Sünen-i Dârimî Hadis Kitabı

2153-) Bize Zeyd b. Yahya rivâyet edip (dedi ki), bize Muhammed b. Raşid, Ebu Vehb el-Kelai'den, (O) el-Kasım b. Muhammed'den, (O da) Hazret-i Âişe'den (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: Resûlüllah'ı (sallallahü aleyhi ve sellem), şöyle buyururken işittim: "Muhakkak ki (onun) -Zeyd dedi ki, yani İslam'ın (hükümlerinin)- ilk tersine çevrilmesi, kabın -yani şarabın (hükmünün)- tersine çevrilmesi şeklinde (olacaktır)." Bunun üzerine; "ya Resûlüllah, Allah onun hakkında açıklamış olduğu şeyleri açıklamış iken (bu), nasıl olur?" denilmiş, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) de şöyle buyurmuştu: "Onu başka bir isimle adlandıracak, sonra da onu helâl sayacaklardır."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Sarhoş Ediciler Hakkında Söylenenler
2154-) Bize Mervan b. Muhammed haber verip (dedi ki), bize Yahya b. Hamza rivâyet edip (dedi ki), bana İbn Vehb, Mekhul'den, (O) Ebu Salebe el-Huşeni'den, (O da) Ebu Ubeyde ibnu'l-Cerrah'tan (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: "Dininizin öncesi Peygamberlik ve rahmettir. Sonra hükümdarlık ve rahmet, sonra toprak renkli (a'fer) hükümdarlık, daha sonra ise, zamanında şarap ve ipeğin helâl sayılacağı hükümdarlık ve zorbalık (olacaktır)." Muhammed (ed-Dârimî) dedi ki: "(Mervan'a), "a'fer = toprak renkli" kelimesi sorulmuş, O da; "O (bununla) onu, kendisinde hiçbir hayır olmayan bir toprağa benzetiyor" cevabını vermişti."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Sarhoş Ediciler Hakkında Söylenenler
2155-) Bize Sehl b. Hamâd haber verip (dedi ki), bize Tu'me rivâyet edip (dedi ki), bize Amr b. Beyan et-Teğlibi, Urve ibnu'l-Muğire b. Şu'be'den, (O) babasından, (O da) Resûlüllah'tan (sallallahü aleyhi ve sellem) (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle buyurdu: "Kim şarap satarsa, domuzları da parça parça edip (satsın!)" Ebu Muhammed (ed-Dârimî) dedi ki: "(seneddeki Amr b. Beyan), ancak Ömer b. Beyan'dır."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Şarabın Satılması İle Satın Alınmasının Yasaklığı
2156-) Bize Ya'lâ, Muhammed b. İshak'tan, (O) el-Ka'ka' b. Hakim'den, (O da) Abdurrahman b. Va’le'den (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: İbn Abbas'a şarap satmanın (hükmünü) sordum da O şöyle dedi: Resûlüllah'ın (sallallahü aleyhi ve sellem) Sakif -veya Devs- (kabilesinden) bir arkadaşı vardı. (Bu arkadaşı) Mekke'de, fetih yılında, kendisine hediye edeceği bir kırba şarap ile (Hazret-i Peygamber'e) rastladı. O zaman Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem); "Ey falan! Yüce Allah'ın onu haram kıldığını bilmiyor musun?" buyurdu. (İbn Abbas) dedi ki, bunun üzerine adam hizmetçisine dönüp; "git de onu sat" dedi. Bu sefer Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), "Ona ne emrettin, ey falan?" buyurdu. O da; "ona onu satmasını emrettim" cevabını Verdi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) de, "Şüphe yok ki, içilmesi haram kılınan şeyin satımı da haram kılınmıştır!" buyurdu ve emretti de, (şarap kırbası) vadiye boşaltıldı.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Şarabın Satılması İle Satın Alınmasının Yasaklığı
