Sünen-i Dârimî Hadis Kitabı

1003-) Bize Mûsa b. Hâlid haber verip (dedi ki), bize Mu'temir, babasından (naklen) rivâyet etti ki, el-Hasan, o kanı gören lohusa hakkında şöyle dedi: "O, kırk gece bekler, sonra namazını kılar."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Temizlendiğinde Hayız Görüyorken Giydiği Elbise İle Namaz Kılabilir Meselesi Hakkında
1004-) Eş-Şa'bî ise; "iki ay (bekler). Sonra (yani daha uzun süre akarsa) o, müstehâza mesabesindedir" demiştir.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Temizlendiğinde Hayız Görüyorken Giydiği Elbise İle Namaz Kılabilir Meselesi Hakkında
1005-) Bize Mervân b. Muhammed haber verip (dedi ki), bize Muhammed b. Şu'ayb rivâyet edip (dedi ki), bize İbrahim b. Süleyman el-Aftus rivâyet edip dedi ki, ben el-Alâ' İbnu'l-Hâris'i, Mekhûl'den, O'nun şöyle dediğini (naklederken) işittim: "Kadın -yani lohusa kadın-, oğlan çocuktan dolayı otuz gün, kız çocuktan dolayı ise kırk gün bekler."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Temizlendiğinde Hayız Görüyorken Giydiği Elbise İle Namaz Kılabilir Meselesi Hakkında
1006-) Mervân; "bu, Sa'îd b. Abdilazîz'in görüşüdür" demiş; el-Evzâ'î ise; "o ikisi (yani oğlan ve kız), birdir, (lohusalık müddetleri eşittir)" demiştir.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Temizlendiğinde Hayız Görüyorken Giydiği Elbise İle Namaz Kılabilir Meselesi Hakkında
1007-) Bize Muhammed b. Abdillah er-Rekâşî haber verip (dedi ki), bize Vuheyb rivâyet edip (dedi ki), bana Yûnus, el-Hasandan, O'nun şöyle dediğini rivâyet etti: "(Lohusa kadının) o kanı doğum sancısı esnasında bir veya iki gün gördüğü zaman, artık bu (kan) lohusalıktandır."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Temizlendiğinde Hayız Görüyorken Giydiği Elbise İle Namaz Kılabilir Meselesi Hakkında
1008-) Bize Abdullah b. Muhammed haber verip (dedi ki), bize Abdullah İbnu'l-Mübârek, İbn Cüreyc'den, (O da) Atâ'dan (naklen), O'nun, doğum sancısı çekiyorken o kanı gören hamile hakkında; "o, müstehâzanın yaptığını yapar" dediğini rivâyet etti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Temizlendiğinde Hayız Görüyorken Giydiği Elbise İle Namaz Kılabilir Meselesi Hakkında
1009-) Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, Muğire'den, (O da) İbrahim'den (naklen), O'nun, cünüb olan, sonra da hayız olan kadın hakkında; "o, gusül yapar" dediğini rivâyet etti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Kadın Önce Cünüb, Sonra Da Hayız Olabilir?
1010-) Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, Hişâm'dan, (O da) el-Has an'd an (naklen), onun (yani bir önceki haberin) aynısını rivâyet etti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Kadın Önce Cünüb, Sonra Da Hayız Olabilir?
1011-) Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, el-Alâ' İbnu'l-Müseyyeb'den, (O da) Atâ'dan (naklen) rivâyet etti ki, O (yani Atâ'); "hayız, (cünüblükten) daha büyük (bir abdestsizlik halidir) demiştir.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Kadın Önce Cünüb, Sonra Da Hayız Olabilir?
1012-) Bize Sa'îd b. Âmir, Şu'be'den, (O) Muğire'den, (O da) İbrahim'den (naklen) haber verdi ki, O'na; karısıyla cinsî münâsebet yaptıktan sonra (karısı) hayız olan bir adamın (bu karısı) hakkında (sorulmuş da O); "onun gusül yapması bana daha iyi görünüyor" demiş.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Kadın Önce Cünüb, Sonra Da Hayız Olabilir?
