Sünen-i İbn Mâce Hadis Kitabı
692-)
- “... Ümmü Seleme (radıyallahü anhâ)'dan rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) zamanında lohusa kadın kırk gün (namazsız) otururdu. Ve biz kelef (lekesiz) den dolayı yüzlerimizi vers (Yemen za'feran bitkisi) ile sıvardık. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Lohusa Kadın Kaç Gün Namaz Kılmayıp Oturur, Bâbı
693-)
- “... Enes (bin Mâlik) (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem), lahosa kadının daha önce temizlenmemesi hâlinde, ona 40 günlük bir zaman tâyin etmiştir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Lohusa Kadın Kaç Gün Namaz Kılmayıp Oturur, Bâbı
694-)
- “... (Abdullah) İbn-i Abbaş (radıyallahü anhüma)’dan rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir : zevcesîyle hayız hâlinde iken cima ettiği zaman. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem), Ona yarım altın sadaka çıkarmasını emrederdi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Hayızlı İken Eşiyle Cima Edene Âit Bâb
695-)
- “... Abdullah bin Sa'd (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir : hayızlı kadınla beraber yemek yemenin hükmünü Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'e sordum. Buyurdu ki: (Onunla yemek yiyebilirsin. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Hayızlı Kadınla Beraber Yemek Yemek Hakkındaki Bâb
696-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan: şöyle demiştir : hayızlı olarak Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in yakınında iken (geceleyin) namaz kılardı. Üstümde benim Futam bulunuyordu. Ve Futam'ın bir kısmı onun üzerindeydi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Hayızlı Kadının Elbisesi İle Namaz Kılmak Hakkındaki Bâb
697-)
- “... Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in (zevcesi) Meymûne (radıyallahü anha)'den rivâyet edildiğine göre : hayızda iken Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), üzerinde bir futa olduğu halde namaz kıldı. Futanın bir kısmı O'nun üzerine bir kısmı da Meymûne (radıyallahü anhâ)’nın üzerindeydi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Hayızlı Kadının Elbisesi İle Namaz Kılmak Hakkındaki Bâb
698-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)’dan rivâyet edildiğine göre: (Bir defa) odasına Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) girmiş ve (O girince Âişe (radıyallahü anhâ)'nın cariyesi gizlenmiştir. Bunun üzerine Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) : (Hayız gördü (mü?)) buyurmuş. Âişe (radıyallahü anhâ) de . Evet, (hayız gördü. ) diye cevap verince, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), (mübarek) sarığından bir parça kesmiş ve câriye'ye: başını ört) buyurmuştur. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Kız, Hayız Çağına Gelince Baş Örtüsüz Namaz Kılamaz Bâbı
699-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)’dan rivâyet edildiğine göre Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur : hayız görme çağına gelmiş olan kadının baş örtüsü olmaksızın (kıldığı) namazı kabul etmez, ) "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Kız, Hayız Çağına Gelince Baş Örtüsüz Namaz Kılamaz Bâbı
700-)
- “... Muâza (radıyallahü anhâ)'dan rivâyet edildiğine göre bir kadın, Âişe (radıyallahü anhâ)’ye : kadın kına ile boyanabilir (mi?) diye sormuş, Âişe (radıyallahü anhâ)'de: Biz, kına kullandığımız halde Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in yanında bulunuyorduk da, bizi bundan men etmezdi, diye cevap vermiştir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Hayızlı Kadın Kına İle Boyanabilir, Bâbı
701-)
- “... Alî bin Ebî Talib (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : kemiklerimden birisi kırıldı ve Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e sordum. Bana cebireler üzerine meshetmemi emretti. ) ... Ebü'l Hasan bin Seleme dedi ki . Bize Ed-Deberi Abdürrazzak'tan bu hadîsin benzerini haber verdi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Cebireler Üzerine Meshetmek Bâbı
703-)
- “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir : Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'i gördüm. Hüseyin bin Ali (radıyallahü anhümâ)’yı mübarek omuzunda taşıyordu. Hüseyin'in tükrüğü de Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in üzerine akıyordu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Tükürük Elbiseye Dokunur Bâbı
704-)
- “... Vâil (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e bir kova (su) getirildiğini gördüm. Kovadan mübarek ağzına su alıp çalkaladıktan sonra onu misk veya miskten daha güzel kokulu olarak ağzından kovaya attı. Burnuna da su çekip, kovanın dışına sümkürdü. " Mahmud bin Er-Rabî (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre : kabilesine âit bir kuyudan alınan bir kova su içine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in mübarek ağzındaki suyu döktüğünü hatırlıyormuş."
