Sünen-i İbn Mâce Hadis Kitabı
3723-)
- “... Enes bin Mâlik (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre : (sallallahü aleyhi ve sellem) Zübeyr bin el-Avvâm ve Abdurrahmân bin Avf (radıyallahü anhümâ)'ya, vücûdlarındaki uyuz hastalığı nedeniyle ipek gömlek giymelerine izin verdi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: İpek Elbise Giymek Hususunda Kendisine Ruhsat İzin Verilenin
3724-)
- “... Ebû Osman en-Nehdî (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: (bin el-Hattab) (radıyallahü anh) ipek ve dibâç (yani ipekten mamul atlas) ı yasaklardı. Yalnız şu kadar olanı müstesna diyerek bir parmağı sonra, ikinci parmağı, sonra üçüncü parmağı ve daha sonra dördüncü parmağıyla işaret etti ve: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bizi ipekten men ederdi, dedi."
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Elbisedeki Alem Yâni İpekten Olan Nakış, Dikiş, Kenara Geçirilen Parça Ve Çubuk Hakkında Verilen Müsaade
3725-)
- “... (Ebû Bekr-i Sıddîk'ın kızı) Esmâ'nın mevlâsi Ebû Ömer (radıyallahü anhüm)'den; Şöyle demiştir: İbn-i Ömer (radıyallahü anhümâ) 'nın bir âlem'i (yani ipekten nakış - biye gibi bir parçası) olan bir sarık satın aldığını ve celemeyn (denilen yün makasını) isteyerek o âlem'i kestiğini gördüm. Sonra Esmâ (bint-i Ebû Bekir)'in yanına giderek bu durumu ona anlattım. Bunun üzerine Esma: Hayret Abdullah'a! Ey câriye, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in cübbesini getir, dedi. Câriye de yenlerine, yakasına ve yırtmaçlarına dibac (argacı ve erişi hâlis yünden mamul atlas) geçirilmiş bir cübbe getirdi, (ve Esma şöyle dedi: Âişe vefat edinceye kadar bu cübbe onun yanında idi. O vefat edince cübbeyi ben aldım ve Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) bunu giyiyordu. Biz bu cübbeyi hastalar için yıkıyoruz. Onun (bereketi) ile (Allah'tan) şifâ dileniyor). "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Elbisedeki Alem Yâni İpekten Olan Nakış, Dikiş, Kenara Geçirilen Parça Ve Çubuk Hakkında Verilen Müsaade
3726-)
- “... Alî bin Ebî Tâlib (radıyallahü anh)'den; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) bir ipek kumaşı sol eline ve bir parça altını sağ eline aldı, sonra bunları elleriyle havaya kaldırarak (halka göstererek) : iki şey ümmetimin erkeklerine haram, kadınlarına helaldir, ) buyurdu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Kadınların İpek Elbise Giymeleri Ve Altın Ziynet Takınmaları
3727-)
- “... Alî (bin Ebî Tâlib) (radıyallahü anh)'den; Şöyle demiştir: veya argacı ipekten olan bir kat elbise Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'e hediye edildi. O da bana gönderdi. Bunun üzerine ben Onun yanına vararak: Resûlallah! O elbiseyi ne yapayım? Onu giyeyim (mi) ? dedim. O: (Hayır (giyme) ve lâkin onu (parçalayıp) baş örtüleri yap ve Fâtimeler arasında (taksim et)), buyurdu. (Ben de öyle yaptım). "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Kadınların İpek Elbise Giymeleri Ve Altın Ziynet Takınmaları
3728-)
- “... Abdullah bin Amr (bin el-Âs) (radıyallahü anhümâ)’dan; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) (bir gün) bir elinde ipekten bir elbise ve diğer elinde bir altın olduğu halde yanımıza çıktı ve: bu iki şey ümmetimin erkeklerine haram kılındı, kadınlarına helâldir), buyurdu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Kadınların İpek Elbise Giymeleri Ve Altın Ziynet Takınmaları
3729-)
- “... Enes (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in kızı Zeyneb üzerinde çubuklu ipekli kumaştan bir gömlek gördüm. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Kadınların İpek Elbise Giymeleri Ve Altın Ziynet Takınmaları
3731-)
- “... Büreyde (bin el-Husayb) (radıyallahü anh)'den; Şöyle demiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'i hutbe okurken gördüm. (Hutbe esnasında) Hasan ve Hüseyin (radıyallahü anhümâ) geldiler, üzerlerinde iki kırmızı gömlek vardı, (küçük yaşta olduklarından dolayı) düşe kalka yürüyorlardı. Bunun Üzerine Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) (minberden) indi ve onlan alıp kucağına koydu. Sonra: ve Resûl'u doğru söylediler, = Şüphesiz mallarınız ve evlâdınız bir sınamadır ve büyük sevap Allah katandadır. ) ( Teğabün, 15) (Ben bunları gördüm de sabredemedim,) buyurdu. Sonra hutbesine devam etti. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Erkeklerin Kırmızı Elbise Giymeleri
3732-)