1013-) Bize Haccâc haber verip (dedi ki), bize Hammâd, Haccâc'dan, (O da) Atâ’ ve en-Neha'î'den (naklen) onların; (Cünüb iken hayız olan kadın) cünüblükten dolayı gusül yapsın" dediklerini rivâyet etti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Kadın Önce Cünüb, Sonra Da Hayız Olabilir?
1014-) Bize Haccâc, Hammâd'dan, (O) Âmir el-Ahvel'den, (O da) el-Hasan'dan (naklen) bunun, (yani bir öneki haberin) aynısını rivâyet etti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Kadın Önce Cünüb, Sonra Da Hayız Olabilir?
1015-) Bize el-Mu'alla b. Esed haber verip (dedi ki), bize Abdulvâhid b. Ziyâd rivâyet edip (dedi ki), bize el-Alâ' İbnul-Müseyyeb rivâyet edip dedi ki; (cünüb iken hayız olan kadının durumu) Hammâd'a sorulmuş, O da, İbrahim dedi ki; "o, gusül yapar" demişti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Kadın Önce Cünüb, Sonra Da Hayız Olabilir?
1016-) Bize İbrahim b. Mûsa, Fudayl'dan, (O) Muhammed b. Sâlim'den, (O da) eş-Şa'bî'den (naklen) rivâyet etti (ki, eş-Şa'bî) şöyle dedi: "O (cünüb iken hayız olan kadın) gusül yapar."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Kadın Önce Cünüb, Sonra Da Hayız Olabilir?
1017-) Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi kî), bize Yahya b. Eyyûb rivâyet edip dedi ki, ben el-Hakem b. Uteybe'yi şöyle derken işittim: Hayızlı kadının namaz vaktinde abdest alıp Allah'ı teşbih ve tekbir etmesi, (Allah'ın yüce ve noksan sıfatlardan münezzeh olduğunu söylemesi ve O'nu ululaması; "Sübhanallah" ve "Allahu Ekber" demesi), onların (yani bazı Tâbiûn alimlerinin) hoşuna giderdi.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayız Olan Kadın Namaz Vaktinde Abdest Alır
1018-) Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, Süleyman et-Teymi'den, O'nun şöyle dediğini rivâyet etti: Ebû Kılâbe'ye: "Hayızlı kadın, her namaz vaktinde abdest alıp Allah'ı zikreder mi?" diye sormuştum da O şöyle cevap vermişti: "Bunun için hiçbir asıl, (temel, dayanak) bulamadım."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayız Olan Kadın Namaz Vaktinde Abdest Alır
1019-) Bize Abdullah b. Yezîd haber verip (dedi ki), bize Sa'îd b. Ebî Eyyûb rivâyet edip dedi ki, bana Hâlid b. Yezîd es-Sadefî, babasından, (O da) Ukbe b. Âmir el-Cüheni'den (naklen) rivâyet etti ki, O (yani Ukbe), hayızlı kadına namaz vakitlerinde abdest almasını ve (evindeki) namazgahının önüne oturup Allah'ı zikir ve tesbih etmesini emrederdi.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayız Olan Kadın Namaz Vaktinde Abdest Alır
1020-) Bize Ya'la rivâyet edip (dedi ki), bize Abdulmelik, Atâ'dan (naklen) O'nun, hayızlı kadın hakkındaki, "o, (Kur'an) okuyabilir mi?" (sorusuna) şöyle cevap verdiğini rivâyet etti: "Hayır. O, sadece âyetin bir parçasını (okuyabilir). Fakat her namazda abdest alır, sonra kıbleye döner ve Allah'ı teşbih ve tekbir edebilir; (Sübhânallah ve Allahu Ekber, diyebilir), O'na yalvarıp yakarabilir."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayız Olan Kadın Namaz Vaktinde Abdest Alır
