Sünen-i Dârimî Hadis Kitabı
1103-)
Bize Abdullah b. Salih haber verip (dedi ki), bana el-Leys rivâyet edip (dedi ki), bana İbn Şihâb, Urve'nin âzâdlısı Habîb'den, (O) Meymûne'nin âzâdlısı Nudbe'den, (O da) Hazret-i Peygamber'in (sallallahü aleyhi ve sellem) hanımı Hazret-i Meymûne'den (naklen) rivâyet etti ki, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), kadınlarından o kadınla, (bu kadının) üzerinde, uyluklarının yarılarına veya dizlerine kadar uzanan bir peştemal, bunu beline bağlamış olarak bulunduğunda, hayızlı iken mübaşeret ederdi.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadından Faydalanmak
1104-)
Bize Hâlid b. Mahled haber verip (dedi ki), bize Mâlik, İbn Şihâb'dan, (O) Urve'den, (O da) Hazret-i Âişe'den (naklen) rivâyet etti (ki, Hazret-i Âişe) şöyle dedi: Ben, Resûlüllah’ın (sallallahü aleyhi ve sellem) başını, hayızlı olduğum halde tarardım.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1105-)
Bize Hâlid haber verip (dedi ki), bize Mâlik, Hişâm b. Urve'den, (O) babasından, (O da) Hazret-i Âişe'den (naklen) rivâyet etti (ki, Hazret-i Âişe) şöyle dedi: Ben, Resûlüllah’ın (sallallahü aleyhi ve sellem) başını, hayızlı iken tarardım.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1106-)
Bize Hâlid haber verip (dedi ki), bize Mâlik, Nâfi'den, O'nun şöyle dediğini rivâyet etti: İbn Ömer'in cariyeleri, onun ayaklarını hayızlı iken yıkarlar ve O'na seccadeyi verirlerdi.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1107-)
Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, el-Mikdâm b. Şureyh b. Hâni'den, (O) babasından, (O da) Hazret-i Âişe'den (naklen) rivâyet etti (ki, Hazret-i Âişe) şöyle dedi: Bana su kabı getirilir, ben de ağzımı kor, hayızlı iken su içerdim. Sonra Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ağzını, benim (ağzımı) koyduğum yere koyup su içerdi. Yine bana etli kemik getirilir, ben de ısırırdım. Sonra O, ağzını, (ağzımı) koyduğu yere koyup ısırırdı. Ayrıca O bana emrederdi de ben, hayızlı iken peştemal kuşanırdım. O da benimle mübaşeret ederdi.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1108-)
Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, Muğire'den, (O da) İbrahim'den (naklen) rivâyet etti (ki, İbrahim) şöyle dedi: Denirdi ki, hayızlı kadının hayızı elinde yoktur. O, elini yıkayıp hamur yoğurabilir, (küpe) nebîz kurabilir.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1109-)
Bize Ebû Zeyd haber verip (dedi ki), bize Şu'be, Muğire'den, (O da) İbrahim'den (naklen) rivâyet etti (ki, Muğire) şöyle dedi: (İbrahim) derdi ki, şüphesiz hayızlı kadının hayızı elinde yoktur. O (yine) derdi ki, hayızlı kadın, diri olan (Allah'ın) sevdiği kimsedir.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1110-)
Bize Ca'fer b. Avn haber verip (dedi ki), bize Süfyân, Hammâd'dan, O'nun şöyle dediğini rivâyet etti: İbrahim’e, yahûdi, hıristiyan, mecûsî ve hayızlı kadın ile tokalaşmayı sormuştum da O, bundan dolayı abdest almayı gerekli görmemişti.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1111-)
