Sünen-i İbn Mâce Hadis Kitabı

1971-) - “... Muhammed bin Hâtib (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: (birleşme) ve haram (birleşme) arasındaki fark, evlenmekte def çalmak ve duyurmaktır. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Evlenmeyi Duyurmak Bâbı
1972-) - “... Hâlid el-Medenî isimli Ebü’l-Hüseyn (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir : bir aşure günü Medine (-i Münevvere)'de idik. Cariyeler, def çalıp nağme ile söz söylüyorlardı. (Bu durumu yadırgadığımız için) Biz er-Rubeyyi' bint-i Muavviz (radıyallahü anhümâ) 'nın yanına girdik de cariyelerin durumunu ona anlattık. Kendisi bize şöyle dedi: Ben, gelin olduğumun kuşluk vaktinde Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) evlenme törenime gelerek odama girdi. O sırada iki kızcağız def çalgısı eşliğinde nağme ile söz söylüyor ve Bedir savaşında şehid edilen babalarımın menkıbelerini anıyorlardı. Bu kızcağızlar söyledikleri sözler arasında: İçimizde yarın ne olacağını bilen bir Peygamber de vardır, diyorlardı. Bunun üzerine Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) (oradakilere) : söze gelince bunu söylemeyiniz. Yarın ne olacağını Allah'tan başka kimse bilmez. ) buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Gına’ = Nağme Ve Yüksek Sesle Şiir Söylemek Ve Def Çalmak Bâbı
1973-) - “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan; Şöyle demiştir : Bir defa ensâr kızlarından iki kızcağız (def çalgısı eşliğinde) Buâs savaşında ensâr'ın yekdiğeri hakkında söyledikleri şiirleri nağme ile ve yüksek sesle benîm yanımda okurlarken (Babam) Ebû Bekir (radıyallahü anh) odama girdi. Âişe (radıyallahü anhâ) demiştir ki: ve bu iki kız şarkıcı değillerdi. Ebû Bekir (radıyallahü anh) : ne hâl?) Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in odasında şeytan mezmûru mu? diyerek beni azarladı. Bu iş fıtır bayramı gününde idi. (Odamdaki yatağına uzanıp mübarek yüzünü çevirmiş vazıyette bulunan) Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem), bunun üzerine (Ebû Bekir) (radıyallahü anh)'a dönerek) : Ebâ Bekir! (Onlara ilişme. ) Şüphesiz her kavmin bir bayramı vardır. Bu da bizim bayramımızdır.) buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Gına’ = Nağme Ve Yüksek Sesle Şiir Söylemek Ve Def Çalmak Bâbı
1974-) - “... Enes bin Mâlik (radıyallahü anh)'den; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) bîr defa Medine (i Münevvere) 'nin bâzı yerlerinden geçti de aniden bir kaç kızcağızla karşılaştı. Kızlar def çalıyor, nağme ile şiirler okuyor ve. Neccâr oğullarının kızlarıyız. Muhammed (sallallahü aleyhi ve sellem) ne iyi komşudur, diyorlardı. Bunun üzerine Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem), o kızcağızlara: biliyor ki cidden ben de sizleri seviyorum. ) buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Gına’ = Nağme Ve Yüksek Sesle Şiir Söylemek Ve Def Çalmak Bâbı
1975-) - “... Abdullah bin Abbâs (radıyallahü anhümâ)'dan; Şöyle demiştir : (radıyallahü anhâ), yakını olan bir kızı Ensâr'dan bir adam ile evlendirdi. (Gelin götürüldükten sonra) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) geldi ve (orada bulunanlara) : (Genç kızı (damadın evine) gönderdiniz (mi?) buyurdu. Sahâbîler: Evet, dediler. Efendimiz: (Def çalıp nağme ile şiir söyleyecek bir kızcağızı gelinle beraber gönderdiniz (mi?) buyurdu. Âişe (radıyallahü anhâ) : Hayır, dedi. Bunun üzerine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Şüphesiz Ensâr, içlerinde gazel (âdeti) bulunan bir kavimdir. Keşki onlara: . . . . - Size geldik, size geldik. Artık Allah bize de, size de uzun ömür versin, diyecek bir kızcağızı gelinle beraber göndereydiniz. ) buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Gına’ = Nağme Ve Yüksek Sesle Şiir Söylemek Ve Def Çalmak Bâbı