2157-) Bize Muhamed b. Ahmed rivâyet edip (dedi ki), bize Süfyan, Amr'dan -yani İbn Dinar'dan-, (O) Tâvûs'tan, (O da) İbn Abbas'tan (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: (Bir gün) Hazret-i Ömer'e, Semure'nin şarap sattığı haberi ulaşmıştı da, O şöyle demişti: Allah Semure'nin canını alsın! O bilmiyor mu ki, Hazret-i Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: "Allah yahudilere lanet etsin! Onlara (hayvanların) içyağları haram kılınmıştı da onlar, onları "cemi" edip satmışlardı!" Süfyan şöyle demiş: "Onlar onları cemi etti" demek, "onlar onları eritti" demektir.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Şarabın Satılması İle Satın Alınmasının Yasaklığı
2158-) Bize Asım b. Ali rivâyet edip (dedi ki), bize İbn Ebi Zi'b, el-Haris b. Abdirrahman'dan, (O) Ebu Seleme'den, (O da) Ebu Hüreyre'den (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: "(İçki içen) sarhoş olduğu zaman onu kamçı ile dövün, sonra (ikinci defa) sarhoş duğu zaman (yine) onu kamçı ile dövün; sonra (üçüncü defa) sarhoş olduğu zaman (yine) onu kamçı ile dövün; sonra (tekrar) sarhoş olduğu zaman, -yani dördüncüde- onun boynunu vurun!"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Şarap İçmenin Cezası
2159-) Bize Muhammed b. Yusuf, el-Evzai'den, (O) ez-Zühri'den, (O) Ebu Seleme'den, (O da) Ebu Hüreyre'den (naklen) haber verdi ki, O şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: "Zina eden kimse, zina ettiğinde mü'min olarak zina etmez! Hırsızlık yapan kimse, hırsızlık yaptığında mü'min olarak hırsızlık yapmaz! Şarap (içen kimse de), onu içtiğinde mü'min olarak içmez!"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Şarap İçene Sert Davranılması Hakkında
2160-) Bize Yezid b. Harun, Abdulmelik b. Ebi Süleyman'dan, (O) Ebu'z-Zübeyr'den, (O da) Cabir'den (naklen) haber verdi ki, O şöyle dedi: "Hazret-i Peygamber'e (sallallahü aleyhi ve sellem) tulumlarda şıra (nebiz) yapılırdı. Eğer bir tulum bulunamazsa O'na, taş çömleklerden bir kabda şıra yıpılırdı."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: İ Peygambere Şıra Yapan Kimse Hakkında
2161-) Bize Muhammed b. Kesir, el-Evzai'den, (O) Yahya b. Ebi Amr eş-Şeybani'den, (O) Abdullah ibnu'd-Deylemi'den, (O da) babasından (naklen) haber verdi ki, babası veya kendilerinden bir adam Hazret-i Peygamber'e (sallallahü aleyhi ve sellem) sorup şöyle dedi: "Ya Resûlüllah, doğrusu biz, bildiğin yerden çıkıp geldik ve bildiğin kimselerin arasına indik. Şimdi bizim yardımcımız, dostumuz kimdir?" (Hazret-i Peygamber); "Allah ve Resulü!" buyurdu. (Ed-Deylemi ve arkadaşları, daha sonra) dediler ki; "ya Resûlüllah, gerçekten bizler üzüm ve şarap sahipleriyiz. Şüphe yok ki, Allah da şarabı haram kılmıştır. O halde üzümleri ne yapalım?" (Hazret-i Peygamber); "Onları kuru üzüm yapın!" buyurdu. Onlar; "peki kuru üzümü ne yapalım?" dediler. (Hazret-i Peygamber); "Eski kırbalarda suya koyun. Onu sabah yemeğinizde suya koyun, akşam yemeğinizde (şerbetini) için. Akşam yemeğinizde suya koyun, sabah yemeğinizde (şerbetini) için. (Ancak onu eski kırbalarda suya koyun, küplerde suya koymayın). Çünkü onun (yani eski kırbalarda suya konulan kuru üzümün) üzerinden bir gün bir gece (veya "iki ikindi," dolayısıyla iki tam gün) geçince, o şarap olmasından önce sirke olur (ve yine de kullanılabilir!)"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Suya Konulup Bekletilen Hurma, Üzüm Vs. Naki Hakkında