Bize Ebu'l-Velîd et-Tayâlîsî haber verip (dedi ki), bize Zaide rivâyet edip (dedi ki), bize İsmail es-Suddî, Abdullah el-Behi'den rivâyet etti ki, (O şöyle demiş:) Bana Hazret-i Âişe rivâyet etti ki, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) (bir gün) mescidde bulunuyordu. Derken cariyeye; "bana seccadeyi uzatıver" buyurmuştu. (Hazret-i Âişe, sözünün burasında) dedi ki, O, onu yayıp üzerinde namaz kılmak istemişti. Bunun üzerine o, kendisinin hayızlı olduğunu söylemiş, (Hazret-i Peygamber) de hayızının elinde bulunmadığını buyurmuştu.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1112-)
Bize Abdullah b. Mesleme haber verip (dedi ki), bize Fudayl b. Iyâd, Süleyman'dan, (O) Temîm b. Seleme'den, (O) Urve'den, (O da) Hazret-i Âişe'den (naklen) rivâyet etti (ki, Hazret-i Âişe) şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bana başını mescidden uzatır, ben de onu yıkardım. -Yani O, i'tikâfta iken.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1113-)
Bize el-Muallâ b. Esed haber verip (dedi ki), bize Ebû Avâne, Muğire'den, (O da) İbrahim'den (naklen) rivâyet etti (ki, İbrahim), hayızlı kadının hastaya abdest aldırmasında hiçbir mahzur görmezdi.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1114-)
Bize Yezîd b. Hârûn, Ca'fer İbnu'l-Hâris'ten, (O) Mansûr'dan, (O) İbrahim'den, (O) el-Eşved'den, (O da) Hazret-i Âişe'den (naklen) haber verdi (ki, Hazret-i Âişe) şöyle dedi: Ben, Resûlüllah'ın (sallallahü aleyhi ve sellem) başını, hayızlı iken yıkardım.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1115-)
Bize Ya'lâ b. Ubeyd haber verip (dedi ki), bize el-A'meş, Temîm b. Seleme'den, (O) Urve'den, (O da) Hazret-i Âişe'den (naklen) rivâyet etti (ki, Hazret-i Âişe) şöyle dedi: Hakikaten ben, Resûlüllah’ın (sallallahü aleyhi ve sellem) başını, ben hayızlı, O ise i'tikafta iken yıkardım.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1116-)
Bize Ebu'l-Velîd et-Tayâlîsî haber verip (dedi ki), bize Şu'be rivâyet edip dedi ki, Muğire'nin şöyle dediğini işittim: Ebû Zabyân, İbrahim'e, hayızlı kadın hastaya abdest aldırabilir mi, diye sorması için (birini) göndermiş, (İbrahim de), "evet, (aldırabilir)" cevabını vermişti. (Bu giden kişi O'na, hayızlı kadın) onu (yani hastayı, kendisine) dayandırabilir mi -yani namazda (dayandırabilir mi?)- (diye de sormuş, İbrahim de), "hayır" karşılığını vermişti. Bunun üzerine ben (yani Şu'be), Muğire'ye dedim ki: "Sen bunu İbrahim'den duydun mu?"- "Hayır" dedi.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1117-)
Bize Ebu'l-Velîd haber verip (dedi ki), bize Şu'be rivâyet edip dedi ki; Süleyman bana, Sabit b. Ubeyd'den, (O) el-Kâsım'dan, (O da) Hazret-i Âişe'den (naklen) haber verdi ki, Hazret-i Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) O'na; "bana seccadeyi uzatıver" buyurmuş, O da, "doğrusu ben hayızlıyım" demiş. (Bunun üzerine Hazret-i Peygamber de); "her halde o (hayız) senin elinde yoktur!" buyurmuştu.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1118-)
