Sünen-i Dârimî Hadis Kitabı

953-) Bize Hâlid b. Mahled crivâyet edip (dedi ki), bize Mâlik, İbn Şihâb'dan, (O da) Sa'îd İbnu'l-Müseyyeb'den (naklen) rivâyet etti (ki, Sa'îd) şöyle dedi: Müstehâzanın iddeti bir yıldır.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Kadın İstihâza Günlerinde Hayız Günlerini Karıştırdığı Zaman
954-) Bize İshak b. İsa haber verip (dedi ki), bize Hüseyin, Yûnus'tan, (O da) el-Hasan'dan (naklen) haber verdi (ki, el-Hasan) şöyle dedi: Müstehâza "akrâ’ " ile iddet bekler.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Kadın İstihâza Günlerinde Hayız Günlerini Karıştırdığı Zaman
955-) Bize Halife haber verip (dedi ki), bize Abdula'lâ, Ma'mer'den, (O da) ez-Zühri'den (naklen) rivâyet etti (ki, ez-Zührî) şöyle dedi: (Müstehâza) "akrâ' " ile (iddet bekler). Ebû Muhammed (ed-Dârimi) dedi ki, Hicâzlılar; "Akrâ', temizlik halleridir" derler. Iraklılar ise, "o, hayızdır" demişlerdir. Abdullah (ed-Dârimi) dedi ki, ben de, onun hayız (mânâsına) olduğu görüşündeyim.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Kadın İstihâza Günlerinde Hayız Günlerini Karıştırdığı Zaman
956-) Bize Ebu'n-Nu'mân haber verip (dedi kî), bize Vuheyb rivâyet edip (dedi ki), bize Yûnus, el-Hasan'dan, O'nun şöyle dediğini rivâyet etti: Müstehâza, "akrâ'" ile iddet bekler .

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Kadın İstihâza Günlerinde Hayız Günlerini Karıştırdığı Zaman
957-) Bize Mûsa b. Hâlid, el-Hikl b. Ziyâd'dan, (O da) el-Evzâ'î'den (naklen rivâyet etti (ki, el-Evzâ'î) şöyle dedi: Ez-Zührî'ye; hanımını, hayız olan genç bir kadın iken boşayıp da onu boşadığında (hanımının) hayız kanı kesilen ve (hanımı) artık o kanı görmeyen bir adamın (hanımı) ne kadar iddet bekler, diye sormuştum, O da; "üç ay (iddet bekler)" demişti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Kadın İstihâza Günlerinde Hayız Günlerini Karıştırdığı Zaman
958-) Ez-Zührî'ye; hanımını boşayıp da, (hanımı) iki hayız gören, sonra da (hanımının) hayızı yok olup (kesilen) bir adamın (hanımı) ne kadar (iddet) bekler, diye de sormuştum, O da; "onun iddeti, bir yıldır" demişti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Kadın İstihâza Günlerinde Hayız Günlerini Karıştırdığı Zaman
959-) Ez-Zührî'ye; hanımını; üç ay duran, sonra bir hayız olan, sonra hayızı geciken, sonra yedi-sekiz ay durup da diğer bir hayız olan, bu şekilde (hayızı) bazan çabuk olarak, bazan da gecikerek hayız olduğu bir halde boşayan bir adamın (bu hanımı), ne kadar iddet bekler, diye de sormuştum, O da; "hayızı, "kur'lar"ından (= temizliklerinden) farklılık gösterdiği zaman, onun iddeti bir yıldır" demişti. "Peki, demiştim, o, (hanımını), senede bir defa hayız olduğu halde boşamış ise, (hanımı) ne kadar iddet bekler?" O da şöyle cevap vermişti: "Kur'ları, o kurlarıdır diye bilindiği halde hayız oluyor idiyse, (yani temizlik halleri hep öyle oluyor idiyse), muhakkak ki biz, onun kurlarına göre iddet beklemesi görüşündeyiz.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Kadın İstihâza Günlerinde Hayız Günlerini Karıştırdığı Zaman
960-) Bize Muhammed İbnu'l-Mübârek haber verip (dedi ki), bize Amr b. Abdilvâhid, el-Evzâ'î'den, O'nun şöyle dediğini rivâyet etti: Ez-Zührî'ye; hayız olma (çağına) ulaşmamış olan, dengi de gebe olmayan bir cariye satın alan adamın, bu (cariyesinin hamile olup olmadığını) ne kadar araştırır, (yani, ona ne kadar iddet bekletir) diye sormuştum, O da; "üç ay" demişti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Kadın İstihâza Günlerinde Hayız Günlerini Karıştırdığı Zaman
961-) Yahya b. Ebî Kesîr ise; "kırkbeş gün" demişti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Kadın İstihâza Günlerinde Hayız Günlerini Karıştırdığı Zaman
