Sünen-i İbn Mâce Hadis Kitabı
2027-)
- “... Feyruz ed-Deylemî (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e gelerek: Yâ Resûlallah! Nikâhım altında iki kız kardeş varken ben müslüman oldum dedi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bana buyurdu ki: istediğin birisini boşa. ) "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Nikâhı Altında İki Kız Kardeş Varken Müslüman Olan Adamın Nikâh Durumunun Beyânı Bâbı
2028-)
- “... Kays bin el-Hâris (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: altında sekiz kadın varken müslüman oldum. Sonra Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’e gelerek bu durumu kendilerine arz ettim. Bunun üzerine buyurdular ki: dört tanesini seç. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Nikâhı Altında Dörtten Fazlakadın Bulunduğu Halde Müslüman Olan Adamın Nikâh Durumunun Beyanı Bâbı
2029-)
- “... (Abdullah) bin Ömer (radıyallahü anhüma)'dan: Şöyle demiştir : bin Seleme (radıyallahü anh), nikâhı altında on kadın bulunduğu halde müslüman oldu. Bunun üzerine Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) ona: dört tanesini al) buyurdu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Nikâhı Altında Dörtten Fazlakadın Bulunduğu Halde Müslüman Olan Adamın Nikâh Durumunun Beyanı Bâbı
2031-)
- “... Amr bin Şuayb'ın dedesi (Abdullah bin Amr bin el-As) (radıyallahü anhüm)'den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : akdinden önce (verilmiş) olan mehir, hediye ve hibe kadınadır. Ve nikâh akdinden sonra (verilmiş) olan (mal) kime verilmiş veya hediye edilmiş ise onadır. Adama ikram edilmeye en uygun vesile onun kızı veya kız kardeşidir.) "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Nikâh Kıyılırken Koşulan Şart In Yerine Getirilmesi Bâbı
2032-)
- “... Ebû Mûsâ (el-Eş'arî) (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : bir cariyesi olup onu (incitmeden) güzelce eğitip öğretir; sonra azat eder ve onunla evlenirse iki ecir kazanır. Ehl-i Kitab'tan her hangi bir adam kendi peygamberine ve Muhammed (sallallahü aleyhi ve sellem)'e îman ederse ona da iki ecir vardır. Başkasının mülkiyeti altında bulunan her hangi bir köle, üzerinde bulunan Allahü teâlâ’nın hakkını ve efendilerinin hakkını edâ ederse ona da iki ecir vardır. ) Salih demiştir ki : (Şeyhim) Şâ'bi şöyle dedi : Ben sana bu hadîsi, bir şey (karşılık ve bedel) olmaksızın verdim . Şüphesiz bineği bulunan kişi bunun durumdaki bir mes'ele uğrunda binip (ta) Medîne-i Münevvere'ye kadar gider. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Bir Cariyeyi Azat Edip Sonra Onunla Evlenen Adam In Sevabının Beyânı Bâbı
2033-)
... Enes (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: savaşında esir alınan) Safiyye (binti Huyey) (radıyallahü anhâ); Dıhye el-Kelbiyye (radıyallahü anh)’ın (cariyesi) oldu. Bundan sonra Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in (cariyesi) oldu. Bunun üzerine Efendimiz onunla evlendi ve onu azat etmeyi onun için mehir eyledi. Hammâd demiştir ki: (Râvi) Abdü’l-Aziz, râvi Sâbit'e: Ey Ebâ Muhammed! Sen Peygamberin Safiyye'ye neyi mehir eylediğini Enes'e sordun mu? demiş. Sabit: Efendimiz, Safiyye'nin nefsini (azat etmeyi) onun için mehir eyledi demiştir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Bir Cariyeyi Azat Edip Sonra Onunla Evlenen Adam In Sevabının Beyânı Bâbı
2034-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) Safiyye (binti Huyey) (radıyallahü anhâ)'yi azat etti ve onu azat etmeyi ona mehir eyleyerek onunla evlendi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Bir Cariyeyi Azat Edip Sonra Onunla Evlenen Adam In Sevabının Beyânı Bâbı
2035-)
- “... İbn-i Ömer (radıyallahü anhüma)’dan rivâyet edildiğine göre ; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: izni olmaksızın köle nikâhını kıydığı zaman zina tehlikesine düşmüş olur. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Efendisinin İzni Olmaksızın Kölenin Nikâh Akdinin Kıyılması Hükmünün Beyânı Bâbı
2036-)