Bize Süleyman b. Harb rivâyet edip (dedi ki), bize Hammâd b. Zeyd, Kesîr b. Şmzîr'den, (O da) el-Hasan'dan (naklen) rivâyet etti ki, O'na (yani el-Hasan'a), "bir sudan içen hayızlı bir kadının (arta kalan suyu) ile abdest alınır mı?" diye sorulmuştu da O, gülmüş ve "evet (alınır)" demişti.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1119-)
Bize Ahmed İbnu'l-Haccâc haber verip (dedi ki), bize Abdurrahman b. Mehdî, Muâviye b. Salih'ten, (O) el-Alâ' İbnu'l-Hâris'ten, (O) Haram b. Muâviye'den, (O da) amcası Abdullah b. Sa'd'dan (naklen) rivâyet etti (ki, Abdullah) şöyle dedi: Hazret-i Peygamber'e (sallallahü aleyhi ve sellem), hayızlı kadınla birlikte yemek yemeyi sormuştum da; "onunla birlikte ye!" buyurmuştu.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1120-)
Bize Muhammed b. Uyeyne, Ali b. Mushir'den, (O) Ubeydullah'tan, (O) Nâfi'den, (O da) İbn Ömer'den (naklen) haber verdi ki, O (yani İbn Ömer), mescidden, cariyesine, hasır seccadeyi kendisine uzatıvermesini emreder, O da; "doğrusu ben hayızlıyım" der. Bunun üzerine (İbn Ömer); "herhalde hayızın, avucunda değildir" der, o zaman (câriye, seccadeyi) O'na uzatıverirdi.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1121-)
Bize Mervân b. Muhammed haber verip (dedi ki), bize el-Heysem b. Humeyd rivâyet edip (dedi ki), bize el-Alâ’ İbnu'l-Hâris, Haram b. Hakîm'den, (O da) amcasından (naklen) rivâyet etti (ki, Harâm’ın amcası) şöyle dedi: Resûlüllah'a (sallallahü aleyhi ve sellem), hayızlı kadınla birlikte yemek yemeyi sormuştum da O, şöyle buyurmuştu: "Ailemden birisi hakikaten hayızlıdır. Ve biz, Allah dilerse, hep beraber akşam yemeği yiyeceğiz."
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1122-)
Bize Sehl b. Hammâd haber verip (dedi ki), bize Şu'be, Abdurrahman İbnu'l-Kâsım'dan, (O) babasından, (O da) Hazret-i Âişe'den (naklen) rivâyet etti ki, O (yani Hazret-i Âişe), hayızlı kadının seccadeye dokunmasında hiçbir mahzur görmezdi.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Kocasını Tarayabilir
1123-)
Bize Muhammed b. İsa rivâyet edip (dedi ki), bize Hüşeym rivâyet edip (dedi ki), bize Muğire, İbrahim'den; Yûnus, el-Hasan'dan, Abdulmelik ise Atâ'dan (naklen) rivâyet ettiler...
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadınla Temizlendiği Zaman Gusül Yapmasından Önce Cinsî Münâsebet Yapmak
1124-)
Muhammed (b. İsa) dedi ki, bana Yahya b. Sa'îd el-Kattan da, Osman İbnu'l-Esved'den, (O) da Mücâhid'den (naklen) rivâyet etti (ki, İbrahim, el-Hasan, Atâ’ ve Mücâhid) hayızlı kadın hakkında (şöyle dediler): "O, (hayız) kanından temizlendiği zaman, kocası ona, gusül yapmadıkça yaklaşamaz -yaklaşmasın!- (Yani onunla cinsî münâsebet yapamaz -yapmasın!-)
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadınla Temizlendiği Zaman Gusül Yapmasından Önce Cinsî Münâsebet Yapmak
1125-)
"Bize Ubeydullah b. Mûsa, Osman İbnu'l-Esved'den, (O da) Mücâhid'den (naklen) bunun, (yani bir önceki 1120. haberin) tamamen aynısını rivâyet etti."