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Ağızdan Kaba Su Akması Bâbı
706-)
- “... Ebû Saîd-i Hudrî (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), şöyle buyurdu demiştir: kadın avretine bakmasın. Erkek de, erkek avretine bakmasın.)
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Kişinin, Din Kardeşinin Avretine Bakmasının Yasaklığı Bâbı
707-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in fercine kat'iyyen bakmadım veya bu yeri görmedim. " Bekir demiştir ki: Ebû Nuaym'in dediğine göre Âişe (radıyallahü anhâ)'dan hadîsi rivâyet eden râvi, Âişe (radıyallahü anhâ)'nın kadın olan mevlâsıdır.
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Kişinin, Din Kardeşinin Avretine Bakmasının Yasaklığı Bâbı
708-)
- “... (Abdullah) İbn-i Abbâs (radıyallahü anhümâ)’dan rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem), cünüplükten guslettikten sonra, bir yerin kuru kaldığını gördü. Bunun üzerine, omuzlarına sarkmış bulunan saçlarını sıkarak, o yeri ıslattı. kendi rivâyetinden : Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem), saçlarını kuru kalan yer üzerine sıkarak (orayı yıkadı), demiştir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Cünüblükten Gusledip De Vücudundan Bir Yeri Kuru Kalan Adam Ne Yapacak Bâbı
709-)
- “... Ali (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir: Bir adam. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e gelerek : Ben cünüplükten guslettim ve sabah namazını kıldım. Sonra sabahleyin vücûdumdan bir tırnak yeri kadarının kuru kaldığını gördüm, dedi Peygamber- (sallallahü aleyhi ve sellem) ; sen, o yerin üzerine elini sürseydin (ve böylece o yerin üzerinden su geçmesini sağlamış olsaydın) sana kâfi gelecekti. ) buyurmuştur. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Cünüblükten Gusledip De Vücudundan Bir Yeri Kuru Kalan Adam Ne Yapacak Bâbı
710-)
- “... Enes (bin Mâlik) (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: Bir adam, abdest alarak (ayağının üst kısmından baş parmak) tırnağı kadar bir yeri kuru bıraktığı ve oraya su değmediği hâlde Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in yanına geldi. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) Ona : de abdestini güzel al. ) buyurdu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Abdest Alıp Suyun Dokunmadığı Bir Yeri Bırakan Adam Bâbı
711-)
- “... Ömer bin El-Hattab (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem), abdest alan ve ayağı üzerinde tırnak kadar bir yeri kuru bırakan bir adam gördü ve ona abdestini ve namazını iade etmesini emretti. Adam da döndü. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Taharet Ve Sünnet (hadis)...
