Sünen-i Ebu Davud Hadis Kitabı

4010-) Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: (Bir gün) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)-vahiy geldi. Bunun üzerine (" Bu indirdiğimiz ve hükümlerini üzerinize farz kıldığımız bir suredir" Nûr. (24) 10. mealindeki ayet-i kerimeyi) bize (şeklinde) okudu. Davûd dedi ki: Urve, Hazret-i Peygamber'in kelimesinin râsını şeddesiz olarak okuduğunu söylemek istiyor.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Osman B. Ebi Seybenin Rivâyeti
4010-) Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: (Bir gün) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)-vahiy geldi. Bunun üzerine (" Bu indirdiğimiz ve hükümlerini üzerinize farz kıldığımız bir suredir" Nûr. (24) 10. mealindeki ayet-i kerimeyi) bize (şeklinde) okudu. Davûd dedi ki: Urve, Hazret-i Peygamber'in kelimesinin râsını şeddesiz olarak okuduğunu söylemek istiyor.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Hafz B. Ömerin Rivâyeti
4010-) Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: (Bir gün) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)-vahiy geldi. Bunun üzerine (" Bu indirdiğimiz ve hükümlerini üzerinize farz kıldığımız bir suredir" Nûr. (24) 10. mealindeki ayet-i kerimeyi) bize (şeklinde) okudu. Davûd dedi ki: Urve, Hazret-i Peygamber'in kelimesinin râsını şeddesiz olarak okuduğunu söylemek istiyor.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Muhammed B. Îsanın Rivâyeti
4010-) Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: (Bir gün) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)-vahiy geldi. Bunun üzerine (" Bu indirdiğimiz ve hükümlerini üzerinize farz kıldığımız bir suredir" Nûr. (24) 10. mealindeki ayet-i kerimeyi) bize (şeklinde) okudu. Davûd dedi ki: Urve, Hazret-i Peygamber'in kelimesinin râsını şeddesiz olarak okuduğunu söylemek istiyor.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Missisinin Rivâyeti
4010-) Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: (Bir gün) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)-vahiy geldi. Bunun üzerine (" Bu indirdiğimiz ve hükümlerini üzerinize farz kıldığımız bir suredir" Nûr. (24) 10. mealindeki ayet-i kerimeyi) bize (şeklinde) okudu. Davûd dedi ki: Urve, Hazret-i Peygamber'in kelimesinin râsını şeddesiz olarak okuduğunu söylemek istiyor.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: En Nüfeylinin Rivâyeti
4010-) Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: (Bir gün) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)-vahiy geldi. Bunun üzerine (" Bu indirdiğimiz ve hükümlerini üzerinize farz kıldığımız bir suredir" Nûr. (24) 10. mealindeki ayet-i kerimeyi) bize (şeklinde) okudu. Davûd dedi ki: Urve, Hazret-i Peygamber'in kelimesinin râsını şeddesiz olarak okuduğunu söylemek istiyor.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Ebû Mamer Abdullah , Amrın Rivâyeti
4010-) Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: (Bir gün) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)-vahiy geldi. Bunun üzerine (" Bu indirdiğimiz ve hükümlerini üzerinize farz kıldığımız bir suredir" Nûr. (24) 10. mealindeki ayet-i kerimeyi) bize (şeklinde) okudu. Davûd dedi ki: Urve, Hazret-i Peygamber'in kelimesinin râsını şeddesiz olarak okuduğunu söylemek istiyor.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Yahya B. Fazlın Rivâyeti
4010-) Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: (Bir gün) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)-vahiy geldi. Bunun üzerine (" Bu indirdiğimiz ve hükümlerini üzerinize farz kıldığımız bir suredir" Nûr. (24) 10. mealindeki ayet-i kerimeyi) bize (şeklinde) okudu. Davûd dedi ki: Urve, Hazret-i Peygamber'in kelimesinin râsını şeddesiz olarak okuduğunu söylemek istiyor.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Said B. Mansurun Rivâyeti