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadınla Temizlendiği Zaman Gusül Yapmasından Önce Cinsî Münâsebet Yapmak
1126-)
Bize Muhammed b. Yûsuf rivâyet edip dedi ki, Süfyân'a; "adam karısıyla, hayız kanı kesildiğinde gusül yapmasından önce cinsî münâsebet yapabilir mi?" diye sorulmuştu da O, "hayır, (yapamaz)" demişti. O zaman dendi ki; "(hayız kanı kesilen kadın) gusül yapmayı iki gün veya günlerce terkederse, ne (yapılmalıdır) dersin?" O da; "tevbe etmesi istenir" karşılığını vermişti.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadınla Temizlendiği Zaman Gusül Yapmasından Önce Cinsî Münâsebet Yapmak
1127-)
Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, kendisine rivâyet etmiş olan kimseden, (O da) Mücâhid'den (naklen) rivâyet etti (ki, Mücâhid), "temizlenene kadar onlara yanaşmayın" (mealindeki âyetin tefsirinde), "o kan kesilene kadar..." demiş; "iyi temizlendikleri zaman..." (mealindeki âyetin tefsirinde ise), "gusül yaptıkları zaman..." demiştir.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadınla Temizlendiği Zaman Gusül Yapmasından Önce Cinsî Münâsebet Yapmak
1128-)
Bize Ubeydullah b. Mûsa, Süfyân'dan, (O) İbn Ebî Necîh'ten, (O da) Mücâhid'den (naklen) rivâyet etti (ki, Mücâhid), "temizlenene kadar..." (mealindeki âyetin tefsirinde), "o kan kesildiği zaman..." demiş, "iyi temizlendikleri zaman..." (mealindeki âyetin tefsirinde ise), "gusül yaptıkları (zaman)..." demişti.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadınla Temizlendiği Zaman Gusül Yapmasından Önce Cinsî Münâsebet Yapmak
1129-)
Bize Ubeydullah haber verip (dedi ki), bize Osman İbnu'l-Esved rivâyet edip dedi ki; Mücâhid'e, "temizliği (yani hayız kanının kesildiğini) gören bir kadının kocasına, gusül yapmasından önce onunla cinsî münâsebet yapması helâl olur mu?" diye sormuştum. O da; "hayır, o (kadına) namaz kılmak helâl olmadıkça (cinsî münâsebet helâl olmaz)" cevabını vermişti.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadınla Temizlendiği Zaman Gusül Yapmasından Önce Cinsî Münâsebet Yapmak
1130-)
Bize el-Muallâ b. Esed haber verip (dedi ki), bize Abdulvâhid -ki O, İbn Ziyâd'dır- rivâyet edip (dedi ki), bize el-Haccâc b. Ertât rivâyet edip dedi ki, Atâ’ ve Meymûn b. Mihrân'a sormuştum, bana Hammâd da İbrahim'den (naklen) rivâyet etmişti ki, onlar (yani Atâ’, Meymûn ve İbrahim) şöyle demişlerdi: "(Hayız kanı kesilen kadınla kocası, kadın) gusül yapmadıkça cinsî münâsebet yapamaz!"
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadınla Temizlendiği Zaman Gusül Yapmasından Önce Cinsî Münâsebet Yapmak
1131-)
Bize Yezîd b. Hârûn, Hişâm'dan, (O da) el-Hasan'dan (naklen), O'nun, temizliği (yani hayız kanının kesildiğini) gören karısıyla, gusül yapmasından önce cinsî münâsebet yapan adam hakkında şöyle dediğini haber verdi: O (kadın), gusül yapmadığı sürece hayızlı (demektir). (Bu durumda kocasına) keffâret gerekir. (Hayız gören bir kadın ric'î talâkla boşanıldığında, onun iddeti, üçüncü hayızdan "temizlenme"siyle biteceğinden dolayı, böyle bir iddet bekleyen bir kadının üçüncü hayızdan kanı kesilse de), gusül yapmadığı sürece (kocasının) ona dönme hakkı vardır. (Çünkü Hasan Basri'ye göre bu kadın, gusül yapmadıkça üçüncü hayzından "temizlenmiş" değildir).
