Sünen-i Ebu Davud Hadis Kitabı
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Mûsâ B. İsmailin Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Nasr B. Alinin Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Osman B. Ebî Şeybenin Rivâyeti
2-)
Verilen sözü tutmamak
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Sünnet Bölümü
Konu: İmânın Artıp Eksildiğinin Delili
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Hafz B. Ömerin Rivâyeti
2-)
Câriye sahibi olmak: evlendirmede velilik hakkı onun efendisine verilmiştir. Eğer efendisi hayatta değilse bu hak kuvvet derecesine göre sırayla onun asabelerine intikal eder. Bu hususta ulema ittifak etmiştir.
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Nikâh Bölümü
Konu: Nîkah Akdinde Velînin Lüzumu
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Mûsâ B. İsmailin Rivâyeti
2-)
Müsedded'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Yitik Mal Bölümü
Konu: Cühenînin Rivâyeti
2-)
Damar kesmek, diş çıkarmak vs. gibi tedavi çârelerine baş vurmak ihram halinde de caizdir. Yalnız bunları yaparken ihramlıya memnu' olan koku sürünmek, saç kesmek gibi şeylerden sakınmak şarttır.
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Hac Bölümü
Konu: İhramlının Kan Aldırması
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Yahya B. Fazlın Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Hennadın Rivâyeti
2-)
Size şıraları (nızı) deriden yapılmış kapların dışındaki kaplardan içmenizi yasaklamıştım. Artık her kaptan içiniz. Fakat sarhoşluk veren (içkiler)i içmeyiniz.
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, İçecekler Bölümü
Konu: Kaplar
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Kuteybe B. Saidin Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Hafz B. Ömerin Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Zeyd B. Ahzemin Rivâyeti
2-)
Müsedded'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Yitik Mal Bölümü
Konu: Müseddedin Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Muhammed B. Abdullahın Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Muhammed B. Îsanın Rivâyeti
2-)
Beyaz kılları değiştirmeyi,
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Yüzük Konularının Başı
Konu: Altın Yüzük Konusundaki Hadisler
2-)
(Kendisine) amel defterinin verileceği sırada (yani): Alnı kitabımı okuyun" (el - Hakka (69) 19) sözünü henüz söylemeden önce; (yani kişi) kitabının sağından soluna mı yoksa arkasına mı nereye konulacağını bilinceye kadar (geçen zaman içerisinde);
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Sünnet Bölümü
Konu: Mizan Amellerin Tartılması
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Ahmet B. Salihin Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Muhammed B. Îsanın Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Müslim B. İbrahimin Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Ahmed B. Abdenin Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Muhammed B. Ubeydin Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Muhammed B. Abdurrahmanın Rivâyeti
2-)
Müsedded'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Yitik Mal Bölümü
Konu: Serhin Rivâyeti
2-)
Haram (olan) bir ırzın çiğnendiği (meclis),
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Edeb Bölümü
Konu: Laf Taşımak
2-)
Namaz hakkında İbn Ömer hadîsi,
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Temizlik Bölümü
Konu: Uykudan Dolayı Abdest Almaya Dâir
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Muhammed B. Îsanın Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Osman B. Ebî Şeybenin Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Ahmed B. Salihin Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Umevînin Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Ahmet B. Hanbelin Rivâyeti
2-)
Aksırana (elhamdülillah demesi halinde) teşmît etmek (yerhamukallah: Allah sana merhamet etsin, demek).
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Edeb Bölümü
Konu: Aksırma Hakkında Gelen Hadisler
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Mûsâ B. İsmailin Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Missisinin Rivâyeti
2-)
Bizzat öldürülenlere verilmesi umulan ecir. Bezlü'l Mechûd'da birinci maddedeki izah daha uygun bulunmuş hattâ onun bu babda sarîh olduğu vurgulanmıştır. İkinci mânâ ise maksattan uzak bulunmuş, gerekçe olarak da, fitnede öldürülenlerin Ecre müstehak olamıyacaklan gösterilmiştir. aşağıda gelecek olan hadislere ikinci maddedeki izah daha uygun görülmektedir.
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Fiten Ve Melahim Kitabı
Konu: Katlde Umulan Mağfiret
2-)
Müsedded'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Yitik Mal Bölümü
Konu: Mûsâ B. İsmailin Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Kutaînin Rivâyeti
2-)
Müsedded'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Yitik Mal Bölümü
Konu: Muhammed B. Kesîrin Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Nüfeylinin Rivâyeti
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Cafer B. Müsâfirin Rivâyeti
2-)
Kişinin karnı üzerine (yüzü koyun) yatarak (yemek) yemesini. Ebû Dâvûd dedi ki: Bu hadisi Cafer b. Burkan, Zühri’den işitmemiştir. Dolayısıyla bu hadis münkerdir. Mâce, et'ime 62.
