı zaman (götürülen) anaza (kısa mızrak) Onun önüne dikilirdi. Anaza (kısa mızrak)ye doğru bayram namazına dururdu. Böyle yapmanın sebebi şudur . Mûsâlla boş bir meydan idi. Onda sütre yapılacak hiç bir şey yoktu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bayram Günü Harbeyi Kısa Mızrakı Sütre Yapmak Hakkında Gelen Hadîsler Bâbı
1365-)
- “... (Abdullah) bin Ömer (radıyallahü anhumâ)’dan: Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem), (açık yerde) bayram günü (namazı) veya başka bir namaz kıldığı zaman Onun önüne harbe (kısa mızrak) dikilirdi. Harbeye doğru namaza dururdu. Cemâat da O'nun arkasında bulunurdu. Nâfi demiştir ki = Bunun içindir ki emirler de harbeyi ittihaz etmişlerdir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bayram Günü Harbeyi Kısa Mızrakı Sütre Yapmak Hakkında Gelen Hadîsler Bâbı
1366-)
- “... Enes bin Mâlik (radıyallahü anh)’den Şöyle demiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), bir harbe'yi sütre edinerek Mûsâllada bayram namazını kıldırdı. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bayram Günü Harbeyi Kısa Mızrakı Sütre Yapmak Hakkında Gelen Hadîsler Bâbı
1367-)
- “... Ümmü Atiyye (radıyallahü anhâ)'dan; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), kadınları Fıtır (Ramazan bayramı) ve Kurban (bayramı) günlerinde (bayram namazına) çıkarmamızı emretti. Râvi dedi ki Ümmü Atiyye (radıyallahü anhâ) şöyle demiştir: Biz: Kadınlardan cilbabı (örtüsü) olmayan ne edecek? diye sorduk. Buyurdu ki: kadın (din) kardeşi kendi cilbabından ona giydirsin. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Kadınların Bayramlarda Namaza Çıkmaları Hakkında
1368-)
- “... Ümmü Atiyye (radıyallahü anhâ)'dan rivâyet edildiğine göre Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : (yetişkin) kadınları ve örtülü kadınları (evden) çıkarınız. Bayram (namazın) da ve müslümanların davetinde bulunsunlar. Hayız (ay başı âdeti) hâlindeki kadınlar cemâatin (bayram namazı kıldıkları) Mûsâllasından uzak dursunlar. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Kadınların Bayramlarda Namaza Çıkmaları Hakkında
1369-)
- “... (Abdullah) bin Abbâs (radıyallahü anhümâ)'dan; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) her iki bayramda kızlarını ve hanımlarını (bayram namazına) çıkarırdı. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Kadınların Bayramlarda Namaza Çıkmaları Hakkında
1370-)
- “... İyas bin Ebî Ramla eş-Şâmî (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : adam (benim bulunduğum bir mecliste) Zeyd bin Erkam (radıyallahü anh)'a : günde (toplanan iki bayramı - bayram ve Cuma'yı) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in beraberinde geçirdin mi? diye sordu. Zeyd (radıyallahü anh) : diye cevap verdi. Adam : efendimiz (o gün) ne yapardı? diye sordu. Zeyd (radıyallahü anh) dedi ki : bayram namazını kıldırdı. Sonra Cuma namazı hakkında ruhsat vererek buyurdu ki: namazını kılmak isteyen kılsın. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bir Günde İki Bayram Bayram Ve Cuma Toplandığı Zaman Hakkında
1371-)
- “... (Abdullah) bin Abbâs (radıyallahü anhüma)'dan rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem. ) şöyle buyurdu, demiştir : bu gününüzde iki bayram toplanmıştır. Artık kim dilerse onun bayram namazı Cuma namazı yerinde de kâfidir. Biz inşaallah Cuma namazını da kılıcılarız. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bir Günde İki Bayram Bayram Ve Cuma Toplandığı Zaman Hakkında
1372-)
- “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir ve bunun mislini zikretmiştir. " . . Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), hayatta iken iki bayram (bir günde) toplandı. (= bayram, Cuma gününe rastladı). Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem), cemaata bayram namazım kıldırdıktan sonra buyurdu ki: günkü) Cuma namazına gelmek isteyen gelsin. Gelmemeyi isteyen gelmesin. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bir Günde İki Bayram Bayram Ve Cuma Toplandığı Zaman Hakkında