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadınla Temizlendiği Zaman Gusül Yapmasından Önce Cinsî Münâsebet Yapmak
1132-)
Bize el-Muallâ b. Esed haber verip (dedi ki), bize Abdulvâhid rivâyet edip (dedi ki), bize Yûnus, el-Hasan'dan, O'nun şöyle dediğini haber verdi: (Hayız kanı kesilen kadınla) kocası, (kadın gusül yapmadıkça) cinsî münâsebet yapamaz.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadınla Temizlendiği Zaman Gusül Yapmasından Önce Cinsî Münâsebet Yapmak
1133-)
Bize Abdullah b. Yezîd haber verip (dedi ki), bize Hayve b. Şureyh rivâyet edip dedi ki, Yezîd b. Ebi Habîb'işöyle derken işittim: Ebu’l-Hayr Mersed b. Abdillah el-Yezenî dedi ki, Ukbe b. Amir el-Cuhenî'yi şöyle derken işittim: Vallahi ben, karımla, (hayızdan) temizlendiği günden bir gün geçmedikçe cinsî münâsebet yapmam.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadınla Temizlendiği Zaman Gusül Yapmasından Önce Cinsî Münâsebet Yapmak
1134-)
Bize Ya'lâ b. Ubeyd haber verip (dedi ki), bize Abdulmelik, Atâ'dan (naklen), O'nun, temizliği (yani hayız kanının kesildiğini) gören kadınla kocası, o gusül yapmadan önce cinsî münâsebet yapabilir mi, (meselesi) hakkında, "hayır, (kadın) gusül yapmadıkça (kocası onunla cinsî münâsebet yapamaz)" dediğini rivâyet etti.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadınla Temizlendiği Zaman Gusül Yapmasından Önce Cinsî Münâsebet Yapmak
1135-)
Bize Ebu'n-Nu'mân haber verip (dedi ki), bize Ebû Avâne, Leys b. Ebî Süleym'den, (O da) Atâ'dan (naklen), Onun, muayyen kanı kesilen kadın (ile kocası, o gusül yapmadan önce cinsî münâsebet yapabilir mi, meselesi) hakkında şöyle dediğini rivâyet etti: Şayet ona (yani kocasına) şehvet azgınlığı gelirse, (kadın) kadınlık organını yıkar. Bundan sonra (kocası) onunla cinsî münâsebet yapabilir.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadınla Temizlendiği Zaman Gusül Yapmasından Önce Cinsî Münâsebet Yapmak
1136-)
Bize Ferve b. Ebi'l-Mağrâ' haber verip dedi ki, Şerîk'i işitmiştim; O'na bir adam sorup da; "muayyen kanı kesilen kadınla kocası, o gusül yapmadan önce cinsî münâsebet yapabilir mi?" demişti de, O şöyle karşılık vermişti: "Abdulmelik, Atâ'dan (naklen) dedi ki, o (yani Atâ') bu hususta şehveti azgınlaşan kimseye (= şebîk'e) izin vermişti. Ebû Muhammed (ed-Dârimi) dedi ki, onun (yani Şerîk'in) hata yapmış olmasından korkarım ve (Şerîk'in zikrettiği bu haberin), Leys'in rivâyeti -ki ben onu, Abdulmelik'in rivâyeti olarak bilmiyorum-, olmasından endişe ederim. Ebû Muhammed (ed-Dârimi) dedi ki; "Eş-Şebîk", nefsin heva ve hevesini (şehveti) arzulayan kimse, demektir.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadınla Temizlendiği Zaman Gusül Yapmasından Önce Cinsî Münâsebet Yapmak
1137-)
Bize Muhammed b. İsa haber verip dedi ki, bize Hüşeym, Ebû Hurre Vâsıl b. Abdirrahman'dan, (O da) el-Hasan'dan (naklen) söyledi (ki, el-Hasan) şöyle demiş: Medineli kadınlardan bazılarını, boya ile (yani boya sürünmüş olarak) namaz kılarlarken gördüm.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Boyanabilir Ve Kadın Kına Gibi Boya İle Namaz Kılabilir Meseleleri Hakkında
1138-)
Bize Sa'îd b. Âmir, Şu'be'den, (O) İbn Ebî Necîh'ten, (O da) Hazret-i Âişe'den duyan kimseden (naklen) haber verdi (ki, Hazret-i Âişe'ye), "kadın, boya üzerine meshedebilir mi?" diye sorulmuş da O şöyle cevap vermiş: Ellerimin bıçaklarla kesilmesi, bana bundan daha sevimli gelir