4010-) Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: (Bir gün) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)-vahiy geldi. Bunun üzerine (" Bu indirdiğimiz ve hükümlerini üzerinize farz kıldığımız bir suredir" Nûr. (24) 10. mealindeki ayet-i kerimeyi) bize (şeklinde) okudu. Davûd dedi ki: Urve, Hazret-i Peygamber'in kelimesinin râsını şeddesiz olarak okuduğunu söylemek istiyor.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Cafer B. Müsâfirin Rivâyeti
4010-) Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: (Bir gün) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)-vahiy geldi. Bunun üzerine (" Bu indirdiğimiz ve hükümlerini üzerinize farz kıldığımız bir suredir" Nûr. (24) 10. mealindeki ayet-i kerimeyi) bize (şeklinde) okudu. Davûd dedi ki: Urve, Hazret-i Peygamber'in kelimesinin râsını şeddesiz olarak okuduğunu söylemek istiyor.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Nasr B. Alinin Rivâyeti
4010-) Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: (Bir gün) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)-vahiy geldi. Bunun üzerine (" Bu indirdiğimiz ve hükümlerini üzerinize farz kıldığımız bir suredir" Nûr. (24) 10. mealindeki ayet-i kerimeyi) bize (şeklinde) okudu. Davûd dedi ki: Urve, Hazret-i Peygamber'in kelimesinin râsını şeddesiz olarak okuduğunu söylemek istiyor.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Mûsâ B. İsmailin Rivâyeti
4010-) Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: (Bir gün) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)-vahiy geldi. Bunun üzerine (" Bu indirdiğimiz ve hükümlerini üzerinize farz kıldığımız bir suredir" Nûr. (24) 10. mealindeki ayet-i kerimeyi) bize (şeklinde) okudu. Davûd dedi ki: Urve, Hazret-i Peygamber'in kelimesinin râsını şeddesiz olarak okuduğunu söylemek istiyor.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Umevînin Rivâyeti
4010-) Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: (Bir gün) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)-vahiy geldi. Bunun üzerine (" Bu indirdiğimiz ve hükümlerini üzerinize farz kıldığımız bir suredir" Nûr. (24) 10. mealindeki ayet-i kerimeyi) bize (şeklinde) okudu. Davûd dedi ki: Urve, Hazret-i Peygamber'in kelimesinin râsını şeddesiz olarak okuduğunu söylemek istiyor.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Ahmet B. Hanbelin Rivâyeti
4010-) Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: (Bir gün) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)-vahiy geldi. Bunun üzerine (" Bu indirdiğimiz ve hükümlerini üzerinize farz kıldığımız bir suredir" Nûr. (24) 10. mealindeki ayet-i kerimeyi) bize (şeklinde) okudu. Davûd dedi ki: Urve, Hazret-i Peygamber'in kelimesinin râsını şeddesiz olarak okuduğunu söylemek istiyor.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Ahmed B. Salihin Rivâyeti
4010-) Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: (Bir gün) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)-vahiy geldi. Bunun üzerine (" Bu indirdiğimiz ve hükümlerini üzerinize farz kıldığımız bir suredir" Nûr. (24) 10. mealindeki ayet-i kerimeyi) bize (şeklinde) okudu. Davûd dedi ki: Urve, Hazret-i Peygamber'in kelimesinin râsını şeddesiz olarak okuduğunu söylemek istiyor.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Kuteybe B. Saidin Rivâyeti
4010-) Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: (Bir gün) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)-vahiy geldi. Bunun üzerine (" Bu indirdiğimiz ve hükümlerini üzerinize farz kıldığımız bir suredir" Nûr. (24) 10. mealindeki ayet-i kerimeyi) bize (şeklinde) okudu. Davûd dedi ki: Urve, Hazret-i Peygamber'in kelimesinin râsını şeddesiz olarak okuduğunu söylemek istiyor.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Mûsâ B. İsmailin Rivâyeti