2162-) Bize Saîd b. Amir, Saîd b. Ebi Arûbe'den, (O) Katâde'den, (O) Azra'dan, (O da) Saîd b. Cübeyr'den (naklen) haber verdi ki, O şöyle dedi: İbn Ömer'e, toprak testilerin (içinde yapılan) şırayı sordum da, O; "bunu Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) haram kılmıştır" cevabını verdi.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Toprak Testilerin Şırasından Ve Onların İçinde Şıra Yapmaktan Men’
2163-) Daha sonra İbn Abbas'a rastladım ve O'na İbn Ömer'in sözünü haber verdim, O da; "Ebu Abdirrahman (yani İbn Ömer) doğru söylemiş dedi.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Toprak Testilerin Şırasından Ve Onların İçinde Şıra Yapmaktan Men’
2164-) Bize el-Hakem b. Nafi’, Şuayb b. Ebi Hamza'dan, (O da) ez-Zühri'den (naklen) haber verdi ki, O şöyle dedi: Bana Enes b. Malik rivâyet etti ki, Hazret-i Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: "Kuru kabak ve ziftlenmiş testi içinde şıra yapmayın!"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Toprak Testilerin Şırasından Ve Onların İçinde Şıra Yapmaktan Men’
2165-) Bize Ebu Zeyd haber verip (dedi ki), bize Şu'be, Selem b. Küheyl'den rivâyet etti ki, O şöyle demiş: Ebu'l-Hakem'i şöyle derken işittim: İbn Abbas'a toprak testilerin (içinde yapılan) şırayı sordum -veya (bu), O'na sorulurken işittim- de O; "Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) toprak testilerle kuru kabak içinde şıra yapmaktan men etti" cevabını verdi. (Bunu) İbnu'z-Zübeyr'e de sordum, O da; "Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) toprak testilerle kuru kabak (içinde şıra yapmayı) yasakladı" cevabını verdi. (Bunu) İbn Übeyy'e de sordum, O da İbn Abbas'ın dediği gibi söyledi. (Ebu'l-Hakem) sözüne şöyle devam etti: İbn Abbas şöyle de dedi: "Kimi Allah ve Resûl'ünün haram kıldığı şeyi haram kılmak sevindirirse, -veya, kim Allah ve Resûl'ünün haram kıldığını haram kılacaksa-, şırayı haram kılsın!"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Toprak Testilerin Şırasından Ve Onların İçinde Şıra Yapmaktan Men’
2166-) (Ebu'l-Hakem) sözünün devamında şöyle dedi: Bana kardeşim de, Ebu Saîd el-Hudri'den (naklen) rivâyet etti ki, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) toprak testilerle kuru kabak ve ziftlenmiş testi (içinde şıra yapmaktan), hurma koruğu ile kuru hurmayı (karıştırıp şıralarını birlikte yapmaktan) men etti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Toprak Testilerin Şırasından Ve Onların İçinde Şıra Yapmaktan Men’
2167-) Bize Ebu'n-Nu'man haber verip (dedi ki), bize Sabit b. Yezid rivâyet edip (dedi ki), bize Asım, Fudayl b. Zeyd er-Rekaşi'den (naklen) rivâyet etti ki; O, Abdullah b. Muğaffel'e gelip; "bana, bize haram olan içecekleri söyle" demiş, O da; "şarap..." cevabını vermiş. O; "bu Kur'an'da var" demiş. (O zaman Abdullah) şöyle demiş: "Sana sadece Muhammed (Resûlüllah'ın) (sallallahü aleyhi ve sellem) (ravi Abdullah, önce ya Hazret-i Peygamber'in ismini, veya "Resûlüllah Muhammed'den..." diyerek Resûllük unvanını zikretmişti), buyurduğunu işittiğim şeyleri anlatıyorum: O, kuru kabak, yeşil toprak testi ve ağaçtan oyulmuş kap (içinde şıra yapılmasını) yasaklamıştı."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Toprak Testilerin Şırasından Ve Onların İçinde Şıra Yapmaktan Men’