- “... İbn-i Ömer (radıyallahü anhüma)’dan rivâyet edildiğine göre; (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: izni olmaksızın hangi köle nikâhını kıyarsa zina tehlikesine düşmüş olur. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Efendisinin İzni Olmaksızın Kölenin Nikâh Akdinin Kıyılması Hükmünün Beyânı Bâbı
2037-)
- “... Ali bin Ebî Tâlib (radıyallahü anh)'den; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) Hayber (savaşı) günü kadınların mut'a usûlü ile nikahlanmasını ve ehli merkeblerin etinin yenilmesini şüphesiz yasakladı. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Muta Nikâhının Yasaklığı Bâbı
2038-)
- “... Sebre (bin Ma'bed) (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile beraber Veda hacci yolculuğuna çıktık. Sonra sahâbîler: Yâ Resûlallah! Bekârlık (kadınlardan uzak kalmak) bize cidden çetin geldi, dediler. Efendimiz (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Nikâhlanmasına engel bulunmayan) şu kadınlarla mut'a suretiyle evlenebilirsiniz) buyurdu. Bunun üzerine biz onların yanına vardık. Onlar ancak bizlere kendileri arasına belirli bir süre koyduğumuz takdirde bizlerle evlenmeyi kabul edebileceklerini belirttiler. Bunun üzerine sahâbîler bu durumu Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e anlattılar. Efendimiz (sallallahü aleyhi ve sellem) : aranıza belirli bir süre koyunuz. ) buyurdu. Sonra ben ve bir amcam oğlu çıkıp gittik. (Mehir olmaya elverişli mal olarak) amcam oğlunun beraberinde bir hırka vardı. Benim de yanımda bir hırka vardı. Onun hırkası benimkinden iyi idi. Ben de ondan daha gençtim. Nihayet bir kadının yanına vardık. (Ve evlenme teklifinde bulunduk. ) Kadın (benimle evlenmeyi tercih ederek) : Bir hırka diğer hırka gibidir, dedi. Bunun üzerine ben (hırkamı mehir vererek) onunla evlendim. Ve o gece onun yanında durdum. Ertesi gün gittim. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) Kabe'nin kapısı ile rüknü arasında ayakta şöyle buyuruyordu: insanlar! Ben gerçekten mut'a suretiyle evlenmek için sizlere izin vermiştim. Bilmiş olunuz ki: Şüphesiz Allahü teâlâ bunu kıyamet gününe kadar haram kıldı. Artık kimin yanında mut'a suretiyle evlendiği kadınlardan varsa derhal ona yol versin (salıversin) ve onlara mehir olarak verdiğinizden bir şeyi (geri) almayınız. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Muta Nikâhının Yasaklığı Bâbı
2039-)
- “... İbn-i Ömer (radıyallahü anhümâ)’dan; Şöyle demiştir: Ömer bin el Hattâb (radıyallahü anh), halîfe olunca halka bir hitabede bulunarak şöyle dedi: (sallallahü aleyhi ve sellem)'in şüphesiz mut'a nikâhı için bize üç gün (veya üç defa) izin verdi. Sonra bunu haram kıldı. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in mut'a nikâhını haram kıldıktan sonra helâl kıldığına şahitlik edecek dört şahidi bana getirmedikçe, evli iken mut'a suretiyle bir kadınla birleştiğini bileceğim her hangi bir adamı mutlaka taşla recmedeceğime Allah'ın ismiyle yemin ederim. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Muta Nikâhının Yasaklığı Bâbı
2040-)
- “... Yezîd bin el-Asamm (radıyallahü anh)'den: Şöyle demiştir: Meymûne bint el-Hâris (radıyallahü anhâ) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in ihramda değil iken kendisi ile evlendiğini bana anlattı. (sözüne devamla) ve Meymûne, benim ve (Abdullah) bin Abbâs (radıyallahü anhümâ) nın teyzesi idi, demiştir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: İhramda Bulunanın Evlenmesinin Câiz Olup Olmadığının Beyanı Bâbı
2041-)
- “... Abdullah bin Abbâs (radıyallahü anhümâ)’dan: Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem) ihramda iken (Meymûne ile) evlendi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: İhramda Bulunanın Evlenmesinin Câiz Olup Olmadığının Beyanı Bâbı
2042-)
- “... Osman bin Affân (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre ; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: bulunan adam, evlenemez, (başkasını) evlendiremez ve evlenme teklifinde bulunamaz.)