4010-) Âişe (radıyallahü anhâ)'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: (Bir gün) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)-vahiy geldi. Bunun üzerine (" Bu indirdiğimiz ve hükümlerini üzerinize farz kıldığımız bir suredir" Nûr. (24) 10. mealindeki ayet-i kerimeyi) bize (şeklinde) okudu. Davûd dedi ki: Urve, Hazret-i Peygamber'in kelimesinin râsını şeddesiz olarak okuduğunu söylemek istiyor.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Nüfeylinin Rivâyeti
4011-) Âişe (radıyallahü anhâ)'dan rivâyet olunduğuna göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), (önceleri) hamamlara girmeyi yasaklamış, sonra erkeklerin peştemalli olarak oralara girmelerine izin vermiştir. mace, edeb 38; tirmizi, zdeb 43: Darimi, isti'zan 23 Ahmed b. Hanbel III 339 VI. 132. 139 . 173. 179. 267.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Hâmamlar Bölümü
Konu: Mûsâ B. İsmailin Rivâyeti
4012-) Ebû’l-Melîh’den rivâyet olunmuştur; dedi ki: halkından bazı kadınlar Âişe (radıyallahü anhâ)'nın yanına geldiler. (Hazret-i Âişe onlara): Siz kimlerdensiniz?" diye sordu. Şam halkındamz, cevabını verdiler. (Bu cevabı alan Hazret-i Âişe): Herhalde siz, kadınları hamama giren şehrin halkın dansınız, dedi. Evet, cevabını verdiler. (Bunun üzerine Hazret-i Âişe): Şunu iyi bilin ki ben Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'ı Kendi evinin dışında bir yerde elbisesini soyan bir kadın yoktur ki, Allah ile kendi arasındaki perdeyi yırtmış olmasın. " edeb 43; İbn-i mâce edeb 38: Dârimi, islizan 23; Ahmed b. Hanbel 4l. 173. 199 267.362. Dâvûd dedi ki: Bu hadis (in metni) Cerir'indir, ve bu metin (Muhammed İbn Müsennâ'nın rivâyet ettiği metinden) daha geniştir. Ayrıca Cerîr (bu hadisin senedinde bulunan) Ebû Melîh'i anmamıştır. (Ebû Melih'i atlayıp) " Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurur ki" diyerek doğrudan doğruya Hazret-i Peygamber'den rivâyet etmiştir.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Hâmamlar Bölümü
Konu: Mûsâ B. İsmailin Rivâyeti
4013-) Abdullah b. Ömer'den rivâyet olunduğuna göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: Size acem ülkesini fethetmek müyesser olacaktır ve sizler orada hamam denilen (bir takım) evler bulacaksınız. Sakın oralara erkekler peştemalsız olarak girmesinler. Kadınların da oraya girmelerini önleyiniz. Ancak hasta ve lohusa olan kadınlar müstesna" edeb 43; İbn-i mace edeb, 38; Darimi istizar. 23; Ahmed b. Hanbel III 339. VI 136. 139. 267.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Hâmamlar Bölümü
Konu: Mûsâ B. İsmailin Rivâyeti
4014-) Ya'lâ'dan rivâyet olunduğuna göre; (sallallahü aleyhi ve sellem). kırda peştemalsiz olarak yıkanan bir adam görmüş ve minbere çıkıp Allah'a hamd ve senada bulunduktan sonra: Muhakkak ki Aziz ve Celîl olan Allah utangaçtır, (ayıplara) kapalıdır, utanmayı ve örtünmeyi sever, Binaenaleyh biriniz yıkandığı zaman örtünsün" buyurmuştur. Dâvûd vitr 23: Nesâi. gusl 7; Ahmed b. Hanbel IV 224.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Hâmamlar Bölümü
Konu: Hamamlarda Soyunmak Yasaklanmıştır
4015-) Bu hadis (bir de) Ya'la'dan bir başka senetle rivâyet olunmuştur. Dâvûd dedi ki; Önceki (senetle gelen rivâyet) daha geniştir.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Hâmamlar Bölümü
Konu: Hamamlarda Soyunmak Yasaklanmıştır
4016-) (Suffe ashabından olan Abdurrahmân b. Cerhed'in) babasından rivâyet olunmuştur; dedi ki: uyluklarım açık bir halde iken Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) (gelip) yanimıza oturdu ve (bana); avret olduğunu bilmiyor musun?" b. Hanbel III 478. dedi.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Hâmamlar Bölümü
Konu: Hamamlarda Soyunmak Yasaklanmıştır
4017-) Ali (radıyallahü anh)!dan rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): Uyluğunu açma, dirinin veya ölünün uyluğuna bakma" buyurmuştur Ebû Dâvûd dedi ki: Bu hadiste münkerlik vardır. Dâvûd cenaiz 28; İbn-i Mace cemaiz 8; Tirmizi Edeb 40; Ahmed b. Hanbel 1.146.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Hâmamlar Bölümü
Konu: Hamamlarda Soyunmak Yasaklanmıştır