2168-) Bize Yezid b. Harun ve Saîd b. Amir -ki, (zikredilecek metnin) sözleri Yezid'in (rivâyetine) aittir-, haber verip dediler ki, bize Hişam, Yahya'dan, (O) Abdullah b. Ebi Katade'den, (O) babasından, (O da) Hazret-i Peygamber’den (sallallahü aleyhi ve sellem) (naklen) haber verdi ki, O şöyle buyurdu: "Renklenen koruk hurma ile olmuş taze kurmanın şıralarını birlikte yapmayın. Kuru üzüm ile kuru hurmanın şıralarını da birlikte yapmayın. Bunların her birinin şırasını tek başına, ayrı ayrı yapın!"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: İki Karışığın Şıralarının Birlikte Çıkarılması Yasağı Hakkında
2169-) Bize Osman b. Ömer rivâyet edip (dedi ki), bize Şu'be, Simak'tan, (O) Alkame b. Vail'den, (O da) babasından (naklen) haber verdi ki, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: "(Üzüme) "kerm" demeyin, "ıneb" ve "hable" deyin!"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Üzüme Kerm İsmi Verilmesi Yasağı Hakkında
2170-) Bize Abdullah b. Mûsa, İsrail'den, (O) es-Süddi'den, (O) Yahya b. Abbad'dan, (O da) Enes b. Malik'ten (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: Ebu Talha'nın himayesinde bazı yetimler vardı. O da onlar için şarap satın almıştı. Derken şarabın haram kılındığı (hükmü) inince O, Hazret-i Peygambere (sallallahü aleyhi ve sellem) gelip bunu O'na bildirmiş ve "onu sirke yapayım mı?" demişti. (Hazret-i peygamber); "Hayır!" buyurmuştu. Bunun üzerine O da onu dökmüştü.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Şarabın Sirke Yapılması Yasağı Hakkında
2171-) Bize Ebu'l-Muğire haber verip (dedi ki), bize el-Evzai rivâyet edip (dedi ki), bize ez-Zühri, Enes b. Malik’ten rivâyet etti ki, O, (bir gün) Resûlüllah’ın (sallallahü aleyhi ve sellem), solunda Ebu Bekir, sağında köylü bir adam var iken süt içtiğini görmüştü. O zaman (Hazret-i Peygamber sütün) artanını köylüye verip, "(İç), sonra (artanı) sırasıyla sağdakine (ver!)" buyurmuştu.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: İçmenin Sünnete Uygun Şeklînin Nasıl Olduğu Hakkında
2172-) Bize Affân haber verip (dedi ki), bize Hammâd b. Seleme rivâyet edip (dedi ki), bize Katâde, İkrime'den, (O da) İbn Abbas'tan (naklen) haber verdi ki, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) kırbanın ağzından içilmesini yasakladı.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Kırbanın Ağzından İçme Yasağı Hakkında
2173-) Bize Müslim b. İbrahim haber verip (dedi ki), bize Vuheyb, Halid el-Hazza'dan, (O) İkrime'den, (O da) Ebu Hüreyre'den (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) kırbanın ağzından içilmesini yasakladı.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Kırbanın Ağzından İçme Yasağı Hakkında
2174-) Bize Yezid b. Harun, İbn Ebi Zi'b'den, (O) ez-Zühri'den, (O) Ubeydullah b. Abdillah'tan, (O da) Ebu Saîd el-Hudri'den (naklen) haber verdi ki, Hazret-i Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) kırbaların ağızlarını aşağı eğip onlardan içilmesini yasakladı.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Kırbanın Ağzından İçme Yasağı Hakkında
2175-) Bize Ebu Nuaym haber verip (dedi ki), bize Azra b. Sabit, Sümâme'den rivâyet etti ki, O şöyle demiş: Enes kabdan (birşey içtiğinde) iki veya üç defa nefes alırdı. O demiş idi ki, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) de kabdan (birşey içtiğinde) iki veya üç defa nefes alırdı.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Üç Nefeste İçme Hakkında