1021-) Bize Muhammed b. Yezîd haber verip (dedi ki), bize Hamza rivâyet edip (dedi ki), bize eş-Şeybânî -ki O, Remle ahalisinden Yahya b. Ebî Amr'dır- rivâyet edip (dedi ki), bize Mekhûl rivâyet edip dedi ki, hayızlı kadına, namaz vakitlerinde abdest alması ve kıbleye dönüp Allah'ı zikretmesi emredilir.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayız Olan Kadın Namaz Vaktinde Abdest Alır
1022-) Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, Hammâd'dan, (O da) İbrahim'den (naklen) rivâyet etti (ki, İbrahim) şöyle dedi: Hayızlı kadın ve cünüb kimse secde (âyetini) işittikleri zaman, cünüb kimse gusül yapar ve secde eder. Hayızlı kadın ise (bu secdeyi, temizlenince) kaza etmez. Çünkü o, (hayızlı iken) namaz kılmaz.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın, Namazı Kaza Etmediği Halde Orucu Kaza Eder Meselesi Hakkında
1023-) Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, Muğire'den, (O da) İbrahim'den (naklen), Onun, secde (âyetini) işiten hayızlı kadın hakkında; "o, (temizlenince, bu secdeyi) kaza etmez" dediğini rivâyet etti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın, Namazı Kaza Etmediği Halde Orucu Kaza Eder Meselesi Hakkında
1024-) Bize Sa'îd b. Âmir ve Ca'fer b. Avn, Sa'îd'den, (O) Ebû Ma'şer'den, (O da) İbrahim'den (naklen) haber verdi (ki, İbrahim) şöyle dedi: (Hayızlı iken secde âyetini işiten kadına) hiçbir şey gerekmez.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın, Namazı Kaza Etmediği Halde Orucu Kaza Eder Meselesi Hakkında
1025-) Bize Ya'la haber verip (dedi ki), bize Ubeyde b. Muattib, İbrahim'den, (O) el-Esved'den, (O da) Hazret-i Âişe'den (naklen) rivâyet etti (ki, Hazret-i Âişe) şöyle dedi: Biz, Resûlüllah’ın (sallallahü aleyhi ve sellem) yanında hayız olurduk da O, bizden hiçbir kadına namazı iade (kaza) etmesini emretmezdi.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın, Namazı Kaza Etmediği Halde Orucu Kaza Eder Meselesi Hakkında
1026-) Bize Ebu'n-Nu'mân haber verip (dedi ki), bize Hammâd, Eyyûb'dan, (O) Ebû Kılâbe’den, (O da) Muâze'den (naklen) rivâyet etti ki, bir kadın Hazret-i Âişe'ye; "bizden biri, hayız günlerinin namazını kaza eder mi?" diye sormuştu da O şöyle demişti: "Harûriyye misin sen? Muhakkak ki, bizden biri Resûlüllah’ın (sallallahü aleyhi ve sellem) zamanında hayız olurdu da, (ona, namazı) kaza etmesi emredilmezdi."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın, Namazı Kaza Etmediği Halde Orucu Kaza Eder Meselesi Hakkında
1027-) Bize Ebu'n-Nu'mân haber verip (dedi ki), bize Hammad, Yezîd er-Rişk'ten, (O da) Muâze'den (naklen) rivâyet etti.... Ebu'n-Nu'mân dedi ki, sanki Hammâd, Eyyûb'un (bir önceki) rivâyetini ayırmış, (yani onu ayrı bir hadis kabul etmiş) de sonra bu (rivâyeti) getirmiş.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın, Namazı Kaza Etmediği Halde Orucu Kaza Eder Meselesi Hakkında
1028-) Bize Amr b. Avn, Hâlid b. Abdillah'tan, (O) Ata’ İbnu's-Sâib'den, (O da) Amir'den (naklen) haber verdi (ki, Amir) şöyle dedi: Hayızlı kadın (secde âyetini) işittiğinde secde etmez (etmesin).

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın, Namazı Kaza Etmediği Halde Orucu Kaza Eder Meselesi Hakkında
1029-) Bize Amr b. Avn, Hâlid b. Abdillah'tan, (O) Hâlid el-Hazzâ'dan, (O da) Ebû Kılâbe'den (naklen) haber verdi (ki, Ebû Kılâbe) şöyle dedi: Hayızlı kadın, secde (âyetini) işittiği zaman secde etmez, (etmesin).