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Boyanabilir Ve Kadın Kına Gibi Boya İle Namaz Kılabilir Meseleleri Hakkında
1139-)
Bize Sa'îd b. Amir, İbn Avn'dan, (O da) Ebû Sa'îd'den (naklen) haber verdi ki, bir kadın Hazret-i Âişe'ye, "kadın, boya ile (yani boya sürünmüş olarak) namaz kılabilir mi?" diye sormuş, O da şöyle cevap vermiş: "Onu sil ve at toprağa, gitsin! Ebû Muhammed (ed-Dârimi) dedi ki: (Seneddeki) Ebû Sa'îd, İbn Ebi'l-Anbes'tir. Ebu'l-Anbes'in ismi ise Sa'îd b. Kesîr b. Ubeyd'dir.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Boyanabilir Ve Kadın Kına Gibi Boya İle Namaz Kılabilir Meseleleri Hakkında
1140-)
Bize Affân haber verip (dedi ki), bize Ebû Avâne, Katâde'den, (O) Ebû Miclez'den, (O da) İbn Abbâs'tan (naklen) rivâyet etti (ki, İbn Abbâs) şöyle dedi: Kadınlarımız geceleyin boyanır, (kına yakarlar), sabahladıkları zaman ise onu açar ve abdest alıp namaz kılarlardı. Sonra namazın ardından (tekrar) boya (kına) yakarlar, öğle olunca da onu açar ve abdest alıp namaz kılarlardı. Böylece onlar, (kına yakmak onları) namazdan geri bırakmadığı halde güzelce boya (kına) yakmış olurlardı.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Boyanabilir Ve Kadın Kına Gibi Boya İle Namaz Kılabilir Meseleleri Hakkında
1141-)
Bize Haccâc rivâyet edip (dedi ki), bize Hammâd, Eyûb'dan, (O da) Nâfi'den (naklen) rivâyet etti ki, İbn Ömer'in kadınları, hayızlı iken boyanır, (kına yakarlar)dı.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Boyanabilir Ve Kadın Kına Gibi Boya İle Namaz Kılabilir Meseleleri Hakkında
1142-)
Bize Müslim b. İbrahim rivâyet edip (dedi ki), bize Hişâm rivâyet edip (dedi ki), bize Katâde, Ebû Miclez'den, (O da) İbn Abbâs'tan (naklen) rivâyet etti (ki, İbn Abbâs) şöyle dedi: Kadınlarımız yatsı namazını kılınca boyanır, (kına yakarlardı). Sabahladıkları zaman ise onu çözer ve abdest alıp namaz kılarlardı. Öğle namazını kılınca (tekrar) boya (kına) yakarlardı. Sonra ikindi namazını kılmak istediklerinde onu çözer (ve abdest alıp namaz kılarlardı). Böylece onlar, o (boya, kına) yakmayı, namazdan mene dilme dikleri halde, güzelce yapmış olurlardı.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızlı Kadın Boyanabilir Ve Kadın Kına Gibi Boya İle Namaz Kılabilir Meseleleri Hakkında
1143-)
Bize Muhammed b. İsa haber verip (dedi ki), bize Hüşeym rivâyet edip (dedi ki), bize Muğire, İbrahim'den (naklen) haber verdi. HÂ. (Hüşeym dedi ki), bize İsma'îl b. Ebî Hâlid de, Âmir'den (naklen) haber verdi ki, o ikisi (yani İbrahim ve Amir), hanımıyla hayızlı iken cinsî münâsebet yapan kimse hakkında şöyle dediler: Bu, onun yapmış olduğu bir günâhtır. Allah'tan bağış diler, O'na tevbe eder ve bir daha yapmaz.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Adam Karısıyla Hayızlı İken Cinsî Münâsebet Yaptığı Zaman?
1144-)
Bize Muhammed b. İsa haber verip (dedi ki), bize Yahya b. Ebî Zaide, el-Musenna'dan, (O da) Atâ'dan (naklen) onun (yani bir önceki 1139. haberin) aynısını rivâyet etti.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Adam Karısıyla Hayızlı İken Cinsî Münâsebet Yaptığı Zaman?
1145-)
Bize Muhammed b. İsa ve Ebu'n-Nu'mân rivâyet edip dediler ki, bize Abdullah İbnu'l-Mübârek, Ya'kûb İbnul-Ka'kâ'dan, (O) Muhammed b. Zeyd'den, (O da) Sa'îd b. Cübeyr'den (naklen) rivâyet etti (ki, Sa'îd) şöyle dedi: (Kocanın hayızlı karısıyla cinsî münâsebeti), yapmış olduğu bir günâhtır. Ona, keffâret gerekmez.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Adam Karısıyla Hayızlı İken Cinsî Münâsebet Yaptığı Zaman?