2176-) Bize İshak b. İsa, Malik'ten, (O) Eyyub b. Habib'den, (O) ez-Zühri'den, (O da) Ebu'l Musenna'dan (naklen) haber verdi ki, O şöyle dedi: Mervan'ın yanındaydım. Derken Ebu Saîd geldi ve (Mervan'ın sorusu üzerine) şöyle dedi: (Hazret-i Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) içeceğin içine üfürmeyi yasaklamıştı). Bunun üzerine bir adam; "ya Resûlüllah, doğrusu ben tek nefesten suya kanmam. (Bunun için arada içine üfürerek nefes almam lazım)" demişti de (Hazret-i Peygamber); "Öyleyse kabı ağzından uzaklaştır, sonra nefes al." buyurmuştu. (Adam bu sefer); "gerçekten ben (bazan içeceğin içinde) çer-çöp görüyorum. (Bunları uzaklaştırmak için yine suya üfürmem lazım?)" demiş, (Hazret-i Peygamber de); "O (içeceği, çer-çöp gidinceye kadar) dök!" buyurmuştu.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Tek Nefeste İçen Kimse
2177-) Bize Ebu'l-Muğire rivâyet edip (dedi ki), bize el-Evzai, Yahya'dan, (O da) Abdullah b. Ebi Katâde'den (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: Bana babam rivâyet etti ki, O, Hazret-i Peygamber'i (sallallahü aleyhi ve sellem), şöyle buyururken işitmiş: "Biriniz bevlettiğinde erkeklik organını sağ eliyle tutmasın, sağ eliyle istinca da etmesin ve (birşey içerken) kabın içine (üfürerek) nefes almasın."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Tek Nefeste İçen Kimse
2178-) Bize İshak b. İsa haber verip (dedi ki), bize Fuleyh b. Süleyman, Saîd ibnu'l-Haris el-Ensari'den, (O da) Cabir b. Abdillah'tan (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: Hazret-i Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem), Ensardan bir adama hasta ziyaretine gelmişti. (Adamın evinin yanından) da bir su kanalı akıyordu. Derken (Hazret-i Peygamber) şöyle buyurdu: "Eğer yanınızda, eski kırba içinde gecelemiş su varsa (ondan içelim). Yoksa, (su kanalına) eğilip ağzımızla içeriz!"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Nehirden Ağzıyla Su İçen Kimse Hakkında
2179-) Bize Mansur b. Seleme el-Huzai rivâyet edip (dedi ki), bize Şerik, Abdulkerim'den, (O) el-Bera' b. İbneti Enes'ten, (O) Enes'ten, (O da) Ümmü Süleym'den (naklen) rivâyet etti ki, Hazret-i Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) (bir defasında) ayakta, kırbanın ağzından su içti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Ayakta İçmek Hakkında
2180-) Bize Osman b. Ömer rivâyet edip (dedi ki), bize İmran b. Hudeyr, Ebu'l-Bezri Yezid b. Utarid'den, (O da) İbn Ömer'den (naklen) haber verdi ki, O şöyle dedi: "Bizler, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) zamanında ayakta iken içer, yürürken yerdik."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Ayakta İçmek Hakkında
2181-) Bize Ebu Bekr b. Ebi Şeybe haber verip (dedi ki), bize Hafs b. Ğıyas, Ubeydullah'tan, (O) Nafi'den, (O da) İbn Ömer'den (naklen) onun, (yani bir önceki Hadisin) benzerini rivâyet etti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Ayakta İçmek Hakkında
2182-) Bize Müslim b. İbrahim haber verip (dedi kî), bize Hemmâm rivâyet edip (dedi ki), bize Katâde, Enes'ten (naklen) rivâyet etti ki, Hazret-i Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) ayakta içmekten men etmişti. (Katâde) demiş ki, ben O'na (yani Enes'e, ayakta) yemeyi de sordum, O da; "bu daha çirkin!" cevabını verdi.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Ayakta İçmeyi Mekruh Gören Kimse