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: İhramda Bulunanın Evlenmesinin Câiz Olup Olmadığının Beyanı Bâbı
2043-)
- “... Ebü Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: ve dindarlığından râzi olduğunuz bir adam (yakınınız olan bir kızla evlenmek için) size geldiği zaman (kızı) onunla evlendirin. Eğer (bunu) yapmazsanız yeryüzünde bir fitne ve büyük bir bozukluk olacaktır. ) "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Evlenmede Emsal Gözetme Bâbı
2044-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)’dan rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : en hayırlısıyla evlenmeye bakın, küfülük (emsalliniz olan kadınlarla evlenin ve küfülerinizin kızlarını isteyin. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Evlenmede Emsal Gözetme Bâbı
2046-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)’dan; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) bir yolculuğa çıkacağı zaman kadınları arasında kur'a çekerdi (ve kur'ayı kazananı beraberinde götürürdü. ) '..... Âişe (radıyallahü anhâ)'dân; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) (gecelerini) karıları arasında bölerdi ve (bölme işini) tam bir adaletle yapardı. Sonra şöyle derdi : İşte bu, benim gücümün yettiği adalettir. Artık senin kadir olduğun ve benim gücümün yetmediği (kalb sevgisi farklılığı) hakkında beni kınama. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Kuma Kadınlar Arasında Geceleri Eşit Olarak Bölmek Bâbı
2049-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan rivâyet edildiğine göre : (sallallahü aleyhi ve sellem) (bir defa) Safiyye binti-Huyeyy (radıyallahü anhâ)'ya bir şeyden dolayı hiddetlenmisti. Bunun üzerine Safiyye: Âişe! (bu) günüm sana olmak üzere sen Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’i benden râzi etmeye çalışır mısın? demiş. Âişe de: demiş sonra safran bitkisi ile boyanmış olan bir başörtüsünü alıp (boyanın güzel) kokusunun yayılması için üzerine su serpmiş sonra (bunu giyinmiş olarak) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in yakınında oturmuş. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) : Âişe! Benden uzak dur. Çünkü bugün senin günün değildir.) buyurmuş. Bunun üzerine Âişe : Allah'ın fazlıdır, dilediğine verir, demiş ve (kendisi ile Safiyye arasında geçen) durumu Ona anlatmış. Efendimiz de Safiyye'den râzı olmuştur.
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Kadın Kendi Gününü Kuması Olan Arkadaşına Hibe Eder, Bâbı
2050-)
- “... Âişe (radıyallahü anha)'dan; Şöyle demiştir: adamın uzun süre hayat arkadaşlığı ettiği bir karısı vardı. Bu kadından çocukları da olmuş idi. Adam bu kadını boşayıp başka bir kadınla evlenmek istedi. Kadıncağız, kendisine gün ayırmaksızın (nikâh altında) durmaya (ve başka bir kadınla evlenmeye) kocasını râzı etti. Bu adam hakkında (ve sulh hayırlıdır) âyeti indi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Kadın Kendi Gününü Kuması Olan Arkadaşına Hibe Eder, Bâbı
2051-)
- “... Ebû Rühm (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: işi için iki kişi arasında aracı olmak, en faziletli aracılıklardandır. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Evlendirme İşinde Aracı Olmak Bâbı
2052-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)'önn: Şöyle demiştir: gün) Üsâme (radıyallahü anh)'ın ayağı kaydı ve kapının eşiği üstüne düşüp yüzü yaralandı. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) de (bana) : kanını sil, ) buyurdu. (Fakat tiksinmem nedeni ile) ben onun kanını silmekten hoşlanmadım. Bunun üzerine Efendimiz onun (yarasının) kanını emip yüzünden atmaya başladı. Sonra şöyle buyurdu : Üsâme kız olsaydı, onu evlendirmek için kendisini süsleyip (güzel) giydirecektim. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Evlendirme İşinde Aracı Olmak Bâbı
2053-)