Konu: Abdest Alıp Suyun Dokunmadığı Bir Yeri Bırakan Adam Bâbı
712-)
- “... Büreyde (bin El-Husayb) (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir : adam. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e gelerek kendisine (beş) namaz (in) vakit deri) ni sordu. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) ona: iki gün bizimle beraber namaz kıl. ) buyurdu. Güneş (gök ortasından batıya doğru) zevala varınca Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) Bilâl (radıyallahü anh)'a emretti. Bilâl (radıyallahü anh) da ezan okudu. Sonra emretti. O da öğle namazı için ikamet getirdi. Sonra ona emretti. O da Güneş henüz yüksek ve bembeyaz iken ikindi namazı için ikamet etti. Sonra Ona emretti. O da Güneş battığı zaman Akşam namazı için ikamet etti. Sonra Ona emretti. O da şafak battığı zaman yatsı namazı için ikamet etti. Sonra Ona emretti. Oda Fecir doğduğu zaman, sabah namazı için ikamet etti. İkinci gün olunca ona emretti. O da öğle için ezan okudu da öğle namazını serinliğe bıraktı. Hem de hava iyice serinleyinceye kadar geciktirdi. Sonra güneş henüz yüksek iken ikindi namazını kıldı. İlk günkü vakitten sonraya tehir etmiş oldu. Daha sonra şafak batmadan önce akşam namazını kıldı. Yatsı namazını da gecenin üçte biri geçtikten sonra kıldı. Sabah namazını da, ortalık iyice aydınlandıktan sonra kıldı. Daha sonra : vakit(leri)ni soran kişi nerededir?) buyurdu. Adam da. -Ben (buradayım) Yâ Resûlallah! deyince, O: vakti, gördüğünüz süreler arasıdır.) buyurdu. " İbn-i Şihâb (radıyallahü anh)'den rivâyet edildiğine göre Medine-i Münevvere Emiri Ömer bin Abdü'l Aziz (radıyallahü anhümâ)’nın döşekleri üzerinde oturuyormuş. Yanında da Urve bin Ez-Zübeyr (radıyallahü anh) bulunuyormuş. Emir Ömer (radıyallahü anh), ikindi namazını biraz tehir etmiş. Bunun üzerine Urve Ona: ol. Şüphesiz Cibril (Aleyhisselâm) indi de Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'e imam olarak namaz kıldırdı demiştir. Ömer (radıyallahü anh)'de ona: Ne söylediğini bil ya Urve, deyince Urve de şöyle demiştir : Ben, Beşîr bin Ebî Mesudu dinledim. Diyordu ki, Ben (babam) Ebû Mesudu (Ukbe bin Amr El-En sâri) dinledim diyordu ki, Ben Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'i şöyle buyururken dinledim : indi de bana imam oldu. Ben de onunla namaz kıldım. Sonra onunla namaz kıldım) Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) böyle buyururken beş namazı mübarek parmaklarıyla hesaplıyordu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Namaz Vakitleri Bâbları
714-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : kadınlardan bazıları Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) ile beraber sabah namazını kılarlardı. Sonra evlerine dönerlerken, alaca karanlıktan dolayı kimse onları tanımazdı. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Sabah Namazının Vakti Bâbı
715-)
- “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) Bir de sabah namazı kıl. Çünkü şüphesiz sabah namazına şâhidlik edilmiş olur. ) İsra sûresi, ayet : 78 mealindeki âyet bölümünü okuyup buyurdu ki : ve gündüz melekleri, sabah namazında hazır bulunurlar.)
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Sabah Namazının Vakti Bâbı
716-)
- “... Muğîs bin Sümeyye (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir: Abdullah bin Ez-Zübeyr (radıyallahü anhümâ) ile beraber sabah namazını alaca karanlıkta kıldım. Abdullah (radıyallahü anh) selâm verince ( = biz namazdan çıkınca) ben (Abdullah) bin Ömer (radıyallahü anhümâ)’ya dönerek : Bu namaz nedir? diye sordum, İbn-i Ömer (radıyallahü anhümâ) : (Tağlisle kılınan) bu namaz bizim Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile beraber ve Ebû Bekir ile Ömer (radıyallahü anhümâ) ile beraber kılageldiğimiz namazımızdır. Ömer (radıyallahü anh) (tağlisle kıldırdığı sabah namazında) vurulunca, Osman (radıyallahü anh) sabah namazını isfar-da kıldı, (ortalık aydınlanınca kıldı. ) diye cevap verdi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Sabah Namazının Vakti Bâbı
717-)
- “... Râfi' bin Hadic (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurdular ki: doğunca hemen sabah namazını kılınız. Çünkü şüphesiz, o anda sabah namazını kılmanın sevabı daha çoktur. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Sabah Namazının Vakti Bâbı
718-)
- “... Câbir bin Semure (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre Şöyle demiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem) öğle namazını güneş (gök ortasından batıya) kaydığı zaman kılardı.