962-) Bize Yezîd b. Hârûn, Hişam ed-Destüvâ'î'den, (O) Hammâd'dan, (O) Sa'îd b. Cübeyr'den, (O da) İbn Abbâs'tan (naklen) haber verdi ki, O, (yani İbn Abbâs) müstehâza hakkında şöyle derdi: "Her namazda gusül yapar ve namazını kılar." Hammâd ise şöyle demişti: "Şayet (insan), (müstehâzanın namaz kılabileceğini) bilmeyen bir müstehâza olur da aylarca namazı bırakırsa, o bu namazları kaza eder." O'na; "peki, onları nasıl kaza eder?" denilmişti de O; "onları, gücü yeterse bir günde kaza eder" demişti. Abdullah (ed-Dârimi'ye); "bu görüşü kabullenir misin?" denilmiş, O da; "evet, vallahi!" karşılığını vermişti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Kadın İstihâza Günlerinde Hayız Günlerini Karıştırdığı Zaman
963-) Bize Hâlid b. Mahled haber verip (dedi ki), bize Mâlik b. Enes rivâyet edip dedi ki, ben ez-Zührî'ye, o kanı gören hamileyi sormuştum, O da, "o, namazı bırakır" demişti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
964-) Bize Ubeydullah b. Mûsa, Osman İbnul-Esved'den, O'nun şöyle dediğini haber verdi: Mücâhid'e, ben kendisinin hamile olduğunu zannettiğim halde kan gören karımın (durumunu) sormuştum da O şöyle cevap vermişti: Bu, rahimlerin eksiltmesidir. "Her dişinin neye gebe olduğunu, rahimlerin neyi eksiltip neyi artıracağını Allah bilir." İşte onlar (yani rahimler), eksilttikleri bir şeyin aynısı kadar rahimlerde gebeliği artırırlar.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
965-) Bize Haccâc haber verip (dedi ki), bize Hammâd b. Seleme, Âsim el-Ahvel'den, (O da) İkrime'den (naklen) Onun, şu; "Her dişinin neye gebe olduğunu, rahimlerin neyi eksiltip neyi artıracağını Allah bilir. Onun katında her şey bir ölçü iledir (mealindeki) âyet hakkında şöyle dediğini rivâyet etti: Bu (eksiltip artırma) gebelikteki hayızdır. (Hamile kadın) gebeliğinde hiçbir gün hayız olmaz ki, o günü temiz olarak gebeliğine ilâve etmiş olmasın.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
966-) Bize Ebu'n-Nu'mân haber verip (dedi ki), bize Hammâd b. Zeyd, Yahya b. Sa'îd'den, O'nun şöyle dediğini rivâyet etti: Bize göre (veya bizde) hakkında ihtilâf edilmeyen bir durum, Hazret-i Âişe'den (nakledilmiştir) ki; hamile kadın, o kanı gördüğü zaman, temizleninceye (yani kanı kesilinceye) kadar namaz kılmaz.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
967-) Bize Ebu'n-Nu'mân haber verip (dedi ki), bize Sabit b. Yezîd rivâyet edip (dedi ki), bize Âsim, İkrime'den, O'nun, (Ra'd Sûresi, 8. âyette geçen) "Rahimlerin neyi eksilteceğini" (cümlesinden maksad), gebelikteki hayızdır, dediğini, "Ve neyi artıracağını" (cümlesi hakkında ise) şöyle dediğini rivâyet etti: "O (rahimler) için, gebeliklerinde hayız oldukları her güne mukabil, dokuz aylık temizliği tamamlasınlar diye, temizlik (müddetlerine) ekleyecek bir gün vardır.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
968-) Bize Ebu'n-Nu'mân haber verip (dedi ki), bize Ebû Avâne, Ebû Bişr'den, (O da) Mücâhid'den, (O'nun), "Ve rahimlerin neyi eksilteceğini" (mealindeki âyet hakkında) şöyle dediğini rivâyet etti: (Bu), Kadın hamile iken hayız olduğunda (söz konusudur. Mücâhid, sözüne devamla) dedi ki, bu (hayız), çocuğun (rahimde kalış müddetinden) bir eksiltme olur. O, (gebelik müddetini) dokuz aydan fazlalaştırınca, (bu), çocuğunun (rahimdeki kalış müddetinden) eksilmiş olan (miktarı) tamamlayıcı olur.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
969-) Bize Haccâc haber verip (dedi ki), bize Hammâd b. Seleme, Humeyd'den, (O da) Bekr b. Abdillah el-Müzenî'den (naklen) rivâyet etti ki, O (yani Bekr); "karım hamile iken hayız olur" dedi.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
970-) Ebû Muhammed (ed-Dârimi) dedi ki: Ben de Süleyman b. Harb'i; "karım hamile iken hayız olur" derken işittim.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
971-) Bize Haccâc haber verip (dedi ki), bize Hammâd, Yahya b. Said’den, (O da Hazret-i Âişe’den (naklen) Rivâyet etti ki, O (yani Hazret-i Âişe) Şöyle dedi: Hamile kadın o kanı görünce (kendini) namazdan alıkoysun. Çünkü o (kan) Hayızdır.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
972-) Bize Abdullah b. Mesleme haber verip (dedi ki), bize Mâlik rivâyet etti ki, O'na, Hazret-i Âişe'den (naklen) bunun (yani bir önceki haberin) aynısı ulaştı.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