1146-)
Bize Muhammed b. İsa haber verip (dedi ki), bize Yahya b. Sa'îd, Ubeydullah b. Ömer'den, (O) Abdurrahman İbnu'l-Kâsım'dan, (O da) babasından (naklen) rivâyet etti ki, O'na (yani Abdurrahman’ın babasına), karısı ile hayızlı iken cinsî münâsebet yapan adamın (ne yapması gerektiği) sorulmuş, O da; "o, Allah'dan özür diler, Allah'a tevbe eder" karşılığını vermişti.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Adam Karısıyla Hayızlı İken Cinsî Münâsebet Yaptığı Zaman?
1147-)
Bize Muhammed b. Yûsuf rivâyet edip (dedi ki), bize Süfyân, İbn Cureyc'den, (O da) Atâ'dan (naklen) rivâyet etti (ki, Atâ') şöyle dedi: "Allah'tan bağış dilersin. Sana (başka) birşey gerekmez. -O, (adam) karısı ile hayızlı iken cinsî münâsebet yaptığı zaman (yapacağı şeyi) kastediyor.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Adam Karısıyla Hayızlı İken Cinsî Münâsebet Yaptığı Zaman?
1148-)
Bize Osman b. Muhammed haber verip (dedi ki), bize Bişr İbnu'l-Mufaddal, Mâlik İbnul-Hattâb el-Anberî'den, (O da) İbn Ebî Muleyke'den (naklen) rivâyet etti (ki, Mâlik) şöyle dedi: Ona (yani İbn Ebî Muleyke'ye), ben dinliyorken, karısıyla hayızlı olduğu halde cinsî münâsebet yapan adamın (ne yapması gerekeceği) sorulmuş, O da; "Allah'tan bağış diler" cevabını vermişti.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Adam Karısıyla Hayızlı İken Cinsî Münâsebet Yaptığı Zaman?
1149-)
Bize Süleyman b. Harb rivâyet edip (dedi ki), bize Hammâd b. Zeyd, Eyyûb'dan, (O da) Ebû Kılâbe'den (naklen) rivâyet etti ki, bir adam Hazret-i Ebû Bekr'e gelip; "rüyada gördüm ki, sanki ben kan işiyorum, (bunun mânâsı nedir?)" demiş, O da; "karınla hayizlı iken cinsî münâsebet yapıyor musun?" diye sormuş. (Adam); "evet" demiş. (O zaman Hazret-i Ebû Bekr) şöyle demiş: "Allah'tan kork ve bir daha yapma."
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Adam Karısıyla Hayızlı İken Cinsî Münâsebet Yaptığı Zaman?
1150-)
"Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, Hişâm'dan, (O da) Muhammed b. Sirin'den (naklen) rivâyet etti ki:" O, hayızlı iken karısıyla cinsî münâsebet yapan kimse hakkında: Allah'tan bağış diler" dedi.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Adam Karısıyla Hayızlı İken Cinsî Münâsebet Yaptığı Zaman?
1151-)
Bize Müslim b. İbrahim haber verip (dedi ki), bize Yezîd b. İbrahim rivâyet edip dedi ki, ben el-Hasan'ı, Ramazanda bir gün oruç tutmayan kimse hakkında şöyle derken işittim: Onun, bir köle âzâd etmesi veyı bir sığır -yahut deve- ("bedene") kurban etmesi, ya da yirmi sâ' (hurma veya yiyeceği), kırk fakire (yedirmesi, vermesi) gerekir. Hayızlı iken karısıyla cinsî münâsebet yapan kimseye de bunun aynısı gerekir.
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Ona Keffâret Gerekir Diyenler
1152-)
Bize Ebu'l-Velîd haber verip (dedi ki), bize Şerîk, Husayf’tan, (O) Miksem'den, (O) İbn Abbâs'tan, (O da) Hazret-i Peygamber'den (sallallahü aleyhi ve sellem) (naklen) rivâyet etti (ki, Hazret-i Peygamber), hanımıyla hayızlı iken cinsî münâsebet yapan kimse hakkında; "o, yarım dinar sadaka verir" (buyurdu).
Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Ona Keffâret Gerekir Diyenler