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Öğle Namazının Vakti Bâbı
719-)
- “... Ebû Berze El-Eslemî (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem), sizin öğle namazı dediğiniz hecîr namazını, güneş (gök ortasından) kayınca kılardı. " ..... Habbâb (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'e kızgın kumların hararetinden şikâyet ettik. Fakat şikâyetimizi gidermedi. ' ... El-Kattân dedi ki: Bize Ebû Hatim tahdis etti. (O da dedi ki:) Bize El-Ensâri tahdis etti. (O da dedi ki:) Bize Avf bu hadisin mislini tahdis etti..... "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Öğle Namazının Vakti Bâbı
722-)
- “... Abdullah bin Mes'ud (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) kızgın kumların hararetinden şikâyet ettik. Fakat bizim şikâyetimizi gidermedi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Öğle Namazının Vakti Bâbı
723-)
- “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu demiştir : şiddetlendiği zaman (öğle) namazını serinliğe bırakınız. Çünkü şüphesiz sıcağın şiddeti, cehennemin kaynamasındandır. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Şiddetli Sıcakta Öğle Namazını Serinliğe Bırakmak Bâbı
724-)
- “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu demiştir : şiddetlendiği zaman öğle namazını serinliğe bırakınız. Çünkü şüphesiz sıcağın şiddeti cehennemin kükreyişindendir. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Şiddetli Sıcakta Öğle Namazını Serinliğe Bırakmak Bâbı
725-)
- “... Ebû Saîd-i Hudrî (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir : namazını serinliğe bırakınız. Çünkü şüphesiz sıcağın şiddeti, cehennemin kükreyişindendir. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Şiddetli Sıcakta Öğle Namazını Serinliğe Bırakmak Bâbı
726-)
- “... El-Muğîre bin Şu'be (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile beraber öğle namazını (zevalden hemen sonra) gündüzün ortasında ve sıcağında kılardık. Sonra O, bize: namazını serinliğe bırakınız. Çünkü şüphesiz sıcağın şiddeti cehennemin galeyanındandır.) buyururdu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Şiddetli Sıcakta Öğle Namazını Serinliğe Bırakmak Bâbı
727-)
- “... (Abdullah) İbn-i Ömer (radıyallahü anhümâ)'den rivâyet edildiğine göre, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu demiştir : (Öğle namazını serinliğe bırakınız. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Şiddetli Sıcakta Öğle Namazını Serinliğe Bırakmak Bâbı
728-)
- “... Enes bin . Mâlik (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem) ikindi namazını güneş henüz yüksek ve dipdiri iken kılardı. Namazdan sonra Avali'ye gitmek isteyen adam henüz güneş yüksek iken oraya giderdi. " . . Âişe (radıyallahü anha)'den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : benim hücrem içinde olup gölgesi henüz hücremin üstüne yükselmemiş iken Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) bize ikindi namazını kıldırdı. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: İkindi Namazının Vakti Bâbı
730-)
- “... Ali bin Ebî Tâlib (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem), Hendek günü kâfirler hakkında buyurdular ki: bizi orta namazdan alıkoydukları gibi Allah da onların evlerini ve kabirlerini ateşle doldursun. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: İkindi Namazına Sıkıca Devam Etme Bâbı
731-)
- “... (Abdullah) İbn-i Ömer (radıyallahü anhümâ)'den rivâyet edildiğine göre Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu demiştir : (İkindi namazını kaçıran kimse ehli ve malı kaçırılmış gibidir. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: İkindi Namazına Sıkıca Devam Etme Bâbı
732-)
- “... Abdullah (İbn-i Mes'ud (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'i güneş batıncaya kadar ikindi namazından alıkoydular. Bunun üzerine Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) : bizi orta (ikindi) namazından alıkoydular. Allah, onlara kabirlerini ve evlerini ateşle doldursun. ) buyurdu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: İkindi Namazına Sıkıca Devam Etme Bâbı
733-)
- “... Râfi' bin Hadic (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) hayatta iken akşam namazım kılardık. Sonra birimiz namazdan çıkar da attığı okların düştüğü yerleri görürdü. " ... Bize Ebû Yahya Ez-Za'ferâni tahdis etti. (O da dedi ki:) Bize İbrahim bin Mûsâ bu hadîsin mislini tahdis etti.