973-) Bize İsmail b. Ebân haber verip (dedi ki), bize İdris, Leys'ten, (O da) eş-Şa'bi'den (naklen), O'nun, o kanı gören hamile hakkında (şöyle dediğini) rivâyet etti: Şayet o kan taze ise, gusül yapar ve namazını kılar. Eğer "teriyye" (yani bulanık veya sarı bir akıntı) olur ise abdest alır ve namazını kılar.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
974-) Bize Ebu'l-Muğire, el-Evzâ'î'den (naklen), onun (yani bir önceki haberin) aynısını haber verdi.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
975-) Bize Abdullah b. Muhammed haber verip (dedi ki), bize Abbâd -ki O, İbnu'l-Avvâm'dır-, Hişâm'dan, (O da) el-Tasan'dan (naklen) rivâyet etti (ki, el-Hasan) şöyle dedi: et, bundan önceki hayızlarında "teriyye" (yani bulanık veya sarı akıntı) olması gibi bir "teriyye" olursa O, namazı bırakır. Eğer o (akıntı) sadece bir veya iki günde olursa, namazı bırakmaz.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
976-) Bize Abdullah b. Muhammed -ki O, İbn Ebî Şeybe'dir- haber verdi. (O dedi ki) bize Hâl id İbnu'l-Hâris ve Abde b. Süleyman, Saîd'den, (O) Matar'dan, (O) Atâ'dan, (O da) Hazret-i Âişe'den (naklen), O'nun, o kanı gören hamile hakkında; "bu, onu hiçbir namazdan menetmez, (veya menetmesin)" dediğini rivâyet etti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
977-) Bize Yezîd b. Hârûn haber verip (dedi ki), bize Hemmâm, Matar'dan, (O ) Atâ'dan, (O da) Hazret-i Âişe'den (naklen), o kanı gören hamile hakkında O'nun; "o, gusül yapar ve namazını kılar" dediğini rivâyet etti. Yezîd dedi ki, "o, gusül yapmaz". Abdullah (ed-Darimi de): "Ben, Yezîd'in görüşünü kabulleniyorum" dedi.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
978-) Bize Muhammed b. İsa haber verip (dedi ki), bize Yezîd b. Zürey', Yûnus'tan, (O da) el-Hasan'dan (naklen), Onun, o kanı gören hamile hakkında şöyle dediğini rivâyet etti: "O, müstehâza mesabesindedir. Bununla beraber o, namazı bırakmaz."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
979-) Bize Muhammed b. İsa haber verip (dedi ki), bize Ebû Avâne, Muğire'den, (O da) İbrahim'den (naklen), Onun, o kanı gören hamile hakkında; "o kendinden kanı yıkar, abdest alır ve namazını kılar" dediğini rivâyet etti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
980-) Bize Muhammed b. İsa haber verip (dedi ki), bize Hişâm rivâyet edip (dedi ki), bize Haccâc, Atâ' ve el-Hakem'den onların şöyle dediğini rivâyet etti: Hamile kadın, o kanı gördüğü zaman abdest alır ve namazını kılar.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
981-) Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân Câmi'den -ki O, İbn Ebî Râşid'dir-, (O da) Atâ'dan (naklen), O'nun, o kanı gören hamile hakkında; "o, abdest alır ve namazını kılar" dediğini rivâyet etti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
982-) Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, Yûnus'tan, (O da) el-Hasan'dan (naklen) rivâyet etti (ki, el-Hasan) şöyle dedi: "O, müstehâza mesabesindedir."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
983-) Bize Ebu'l-Velid et-Tayâlisî, Cerîr'den, (O) Muğire'den, (O da) İbrahim'den (naklen) rivâyet etti (ki, İbrahim) şöyle dedi: Gebelikte hiçbir hayız olmaz.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
984-) Bize Sa'îd b. Âmir, Hişâm'dan, (O da) el-Hasan'dan (naklen), O'nun, o kanı gören hamile hakkında; "o, müstehâza mesabesindedir" dediğini haber verdi.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
985-) Bize Ebu'l-Velîd haber verip (dedi ki), bize Ebû Avâne, Muğîre'den, (O da) İbrahim'den (naklen) rivâyet etti (ki, İbrahim şöyle dedi): Hamile kadın, o kanı gördüğü zaman, namazı bırakmaz.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