- “... (Abdullah) bin Abbâs (radıyallahü anhüma)’dan rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: en hayırlınız, ailesine en iyi olanınızdır. Ben de aileme en iyi olanınızım ) ( . Abdullah bin Amr (bin el-As) (radıyallahü anhümâ)’dan rivâyet edildiğine göre: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu. demiştir: en hayırlılarınız, karılarına en iyi olanlarınızdır. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Kadınlarla İyi Geçinmek Bâbı
2055-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan: Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) benimle koşu yarışması yaptı da ben O'nu geçtim. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Kadınlarla İyi Geçinmek Bâbı
2056-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)’dan: Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem), Safiyye binti Huyey (radıyallahü anhâ) ile yeni evlenmiş iken (Hayber savaşından dönüp) Medîne-i Münevvere'ye gelince Ensâr-ı Kiramın kadınları (yanıma) gelip Safiyye'den bahsettiler. Âişe (radıyallahü anhâ) demiştir ki ben de (onu görmek üzere) tanınmıyacak bir kıyafetle ve yüzümü örtüp gittim. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) (açık) olan) gözüme bakıp beni tanıdı. Âişe demiştir ki : Bunun üzerine ben hemen geri döndüm ve hızlıca yürüdüm. Resûl-i Ekrem (arkamdan gelip) bana yetişti ve beni bağrına bastı. Sonra: (Sen onu (Safiyye'yi) nasıl gördün?) diye (bana) sordu. Âişe demiştir ki, ben O'na: Bırak (beni). Yahudi kadınlar arasında bir Yahûdi kadındır, dedim. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Kadınlarla İyi Geçinmek Bâbı
2057-)
- “... Âişe (radıyallahü anha)'dan; Şöyle demiştir: (bint-i Cahş) (radıyallahü anhâ), benim odama izinsiz ve öfkeli olarak girinceye kadar (Kumalarımın kızdıklarını) bilmiyordum. (Zeyneb) odama girdikten sonra (odamda bulunan) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e : Yâ Resûlallah! Ebû Bekir'in kızcağızı senin için kollarını çevirince, (onun yaptığı iş) sana yetiyor mu? dedikten sonra bana yöneldi (aleyhimde atıp tuttu. ) Ben (ona cevap vermeyip) ondan vazgeçtim. Nihayet Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) (bana) : (O'nu tutup kendini savun, ) buyurunca ben ona yöneldim. Nihayet bana cevap veremez ve tükürüğü ağzında kurumuş vaziyette kendisini gördüm. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in de mübarek yüzünün güldüğünü gördüm. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Kadınlarla İyi Geçinmek Bâbı
2058-)
- “... Âişe (radıyallahü anha)'dan; Şöyle demiştir: Ben, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in yanında iken (yani O'nunla evli iken) oyuncak bebeklerle oynardım. Efendimiz de benim (kız) arkadaşlarımı bana gönderirdi, arkadaşlarımla oynaşırdık. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Kadınlarla İyi Geçinmek Bâbı
2059-)
- “... Abdullah bin Zam'a (radıyallahü anh)’den: (sallallahü aleyhi ve sellem) (Ashâbına) hitabede bulundu. Sonra kadınlardan bahsedip bunlar (a iyilik etmek) hakkında erkeklere nasihatta bulunduktan sonra şöyle buyurdu : değnekle dövercesine ne zamana kadar bazılarınız karılarını değnekle dövecek (yani bu âdeti sürdürecek)tir? Halbuki döven adamın, dövdüğü karısının yatağına ayni günün sonunda girmesi umulur. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Erkeklerin Karılarını Dövmeleri Bâbı
2060-)
- “... Âişe (radıyallahü anha)’dan; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) hiç bir hizmetçisini ve hiç bir kadını dövmemiş ve mübarek eli ile hiç bir şeyi dövmemiştir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Erkeklerin Karılarını Dövmeleri Bâbı
2061-)