1976-) - “... Mücâhid (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: (Abdullah) bin Ömer (radıyallahü anhümâ)'nın beraberinde idim. Bir davul sesini işitti. Bunun üzerine iki parmağı (nın uçları) nı kulaklarına soktuktan sonra oradan uzaklaştı. Hattâ bunu üç defa yaptı. Sonra dedi ki: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) böyle yapmıştır. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Gına’ = Nağme Ve Yüksek Sesle Şiir Söylemek Ve Def Çalmak Bâbı
1977-) - “... Peygamber'in eşlerinden Ümmü Seleme (radıyallahü anha)'den rivâyet edildiğine göre: in muhasarası esnasında) Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) onun yanına girmiş. O sırada (Ümmü Seleme'nin kardeşi Abdullah bin Ebî Ümeyye (radıyallahü anh) ve kölesi Muhannes orada idiler. ) Muhannesin Abdullah bin Ebî Ümeyye (radıyallahü anh)'a şöyle söylediğini efendimiz işitti = Eğer Allah yarın Tâif in fethini müyesser eylerse ben sana öyle bir (genç) kadın göstereceğim (yani senin için yakalıyacağım) ki (semizlikten karnı) dört büklüm karşılar, sekiz büklümle de arkaya döner. üzerine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : Mü'minler!) bu herifi evlerinizden çıkartınız. ) buyurdu. " Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den: Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) kendini (kasden) erkeklere benzeten kadına ve kendini (kasden) kadınlara benzeten erkeğe lanet etmiştir. " '..... (Abdullah) bin Abbâs (radıyallahü anhüma)'dan; Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem) erkeklerden kendilerini (kasden) kadınlara benzeten erkeklere ve kadınlardan kendilerini (kasden) erkeklere benzeten kadınlara lanet etmiştir. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Muhannesîn = Kadınlaşan Erkekler Hakkında Bir Bâb
1980-) - “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den: Şöyle demiştir : Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem), (evlenenleri) tebrik etmek (veya onların uyum ve düzenleri) için dua ettiği zaman şöyle derdi: sizler için bereket versin, O'nun bereketi üzerinizde olsun ve O ikinizi hayır içerisinde bir araya getirsin. ) ..... Akıl bin Ebî Tâlib (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: (Basra'da) Benî Cüşem kabilesinden bir kadınla evlenmiş. Bunun üzerine halk, onun için uyum ve oğlan çocuklar, dileğinde bulunmuşlar. Kendisi halka : Böyle söylemeyin. Lâkin Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in dediği gibi şöyle söyleyin, demiştir : Onlara bereket ver ve senin bereketin onların üzerinde olsun. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Nikâh Tebriki İçin Söylenmesi Müstehab Duanın Beyânı Bâbı
1982-) - “... Enes bin Mâlik (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) (bir gün) Abdurrahman bin Avf (radıyallahü anh)'in üzerinde (kadınlara mahsus güzel kokulardan) sufra (kokusunun) izini gördü ve (Ona) : (Bu (koku izi) nedir?) veya (Nedir?) buyurdu. Bunun üzerine Abdurrahman bin Avf: Yâ Resûlallah! (sallallahü aleyhi ve sellem) ben (mehir olarak) bir nevât (= çekirdek) ağırlığında altın üzerinde bir kadınla evlendim, diye cevap verdi. Bunun üzerine Efendimiz (Ona) : (Bir koyun (kesmek sureti) ile de olsun velime (ziyafetini) ver. ) buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Velîme = Düğün Yemeği Bâbı
1983-) - “... Enes bin Mâlik (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in Zeyneb (bint-i Cahş) (radıyallahü anhâ) için velîme ziyafeti verdiği kadar kanlarından hiç birisi için velîme ziyafeti verdiğini görmedim. Çünkü Zeyneb (radıyallahü anhâ) 'nın velîmesinde bir koyun (keserek) ziyafet verdi. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Velîme = Düğün Yemeği Bâbı
1984-) - “... Enes bin Mâlik (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) (Zevcesi) Safiyye bint-i Huyey (radıyallahü anhâ) için kavud ve kuru hurma ile velîme ziyafetini verdi. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Velîme = Düğün Yemeği Bâbı
1985-) - “... Enes bin Mâlik (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in bir velime ziyafetinde bulundum. O ziyafette ne et vardı ne de ekmek vardı.