2183-) Bize Saîd ibnu'r-Rebi' haber verip (dedi ki), bize Şu'be, Ebu Ziyad et-Tahhan'dan rivâyet etti ki, O şöyle demiş: Ben Ebu Hüreyre'yi, Hazret-i Peygamber'den (sallallahü aleyhi ve sellem) (şöyle naklederken) işittim: (Hazret-i Peygamber) ayakta içtiğini gördüğü bir adama, "Kus!" buyurdu. (Adam); "niçin?" dedi. (Hazret-i Peygamber); "Kedi ile birlikte içmeyi arzu eder misin?" buyurdu. (Adam); "hayır!" dedi. (Bunun üzerine Hazret-i Peygamber de); "Öyleyse seninle birlikte ondan daha kötü olan, yani şeytan içmiştir!" buyurdu.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Ayakta İçmeyi Mekruh Gören Kimse
2184-) Bize Ahmed b. Yunus haber verip (dedi ki), bize Leys b. Sa'd, Nafi'den, (O) Zeyd b. Abdillah b. Ömer'den, (O) Abdullah b. Abdirrahman b. Ebi Bekr'den, (O da) Ümmü Seleme'den (naklen) rivâyet etti ki, O kendisine (yani Abdullah'a) haber vermiş ki, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuş: "Gümüş bir kap ile içen kimse, karnına ancak gurul gurul Cehennem ateşi dökmüş olur!"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Gümüşle Kaplanmış Kapla İçmek
2185-) Bize Osman b. Ömer rivâyet edip (dedi ki), bize İbn Avn, Mücahid'den, (O da) Abdurrahman b. Ebi Leyla'dan (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: Biz Huzeyfe ile beraber Medain'e çıkıp (gitmiştik). Derken (Huzeyfe) su istemiş ve bir ağa O'na gümüş bir kap ile (su) getirmişti. (Huzeyfe) de onu (ağanın) yüzüne atmıştı. O zaman biz (kendi aramızda); "Bir şey söylemeyin! Çünkü biz O'na (bunun sebebini şimdi) sorarsak, (bunu) bize anlatmaz!" demiştik. Bir müddet geçince O, "biliyor musunuz, onu niye attım?" demişti. Biz de; "hayır!" demiştik. Bunun üzerine O; "Ben gerçekten onu (bundan) men etmiştim. (Ama o yine vazgeçmemiş!)" demişti. (Huzeyfe sonra) Hazret-i Peygamberin (sallallahü aleyhi ve sellem) altın ve gümüş kaplarla içmeyi, ipek ve (ipek karışımı bir kumaş olan) dibayı giymeyi yasaklamış ve "Bunlar şu dünyada o (kâfirler) için, Ahirette ise sizin içindir" buyurmuş olduğunu zikretti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Gümüşle Kaplanmış Kapla İçmek
2186-) Bize Ebu Asım, İbn Cüreye'den, (O) Ebu'z-Zübeyr'den, (O da) Cabir'den (naklen) haber verdi ki, O şöyle dedi: Bana Ebu Humeyd rivâyet edip dedi ki; Resûlüllah'a (sallallahü aleyhi ve sellem) süt getirmiştim de O; "Bunu, üzerine enlemesine bir ağaç parçası koyarak da olsa, örtseydin ya!" buyurmuştu.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Kaçağın Örtülmesi Hakkında
2187-) Bize Amr b. Avn, Halid'den, (O) Sehl'den, (O) babasından, (O da) Ebu Hüreyre'den (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: "Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bize, abdest suyunu örtmeyi, tulumun ağzını bağlamayı ve kap-kacağı tersine çevirmeyi emretti."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Kaçağın Örtülmesi Hakkında
2188-) Bize Halid b. Mahled haber verip (dedi ki), bize Malik, Eyyub b. Habib'den, (O da) Ebu'l-Musenna el-Cuheni'den (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: Mervan, Ebu Saîd el-Hudri'ye, "Resûlüllah'ı (sallallahü aleyhi ve sellem), içeceğin içine üfürmekten menederken işittin mi?" dedi, O da; "evet" karşılığını verdi.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: İçeceğin İçine Üfürme Yasağı
2189-) Bize Amr b. Avn, İbn Uyeyne'den, (O) Abdulkerim el-Cezeri'den, (O) İkrime'den, (O da) İbn Abbas'tan (naklen) haber verdi ki, Hazret-i Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem), içeceğin içine üfürmekten men etti.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: İçeceğin İçine Üfürme Yasağı