- “... İbn-i Ömer (radıyallahü anhümâ)’dan rivâyet edildiğine göre: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in müfeddem elbiseyi yasakladığını söylemiştir. Yezîd demiş ki : Ben el-Hasan'a Müfeddem nedir? diye sordum. El-Hasan dedi ki: Müfeddem, aspur ile doyasıya boyanmış olan (kumaş elbise) dir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Aspur Denilen Bitki İle Boyanmış Elbisenin Erkeklere Mekruhluğu
3733-)
- “... Ali (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem) beni aspurla boyanmış olan (kumaş, elbise) den menetti. Ben O'nun sizi menettiğini söylemem. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Aspur Denilen Bitki İle Boyanmış Elbisenin Erkeklere Mekruhluğu
3734-)
- “... Amr bin Şuayb'ın dedesi (Abdullah bin Amr bin el-Âs) (radıyallahü anhümâ)'den; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile bareber Ezâhır dağ yolundan geliyorduk. Bir ara Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bana dönüp baktı. Benim üstümde aspurla boyanmış dikişsiz bir car (veya ince yumuşak bir elbise) vardı. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) (üstümdeki elbiseye işaretle) : nedir?) buyurdu. Ben Onun bundan hoşlanmadığını anladım. Sonra ev halkımın yanına vardım. O sırada onlar tandırlarını ateşleyerek kızdırıyorlardı. Ben o elbiseyi tandıra attım. Ertesi gün O'nun huzuruna gittim. O: Abdullah! O elbiseyi ne yaptın (yani ne durumda?)) buyurdu. Ben de O'na (durumdan) haber verdim. Bunun üzerine buyurdu ki: elbiseyi aile ferdlerinin bâzısına giydirmeliydin. Çünkü kadınların böyle elbiseyi giymelerinde bir günah yoktur) buyurdu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Aspur Denilen Bitki İle Boyanmış Elbisenin Erkeklere Mekruhluğu
3735-)
- “... Kays bin Sa'd (radıyallahü anhüma)’dan; Şöyle demiştir: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) bize geldi. Biz O'nun için (yıkanıp) serinleneceği su koyduk. O da yıkandı. Sonra ben O'na sarı bir çarşaf götürdüm (onunla kurulandı). Sonra ben O'nun karın kıvrımları üzerinde vers (yani çarşaftaki Yemen za'feranı bitkisin) in izini gördüm. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Sarı Boya İle Boyanmış Elbisenin Erkekler İçin Câiz Olduğuna Dâir
3736-)
- “... Amr bin Şuayb'in dedesi (Abdullah bin Amr bin el-Âs) (radıyallahü anhüm)’den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : içiniz, sadaka veriniz ve giyininiz, buna israf veya kibir karışmadıkça. ) "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Îsraf Ve Kibir Senden Vazgeçtiği Sürece Mubah Giyeceklerden Dilediğini Giy
3737-)
- “... İbn-i Ömer (radıyallahü anhümâ)’dan rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : meşhur olmaya vesile olan bir elbise giyerse, Allah kıyamet günü o kimseye zillet elbisesini giydirir. ) "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Halk Arasında Meşhur Olmaya Vesile Olan Elbiseyi Giyen Hakkında Gelen Hadisler
3738-)
- “... Abdullah bin Ömer (radıyallahü anhüma)'dan rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: dünyada meşhur olmaya vesile olan bir elbise giyerse Allah kıyamet günü o kimseye bir zillet elbisesini giydirir, sonra o elbise içinde bir ateş alevlendirir. ) " Ebû Zer (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: bir şöhret elbisesini giyerse, Allah o kimseden yüz çevirir (yani rahmet nazarıyla bakmaz), nihayet onu alçaltacağı zaman alçaltır. ) "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Halk Arasında Meşhur Olmaya Vesile Olan Elbiseyi Giyen Hakkında Gelen Hadisler
3740-)
- “... İbn-i Abbâs (radıyallahü anhümâ)’dan; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'den şu buyruğu işittim : deri tabaklanırsa (şer'an) temizlenmiş olur. ) "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Murdar Hayvan Derileri Tabaklanınca Giyme
3741-)
- “... (Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in zevcesi) Meymûne (radıyallahü anhâ) 'dan; Şöyle demiştir: (yani kendisi) nin âzadlı bir cariyesine sadaka (malın)dan verilmiş olan bir davar ölmüş iken yanından O, yani Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) geçti ve: derisini alıp tabakladıktan sonra ondan istifade etmeliydiler (yani niçin böyle yapmadılar) ?) buyurdu. Orada bulunanlar : Resûlallah, bu davar murdardır (yani boğazlanmadan ölmüştür), dediler. Resûl-i Ekrem (sallallahü aleyhi ve sellem) : hayvanın yalnız yenmesi haram oldu) buyurdu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Murdar Hayvan Derileri Tabaklanınca Giyme
3742-)