4018-) el-Misver b. Mahreme'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: Ağır bir taş taşıyordum, taşıyıp giderken (etekliğim çözülüp) peştemalim düşüverdi. Bunun üzerine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bana (hitaben); Elbiseni al, (halkın karşısında) çıplak geçmeyiniz" buyurdu. hayz 78.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Hâmamlar Bölümü
Konu: Soyunma Hakkında Gelen Hadisler
4019-) Bühz b. Hakîm'in dedesi (Muaviye, b. Hayde)'den rivâyet olunmuştur;) dedi ki:(Hazret-i Peygamber'e); Ey Allah'ın Resulü, avret yerlerimizin neresini örtüp neresini (açık) bırakacağız? diye sordum. Karından ve sahip olduğun cariyenden başkasından avredini koru" buyurdu. Allah'ın Resulü, bir topluluk birbirlerinden (oluşan yakın akrabadan) ise (yine) de (hüküm böyle midir?) dedim. Avretini hiçbir kimsenin görmemesine gücün yetiyorsa (gücünü kullanda) onu kimse görmesin" buyurdu. Allah Resûlü, birimiz yalnız başına olunca da (yine hüküm böyle midir)? dedim. Allah kendisinden utanılmaya insanlardan daha müstehaktır" , buyurdu. edeb-20: Ahmed b. Hanbel. III-5.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Hâmamlar Bölümü
Konu: Soyunma Hakkında Gelen Hadisler
4020-) Abdurrahman b. Ebî Saîd el-Hudrînin) babasından rivâyet olunduğuna göre; Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: Erkek erkeğin avret (yer) ine bakamaz. Kadın da kadının avret (yer) ine bakamaz. (Aralarında bir engel olmadan) bir erkek bir elbise içerisinde diğer bir erkek (in tenin)e dokunamaz. Kadın da bir elbise içerisinde diğer bir kadın (in tenin)e dokunamaz. Hayz/78, Nikâh/123, 124.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Hâmamlar Bölümü
Konu: Soyunma Hakkında Gelen Hadisler
4021-) Ebû Hureyre'den rivâyet olunduğuna göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): Erkek erkeğe, kadın da kadına (çıplak iken) dokunamaz. Ancak çocuğuna veya babasına dokunabilir" buyurmuştur. (Ebû Hureyre) dedi ki: (Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), baba kelimesinden sonra) üçüncü bir kelime daha zikretti ama onu unuttum.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Hâmamlar Bölümü
Konu: Soyunma Hakkında Gelen Hadisler
4022-) Ebû Saîd el-Hudri'nin şöyle dediği rivâyet olunmuştur: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) yeni bir elbise giydiği zaman gömlekse veya sarıksa (o elbisenin) ismini anar sonra;at " Allah'ım sana hamd olsun, bunu ban sen giydirdin. Ben senden bunun hayrını ve yapılış gayesindekî hayrı istiyorum. Bunun ve yapılış gayesinin şerrinden sana sığınıyorum" diye dua ederdi. Ebû Nedre dedi ki: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in sahâbilerinden biri yeni elbise giydiği zaman (tebrik etmek maksadıyla) ona (İnşallah sen bu elbiseyi) eskit( inceye kadar giyin)irsin ve yüce Allah (sana) onun yerine (daha hayırlısını) verir, denirdi. libas 2K: Ahmed b. Hanbel III 30.50.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Amr B. Aynın Rivâyeti
4023-) (Bir önceki hadis-i şerifin bir) benzeri de el-Cerîrî'den yine aynı senedle rivâyet olunmuştur.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Amr B. Aynın Rivâyeti
4024-) (4021 numaralı hadisin) manası da el-Cerîrî'den yine aynı senedle rivâyet edilmiştir. (Yani her ikisi de bu hadisi el-Cerîrî'den işitmişlerdir.) Dâvûd dedi ki: (Bu hadisi rivâyet edenlerden) Abdülvahhab (kendisi bizzat Hazret-i Peygamber'den alan) Ebû Saîd'i (senedinde) zikretmedi. b. Seleme de (bu hadisi) el-Cerîrî'den, (o da) Abû-'l Âlâ'dan o da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'den de (mek suretiyle mürsel olarak rivâyet) mistir. Ebû Davûd dedi ki: Hammâd b. Seleme ile (el-Vehhâb) es-Sakafî’ (nin bu hadisi işittikleri (ravi) birdir.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Amr B. Aynın Rivâyeti