- “... Iyâs bin Abdillah bin Ebî Zübâb (radıyallahü anh)'den rivâyet edildiğine göre; Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: cariyeleri (olan karılarınızı) dövmeyin. ) Bu emirden sonra Ömer (radıyallahü anh), Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in yanına gelip : Ya Resûlüllah! (bu emrinizden sonra) Kadınlar cesaretlenip kocalarına itaatsizlik etmeye başladılar, dedi. Bunun üzerine (te'dip için ve yara bere bırakmıyacak tarzda) kadınları dövme ruhsatı verildi. Kadınlar da dövüldü. Bundan sonra Muhammed (sallallahü aleyhi ve sellem)’in zevcelerine çok sayıda kadın gitti, (kendilerini şiddetle döven kocalarından şikâyet ettiler. ) Ertesi gün sabahleyin Efendimiz şöyle buyurdu (Bu gece yetmiş kadın Muhammed (sallallahü aleyhi ve sellem)'in zevcelerine vardılar. Her birisi kendi kocasından (şiddetli dövmesinden) şikâyet etti. Artık siz, kanlarını (böylesine) döven adamları iyileriniz olarak bilmeyiniz. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Erkeklerin Karılarını Dövmeleri Bâbı
2062-)
- “... el-Eş'as bin Kays (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: bir gece Ömer (radıyallahü anh)'a misafir oldum. Gece yansı olunca Ömer kalkıp karısını dövmeye başladı. Ben onları ayırdım Ömer yatağına dönünce bana : Ey Eş'asi Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'den işittiğim (şu) şeyi benden (öğrenip) belle: karısını niçin dövdüğü sorulmaz. Vitir namazını kılmadan uyuma. ) Râvi demiştir ki ben (Peygamber'in) üçüncü cümlesini unuttum. ... râvi Ebû Avane'den sonra ikinci bir sened ile de hadisin kendisine rivâyet edildiğini söylemiştir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Erkeklerin Karılarını Dövmeleri Bâbı
2064-)
- “... (Abdullah) bin Ömer (radıyallahü anhümâ)’dan rivâyet edildiğine göre: (sallallahü aleyhi ve sellem) kadının saçını başka saçla çoğaltan, başka saç ilavesiyle saçını çoğalttıran, dövme yaptıran ve dövûnlenen kadınları lanetlemiş (veya Allah'ın lanetlediğini haber vermiş) tir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Kadının Saçını Başka Saç İlâvesiyle Çoğaltan Ve Dövünleyen Kadın
2065-)
- “... Esma (bint-i Ebibekr) (radıyallahü anhümâ)’dan; Şöyle demiştir : bir kadın Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in yanına gelerek: Benim kızım yeni evlenmiş bir gelinciktir. Bir salgın hastalığa tutulup saçları döküldü. Ben başka saçla onun saçını çoğaltabilir (miy)im? dedi. Bunun üzerine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu : saçını başka saçla çoğaltan kadına ve başka saçla saçını çoğaltan kadına Allah lanet eylemiştir (veya lanet eylesin. ) "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Kadının Saçını Başka Saç İlâvesiyle Çoğaltan Ve Dövünleyen Kadın
2066-)
- “... Abdullah (bin Mes'ûd) (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), güzellik için dövme yaptıran, dövûnlenen, yüzünün kıllarını yolduran ve ön dişlerini (eğe gibi âletlerle) aralayan ve bu suretle Allah'ın yarattığı tabiî güzelliği değiştiren kadınları lânetlemiştir. Beni Esed kabilesinden Ümmü Yakûb isimli bir kadın (İbn-i Mes'ûd'un) bu hadisini duyunca İbn-i Mes'ûd'a gelerek : Senin böyle böyle söylediğini haber aldım, dedi. İbn-i Mes'ûd (radıyallahü anh) : Söylediğim şey Allah'ın kitabında bulunduğu halde Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in lanetlediği kimseleri niçin ben de lânetlemiyeyim? dedi. Kadın: Ben şüphesiz Allah'ın kitabının tamamını okurum. (Onda) senin dediğin bu hususu bulamadım, dedi. İbn-i Mes'ûd : Eğer sen Kur'an'ı okudu isen şübhesiz dediğim hususu bulmuşsun. Sen: âyetini okumadın mı? diye cevap verince, kadın : Evet. (Ben bu âyeti okudum) dedi. İbn-i Mes'ûd Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) dediğim şeyi şübhesiz yasakladı. (Bu kere) kadın : Sanırım senin aile ferdlerin (yasaklandığını haber verdiğin şeyi) yaparlar, dedi. İbn-i Mes'ûd : Git de bak, dedi. Kadın gidip baktı da aradığını bulamadı. (Sonra döndü ve) bir şey göremedim, dedi. Abdullah (İbn-i Mes'ud) kadına : Eğer benim ailem senin dediğin gibi olmuş olsaydı bizimle yaşıyamazdı (yani onu boşardık), dedi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Kadının Saçını Başka Saç İlâvesiyle Çoğaltan Ve Dövünleyen Kadın