- “... Selmân (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: analarından (Yani Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in zevcelerinden) bazısının bir davarı vardı. Hayvan öldü. Sonra Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) hayvanın olduğu yerden geçti ve : bunun derisinden istifâde etseydiler yararlanma onlara zarar vermezdi (yani günah olmazdı). ) buyurdu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Murdar Hayvan Derileri Tabaklanınca Giyme
3743-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem) ölü hayvanların derilerinden tabaklandığı zaman yararlanmayı emretti. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Murdar Hayvan Derileri Tabaklanınca Giyme
3744-)
- “... Abdullah bin Ükeym (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: hayvanın derisinden ve sinir telinden istifâde etmeyiniz, diye bize Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in mektubu geldi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Ölü Hayvanın Ne Derisinden Ne De Sinir Tellerinden İstifâde Edilemez Diyenlerin Dayandıkları Hadîs
3745-)
- “... Abdullah bin Abbâs (radıyallahü anhümâ)'dan; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem)'in ayakkabısının tasması çift olan iki kıbâlesi (parmaklar arasına geçirilen tasmacık) vardı. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Ayakkabıların Biçimi
3746-)
- “... Enes (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem)’in ayakkabısının iki kıbâlesi (parmaklar araşma geçirilen tasmacık) vardı. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Ayakkabıların Biçimi
3747-)
- “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: ayakkabısını giyeceği zaman sağ ayağı ile başlasın, çıkaracağı zaman da önce sol ayağını çıkarsın. ) "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Ayakkabıları Giyme Ve Soyma Âdabı
3748-)
- “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)'den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : birisi tek bir ayakkabı, ne de tek bir mest ile (halkın gözü önünde) yürümez (yani yürümesin). Ya ikisini birden çıkarsın (yalın ayak yürüsün), ya da her ikisinde yürüsün (yani giyinli yürüsün). "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Bir Ayakkabı İle Yürüme Nin Yasaklığı
3749-)
- “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: (sallallahü aleyhi ve sellem) adamın ayakkabısını ayakta giymesini yasaklamıştır. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Ayakkabıyı Ayakta Giyme
3750-)
- “... Îbn-i Ömer (radıyallahü anhüma)’dan rivâyet edildiğine göre: (sallallahü aleyhi ve sellem) adamın ayakkabısını ayakta giymesini yasaklamıştır. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Ayakkabıyı Ayakta Giyme
3751-)
- “... Büreyde (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'e sâde siyah renkli bir çift mest hediye etti. O da onu giydi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Siyah Mestler
3752-)
- “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: ve Hiristiyanlar (ak sakallarını) boyamazlar. Siz onlara muhalefet ediniz (yani ak sakallarınızı boyayınız). "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Saç Ve Sakalı Kına İle Boyamak
3753-)
- “... Ebû Zer (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : ve sakalın beyazlığını değiştirmek için kullandığınız en güzel şey kına ve ketem (denilen ot) dır. ) "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Saç Ve Sakalı Kına İle Boyamak
3754-)
- “... Osman (bin Abdillah) bin Mevhib (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: (Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in zevcesi) Ümmü Seleme (radıyallahü anhâ)'nin huzuruna çıktım. Osman demiştir ki : Ümmü Seleme, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in (saç- sakal) kıllarından kına ve ketem ile boyanmış bir kılı (sakladığı yerden) çıkarıp bana gösterdi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Saç Ve Sakalı Kına İle Boyamak
3755-)
- “. Câbir (bin Abdillah) (radıyallahü anhümâ)'dan; Şöyle demiştir : Bekr-i Sıddîk'in babası) Mekke'nin fetih günü Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in huzuruna getirildi. Onun başı — ve sakalı — da (saçlarının bembeyaz oluşu dolayısıyla) bir sağâme (bitkisi) gibiydi. Bunun üzerine Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) : kadınlarından birisine götürün de kadın bunun saçının rengini (bir boya ile) değiştirsin ve bunu siyah boyadan uzak tutunuz,) buyurdu."