2190-) Bize Affân b. Müslim rivâyet edip (dedi ki), bize Hammâd b. Seleme ve Süleyman ibnu'l-Muğire, Sabit'ten, (O) Abdullah b. Rebah'tan, (O da) Ebu Katâde'den (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: "Topluluğa içecek dağıtan, onların son içenidir!"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, İçecekler Kitabı
Konu: Topluluğa İçecek Dağıtanın, Onların Son İçeni Olacağı Hakkında
2191-) Bize Müslim b. İbrahim haber verip (dedi ki), bize Ebân rivâyet edip (dedi ki), bize Yahya, Ebu Seleme'den, (O da) Ubade ibnu's-Samit'ten (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: (Hazret-i peygamber'e); "ya Nebiyyallah, Allah'ın; "Dünya hayatında da, Ahiret hayatında da müjde onlaradır" ayetindeki ("müjde" nedir?)" dedim de, O şöyle buyurdu: "Sen bana, senden önce hiç kimsenin -veya, ümmetimden hiç kimsenin- sormamış olduğu bir şey sordun!" (Hazret-i peygamber) sözüne şöyle devam etti: "O, müslümanın gördüğü veya ona gösterilen iyi rüyadır!"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Rüya Kitabı
Konu: Allahın, Dünya Hayatında Müjde Onlaradır Ayeti Hakkında
2192-) Bize el-Esved b. Amir haber verip (dedi ki), bize Şu'be, Katâde'den, (O) Enes'ten, (O) Ubade ibnu's-Samit'ten, (O da) Hazret-i Peygamber'den (sallallahü aleyhi ve sellem) (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle buyurdu: "Mü'minin rüyası, Peygamberliğin kırkaltı parçasından bir parçadır!"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Rüya Kitabı
Konu: Müslümanın Rüyası Peygamberliğin Kırkaltı Parçasından Bir Parçadır Hadisi Hakkında
2193-) Bize Harun b. Abdillah rivâyet edip (dedi ki), bize Süfyan b. Uyeyne, Ubeydullah b. Ebi Yezid'den, (O) babasından, (O) Siba b. Sabit'ten, (O da) Ümmü Kürz el-Ka'biyye'den (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: Resûlüllah'ı (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyururken işittim: "Peygamberlik gitti (sona erdi), geriye müjdeleyici (rüyalar) kaldı."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Rüya Kitabı
Konu: Peygamberlik Gitti, Geriye Müjdeleyiciler Kaldı
2194-) Bize Ebu Nuaym haber verip (dedi ki), bize Süfyan, Ebu İshak'tan (O) Ebu'l-Ahvas'tan, (O da) Abdullah'tan (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: "Kim beni rüyada görürse, o beni (gerçekten) görmüştür. Çünkü şeytan benim benzer şeklime giremez!"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Rüya Kitabı
Konu: İ Peygamberi Rüyada Görmek Hakkında
2195-) Bize Ebu (Abdillah) Muhammed İbnu'l-Musaffa haber verip (dedi ki), bize Muhammed b. Harb, ez-Zübeydi'den, (O) ez-Zühri'den, (O) Ebu Seleme'den, (O da) Ebu Katâde'den (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: "Kim beni rüyada görürse, o gerçeği görmüştür!"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Rüya Kitabı
Konu: İ Peygamberi Rüyada Görmek Hakkında
2196-) Bize Ebu'l-Muğire haber verip (dedi ki), bize El-Evzai, Yahya'dan, (O) Abdullah b. Ebi Katâde'den, (O da) babasından (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: "İyi rüya Allah'tan, kötü rüya şeytandandır. Binaenaleyh, biriniz kendisinden korktuğu bir rüya gördüğü zaman soluna üç defa tükürsün ve şeytandan Allah'a sığınsın. Bundan sonra o (kötü rüya) ona zarar veremez."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Rüya Kitabı