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Velîme = Düğün Yemeği Bâbı
1986-) - “... (Efendimizin eşlerinden) Âişe ve Ümmü Seleme (Hind bint-i Ebî Umeyye) (radıyallahü anhümâ)'dan; Şöyle demişlerdir: bin Ebî Tâlib ile Efendimizin kızı Fâtıma (radıyallahü anhüma)'nın düğününde) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), Fâtıma (radıyallahü anhâ)'nın gelinlik hazırlığını yapıp onun Ali (radıyallahü anh)'in odasına götürmemizi emretti. Bunun üzerine biz Alî (radıyallahü anh)’ın odasına gittik ve Bathâ taraflarından (getirilen) yumuşak toprağı odaya yaydık. Sonra ellerimizle dittiğimiz hurma kabuğunun elyafı ile iki yastık doldurduk. Daha sonra velîme ziyafeti olarak kuru hurma ve kuru üzüm yedirdik, güzel bir su içirdik. Sonra üstüne elbise atılacak ve su kabı asılacak bir ağaç parçasını getirip odanın bir kenarına koyduk. Biz, Fâtıma (radıyallahü anha) 'nın düğününden daha güzel bir düğün görmedik. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Velîme = Düğün Yemeği Bâbı
1987-) - “... Sehl bin Sa'd es-Sâidî (radıyallahü anhüma)’dan; demiştir : Üseyd es-Sâidî (radıyallahü anh), Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’i düğününe davet etti. Gelin (velime yemeğini hazırlamak işinde) onlara hizmet ediyordu. Gelin: Sehl! Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e ne içirdiğimi biliyor musun? dedikten sonra: Ben (Teve denilen kab içinde) geceden bir kaç tane kuru hurma ıslattım. Sabah olunca hurmaları süzdüm ve bunun şırasını O'na içirdim, demiştir. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Velîme = Düğün Yemeği Bâbı
1988-) - “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Yemeğin en fenası zenginlerin davet edilip fakirlerin terkedildiği (bu hâlin âdet edildiği) velîme yemeğidir. Kim (velîme ziyafeti dâvetine) icabet etmezse şüphesiz Allah'a ve Resulüne İsyan etmiş olur. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Velîme Ziyafetine Davet Edene İcabet Etmek
1989-) - “... İbn-i Ömer (radıyallahü anhümâ)’dan rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : birisi düğün yemeğine çağırıldığı zaman (davete) icabet etsin.) "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Velîme Ziyafetine Davet Edene İcabet Etmek
1990-) - “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : yemeği ilk gün haktır, ikinci gün meşrudur. Üçüncü gün riya ve gösteriştir. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Velîme Ziyafetine Davet Edene İcabet Etmek
1991-) - “... Enes (bin Mâlik) (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: (son nikahlanan) dul kadın için üç gece ve bakire kız için yedi gece (ikâmet hakkı) vardır. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Evli İken Tekrar Evlenen Adamın Son Aldığı Bakire Ve Dul Kadının Yanında İkamet Edeceği Sürenin Beyânı Bâbı
1992-) - “... Ümmü Seleme (radıyallahü anha)'dan; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem), Ümmü Seleme (yani kendisi) ile evlendiği zaman, yanında (üst üste) üç gece ikâmet etti ve (ikâmet süresini kısa tutmasının sebebinin sırayla diğer zevcelerinin yanında kalması gereği olduğuna işaret etmek üzere) ona şöyle buyurdu: ehlin yanında seninle ilgili bir önemsizlik yoktur. Dilersen senin için (ikâmet süremi) yedi geceye tamamlarım. Eğer senin için yedi geceyi tamamlarsam, (diğer) karılarımın her birisi yanında yedişer gece ikâmet ederim. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Evli İken Tekrar Evlenen Adamın Son Aldığı Bakire Ve Dul Kadının Yanında İkamet Edeceği Sürenin Beyânı Bâbı
1993-) - “... Abdullah bin Amr (bin el-As) (radıyallahü anhümâ)’dan rivâyet edildiğine göre; Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : bir kadına, bir hizmetçi (=köle veya câriye) ye veya bir hayvana sahip olduğu zaman onun başının ön kısmından tutsun ve şöyle desin; Allah'ım! Ben bunun hayrından ve yaradılışındaki (huyları ile vasıfları) nın hayırlısından (nasibimi) şüphesiz senden diliyorum. Bunun şerrinden ve yaratılışındaki (huyları ile vasıfları) nın şerrinden sana sığınıyorum.) "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Karısı, Yatağına Gireceği Zaman Adamın Söyliyeceği Duâ Bâbı