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Saç Ve Sakalı Siyaha Boyamak Bâbı
3756-)
- “. Suhaybü’l-Hayr (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah.(sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: saç ve sakalınızın rengini değiştirmekte kullandığınız en güzel renk şüphesiz şu siyah olanıdır. (Çünkü siyah boya) kadınlarınızı size (diğer boyalara nazaran) daha fazla rağbet ettiricidir ve düşmanınızın kalblerine sizin için daha çok heybet - korku salandır.) "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Saç Ve Sakalı Siyaha Boyamak Bâbı
3757-)
- “. (Medîne'li tabiîlerden) Saîd bin Ebî Saîd'den rivâyet edildiğine göre, (gene Medîne'li tabiîlerden) Ubey bin Cüreyc (radıyallahü anhümâ), İbn-i Ömer (radıyallahü anhümâ)’ya : vers (yani Yemen za'ferânı) ile sarıya boyamış olarak seni görüyorum? diyerek bunun hükmünü sormuş, İbn-i Ömer de : sarıya boyamama gelince, sebebi şudur : Ben, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in sakalını sarıya boyadığını kesinlikle gördüm, diye cevab vermiştir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Ak Saç Ve Sakalı Sarıya Boyama Bâbı
3758-)
- “. İbn-i Abbâs (radıyallahü anhüma)’dan; Şöyle demiştir: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) ak saç ve sakalını kına ile boyamış bir adamın yanından geçti ve : ne güzeldir) , buyurdu. Sonra, saç ve sakalını kına ve ketem (denilen bitki) ile boyamış başka bir adamın yanından geçti ve : ondan (yani demin gördüğümden) daha güzeldir), buyurdu. Daha sonra saç ve sakalını sarıya boyamış bir başka adamın yanından geçti ve : onun hepsinden (yani daha önce gördüğüm ikisinden de) daha güzeldir), buyurdu.
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Ak Saç Ve Sakalı Sarıya Boyama Bâbı
3759-)
- “. Ebû Cuhayfa (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) 'i gördüm. O'nun (sakalının) şurası beyazlaşmıştı. Yani anfakası (alt dudağı veya bura ile alt çenesi arası ağarmıştı)."
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Saç Ve Sakalı Boyamayı Terkedenin Bâbı
3760-)
- “. Humeyd (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: bin Mâlik'e; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) (saç -sakalını) boyadı mı? diye soruldu. Enes: Sakalının ön kısmında on yedi veya yirmi kadar saç telinden başka O, saç - sakal ağarmasını görmedi, diye cevab verdi."
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Saç Ve Sakalı Boyamayı Terkedenin Bâbı
3761-)
- “. İbn-i Ömer (radıyallahü anhüma)'dan; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem)’in (başında ve sakalında) beyazlaşan saç teli sayısı yirmi kadar oldu."
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Saç Ve Sakalı Boyamayı Terkedenin Bâbı
3762-)
- “. (Ebû Talibin kızı) Ümmü Hâni' (radıyallahü anhâ)’dan; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem), Mekke'ye dört gadîresi olduğu halde girdi. Ümmü Hâni, (gadire ile) saç örgülerini kasdeder."
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Erkeğin Saçını Omuzlarına Kadar Salıvermesi Ve Örgüler Hâlinde Edinmesi Bâbı
3763-)
- “. İbn-i Abbâs (radıyallahü anhümâ)'dan: Şöyle demiştir: Kitâb (yani hiristiyanlar ve yahûdîler) saçlarını (perçemlerini) alınlarının üstüne salıverirlerdi. Müşrikler de (saçlarını ortadan) ikiye ayırırlardı (yani alınlarının iki tarafından aşağıya salıverirlerdi). Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) de (hakkında müsbet veya menfî bir şeyle emrolunmadığı durumlarda) Ehl-i Kitâb'a uygun olmaktan hoşlanırdı. İbn-i Abbâs demiştir ki : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), bu nedenle perçemini alnının üstüne salıverdi. Bir süre sonra saçını (başının ortasından perçemine kadar) ikiye ayırıp (alnının sağ ve solundan) aşağıya salıverdi."