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın, Namazı Kaza Etmediği Halde Orucu Kaza Eder Meselesi Hakkında
1030-) Bize Amr b. Avn, Hâlid'den, (O) el-Hasan b. Ubeydillah'tan, (O da) İbrahim'den (naklen) haber verdi ki, O (yani İbrahim), hayızlı kadının, secde (âyetini) işittiği zaman secde etmesini kerîh görürdü.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın, Namazı Kaza Etmediği Halde Orucu Kaza Eder Meselesi Hakkında
1031-) Bize Ya'lâ, Muhammed b. Avn'dan, (O da) Ebû Gâlib Aclân'dan (naklen) haber verdi (ki, Ebû Gâlib) şöyle dedi: İbn Abbâs'a, lohusa ve hayızîı kadını, temizlendikleri zaman namazları kaza ederler mi, diye sordum. O da şu cevabı verdi: İşte şunlar Hazret-i Peygamber'in (sallallahü aleyhi ve sellem) hanımları. Şayet bunu yapsalardı, biz de kadınlarımıza bunu emrederdik.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın, Namazı Kaza Etmediği Halde Orucu Kaza Eder Meselesi Hakkında
1032-) Bize Amr b. Avn haber verip (dedi ki), bize Hâlid, Leys'ten, (O) Abdurrahman İbnu'l-Kâsım'dan, (O da) babasından (naklen) haber verdi (ki, Abdurrahman'ın babası) şöyle dedi: Bir kadın Hazret-i Âişe'ye gelmiş ve, "hayızda kılamadığım namazlarımı), temizlik (halinde) kaza edecek miyim?" demişti de Hazret-i Âişe şöyle karşılık vermişti: "Harûriyye misin sen? Biz Resûlüllah'la (sallallahü aleyhi ve sellem) beraberdik. Bizden biri hayız olur, temizlenirdi de, O, bize (namazları) kaza etmeyi emretmezdi.'

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın, Namazı Kaza Etmediği Halde Orucu Kaza Eder Meselesi Hakkında
1033-) Bize İshak b. İsa haber verip (dedi ki), bize Şerîk, Kesîr b. İsmail'den, O'nun şöyle dediğini rivâyet etti: Fâtıma'ya -yani bint Ali'ye-; "hayız günlerindeki (kılamadığın) namazları kaza eder misin?" demiştim. O da, "hayır" demişti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın, Namazı Kaza Etmediği Halde Orucu Kaza Eder Meselesi Hakkında
1034-) Bize Sa'îd İbnu'r-Rebî’ haber verip (dedi ki), bize Şu'be, Yezîd er-Rişk'ten, O'nun şöyle dediğini rivâyet etti: Muâze'yi, Hazret-i Âişe'den (şöyle rivâyet ederken) işittim: Bir kadın ona (yani Hazret-i Âişe'ye); "hayızlı kadın, (hayız halinde kılamadığı) namazları kaza eder mi?" diye sormuş, O da şöyle cevap vermişti: "Harûriyye misin sen? Resûlüllah’ın (sallallahü aleyhi ve sellem) kadınları hayız olmuşlardı da O, onlara (namazları) kaza etmelerini emretmiş miydi?" Abdullah (ed-Dârimi) dedi ki: Bunun mânâsı, "onlar (namazları) kaza etmezler" demektir.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın, Namazı Kaza Etmediği Halde Orucu Kaza Eder Meselesi Hakkında
1035-) Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, Muğire'den, (O da) İbrahim'den (naklen) rivâyet etti (ki, İbrahim) şöyle dedi: Hayızlı kadın ve cünüb kimse, Allah'ı zikredebilir ve besmele çekebilir.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kuranı Okuyamadığı Halde Allahı Zikredebilir
1036-) Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân rivâyet edip dedi ki, bana İbrahim ve Sa'îd b. Cübeyr'den, onların şöyle dedikleri (haberi) ulaştı: Cünüb kimse ve hayızlı kadın tam bir âyet okuyamaz. Onlar (âyetin) bir tarafını okuyabilirler.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kuranı Okuyamadığı Halde Allahı Zikredebilir
1037-) Bize Muhammed b. Yezîd el-Bezzâr haber verip (dedi ki), bize Şerîk, Firâs'tan, (O da) Âmir'den (naklen), O'nun, "cünüb kimse ve hayızlı kadın, Kur'an'ı okuyamazlar" (dediğini) rivâyet etti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kuranı Okuyamadığı Halde Allahı Zikredebilir
1038-) Bize Ebu'l-Velîd haber verip (dedi ki), bize Şu'be rivâyet edip (dedi ki), bize el-Hakem, İbrahim'den, O'nun şöyle dediğini rivâyet etti: Hazret-i Ömer, cünüb kimsenin (Kur'an) okumasını kerih görürmüş -veya menedermiş-. Şu'be dedi ki, kitabımda "ve hayızlı kadının (Kur'an okumasını kerih görürmüş)" (ilâvesini) buldum. (Yani bu ilâve ezberimde yoktur).