1994-) - “... İbn-i Abbâs (radıyallahü anhümâ)'dan rivâyet edildiğine göre Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : bir kimse karısının yanına (cinsel ilişki için) yaklaşmak isterken: "(Bismillah) Allah'ım! Şeytanı benden (ve eşimden) uzaklaştır ve şeytanı bize vereceğin (zürriyet)den uzak eyle" derse, sonra (bu cinsel ilişkiden) onların bir çocuğu olursa Allahü teâlâ şeytanı o çocuğa Mûsâllat etmez veya şeytan o çocuğa zarar veremez ) "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Karısı, Yatağına Gireceği Zaman Adamın Söyliyeceği Duâ Bâbı
1995-) - “... Behz bin Hakîm'in dedesi (Muâviye bin Hayda) (radıyallahü anhüm)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : Yâ Resulallah! Avretlerimizin neresini örteriz (örtmemiz gerekir), neresini örtüsüz bırakırız (örtmeyebiliriz)? diye sordum. (bana) : (Sen avretini (helâlin olan) karından veya cariyenden başka herkesten sakla!) buyurdu. Ben: Yâ Resûlallah! Eğer kavm kendi aralarında (karışık ve bir yerde) olsalar, (avretle ilgili hüküm nedir?) bana bundan haber ver, dedim. Efendimiz (bana) : (Avretini hiç kimseye göstermemeye gücün yeterse sakın avretini katiyyen gösterme!) buyurdu. Ben : Yâ Resûlallah! Eğer birimiz (tek başına) boş bir yerde olursa? (hüküm nedir) diye sordum. Buyurdu ki: (İnsanlara nazaran Allah'tan haya etmek daha vâcibtir. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Eşlerin Cinsel İlişkide Örtünme Ye Riâyet Etmelerinin Önemi Bâbı
1996-) - “... Utbe bin Abd es-Sülemî (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : birisi karısına yaklaşmak (cinsel münâsebette bulunmak) istediği zaman (karısı ile beraber) örtünsün(ler) ve yabanî eşeklerin çıplaklığı gibi soyunmasın(lar). )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Eşlerin Cinsel İlişkide Örtünme Ye Riâyet Etmelerinin Önemi Bâbı
1997-) - “... Aîşe (radıyallahü anhâ)'dan; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in fercine katiyyen bakmadım veya bu yerini görmedim. Ebû Bekir demiştir ki: Ebû Nâim'in dediğine göre bu hadîsi Âişe (radıyallahü anhâ)'dan rivâyet eden râvi Âişe (radıyallahü anhâ) nın kadın olan mevlasıdır. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Eşlerin Cinsel İlişkide Örtünme Ye Riâyet Etmelerinin Önemi Bâbı
1998-) - “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildikte göre; Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : karısıyla cima eden adama Allah (rahmet bakışı ile) bakmıyacaktır.) "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Makadlarında Kadınlara Varmaktan Nehiy Bâbı
1999-) - “... Huzeyme bin Sabit (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre : (sallallahü aleyhi ve sellem) : Üç kez (üst üste) (Şüphesiz Allah gerçeği bildirmeyi bırakmaz.) buyurdu(ktan sonra) : (Mak'adlarında kadınlara varmayınız) buyurdu, demiştir. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Makadlarında Kadınlara Varmaktan Nehiy Bâbı
2000-) - “... Câbir bin Abdillah (radıyallahü anhümâ)’dan; Şöyle demiştir: Yahudiler : Bir erkek bir kadının tenasül uzvuna kadının makat tarafından varırsa (bu birleşmeden doğan) çocuk gözü şaşı olur, diyorlardı. Bunun üzerine Allah Sübhanehû : "Kadınlarınız sizin için bir ekin yeridir. Artık bu ekin yerinize (kadının rahim yoluna) nasıl isterseniz varabilirsiniz. " Bakara : 223 âyetini indirdi. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Makadlarında Kadınlara Varmaktan Nehiy Bâbı
2001-) - “... Ebû Saîd-î Hudrî (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: adam azil'in hükmünü Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'e sordu. Bunun üzerine Efendimiz : azil yapıyor musunuz? Bunu yapmamanızda bir zararınız yoktur. Çünkü Allahü teâlâ'nın, olmasını (ezelde) takdir buyurduğu her canlı behemehal olacaktır. ) buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Azilin Hükmünün Beyânı Bâbı
2002-) - “... Câbir (bin Abdillah) (radıyallahü anhümâ)'dan; Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem) hayatta ve Kur’an (âyetleri) inmekte iken biz azil (işini) yapardık. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Azilin Hükmünün Beyânı Bâbı
2003-) - “... Ömer bin el-Hattâb (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: kadının izni olmadıkça (kocası tarafından) ondan azil yapılmasını Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) yasaklamıştır.