986-) Bize Haccâc haber verip (dedi ki), bize Hammâd b. Seleme, el-Haccâc'dan, (O da) Atâ’ ve el-Hakem b. Uteybe'den (naklen) rivâyet etti ki, onlar (yani Atâ' ve el-Hakem) hamile kadın ile hayızdan kesilen kadın hakkında şöyle dediler: (Bu kadınlar) o kanı gördükleri zaman, gusül yapmayarak abdest alır ve namazlarını kılarlar.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
987-) Bize Haccâc, Hammâd'dan, (O) Matar'dan, (O da) Atâ'dan (naklen) haber verdi (ki, Atâ'): "Onlar gusül yapar, namazlarını kılarlar"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
988-) Bize Zeyd b. Yahya ed-Dımeşkî, Muhammed b. Râşid'den, (O) Süleyman b. Mûsa'dan, (O) Atâ’ b. Ebî Rebâh'tan (O da) Hazret-i Âişe'den (naklen) haber verdi (ki, Hazret-i Âişe) şöyle dedi: Şüphe yok ki, hamile kadın hayız olmaz. Binaenaleyh o, kanı gördüğü zaman gusül yapsın ve namazını kılsın.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
989-) Bize Yahya b. Hassan haber verip (dedi ki), bize Muhammed İbnu’l-Fadl, el-Hasan İbnu'l-Hakem'den, (O) el-Hakem'den, (O da) İbrahim'den (naklen), Onun, (kadın) çocuk emzirirken o kanı gördüğü zaman kadın hakkında şöyle dediğini rivâyet etti: "O (kan) hayızdır. (Kadın) namazı bırakır".

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
990-) Bize Yahya b. Hassan haber verip (dedi ki), bize Hüşeym rivâyet edip (dedi ki), bize Yûnus, el-Hasan'dan, O'nun; (kadına) doğum sancısı vurduğu ve çocuğun (doğumunda görülen) o kanı gördüğü zaman hamile kadın hakkında; "artık o (kendini) namazdan alıkoysun" dediğini rivâyet etti. Abdullah (ed-Dârimi) ise; "o, (çocuğu) doğurmadıkça namazını kılar" demiştir.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Bab —hamilenin O Kanı Gördüğü Zaman Ne Yapacağı Hakkında
991-) Bize Muhammed b. İsa haber verip (dedi ki), bize Ebû Süfyân, Ma'mer'den, (O da) Katâde'den (naklen), Onun; (ilk olarak çocuk doğurup da kanı kesilmeyip devam eden) lohusa kadın hakkında, "(onun temizlenmesi), (akrabası olan) kadınlardan bir kadının temizlenmesi gibidir" (dediğini) rivâyet etti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Lohusanın Müddeti Ve Bunun Hakkında Söylenenler
992-) Bize Muhammed b. İsa haber verip (dedi ki), bize Hüşeym rivâyet edip (dedi ki), bize Yûnus, el-Hasan'dan, O'nun lohusa kadın hakkında (şöyle dediğini) rivâyet etti: O, kırk gün (kendini) namazdan alıkor. Sonunda eğer temizlendiğini, (yani kanın kesildiğini) görürse ne âlâ! (Lohusalığı bitmiş demektir). Şayet temizlendiğini görmezse, beş-altı gün (daha kendini) namazdan alıkor. Sonunda temizlenirse ne âlâ! Aksi halde o (ilâve günlerle) ellinci gün arasında da (kendini) namazdan alıkor. Sonunda temizlenirse ne âlâ! Aksi halde o müstâhazadır.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Lohusanın Müddeti Ve Bunun Hakkında Söylenenler
993-) Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, Yûnus b. Ubeyd'den, (O) el-Hasan'dan, (O da) Osman b. Ebi'l-Âs'tan (naklen) rivâyet etti ki, O (yani Osman), lohusa (hanımıyla) kırk gün cinsî münâsebet yapmazmış.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Lohusanın Müddeti Ve Bunun Hakkında Söylenenler
994-) El-Hasan ise şöyle demiştir: Lohusanın (lohusalık müddeti) kırkbeş (günden) elli güne kadardır. Bundan fazla olan (akıntıda) o, müstehâzadır.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Lohusanın Müddeti Ve Bunun Hakkında Söylenenler
995-) Bize Ca'fer b. Avn haber verip (dedi ki), bize İsmail b. Müslim, el-Hasan'dan, (O da) Osman b. Ebi'l-Âs'tan (naklen) haber verdi (ki, Osman) şöyle dedi: Lohusaya (a'zamî) kırk gün müddet tayin edilmiştir. Sonunda şayet o temizlenirse (ne âlâ!) Aksi halde (lohusa), namaz kılmak için o (a'zamî günü) aşmaz.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Lohusanın Müddeti Ve Bunun Hakkında Söylenenler
996-) Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, Eş'as'tan, (O da) Atâ'dan (naklen) rivâyet etti (ki, Atâ') şöyle dedi: Lohusa kadının (önceki doğumlarında ortaya çıkan) bir âdeti varsa, (kanının kesilmemesi halinde, ona göre hareket eder). Aksi halde (yani belli bir âdeti yoksa), kırk gece (gün) oturur, (yani lohusaya haram olan şeyleri yapmaz).