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Akşam Namazının Vakti Bâbı
735-)
- “... Seleme bin El-Ekvâ' (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre : (ufuk) perdesiyle gizlendiği zaman, kendisi akşam namazını Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) ile kılarmış. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Akşam Namazının Vakti Bâbı
736-)
- “... Abbâs bin Abdilmuttalib (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu demiştir: ümmetim, yıldızların iştibakine (çoğalıp birbirine karışıncaya) kadar akşam namazını geciktirmedikçe fıtrat üzerinde olacaktır. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Akşam Namazının Vakti Bâbı
737-)
- “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur : güçlük yüklemek korkusu olmasaydı, yatsı namazını tehir etmelerini emredecektim.) "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Yatsı Namazının Vakti Bâbı
738-)
- “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: meşakkat yüklemek endişesi olmasa idi, yatsı namazını gecenin üçte birisine veya yarısına tehir edecektim. ) "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Yatsı Namazının Vakti Bâbı
739-)
- “... Humeyd (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem), yüzük kullandı mı?, diye Enes bin Mâlik (radıyallahü anhâ)'e sorulmuş; Enes (radıyallahü anh)'de: Evet. (Yüzük kullanmıştır. ) Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) bir gece yatsı namazını gece yarısının yakınına kadar tehir etti. Sonra namaz kıldırınca mübarek yüzünü bize çevirdi ve : halk namaz kılmış ve uyumuştur. Sizler şüphesiz namazı beklediğiniz sürece, namaz içinde (sayılır) siniz. ) buyurdu. Enes (radıyallahü anh) : Onun (gümüş) yüzüğünün parıltısı hâlâ gözümün önündedir, demiştir. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Yatsı Namazının Vakti Bâbı
740-)
- “... Ebû Saîd(-i Hudrî) (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem) bize akşam namazını kıldırdı. Sonra (eve giderek) gecenin yarısı geçinceye kadar çıkmadı. Bundan sonra çıkarak cemaata namaz kıldırdı ve namazdan sonra: halk (yatsı) namazını kılmış ve uyumuştur. Sizler namazı intizâr ettiğiniz müddetçe hep namazdasınız (demektir. ) Eğer (insanlardan) zayıf ve hasta olmasaydı bu namazı (yatsıyı) gece yarısına tehir etmeyi aralayacaktım.), buyurdu. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Yatsı Namazının Vakti Bâbı
741-)
- “... Büreyde (bin el-Husaym) el-Eslemî (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir ; bir savaşta Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in beraberinde bulunuyorduk. Buyurdular ki: günde namazı erken kılınız. Çünkü ikindi namazını kaçıran kimsenin ameli bâtıl olur. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Bulutlu Havadaki Namaz Vaktinin Bâbı
742-)
- “... Enes bin Mâlik (radıyallahü anh)'den rivâyet edildiğine göre: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’e namazdan gafil kalarak unutan veya uyuyakalıp namazı kaçıran adamın durumu sorulmuş. O da : hatırladığı zaman kılar. ) buyurmuştur. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Uykuda Kalarak Veya Unutarak Namaz Kılmayan Bâbı
743-)
- “... Enes bin Mâlik (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: bir namazı (kılmayı) unutursa, onu hatırladığında kılsın. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Uykuda Kalarak Veya Unutarak Namaz Kılmayan Bâbı
744-)