Konu: Hoşlanmadığı Bir Rüya Gören Kimse Hakkında
2197-) Bize Ebu'l-Velid haber verip (dedi ki), bize Şu'be, Abdurabbih b. Saîd'den rivâyet etti ki, O şöyle demiş: Ben Ebu Seleme b. Abdirrahman'ı şöyle derken işittim: Ben hakikaten öyle rüya görüyordum ki, beni hasta ediyordu. Sonra bunu Ebu Katâde'ye anlatmıştım da O şöyle demişti: Hakikaten ben de beni hasta eden rüyalar görürdüm. Nihayet Resûlüllah'ı (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyururken işittim: "İyi rüya Allah'tandır. Bu sebeple biriniz sevdiği (bir rüya) gördüğünde Allah'a hamdetsin ve onu sadece sevdiği kimselere anlatsın. (Biriniz) hoşlanmadığı (bir rüya) gördüğünde ise soluna üç defa tükürsün ve şerrinden Allah'a sığınsın, onu hiç kimseye de anlatmasın. Artık o (kötü rüya) ona zarar veremez."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Rüya Kitabı
Konu: Hoşlanmadığı Bir Rüya Gören Kimse Hakkında
2198-) Bize Muhammed b. Kesir, Mahled b. Hüseyn'den, (O) Hişam'dan, (O) İbn Sîrîn'den, (O da) Ebu Hüreyre'den (naklen) haber verdi ki, O şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: "Rüya üç (çeşittir): Güzel rüya Allah'tan bir müjdedir. (Bir çeşit) rüya şeytandan (kaynaklanan) bir hüzünlendirmedir. (Diğer bir çeşit) rüya ise insanın (şuur altından) kendisine anlattığı şeylerden (kaynaklanır). Binaenaleyh, biriniz hoşlanmadığı (bir rüya) gördüğünde onu anlatmasın ve kalkıp namaz kılsın!"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Rüya Kitabı
Konu: Rüya Üç Çeşittir
2199-) Bize Muhammed b. Kesir, Mahled b. Hüseyin'den, (O) Hişam'dan, (O) İbn Sîrîn'den, (O da) Ebu Hüreyre'den (naklen) haber verdi ki, O şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: "Zaman yaklaştığında, müminin rüyası neredeyse hiç yalan çıkmaz. Onların en doğru rüya göreni ise, en doğru sözlü olanıdır."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Rüya Kitabı
Konu: İnsanların En Doğru Rüya Göreni, Onların En Doğru Sözlü Olanıdır
2200-) Bize Ebu Nuaym haber verip (dedi ki), bize İsrail, Abdula'lâ'dan, (O) Ebu Abdirrahman'dan, (O da) Hazret-i Ali'den (naklen) rivâyet etti ki, O, sözü Hazret-i Peygamber'e (sallallahü aleyhi ve sellem) nisbet ederek (şöyle dedi): "Kim rüyası hakkında yalan söylerse, Kıyamet Günü bir arpa tanesini düğüm yapmakla yükümlü kılınır!"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Rüya Kitabı
Konu: İnsanın, Görmediği Bir Rüyayı Gördüm Demesinin Yasaklanışı
2201-) Bize Mervan b. Muhammed haber verip (dedi ki), bize Abdullah b. Vehb, Amr ibnu'l-Haris'ten, (O) Derrac Ebu's-Semh'ten, (O) Ebu'l-Heysem'den, (O da) Ebu Saîd el-Hudri'den (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: "-En doğru rüyalar sabahtan biraz önceki vakitlerde (görülür)."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Rüya Kitabı
Konu: En Doğru Rüyalar Seherlerde Görülür
2202-) Bize Muhammed b. Abdillah haber verip (dedi ki), bize Yezid b. Zurey' rivâyet edip (dedi ki), bize Saîd, Katâde'den, (O) İbn Sîrîn'den, (O) Ebu Hüreyre'den, (O da) Hazret-i Peygamber'den (sallallahü aleyhi ve sellem) (naklen) rivâyet etti ki, O şöyle buyurdu: "-Rüyayı âlimden veya iyiliksever kimseden başkasına anlatmayın!"

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Rüya Kitabı
Konu: Rüyayı Âlimden Veya İyiliksever Kimseden Başkasına Açıklamanın Mekruhluğu