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kuranı Okuyamadığı Halde Allahı Zikredebilir
1039-) Bize Yezîd b. Harun, Hişâm ed-Destüvâ'î'den, (O) Hammâd'dan, (O da) İbrahim'den (naklen) haber verdi (ki, İbrahim) şöyle dedi: Dört kimse var ki, onlar Kur'an'ı okuyamazlar: Helada (olan kimse), hamamda (olan kimse), cünüb kimse ve hayızlı kadın. Cünüb kimse ve hayızlı kadının sadece bir âyet ve onun gibisini (okuması caizdir).

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kuranı Okuyamadığı Halde Allahı Zikredebilir
1040-) Bize Abdullah b. Sa'îd haber verip (dedi ki), bize Ebu Hâlid el-Ahmer, Haccâc'dan, (O da) Atâ'dan, Hammâd ise İbrahim ve Sa'îd b. Cübeyr'den (naklen) rivâyet ettiler (ki Atâ’, İbrahim ve Sa'îd) şöyle dediler: Hayızlı kadın ve cünüb kimse bir âyeti, sonunu tamamlamayarak (okumaya) başlayabilirler.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kuranı Okuyamadığı Halde Allahı Zikredebilir
1041-) Bize Haccâc, Hammâd b. Selem'den, (O) Âsim el-Ahvel'den, (O da) Ebu'l-Âliye'den (naklen) haber verdi (ki, Ebu'l-Âliye), hayızlı kadın hakkında; "o, Kur'an'ı okuyamaz" dedi.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kuranı Okuyamadığı Halde Allahı Zikredebilir
1042-) Bize Ubeydullah b. Mûsa ve Ebu Nu'aym haber verdi. (Onlar dediler ki), bize es-Sâib b. Ömer, İbn Ebî Muleyke'den (naklen) haber verdi ki, Hazret-i Âişe hayızlı iken Esmâ'ya rukye yapardı.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kuranı Okuyamadığı Halde Allahı Zikredebilir
1043-) Bize Müslim haber verip (dedi ki), bize Hişâm rivâyet edip (dedi ki), bize Katâde rivâyet edip dedi ki; cünüb kimse, Allah'ın adını zikredebilir.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kuranı Okuyamadığı Halde Allahı Zikredebilir
1044-) Bize Sehl b. Hammâd haber verip (dedi ki), bize Şu'be, Seyyâr'dan, (O da) Ebû Vâ'il’den (naklen) rivâyet etti (ki, Ebû Vâ'il) şöyle dedi: Denilirdi ki, ne cünüb kimse, ne de hayızlı kadın (Kur'an) okuyamaz. (Kur'an), hamamda da okunmaz. İki durum var ki, kul, o (durumlarda) Allah'ın (adını) anmaz: Helada ve cinsî münâsebette. Şu kadar var ki, adam hanımıyla cinsî münâsebet yapmaya geldiği zaman, başladığında, Allah'ın adını zikreder, (besmele çeker).