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Azilin Hükmünün Beyânı Bâbı
2004-) - “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)'den rivâyet edildiğine göre Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : ne halası üzerine ne de teyzesi üzerine nikahlanır. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Kadın Ne Halası Üzerine Ne De Teyzesi Üzerine Nikahlanır Bâbı
2005-) - “... Ebû Saîd-i Hudrî (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: bir kadınla onun halasını, yine bir kadınla onun teyzesini birlikte nikâhı altında bulundurmasının yasaklığını Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'den işittim. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Kadın Ne Halası Üzerine Ne De Teyzesi Üzerine Nikahlanır Bâbı
2006-) - “... Ebû Mûsâ (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : ne halası üzerine ne de teyzesi üzerine nikahlanır.) "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Kadın Ne Halası Üzerine Ne De Teyzesi Üzerine Nikahlanır Bâbı
2007-) - “... Âişe (radıyallahü anha)'dan; Şöyle demiştir: Rifâa el-Kurazi'nin karısı (Temime el-Kurazîyye) (radıyallahü anhümâ) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'e gelerek: Yâ Resûlallah! Rifâa beni boşadı ve (üç talâkla) kesin boşadı. Sonra ben Kurazî Abdurrahman bin ez-Zebîr ile evlendim. Fakat Abdurrahman'ın erliği elbise saçağı gibi (gevşek) dir, (cinsel ilişki görevini yapamıyor) dedi. Onun bu sözü üzerine Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) gülümsedi ve sonra : (Sen Rifâa'ya dönmek mi istiyorsun? Sen diğer kocanın balcağızını tatmadıkça o da senin balcağızını tatmadıkça, bu olamaz. ) buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Adam Karısını Üç Talâkla Boşar, Kadın Da Başka Erkekle Evlenir De Henüz Gerdeğe Girmeden Îkincî Kocası Da Onu Boşar. Kadın İlk Kocasına Dönebilir Mi? Hükmünün Beyânı Bâbı
2008-) - “... İbn-i Ömer (radıyallahü anhümâ)'dan rivâyet edildiğine göre; Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e: adam, karısını boşar. Sonra başka bir adam o kadınla evlenir ve gerdeğe girmeden bu da onu boşar. Kadın ilk kocasına dönebilir mi? (onunla tekrar evlenebilir mi?) diye soru soruldu. (Bunun üzerine Resûl-i Ekrem) : ikinci kocası onun balcağızını tatmadıkça, (onun ilk kocasına dönmesi) olamaz) buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Adam Karısını Üç Talâkla Boşar, Kadın Da Başka Erkekle Evlenir De Henüz Gerdeğe Girmeden Îkincî Kocası Da Onu Boşar. Kadın İlk Kocasına Dönebilir Mi? Hükmünün Beyânı Bâbı
2009-) - “... İbn-i Abbâs (radıyallahü anhümâ)'dan; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem), hulleci (koca)yı ve kendisi için hülle yapılan (koca)ı lânetlemiştir. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Muhallil =hulleci Koca Ve Muhallelleh =kendisî İçîn Hülle Yapılan Koca Hakkındaki Bâb
2010-) - “... Ali (bin Ebî Tâlib) (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), hulleci (koca)yı ve kendisi için hülle yapılan (koca)yı lânetlemiştir. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Muhallil =hulleci Koca Ve Muhallelleh =kendisî İçîn Hülle Yapılan Koca Hakkındaki Bâb
2011-) - “... Ukbe bin Amir (el-Cühenî) (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Ey Ashâbım!) Ben size kiralık döl hayvanı bildirmiyeyim mi?) buyurdu. Sahâbîler: Bildir, Yâ Resûlallah! dediler. Resûl-i Ekrem : (O (kiralık döl hayvanı) hulleci (koca) dır. Allah hulleci (koca) ya ve kendisi için hülle yapılan (kocay)a lanet etsin. ) buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Muhallil =hulleci Koca Ve Muhallelleh =kendisî İçîn Hülle Yapılan Koca Hakkındaki Bâb