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Yiyecekler Bolümü
Konu: Üzerinde Yenmesi Haram Olan Bir Takım Yiyecek Veya İçecek Bulunan Bir Sofraya Oturmak
2-)
Müsedded'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Yitik Mal Bölümü
Konu: Muhammed B. Râfiin Rivâyeti
2-)
Müsedded'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Yitik Mal Bölümü
Konu: Yezid B. Halid B. Mevhibin Rivâyeti
2-)
Mut'a nikâhında şahide ve belirli bir sürenin tayinine lüzum yoktur. Fakat muvakkat nikâhda bunlar şarttır. itibarıyla her ikisi de bâtıl olduğu için Hanefî ulemâsından Kemalüddin b. Hümam ikisini bir saymıştır. bir ay sonra boş düşmesi şartıyla kıyılan nikâh muvakkat nikâh sayılmaz. Çünkü bu durumda bir ay veya daha fazla bir süre sonra kadının boş olması şartı bâtıl olur, nikah baki kalır. Hazret-i Ammar diyor ki: ben İbn Abbâs'a mut'a nikahı zina mıdır, yoksa gerçekten nikâh mıdır? diye sordum da bana " zina da değildir, nikâh da değildir" diye cevap verdi. " Ya nedir?" dedim. " Mut'a Allahü Teâlâ'nın " O halde onlardan ne kadar yararlandınızsa, ona karşılık kesilen ücretlerini, bir hak olarak verin" en-Nisâ (4), 24. âyetinde tanıtıldığı gibidir diye cevap verdi. " Bu kadının boşandıktan sonra iddet beklemesi gerekir mi?" diye sordum. " Evet bir hayız süresi" dedi. " Biri birlerine vâris olurlar mı?" dedim. " Hayır" diye cevap verdi. el-Câmi li ahkâmi'l-Kur'ân, V, 132. Atiyye'nin açıklamasına göre Mut'a, bir kimsenin iki şâhid huzurunda kadının velisinin izni ile belirli bir süre için ve veraset hakkı olmamak üzere aralarında kararlaştırdıkları bir mehir karşılığında bir kadınla evlenmesidir. Tayin edilen süre bitince kadın gider adam onu yanında tutamaz. Sadece ondan iddetini beklemesini isteyebilir. Çünkü bu nikâhdan doğacak çocuk kendisinindir. Artık iddet sonunda kadının hâmile olmadığı ortaya çıkarca, kadın istediği kimseyle evlenebilir. göre, erkeğin mut'a nikâhı sonunda kendisinden’ıoş düşen kadından iddet beklemesini istemeye hakkı yoktur. Çünkü mut „. nikâhından doğacak çocukta erkeğin hakkı yoktur. aynı yer.
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Nikâh Bölümü
Konu: Muta Nikahı
2-)
Seb'ül-mesânî, uzun surelerdir. Bu durumda başlıktaki zamiri bundan önceki hadis-i şerifteki " Seb'ül-mesânî" terkibinin yerini tutar, harf-i cerri de zâid olur. hadis-i şerifin anlaşılması bu iki ihtimâle göre farklılık gösterecektir.
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Vitr Bölümü
Konu: Fatiha Uzun Surelerdendir Diyenler
2-)
Hanefî ulemâsına göre Umrenin şartları dörttür: İhram: İhram haccı veya umreyi veya her ikisini eda için mübâh olan şeylerden bazılarını nefsine geçici olarak haram kılmak, onları yapmaktan sakınmak demektir ki hac veya umre için ya da her ikisine birden niyyet etmek ve " Lebbeyk Allahümme lebbeyk" diye telbiyede bulunmakla olduğu gibi niyyetle birlikte telbiye yerine geçen bir zikir veya kurbanlık bedeninin boynuna tasma takmakla da olur. Zihnî, Ni'met-i İslâm, 614. İhrama girmek Hanefî mezhebinin dışında diğer mezheblere göre umrenin şartı değil, rüknüdür. Kabe'yi tavaf: Hanefîlere göre bunun dört şavtı, İmam Şafiî, Mâlik ve Ahmed'e göre ise tavafın yedi turu da umrenin rüknüdürler. Hanefilere göre kalan üç şavt ise, vâribtir. Safa ile Merve arasında ps'y: İmam Şafiî ile İmâm Mâlik ve Ahmed'e göre Safa ile Merve arasında sa'y yapmak umrenin rüknüdür. Hanefî ulemâsına göre ise, umrenin vâciblerindendir. Çünkü Abdullah b. Ebî Evfâ şöyle demiştir: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) umre yapmaya niyet etti. Mekke'ye gelince Beyt-i Şerîfi tavaf etti. Bsz de tavaf ettik, sonra sa'y yapmak üzere Safa ile Merve'ye geldi, onunla birlikte biz de Safa ile Merve'ye geldik." 1903 numaralı hadis. Tıraş olmak: Tıraş olmak veya saçları kestirmek, Şafiî mezhebine göre umrenin bir rüknüdür. Şafiî mezhebinin dışındaki diğer mezheblere göre ise umrenin vâciblerindendir. Çünkü İbn Abbâs (radıyallahü anh), Hazret-i Muaviye'nin bir umre esnasında Merve tepesi üzerinde Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'ın saçlarını makasla kısalttığını söylemiştir. menâsik 183. Umrenin rükünleri arasındaki sıraya Resûl-i Ekrem'in riâyet ettiği gibi riâyet etmek, Şafiî mezhebine göre rükün, diğer mezheblere göre vâcibîir.
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Hac Bölümü
Konu: Umre
2-)
Mûsâ b. İsmail'in Rivâyeti
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Harfler Ve Kıraatlar Bölümü
Konu: Ahmed B. Hanbelin Rivâyeti