2067-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)’dan; Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem) Şevval ayında beni nikahladı ve (yine) Şevval ayında benimle gerdeğe girdi. (Nikâh ve zifafım Şevval ayında olduğu halde) O'nun hangi zevcesi Onun yanında benden daha şanslı (mutlu) dur? Âişe de (Peygamber'e uymak üzere) kendi yakını olan kadınları Şevval ayında gerdeğe ithal etmeyi tercih ederdi. " ". . . el-Hâris bin Hişâm (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: (sallallahü aleyhi ve sellem) Ümmü Seleme (radıyallahü anhâ)'yı Şevval ayında nikahladı ve Şevval ayında onunla gerdeğe girdi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Ne Zaman Gerdeğe Girmenin Müstehab Olduğunun Beyânı Bâbı
2069-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)’dan rivâyet edildiğine göre; adam karısına bir şey vermemiş iken karıyı adamın gerdek odasına dâhil etmesini Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) Âişe (radıyallahü anhâ)'ya emretmiştir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Adam Karısına Bir Şey Vermeden Onunla Gerdeğe Girebilir Bâbı
2070-)
- “... Mihmar bin Muâviye (radıyallahü anh)'den; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'den şöyle buyururken işittim : bir uğursuzluk yoktur. Bazen (şu) üç şeyde uğur olur) Kadında, atta ve evde.) "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Uğurlu Ve Uğursuz Olan Şeylerin Beyânı Bâbı
2071-)
- “... Sehl bin Sa'd (es-Sâidî) (radıyallahü anhümâ)’dan rivâyet edildiğine göre: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur; olursa, atta, kadında ve meskende olur. ) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) uğursuzluğu kasdeder. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Uğurlu Ve Uğursuz Olan Şeylerin Beyânı Bâbı
2072-)
- “... Sâlim'in babası (Abdullah bin Ömer) (radıyallahü anhüm)'den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur : (şu) Üç şeyde olur : Atta, kadında ve evde. ) " ...
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Uğurlu Ve Uğursuz Olan Şeylerin Beyânı Bâbı
2074-)
- “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : bâzısını Allah sever, bazısını da çirkin görür. Allahü teâlâ'nın sevdiği kıskançlık, kötülük olduğu kuvvetle sanıldığında gösterilen tepkidir. Allah'ın çirkin gördüğü kıskançlığa gelince, kötülük belirtisi olmadığı yerde gösterilen tepkidir. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Gayret Kıskanma Bâbı
2075-)
- “... Âişe (radıyallahü anha)’dan; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem)’in Hadice (radıyallahü anhâ)'yı (yanımda çok) andığını gördüğüm için onu kıskandığım kadar (kumalarımdan) hiç bir kadını kıskanmadım. (Kıskanmanın diğer bir nedeni olarak) ve and olsun ki Rabb Teâlâ Hadîce'yi cennette kasab'tan (İbn-i Mâceh dedi ki yani altından) bir köşk ile müjdelemeyi Peygamber'e emretmiştir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Gayret Kıskanma Bâbı
2076-)
- “... el-Misver bin Mahreme (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) minber üzerinde iken şöyle buyurduğunu (bizzat) İşittim: bin el-Mugire'nin oğulları, kendilerinin kızını Âli bin Ebî Tâlib'e nikahlamaları için benden izin istediler. (Ama) ben onlara izin vermiyeceğim, sonra da izin vermiyeceğim, daha sonra da izin vermiyeceğim. Ancak Ali benim kızımı boşamak ve onların kızını nikahlanmak isterse (o takdirde izin vereceğim). Çünkü şüphesiz kızım, benden bir parçadır. Ona elem veren şey bana (da) elem verir ve ona eziyet veren şey bana (da) eziyet verir. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Gayret Kıskanma Bâbı
2077-)