4025-) (Sehl b. Muaz b. Enes'in) babasından rivâyet edildiğine göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: Kim bir yemek yer ve sonra; Benim hiç güç ve kuvvetim olmaksızın bu yemeği bana yediren ve onu bana rızk olarak veren Allah'a hamd olsun derse onun geçmiş ve gelecek günahları bağışlanır." de bir elbise giyer ve; Bu elbiseyi ben hiç bir güç ve kuvvetim olmadan bana giydiren ve onu bana rizik olarak veren Allah'a hamdolsun" derse (onun da) geçmiş ve gelecek günahları bağışlanır." Davûd, edeb; Tirmizi, davat 55 İbn-i mâce 55 İbn-i mâce. el'ime 16; Ahmed b. Hanbel II 117 III 457.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Amr B. Aynın Rivâyeti
4026-) Ümmü Halid binti Halid b. Sâid el-As'dan rivâyet edildiğine göre; (sallallahü aleyhi ve sellem)'a çizgili kare şeklinde küçük ve siyah bir aba getirildi. Bu abaya en müstehak kimi görüyorsunuz?" diye sordu. Orada bulunan) topluluk cevap vermedi. Bunun üzerine; Bana Ümmü Halid'i getiriniz" buyurdu. Halid (Hazret-i Peygamber'in yanına getirildi ve bu abayı ona giydirdi. Sonra " Eblî ve ahlikî= Eskit (ve yerine yenisini al) diye iki defa dûa etti. Elbisenin güzelliğini ifade etmek için Ümmü Halid'e doğru " Senâhu senâhu, ey Ümmü Halid" diyerek aba üzerindeki sarı ya da kırmızı çizgiye bakmaya başladı. " Senâhu, senâhu" kelimesi Habeş dilinde’güzel' demektir. cihad, 188: libas 22-32: edeb 17; Ahmed b. Hanbel VI 365.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Yeni Elbise Giyen Kimseye Nasıl Dua Edilir?
4027-) Ümmü Seleme'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'a elbiselerin en sevimli olanı gömlek idi. libâs 27.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Gömlek Giyme Hakkında Gelen Hadisler
4028-) Ümmü Seleme'den şöyle dediği rivâyet edilmiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'a hiçbir elbise gömlekten daha sevimli değildi.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Gömlek Giyme Hakkında Gelen Hadisler
4029-) Esma binti Yezid'den şöyle dediği rivâyet edilmiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem)'ın gömleğinin yen(ler)i bileğe kadar (uzanır)dı. libas 27.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Gömlek Giyme Hakkında Gelen Hadisler
4030-) el-Misver b. Mahreme'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: (sallallahü aleyhi ve sellem) (kendisine hediye olarak) verilen bir takım) kaftanları (halka) dağit(mış)tı, (fakat âmâ olan babam) Mahreme'ye hiç birşey vermemişti. Mahreme (bana), " Ey oğulcuğum, bizi Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'a götür." dedi. Ben de kendisiyle birlikte (Hazret-i Peygamber'in yanına gittim. (Hazret-i Peyamber'in bulunduğu yere varınca babam), " Gir onu bana çağırıver" dedi. Ben de Hazret-i Peygamber'i çağırdım. Üzerinde (sözü geçen) kaftanlardan bir kaftanla birlikte babamın yanına çıktı ve; Şu kaftanı senin için saklamıştım" dedi. (Misver sözlerine devam ederek şöyle) dedi: Bunun üzerine (babam elleriyle) kaftana (iyice bir) baktı." Yezid b. Mahreme" diye ilave etti. Bundan sonraki kısımda da Kuteybe ile Yezid b. Halid şu sözü riveyette) birleştiler: Mahreme razı oldu" dediler. Kuteybe (bu hadisi), " İbn Ebî Müleyke'den" diyerek rivâyet etti. (İbn Ebî Müleyke'nin) ismini söylemedik. Hibe/19 Humus/11. Müslim zekat/129, Tirmizi edeb/53. Nesâî zine/98.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Kaftanlar Hakkında Gelen Hadisler
4031-) İbn Ömer'den rivâyet olunduğuna göre, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöye buyurmuştur: Kim dünyada şöhret elbisesi giyerse Allah da ona kıyamet gününde benzerini giydirir." Muhammed b. Îsa) Ebû Avâne'den (rivâyet ettiği bu hadise) Hazret-i Peygamber'den naklen şu sözleri de ekledi: Sonra onun üzerinde ateş(ler) alevlenir." Mâce. libas 24.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Meşhur Olmaya Yarayan Elbise Giymenin Hükmü
4032-) Müseddid(in) Ebû Avâne'den rivâyet etti(gine; göre Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem); Dünyada şöhret elbisesi giyene Allah kıyamet gününde" dedikten sonra sözlerini şöyle tamamlamıştır:) (Ona) zillet elbisesi (giydirecektir)."