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kuranı Okuyamadığı Halde Allahı Zikredebilir
1045-) Bize Yala haber verip (dedi ki), bize Abdulmelik, Atâ'dan (naklen), O'nun, hayızlı kadın (Kur'an) okuyabilir mi, meselesinde; "hayır. O, sadece âyetin bir parçasını (okuyabilir)" dediğini rivâyet etti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kuranı Okuyamadığı Halde Allahı Zikredebilir
1046-) Bize Abdullah b. Sa'îd haber verip (dedi ki), bize Ebû Usâme, el-Cureyrî'den, (O) Ebû Attâf’tan, (O da) Ebû Hureyre'den (naklen) rivâyet etti (ki, Ebû Hureyre) şöyle dedi: Dört (cümle var ki, onları söylemek) ne cünüb kimseye, ne de hayızlı kadına haram olmaz: Sübhanallah, Elhamdü lillah, Lâ ilahe illallah ve Allahu Ekber.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kuranı Okuyamadığı Halde Allahı Zikredebilir
1047-) Bize Ahmed b. Humeyd haber verip (dedi ki), bize Abdurrahîm b. Süleyman rivâyet edip (dedi ki), bize el-Hasan b. Ubeydillah, Müslim b. Subeyh'ten, (O da) İbn Abbâs'tan (naklen) rivâyet etti ki, O'na (yani İbn Abbâs'a), secde (âyetini) işiten hayızlı kadının (durumu) sorulmuş, O da; "o, secde yapaz. Çünkü o (yani secde), bir namazdır" cevabını vermişti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Secde Âyetini İşitir De Secde Yapmaz
1048-) Bize Ahmed b. Humeyd haber verip (dedi ki), bize Hafs b. Gıyâs, el-Hasan b. Ubeydillah'tan, (O da) İbrahim ve Ebu'd-Duha'dan (naklen) rivâyet etti (ki, İbrahim ve Ebu'd-Duha) şöyle dediler: (Hayızlı kadın, secde âyetini işittiği zaman) secde yapmaz.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Secde Âyetini İşitir De Secde Yapmaz
1049-) Bize Ahmed b. Humeyd haber verip (dedi ki), bize İbn Numeyr, Haccâc'dan, (O) Hammâd'dan, (O da) İbrahim ve Sa'îd b. Cübeyr'den (naklen) rivâyet etti (ki, İbrahim ve Sa'îd) şöyle dediler: Ona (yani secde âyetini işiten hayızlı kadına) bu (yani tilâvet secdesi) gerekmez. Namaz bu (secdeden) daha büyüktür. (Şu halde hayızlı kadın namaz kılmaz).

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Secde Âyetini İşitir De Secde Yapmaz
1050-) Bize Ahmed b. Humeyd haber verip (dedi ki), bize İbnu'l-Mübârek, İbn Cureyc'den, (O da) Atâ'dan (naklen) rivâyet etti (ki, Ata') şöyle dedi: (Hayızlı kadın) bundan (yani tilâvet secdesinden) daha hayırlı olandan, yani farz namazdan menedilmiştir!

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Secde Âyetini İşitir De Secde Yapmaz
1051-) Bize Ahmed b. Humeyd haber verip (dedi ki), bize Ğunder, Eş'as'tan (O da) el-Hasan'dan (naklen) rivâyet etti (ki, el-Hasan) şöyle dedi: (Hayızlı kadın, secde âyetini işittiği zaman) secde yapmaz.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Secde Âyetini İşitir De Secde Yapmaz
1052-) Bize Ahmed haber verip (dedi ki), bize İbnu'l-Mübârek, Yûnus'tan, (O da) ez-Zühri'den (naklen), onun temizlendiğini (yani hayız kanının kesildiğini) görüp de sonra secde âyetini işiten kadın hakkında; "o, gusül yapmadıkça secde yapmaz, (yapmasın)" dediğini rivâyet etti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Secde Âyetini İşitir De Secde Yapmaz