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Erkeğin Saçını Omuzlarına Kadar Salıvermesi Ve Örgüler Hâlinde Edinmesi Bâbı
3764-)
- “. Âişe (radıyallahü anhâ)’dan; Şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in (saçını taradığımda) başının ortasından itibaren saçını ikiye bölerek sağ ve sol tarafa salıverir, sonra perçimini alnının üstüne bırakırdım (veya perçimini de alnının sağ ve sol tarafından aşağıya salıverirdim)."
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Erkeğin Saçını Omuzlarına Kadar Salıvermesi Ve Örgüler Hâlinde Edinmesi Bâbı
3765-)
- “. Enes (radıyallahü anh)'den rivâyet edildiğine göre: (sallallahü aleyhi ve sellem)’in saçı recil (yani ne düz ne de kıvırcık olup hafifçe kıvrık) bir saç idi, kulakları ile omuzları arasına kadar (uzun) idi."
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Erkeğin Saçını Omuzlarına Kadar Salıvermesi Ve Örgüler Hâlinde Edinmesi Bâbı
3766-)
- “. Âişe (radıyallahü anhâ)'dan; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem)'in omuzlarına ulaşmayan ve kulak yumuşaklığını geçen saçı oldu."
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Erkeğin Saçını Omuzlarına Kadar Salıvermesi Ve Örgüler Hâlinde Edinmesi Bâbı
3767-)
- “. Vâil bin Hucr (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem) beni, uzun saçım olduğu halde gördü ve: uğursuzluktur) (veyâ devamlı serdir, devamlı serdir), buyurdu. Ben de hemen gidip saçımı aldım (kestim). Sonra Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) beni gördü ve: (o sözümle) seni kasdetmedim. Bununla beraber bu (saç kesmek) daha güzeldir), buyurdu."
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Saçın Çokluğunun Yâni Fazla Uzatılmasının Mekruhluğu Bâbı
3768-)
- “. İbn-i Ömer (radıyallahü anhümâ)'dan rivâyet edildiğine göre : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) kaza'dan nehiy etti, dedi. Râvî (Ömer bin Nâfi) : nedir? diye (Nâfi'e) sordu. Râvî (Nâfi) : Çocuğun başından bir yerin saçını kazıyıp başka bir yerin saçını bırakmaktır, diye cevab verdi."
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Kaza Yâni Başın Bîr Yerinin Saçını Kazıyıp Başka Bir Yerinkinî Bırakma Yasaklığı Bâbı
3769-)
- “. İbn-i Ömer (radıyallahü anhüma)’dan; Şöyle demiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) kaza (denilen saç tıraşı biçimin) i yasakladı. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Kaza Yâni Başın Bîr Yerinin Saçını Kazıyıp Başka Bir Yerinkinî Bırakma Yasaklığı Bâbı
3770-)
- “. İbn-i Ömer (radıyallahü anhüma)’dım rivâyet edildiğine göre : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) gümüşten bir yüzük edindi ve yüzüğe; = "Muhammed'ün Resûlüllah" cümlesini nakşettirdi. Sonra: kimse benim bu yüzüğümün nakşını (hayatta olduğum sürece) kendi yüzüğüne nakşetmesin (taklidde bulunmasın),) buyurdu."
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Yüzük Üzerine Yazı Nakşetmek Bâbı
3771-)
- “. Enes bin Mâlik (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) (gümüşten) bir yüzük yaptırdı. Sonra şöyle buyurdu : bir yüzük yaptırdık ve ona bir nakış (yani Muhammed'ün Resûlüllah yazısını) yazdırdık. Sakın hiç kimse onun nakşını kendi yüzüğüne nakşettirmesin (taklid etmesin).) "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Yüzük Üzerine Yazı Nakşetmek Bâbı
3772-)
- “. Enes bin Mâlik (radıyallahü anh)'den rivâyet edildiğine göre : (sallallahü aleyhi ve sellem) gümüşten bir yüzük edindi. Yüzüğün habeşi bir kaşı vardı. Yüzüğün nakşı da "Muhammed'ün Resûlüllah" yazısı idi."
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Yüzük Üzerine Yazı Nakşetmek Bâbı
3773-)
- “. Alî (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: (sallallahü aleyhi ve sellem) altın yüzük kullanmayı (erkeklere) yasak etmiştir."
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Altın Yüzükten Nehiy Bâbı
3774-)
- “. İbn-i Ömer (radıyallahü anhüma)'dan rivâyet edildiğine göre : (sallallahü aleyhi ve sellem) altın yüzüğü (erkeklere) yasak etmiştir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Elbise Kitabı
Konu: Altın Yüzükten Nehiy Bâbı