2012-) - “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan rivâyet edildiğine göre Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: (soy) sebebi ile (nikâhlanması) haram olanlar süt sebebi ile de haramdırlar, )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Soy Sebebi İle Nîkâhlanması Haram Olanlar, Süt Sebebi İle De Haramdır Bâbı
2013-) - “... İbn-i Abbâs (radıyallahü anhümâ)’dan; Şöyle demiştir : defa Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'e Abdü’l-Muttalibin oğlu Hamza (radıyallahü anh)'in kızı (ile evlenmesi için Hazret-i Ali (radıyallahü anh) tarafından) teklif yapıldı. Bunun üzerine Resûl-i Ekrem (sallallahü aleyhi ve sellem): kızı benim süt kardeşimin kızıdır. Şüphesiz soy sebebî (ile nikâhlanması) haram olanlar süt sebebi ile de haramdır. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Soy Sebebi İle Nîkâhlanması Haram Olanlar, Süt Sebebi İle De Haramdır Bâbı
2014-) - “... (Müminlerin analarından) Ümmü Habibe (radıyallahü anhüma)'dan rivâyet edildiğine göre kendisi Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e: Yâ Resûlallah! Kız kardeşim Azze ile evlen, demiş. Resûlul (sallallahü aleyhi ve sellem) O'na: (Acâib sen (kıskanmayıp) bunu arzu eder misin?) buyurmuş. O da : Evet. (arzu ederim) Yâ Resûlallah! Çünkü sizin için ortak ve kumadan boş ve tek başıma değilim. Zâtına karı olmak hayır ve şerefi hususunda ortaklarıma nazaran kız kardeşimin bana ortak olmasını daha çok arzu edip uygun görürüm, demiş. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : (İşte iyi bil ki senin kız kardeşin bana helâl değildir. ) buyurmuş. O da: Peki ama biz senin, Ebû Seleme kızı Dürre ile evlenmek istediğini söylüyoruz, demiş Bunun üzerine Resûl-i Ekrem : (Eşim) Ümmü Seleme'nin kızını (mı)? diye sormuş. Ümmü Habîbe de: Evet, demiş. Bunun üzerine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Ümmü Seleme'nin kızı (Dürre) benim himaye ve terbiyem altında üvey kızım olmamış olsaydı bile (yine) nikâhı bana helâl olmazdı. Çünkü O benim süt kardeşimin kızıdır. Süveybe (adlı kadın) beni ve Onun babasını (= Ebû Seleme'yi) emzirmiştir. (Siz eşlerim) bir daha kız kardeşlerinizi ve kızlarınızı sakın bana teklif etmeyiniz. ) buyurmuş. " ...

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Soy Sebebi İle Nîkâhlanması Haram Olanlar, Süt Sebebi İle De Haramdır Bâbı
2016-) - “... Ümmü’l-Fadl (Lübâbe bintü'l-Hâris) (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in şöyle buyurduğunu söylemiştir: bir defa ne de iki defa süt emmek (evlenmeyi) haram eder. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Bir Ve İki Defa Süt Emmek Nîkâhlamayı Haram Etmez Bâbı
2017-) - “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan rivâyet edildiğine göre; Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur : defa ve iki defa süt emmek( evlenmeyi) haram etmez. ) ..... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan; Şöyle demiştir: kesinlikle bilinen on defa veya beş defa süt emmek (evlenmeyi) haram eder. " buyruğu Allah'ın indirdiği Kuranda idi. Sonra nesh oldu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Bir Ve İki Defa Süt Emmek Nîkâhlamayı Haram Etmez Bâbı