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Lohusanın Müddeti Ve Bunun Hakkında Söylenenler
997-) Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, İbn Cureyc'den, (O da) Atâ'dan (naklen) rivâyet etti (ki, Atâ') şöyle dedi: Çocuk doğduktan sonra gelen kan (nifâs, lohusalık kanı), hayız kanı gibi)dir.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Lohusanın Müddeti Ve Bunun Hakkında Söylenenler
998-) Bize Ebu'l-Velîd et-Tayâlisî haber verip (dedi ki), bize Ebû Avâne, Ebû Bişr'den, (O) Yûsuf b. Mâhek'ten, (O da) İbn Abbâs'tan (naklen) rivâyet etti (ki, İbn Abbâs) şöyle dedi: Lohusa kırk gün veya ona yakın bekler.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Lohusanın Müddeti Ve Bunun Hakkında Söylenenler
999-) Bize Ebu'l-Velîd haber verip (dedi ki), bize Ebû Hayseme rivâyet edip (dedi ki), bize Ali b. Abdila'lâ, Ebû Sehl el-Basrî'den, (O) Müsse'den, (O da) Ümmü Seleme'den (naklen) rivâyet etti (ki, Ümmü Seleme) şöyle dedi: Lohusa kadın, Resûlüllah'ın (sallallahü aleyhi ve sellem) zamanında kırk gün -veya kırk gece- oturur, (lohusaya haram olan şeyleri yapmazdı). Bizden biri, yüzüne, (doğum sebebiyle çıkan) lekelerden dolayı, Yemen za'feranı (boyasını) sıvayıp sürerdi.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Temizlendiğinde Hayız Görüyorken Giydiği Elbise İle Namaz Kılabilir Meselesi Hakkında
1000-) Bize Sa'îd b. Âmir, Hişâm'dan, (O) Hâlid'den, (O) Muâviye b. Kurre'den, (O da) Âiz b. Amr'ın bir karısından (naklen) haber verdi, (ki, Aiz'in bu karısı) lohusa olmuş,. sonra yirmi gece geçince gelip O'nun (yani Âiz'in) yorganının içine girmiş. Bunun üzerine O; "kim bu?" demiş. O da; "ben, falancayım. Ben, muhakkak ki temizlendim, (lohusalık kanım kesildi)" demiş. O zaman (Aiz) onu ayağıyla tepmiş ve şöyle demiş: "Kırk gece geçinceye kadar beni, dinimde gaflete düşürme!"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Temizlendiğinde Hayız Görüyorken Giydiği Elbise İle Namaz Kılabilir Meselesi Hakkında
1001-) Bize Ebû Nuaym haber verip (dedi ki), bize Ebû Avâne, Ebû Bişr'den, (O) Yûsuf b. Mâhek'ten, (O da) İbn Abbâs'tan (naklen) rivâyet etti (ki, İbn Abbâs) şöyle dedi: "Lohusa kadın kırk gün kadar bekler."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Temizlendiğinde Hayız Görüyorken Giydiği Elbise İle Namaz Kılabilir Meselesi Hakkında
1002-) Bize Amr b. Avn, kendi senediyle, Abdullah b. Abbâs'dan (naklen) onun (yani bir önceki haberin) benzerini haber verdi.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Temizlendiğinde Hayız Görüyorken Giydiği Elbise İle Namaz Kılabilir Meselesi Hakkında