1375-)
- “... (Abdullah) bin Abbâs (radıyallahü anhümâ)'dan; Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem), (mü'minlere) düşman karşısında olmadıkları müddetçe İslâm memleketlerinde bayramlarda silâh taşımayı yasaklamıştır. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Bayram Günü Silâh Taşımak Hakkında Gelen Hadîs Bâbı
1376-)
- “... (Abdullah) bin Abbâs (radıyallahü anhümâ)'dan: Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) fıtır bayramı günü ve kurban bayramı günü boy abdesti alırdı. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Her İki Bayramda Boy Abdestı Almak Hakkında Gelen Hadisler Bâbı
1377-)
- “... El-Fakîh bin Sa'd — ki sahâbilik şerefine mazhar olmuştu — (radıyallahü anh) şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) fıtır bayramı günü, kurban bayramı günü ve arefe günü boy abdesti alırdı. (Râvi demiştir ki) el-Fâkih de bugünlerde boy abdesti almayı ev halkına emrederdi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Her İki Bayramda Boy Abdestı Almak Hakkında Gelen Hadisler Bâbı
1379-)
- “... (Abdullah) bin Ömer (radıyallahü anhümâ)'dan; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) geceleyin namazı ikişer ikişer (rekat) kılardı. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Gece Namazını İki Şer Rekat Kılmak Hakkında
1380-)
- “... (Abdullah) bin Ömer (radıyallahü anhüma)'dan rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : (Gece namazı ikişer ikişer (rek'at)dır. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Gece Namazını İki Şer Rekat Kılmak Hakkında
1381-)
- “... İbn-i Ömer (radıyallahü anhümâ)'dan; Şöyle demiştir: namazı(nın kaçar rekatından selâm verileceği) Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’e soruldu. O buyurdu ki: ) ikişer ikişer (rekat) kılar. Şafakın doğmasından korkacağı zaman bir rek'at vitir kılar (veya bir rekatla o gece namazını tekleştirir. ) "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Gece Namazını İki Şer Rekat Kılmak Hakkında
1382-)
- “... (Abdullah) bin Abbâs (radıyallahü anhüma)'dan: Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem), geceleyin namazı ikişer rek'at kılardı. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Gece Namazını İki Şer Rekat Kılmak Hakkında
1384-)
- “... Ûmmü Hani' binti Ebî Talib (radıyallahü anhâ)'dan: Şöyle demiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) (Mekke'nin) fetih günü kuşluk nafilesini sekiz rek'at kıldı. Her iki rek'attan (sonra) selâm verdi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Gece Ve Gündüz Nafile Namazın İkişer İkişer Rekat Kılınması Hakkında
1385-)
- “... Ebû Saîd (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : Her iki rek'atte selâm vermek vardır. ) ..... El-Muttalib yani İbn-i Ebî Vedâa (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : namazı ikişer ikişer rek'attır. Sen her iki rek'atta teşehhüd okursun. Fakr-u zaruratını yalvararak açıklarsın, yoksulluğunu zilletle dile getirirsin. (Namazdan sonra) duâ ederken ellerini kaldırırsın ve Allahım bana mağfiret eyle, dersin. Kim bunu yapmazsa onun namazı (ecir ve fazilet bakımından) noksandır. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Gece Ve Gündüz Nafile Namazın İkişer İkişer Rekat Kılınması Hakkında
1387-)
- “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : inanarak ve sırf Allah rızasını dileyerek Ramazan orucunu tutar ve gecesini teravihle (veya başka ibâdetle) ihya ederse, onun geçmiş günahı bağışlanır. ) ..... Ebû Zerr(-ı Gıfarî) (radıyallahü anh)’den: Şöyle demiştir: Biz Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile beraber bir Ramazan (ayı boyunca) oruç tuttuk. (Ramazan ayından) yedi gece kalıncaya kadar hiç bir gecesinde bize teravih kıldırmadı (veya) geceyi ihya ettirmedi. (Ay sonundan başına doğru) yedinci gece olunca yaklaşık olarak gecenin üçte birisi geçinceye