2019-) - “... Âişe (radıyallahü anhâ)’dan; Şöyle demiştir: (Ebû Huzeyfe'nin karısı) Sehle binti Süheyl (radıyallahü anhüm) Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e gelerek : Yâ Resûlallah! (Evlâtlığımız) Salimin yanıma girmesinden dolayı (kocam) Ebû Huzeyfe (bin Utbe)'nin yüzünde cidden bir hoşnutsuzluk görüyorum, dedi. Bunun üzerine Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) (Sehle'ye): (Sen Salim'e süt emzir) buyurdu. Sehle: O, yetişkin bir adam olduğu halde ben nasıl onu emzireyim? dedi. Bunun üzerine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) gülümsedi ve: (Ben onun yetişkin bir adam olduğunu şüphesiz biliyorum. ) buyurdu. Sehle (radıyallahü anh) da (gidip bu işi) yaptıktan sonra Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e gelerek; (Sâlim'e süt emzirdikten) sonra (kocam) Ebû Huzeyfe (radıyallahü anh)'ın yüzünde bir hoşnutsuzluk görmedim, dedi. Salim (onun sütünü emmeden önce) Bedir savaşına katılmış idi. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Erlik Çağındaki Bir Kimsenin Süt Emmesinin Nikahlamanın Haramlığına Sebep Olduğu Bâbı
2020-) - “... Âişe (radıyallahü anhâ)’dan; Şöyle demiştir : ki recm etme âyeti ve yetişkin kişiyi on defa emzirme (sebebi ile nikahlamanın haramlığı) ayeti indi ve andolsun ki bu âyetler tahtımın altındaki bir yaprakta (yazılı) idi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) vefat edip biz O'nun ölümü ile meşgul olunca, evde beslenen bir koyun (veya keçi odaya) girip o yaprağı yedi. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Erlik Çağındaki Bir Kimsenin Süt Emmesinin Nikahlamanın Haramlığına Sebep Olduğu Bâbı
2021-) - “... Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyet edildiğine göre: defa Âişe'nin odasında bir adam otururken Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) içeri girdi ve : (Bu kimdir?) diye sordu. Âişe : Bu benim (süt) kardeşimdir, diye cevap verdi. Efendimiz, Âise'ye : (Odalarınıza aldığınız adamlar (ın sütten mahreminiz sayılıp sayılmıyacağınla dikkat ediniz. (Çünkü (mahremliğe sebep olan) süt emme işi, ancak açlık hâli(ni gidermek) için olanıdır. )

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Sütten Ayırma Çağından Sonra Süt Emme Hükmü Yoktur Bâbı
2022-) - “... Abdullah bin Zübeyir (radıyallahü anhümâ)’dan rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: (doldurup) birbirinden ayıran sütten başka süt, nikâh haremliğini gerektirmez.) "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Sütten Ayırma Çağından Sonra Süt Emme Hükmü Yoktur Bâbı
2023-) - “... Zeyneb binti Ebi Seleme (radıyallahü anhüma)'dan; Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem)'in bütün karıları Âişe (radıyallahü anha)'ya muhalefet ederek, Ebû Huzeyfe'nin mevlâsı Salim (radıyallahü anhümâ) 'nin (erginlik çağına varmışken) Sehle (radıyallahü anhâ)'nın sütünü emmesinin benzeri ile bir erkeğin onların odalarına girmesinden imtina ettiler ve: (Âişe'ye) Biz ne biliriz? Salimin erlik çağında iken Sehle'nin sütünü emerek, onun odasına girmesinin Sâlim'e özel bir ruhsat olduğunu umuyoruz, dediler. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Sütten Ayırma Çağından Sonra Süt Emme Hükmü Yoktur Bâbı
2025-) - “... Âişe (radıyallahü anha)’dan; Şöyle demiştir; amcam gelerek, odama girmek için izin istedi. Ben ona izin vermekten imtina ettim. Bunun üzerine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bana: ((Süt) amcan senin yanına girsin) buyurdu. Ben de : Beni ancak kadın emzirdi ve beni erkek emzirmedi, dedim. Efendimiz buyurdu ki: (Şüphesiz o senin (süt) amcandır. Bunun için senin yanına girsin.) "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Emzikli Kadının Sütü Kocasının Sütü Sayıldığının Beyânı Bâbı
2026-) - “... (Feyruz) ed-Deylemî (radıyallahü anh)’den; devrinde evlendiğim iki kız kardeş benim nikâhım altında iken Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'e geldim (Ben muslumanlığı kabul ettikten) sonra Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) (bana) : döndüğün zaman onlardan birisini boşa.) buyurdu. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Nikâhı Altında İki Kız Kardeş Varken Müslüman Olan Adamın Nikâh Durumunun Beyânı Bâbı