- “... Ali bin el-Hüseyn (bin Ali bin Ebi Tâlib) (radıyallahü anhüm)’den rivâyet edildiğine göre: el-Misver bin Mahreme (radıyallahü anh) kendisine şöyle demiştir: bin Ebi Talib (radıyallahü anh), Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in kızı Fatıma (radıyallahü anhâ) ile evli iken Ebû Cehil'in kızı ile evlenmek istedi. Fatıma, bu durumu işitince Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in yanına vararak ; (Babacığım kızlarına eziyet edildiğinde) onlar için senin kızmadığını herkes söylüyor. Bak İşte Ali, Ebû Cehil'in kızı ile evlenmek üzeredir, dedi. demiştir ki . Bunun üzerine Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) kalktı (bir hutbe okudu. Hutbesinde) şehâdet getirdikten sonra şöyle buyurduğunu işittim: (Besmele, hamd ve şehâdetten sonra (bilmiş olun ki:) Ben . (kızım Zeyneb'i) Ebül-Âs bin er-Rabia nikâh ettim. O bana (Zeyneb üzerine evlenmiyeceğine) söz verdi ve bana karşı (verdiği sözde) doğru davrandı. Ve şüphesiz Muhammed'in kızı Fâtıma benden bir parçadır. (Aranızda dolaşan söylentiler gibi şeyler yüzünden) onu bir hatâya düşürmenizi çirkin görürüm. Allah'a yemin ederim ki, hiç bir zaman Resülullah'ın kızı, Allah'ın düşmanı (Ebü Cehil)'in kızı ile beraber bir erkeğin nikâhı altında birleşemez. ) demiştir ki: Bunun üzerine Ali (radıyallahü anh), Ebü Cehil'in kızını istemekten vazgeçti. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Gayret Kıskanma Bâbı
2078-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)’dan rivâyet edildiğine göre: Şöyle söylerdi: nefsini (kadınlığını) Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e (mehirsiz olarak) hibe etmekten haya etmez mi? (diye ayıplardı. ) Nihayet Allahü teâlâ Nebi, kadınlarından dilediği (nin nöbeti) nî geriye bırakabilirsin, dilediğini de yanına alabilirsin (kadınların arasında nöbet usûlünü uygulamaya mecbur değilsin) âyetini indirince Âişe ben şöyle söyledim, demiştir : (Yâ Resûlallah) Rabbin şübhesiz senin dilek ve arzunu geciktirmeden derhal gerçekleştirir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Nefsini Kadınlığını Peygambersallallahü Aleyhi Ve Sellem’e Hibe Eden Yânî Mehîrsîz Veren Kadın
2079-)
- “... Sabit (el-Bennâni) (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir : Biz Enes bin Mâlik (radıyallahü anh)'ın yanında atanıyorduk. Onun bir kızı da onun yanında idi. Enes: kadın. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in yanına gelerek kendi nefsini (kadınlığını) Ona arzetti ve: Yâ Resûlallah! Bana ihtiyacın var mı diyerek (O'nunla evlenmek teklifinde bulundu)? bulunan) Enes'in kızı : O kadının hayasının azlığına şaşarım, dedi. Bunun üzerine Enes, (kızına) : kadın senden hayırlıdır. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile evlenmek (şerefine) kavuşmak istediği için kendi nefsini O'na arz etti, dedi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Nefsini Kadınlığını Peygambersallallahü Aleyhi Ve Sellem’e Hibe Eden Yânî Mehîrsîz Veren Kadın
2080-)
- “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den; Söyle demiştir : Fezâre (kabilesin)den bir adam Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in yanına gelerek: Yâ Resûlallah! Benim ailem siyah bir erkek çocuk doğurdu. (Ben siyah olmadığım için ailemden şübheleniyorum, demek istedi. ) Bunun üzerine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) (adama) : (Senin develerin var mı?) diye sordu. Adam : Evet (var), dedi. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Peki, develerin renkleri nasıldır?) buyurdu. Adam : Kırmızıdır, diye cevap verdi. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Develerin içinde beyazı siyaha çalar boz deve var mı?) buyurdu. Adam : Şüphesiz bunlar içinde beyazı siyaha çalar boz develer vardır, diye cevap verdi. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Şu halde o boz renk nereden bunlara geldi?) diye sordu. Adam: Soyundan bir damara çektiği umulur, diye cevap verdi. Efendimiz: (Bu çocuğunu da eski bir soy damarı çektiği umulur,) buyurdu. hadîsi müellife Ebû Bekir ile Muhammed bin Sabbah rivâyet etmişlerdir. Bu ifâde Muhammed bin Sabbah'a aittir. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Çocuğunun Kendisinden Olduğunda Şüphe Eden Adam