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Meşhur Olmaya Yarayan Elbise Giymenin Hükmü
4033-) İbn Ömer'den rivâyet olunduğuna göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) Kendisini bir kavme benzetmeye çalışan kimse o kavimdendir" buyurmuştur. b. Hanbel, II 50.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Meşhur Olmaya Yarayan Elbise Giymenin Hükmü
4034-) Âişe (radıyallahü anhâ)'dan şöyle rivâyet olunmuştur: (sallallahü aleyhi ve sellem) (bir sabah evden) çıktı, üzerinde siyah kıldan (dokunmuş) çizgili bir peştemal vardı. (b. Ali: " İbn Ebû Zaide" yerine) Bize Yahya b. Zekeriyya rivâyet etti, demiştir. libas 36, fedâilü-5 sehûbe 61, Tirmizi, edeb 49 Ahmed b. Hanbel VI 162. Utbe b. Abdes-Sülemî'den şöyle dediği rivâyet olunmuştur: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'tan (bana bir) elbise giydirmesini istedim de bana adi ketenden iki parça elbise giydiriverdi. Birde gördüm ki, arkadaşlarım arasında elbisesi en güzel olan benim.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Yün Ve Kıldan Dokunmuş Elbise Giymek
4035-) Ebû Burde'den rivâyet olunmuştur; dedi ki: bana: " Ey oğulcuğum, eğer sen bizi Peygamberimiz (sallallahü aleyhi ve sellem) ile beraber (olduğumuz günlerde) yağmura tutulmuş haldeyken bir görmüş olsaydın, kokumuzu koyun kokusu zannederdin" dedi. kıyame 3K; Ahmed b. Hanbel IV 407 - 419; İbn-i mâce libas 4.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Yün Ve Kıldan Dokunmuş Elbise Giymek
4036-) Enes b. Mâlik'den rivâyet olunduğuna göre; Yezen kralı, otuzüç (erkek veya dişi) deve karşılığında almış olduğu bir elbiseyi Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'a hediye etmiş; (Hazret-i Peygamber de) bu elbiseyi kabul etmiş.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Yün Ve Kıldan Dokunmuş Elbise Giymek
4037-) İshak b. Abdillah b. el-Hâris'den rivâyet olunduğuna göre; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), yirmi küsur deve karşılığında bir elbise satın alıp Zü Yezen (reisin)e hediye etmiş.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Yün Ve Kıldan Dokunmuş Elbise Giymek
4038-) Ebû Bürde'den, şöyle dediği rivâyet edilmiştir: (radıyallahü anhâ)'nın yanına girdim. Bize Yemen'de yapılan kalın bir peştemal ile mülebbede diye isimlendirilen bir giysi çıkardı ve; Allah'a yemin ederim ki, Resûlüllah şu iki elbisenin içinde vefat etti" dedi. libas 34.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Kaba Dokunmuş Elbise Giymek
4039-) Abdullah b. Abbâs'ın şöyle dediği rivâyet olunmuştur: Hârûriyye (isim verilen Haricîler, Hazret-i Ali ile savaşmak üzere yola) çıktıklarında ben Ali (radıyallahü anh)'ın yanına vardım. (Beni Hârûrilerle görüşmekle görevlendirip:) şu topluluğa gidip (onlarla bir görüş), dedi. Ben de Yemen kumaşlarımın en güzelini giydim (ve yola koyuldum). Zümeyl, (hadisin burasında) " İbn Abbâs, güzel ve görkemli bir adam idi" demiştir. Abbâs, sözlerine şöyle devam etti): Onların yanına vardım. (Bana), " Merhaba ey Abbâs'ın oğlu!" dediler. (İbn Abbâs da onlara): Beni (bu elbiselerden dolayı) niçin ayıplıyorsunuz? Ben elbiselerin en güzelini Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'ın üzerinde gördüm" cevabını verdi. Dûvud dedi ki: Ebû Zümeyl'in adı, Simak b. el-Velid el-Hanefi'dir.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Kaba Dokunmuş Elbise Giymek