kadar bize teravih kıldırdı. (Veya gecenin o kısmını ihya ettirdi. ) Sonra o geceyi takip eden (sondan) altıncı gece oldu. (Ama) onda teravih kıldırmadı. Nihayet (sondan) beşinci gece oldu. (Ondan) yaklaşık gecenin yarısı geçinceye kadar bize teravih kıldırdı. Ben: Resûlallah ! Bu gecemizin kalan yarısını da ihya etmemizi buyurmanızı temenni ediyoruz, dedim. Buyurdular ki: imam namazdan dönünceye kadar onunla beraber (yatsı farzını ve) teravihi kılan kimsenin bu ibâdeti bir geceyi (tamamen) ihya etmeye denk olur.) o geceyi izleyen (sondan) dördüncü gece oldu da teravih kıldırmadı. Nihayet, onu takip eden (sondan) üçüncü gece oldu. O, (muhterem) eşlerini ve yakınlarını topladı. Cemâat da toplandı. Ebû Zerr (radıyallahü anh) demiştir ki efendimiz o gece, bize kıldırdığı teravihi o kadar uzattı ki biz sahur yemeğini kaçıracağımızdan korktuk. Denilmiş ki: Felah nedir? Ebû Zerr (radıyallahü anh) : Felah, sahur yemeğini yemektir, diye cevap vermiştir. Ebû Zerr (radıyallahü anh) demiştir ki; O geceden sonra efendimiz Ramazan ayının kalan iki gecesinde bize teravih namazından hiç bir şey kıldırmadı. " ..... En-Nadr bin Şeyban (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Abdurrahman (bin Avf’in oğlu Ebû Seleme (radıyallahü anhümâ)'ya rastladım ve: ayı hakkında babandan dinlediğin bir hadisi bana zikret, dedim. Ebû Seleme (radıyallahü anh) : Peki. Babam bana anlattığına göre Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) Ramazan ayını anlatarak şöyle buyurmuştur: ayı) Öyle bir aydır ki Allahü teâlâ, onun orucunu üzerinize farz kıldı. Ben de onun kıyamını gecelerini teravih (veya başka ibâdetle ihya etmeyi) sünnet kıldım. Artık kim inanarak ve sırf Allah rızâsını diliyerek orucunu tutar ve gecelerini teravih (veya başka ibâdet) le ihya ederse, anası kendisini doğurduğu gün gibi günahlarından temizlenmiş olur. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Ramazan Ayı Kıyam = Teravihle İhyası
1390-)
- “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : birisi uyuyunca) şeytan geceleyin onun ensesine üç düğümlü bir ip bağlar. O kimse uyanıp Allah'ı anarsa bir düğüm çözümlenir. Kalkıp abdest aldığı zaman bir düğüm (daha) çözülür. Namaza durduğu zaman bütün düğümler çözümlenir. Artık (gece namazına kalkan) o kimse, düğümü çözük, hafif, gönlü hoş ve hayra ulaşmış olarak sabahlar. Eğer (Allah'ı anmayı, abdest almayı ve namaz kılmayı) yapmazsa, uyuşuk, gönlü habis ve hiç bir hayra ulaşmadığı bir halde sabahlar. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Gece İbâdetine Kalkmak
1391-)
- “... Abdullah (bin Mes'ud) (radıyallahü anh)'den; Şöyle demiştir: Sabaha kadar uyuyan ve (namaza kalkmayan bir adamın bu hâli) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'e anlatıldı. Efendimiz: (Bu adamın kulaklarına şeytan bevletmiştir. ) buyurdu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Gece İbâdetine Kalkmak
1392-)
- “... Abdullah bin Amr (bin el-As) (radıyallahü anhümâ)'dan rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), şöyle buyurdu. demiştir : Abdullah!) Sen falan adam gibi olma. O gece namazına kalkardı. Sonra gece namazına kalkmayı bıraktı. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Gece İbâdetine Kalkmak
1393-)
- “... Câbir bin Abdillah (radıyallahü anhümâ)'dan rivâyet edildiğine göre: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: (Aleyhisselâm)ın oğlu Süleyman (Aleyhisselâm)ın anası Süleyman (Aleyhisselâm)'a : Ey oğulcuğum! Gece çok uyuma. Çünkü geceleyin çok uyumak adamı kıyamet günü fakir bırakır. ) "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Gece İbâdetine Kalkmak
1394-)
- “... Câbir bin Abdillah (radıyallahü anhümâ)'dan rivâyet edildiğine göre Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu demiştir : gece çok namaz kılarsa gündüz onun yüzü güzel (nurlu) olur. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namazı Lâyıkı Veçhile Eda
...
Konu: Gece İbâdetine Kalkmak