- “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: (sallallahü aleyhi ve sellem) Hayber savaşından döndüğü zaman gece boyunca yolculuk etmiş, nihayet uykusu gelince gece yansına doğru konaklamış ve Bilâl (radıyallahü anh)'a) için bu geceyi sen koru. ) buyurmuştur. Bunun üzerine Bilâl (radıyallahü anh) kendisi için Allah tarafından takdir edildiği kadar namaz kılmakla meşgul olmuş, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ve Ashâbı da uyumuşlardı. Fecir yaklaşınca Bilâl (radıyallahü anh), yüzünü fecre döndürerek bineği olan deveye yaslanmış sonra bineğe yaslanmış halde uykuya dalmış ve Güneş harareti onlara vuruncaya kadar, ne Bilâl (radıyallahü anh) ne de hiç kimse uyanmamış. Onların ilk uyananı Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) olmuştur. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) uykudan sıçrayarak: (Ey Bilâl!) diye seslenmiş, Bilâl (radıyallahü anh) de : Babam annem sana feda olsun Yâ Resûlallah! Senin nefsini kudretinde tutan (Allah) benim nefsimi de tutmuş, dedi. (sallallahü aleyhi ve sellem) : (n yularlarından tutup arkanızdan) çekiniz, ) buyurmuş, Sahâbîler bineklerini çekerek biraz gitmişler sonra Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) abdest almış ve Bilâl (radıyallahü anh)'a emretmiş, Bilâl (radıyallahü anh) namaz için ikamet etmiş. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) onlara sabah namazını kıldırmıştir. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) namazı kaza ettikten sonra: bir namazı unutursa onu hatırladığı zaman kılsın. Çünkü Allah Azze ve Celle;= (Beni andığın zaman namaz kıl. ) Tâha sûresi, ayet: 14 buyurmuştur. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Uykuda Kalarak Veya Unutarak Namaz Kılmayan Bâbı
745-)
- “... Ebû Katâde (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir: uyumak hususundaki kusurlarını anlattılar. Onlardan birisi de: Güneş doğuncaya kadar uyudular, dedi. Bunun üzerine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) : hâlinde kusur yoktur. Kusur, ancak uyanıklık halindedir. Bunun İçin biriniz bir namazı, unutarak veya uyuya kalarak kılmadığı zaman onu hatırlayınca kılsın ve ertesi gün vaktinde (kılsın. )) buyurdu. ... (Ebû Katâde'nin râvisi Abdullah bin Rebâh demiştir ki : Ben bu hadîsi anlatırken İmrân bin El-Husayn beni dinledi. Sonra bana : Ey genç! nasıl hadîs rivâyet ettiğine dikkat et. Çünkü ben aynı hadîsin görgü şahidiyim. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) İle beraberdim, dedi. Râvi demiştir ki : İmrân, Abdullah bin Rebâh'ın rivâyet ettiği hadîsten hiç bir şey reddetmedi. "
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Uykuda Kalarak Veya Unutarak Namaz Kılmayan Bâbı
747-)
- “... Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: batmadan önce ikindi namazından bir rek'ate yetişen kimse, namaza yetişmiş olur ve güneş doğmadan önce bir rek'ate yetişen kimse, namaza yetişmiş olur. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Özür Ve Zaruret Hâlindeki Namaz Vaktinin Bâbı
748-)
- “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan rivâyet edildiğine göre Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu demiştir : doğmadan önce sabah namazından bir rek'ate yetişen kişi, sabah namazına yetişmiş olur ve güneş batmadan önce ikindi namazından bir rek'ate yetişen kişi, ikindi namazına yetişmiş olur. ) ...
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Özür Ve Zaruret Hâlindeki Namaz Vaktinin Bâbı
750-)
- “... Ebû Berze el-Eslemî (radıyallahü anh)'den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir : (sallallahü aleyhi ve sellem), yatsı namazını tehir etmeyi müstahab görürdü. Yatsı namazından önce uyumaktan ve yatsı namazından sonra konuşmaktan kerahet ederdi. " Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) yatsı namazını kılmadan önce uyumamış ve yatsı namazından sonra konuşmamıştır. )
Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Namaz Kitabı
Konu: Yatsı Namazını Kılmadan Önce Uyumaktan Ve Kıldıktan Sonra Konuşmaktan Nehiy Bâbı