4040-) (Abdullah b. Sa'd b. Osman'ın) babası Sa'd'dan rivâyet olunmuştur; dedi ki: beyaz bir katıra binmiş, (başı) üzerinde ipekli siyah sarık bulunan bir adam gördüm. " Bunu bana Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) giydirdi" diyordu. (hadis) Osman'ın rivâyet ettiği lafızlarladır. (Çünkü senedde geçen ve) ihbar (ifâde eden " ahberenî" kelimesi) Osman'ın rivâyetinde bulunmaktadır. tefsir sure (69) 2.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: İpekli Kumaş Giyme Hakkında Gelen Hadisler
4041-) Ebû âmir yahutta Ebû Mâlik'den rivâyet olunduğuna göre; kendisi Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'ı şöyle buyururken işitmiş: İleride ümmetimden ipekli kumaşı ve saf ipeği helal sayacak bir takım kimseler türeyecektir" (Abdurrahman b. Ganm el-Eş'ârî dedi ki: Ebû Ârnir ya da Ebû Mâlik burada bazı sözler (daha) rivâyet etti. (Fakat ben tesbit edemedim. Bu kelimelerden sonraki rivâyeti şöyledir: Hazret-i Peygamber sözlerine devam ederek) dedi ki: Onlardan (geriye kalan) diğer kısımda maymun ve domuz kılığına sokulur. (Bu durum) kıyamete kadar (Böyle devam eder gider)." Dâvud dedi ki: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'ın sahabilerinden yirmi kişi yahutta daha fazlası ipek giymiştir. Enes ile Bera b. Azib bunlardandır. eşribe 6.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: İpekli Kumaş Giyme Hakkında Gelen Hadisler
4042-) Abdullah b. Ömer'den divayet olunduğuna göre; Ömer b. el-Hattâb, Mescidin kapısı önünde (saf ipekten dokunmuş) çizgili bir elbisenin satılmakta olduğunu görmüş ve: Allah'ın Rasulü, şu elbiseyi sen satın alsan da cuma günleri ve elçiler geldiği vakit giysen, demiş. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) da: Bunu ancak ahirette nasibi olmayan kim(ler) giyer" buyurmuş. (Bir süre) sonra Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'a bu elbiselerden bâzı elbiseler gelmiş ve onlardan birini Ömer b. Hattab'a vermiş. Hazret-i Ömer de: Allah'ın Resulü! Sen bu elbiseyi bana giydirdin. Halbuki (geçenlerde mescidin önünde satılmakta olan) Utarid'in elbisesi hakkında söyleyeceğini söylemiştin, demiş. Bunun üzerine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): Ben onu sana giyesin diye giydirmedim" buyurmuş. b. Hattab da onu Mekke'de buluna bir müşrik kardeşine giydirivenniş. cuma. 7; ideyn I. buyu 40x, Hibe 27, 29, cihad 177, libas 25, 30, 66; Müslim libas 6 - 10; Ebû Dâvûd. Kalat 213; Nesaî, ideyn 5, zîne 83, 85. 90; Ahmed b. Hanbel I 46-49, II 20. 24, 39, 49 51, 68, 289, 329,337,111. 103. 114. 127., 146 V45, VI 288.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Saf İpekten Dokunmuş Elbise Giyme Hakkında Gelen Hadisler
4043-) Şu (bir önceki hadis-i şerifte geçen) hadise Salim b. Abdillah'ın babasından da (rivâyet olunmuştur. Şu farkla ki, Salim'im babası) bu rivâyette şunları söylemiştir. (Bir süre) sonra (Hazret-i Peygamber) Hazret-i Ömer'e kaba ipekten dokunmuş bir cübbe gönderdi ve: Bunu satarsın ve onun (parasıy)la ihtiyacını karşılarsın" buyurdu. libas 25; Müslim libas 14.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Giyim Kuşam Bölümü
Konu: Saf İpekten Dokunmuş Elbise Giyme Hakkında Gelen Hadisler