2081-)
- “... (Abdullah) bin Ömer (radıyallahü anhümâ)'dan; Şöyle demiştir: bir adam Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in yanına gelerek: Yâ Resûlallah! Benim karım benim yatağım üzerinde (yani nikâhım altında) siyah bir oğlan çocuk doğurdu. Halbuki biz öyle bir aileyiz ki içimizde öteden beri hiç bir siyah kimse olmamıştır, dedi, (karısından şüphelendiğini ifâde etmek istedi. ) Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem), ona: (Develerin var mı?) diye sordu. Adam: Evet (var), dedi. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Peki, bunların renkleri nasıldır?) buyurdu. Adam : Kırmızıdır, diye cevap verdi. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Bunların içinde siyah deve var mı?) diye sordu. Adam : Hayır, dedi. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Bunların içinde beyazı siyaha çalar boz deve var mı?) buyurdu. Adam: Evet (vardır. ), dedi. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem); (Peki, o boz renk nereden oldu?) diye sordu. Adam : Soyundan bir damarın onu çektiği umulur, diye cevap verdi. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Soyundan bir damarın senin bu oğlunu çektiği de umulur. ) buyurdu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Çocuğunun Kendisinden Olduğunda Şüphe Eden Adam
2082-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)’dan; Şöyle demiştir: cariyesinin oğlu (Abdurrahman'ın nesebinin tâyini ve kimin oğlu sayılmasının gerekliliği) hakkında Zam'a'nın oğlu (Abd) ile Sa'd (bin Ebi Vakkas), aralarında bulunan ihtilâfın halli için Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e baş vurdular. Sa'd: Yâ Resûlallah! (ölen) kardeşim (Utbe) bana vasiyet ederek, Mekke'ye vardığımda Zam'a'nın cariyesinin oğluna bakıp yakalamamı (almamı) istemiştir, (Çünkü çocuğun kendisinden olduğunu söylemiştir), diye iddiasını açıkladı. Abd bin Zam'a da: Çocuk benim kardeşimdir, babamın cariyesinin oğludur, babamın firâşı (yatağı) üstünde doğmuştur, dedi. Sonra Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) çocuğun Utbe'ye benzediğini gördü ve: (Yâ Abd bin Zam'a! (Abdurrahman isimli) bu çocuk senin (kardeşin) dir. Çocuk firaş (sahibin) e aittir. (Sonra Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem), kendi zevcesi olan Zam'a kızı Sevde'ye' : Sevde! Sen bundan sonra (Abdurrahman isimli) bu çocuğa gözükme) buyurdu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Çocuk, Fîrâşa Yatak Sahibi Olan Erkeğe Aittir. Zina Eden Erkeğe De Mahrumiyet Düşer, Bâbı
2083-)
- “... Ömer (bin el-Hattab) (radıyallahü anh)'den rivâyet edildiğine göre : (sallallahü aleyhi ve sellem) çocuğun firâş (sahibin)'e âit olduğuna hükmetmiştir. " ..... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)'den rivâyet edildiğine göre; Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : firâş (sahibin) e aittir. Zina eden (erkek) e de (çocuktan) mahrumiyet vardır. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Çocuk, Fîrâşa Yatak Sahibi Olan Erkeğe Aittir. Zina Eden Erkeğe De Mahrumiyet Düşer, Bâbı
2085-)
- “... Ebû Ümâme el-Bâhilî (radıyallahü anh)'den; Şöyle demiştir : Ben, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’den şöyle buyururken işittim : firâş (sahibin) e aittir. Zina eden (erkek) e de (çocuktan) mahrumiyet vardır)
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Nikâh Kitabı
Konu: Çocuk, Fîrâşa Yatak Sahibi Olan Erkeğe Aittir. Zina Eden Erkeğe De Mahrumiyet Düşer, Bâbı