Sahîh-i Müslim Hadis Kitabı

634-) - Bize Abdullah b. Mesleme b. Ka'neb rivâyet etti. ki): Bize Süleyman yani İbn Bilâl Yahya b. Said'den, o da Muhammed b. Yahya'dan, o da amcası Vâsi' b. Habbân'dan naklen rivâyet etti. Vâsi' Şöyle dedi: «Mescidde namaz kılıyordum. Abdullah b. Ömer'de sırtını kıbleye doğru dayamış oturuyordu. Ben namazımı bitirince bulunduğum yerden (kalkarak) onun yanına gittim. Abdullah şunları söyledi: Bir takım insanlar, (tabiî) bir hacetini def için oturursan kıbleye ve Beyt-i Makdise karşı oturma diyorlar. Vallahi ben bir evin damına çıktım da Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) defi hacet için Beyt-ül makdese doğru iki kerpiç üzerinde otururken gördüm.»

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: İstinca Bâbı
635-) - Bize Ebû Bekr b. Ebi Şeybe rivâyet etti. ki) Bize Muhammed b. Bişr el-Abdî rivâyet etti. ki) Bize Ubeydullah b. Ömer, Muhammed b. Yahya b. Habban'dan, o da amcası Vâsi' b. Habban'dan o da İbn Ömerden naklen rivâyet etti. İbn Ömer Şöyle dedi: kardeşim Hafsa'nın evinin üstüne çıktım, ve Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in Şamı önüne, kıbleyi de arkasına alarak kaza-i hacete oturduğunu gördüm.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: İstinca Bâbı
636-) - Bize Yahya b. Yahya rivâyet etti. ki): Bize Abdurrahman b. Mehdi, Hemmamdan, o da Yahya b. Ebi Kesir'den, o da Abdullah b. Ebi Katade den, o da babasından naklen haber verdi. Şöyle dedi Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): biriniz bevl ederken âletini sağ eliyle tutmasın, helada sağ eli ile silinmesin; kabın içine de solumasın.» buyurdular.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Sağ Elle Taharetlenmekten Nehy Bâbı
637-) - Bize Yahya b. Yahya rivâyet etti. ki): Bize Veki’ Hişam ed-Destevai'den, o da Yahya b. Ebi Kesirden, o da Abdullah b. Ebi Katâdeden, o da babasından naklen haber verdi. Şöyle dedi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): «Biriniz helaya girdiği vakit zekerini sağ etiyle tutmasın.» buyurdular.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Sağ Elle Taharetlenmekten Nehy Bâbı
638-) - Bize İbn Ebi ömer rivâyet etti ki) ; Bize Sekafi Eyyûb'dan, o da Yahya b. Ebi Kesir'den, o da Abdullah b. Ebi Katade'den, o da Ebû Katade'den naklen rivâyet etti ki Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) kabın içine solumaktan zekerini sağ eliyle tutmaktan ve sağ eliyle taharetlenmekten nehiy buyurmuşlar.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Sağ Elle Taharetlenmekten Nehy Bâbı
639-) - Bize Yahya b. Yahya et-Temimî de rivâyet etti. ki): Bize Ebû'l Ahvas, Eş'as'tan, o da babasından, o da Mesruk'dan, o da Âişe'den naklen haber verdi Şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) temizleneceği zaman temizliğinde taranacağı zaman taranışında ve ayakkabı giyeceği zaman onları giymede sağdan başlamayı pek severdi.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Temizlik Ve Sairede Sağdan Başlama Bâbı
640-) - Bize Ubeydullah b. Mu'az dahi rivâyet etti. ki): Bize babam rivâyet etti. ki): Bize Şu'be, Eş'as'dan, o da babasından, o da Mesruk'tan, o da Âişe'den naklen rivâyet etti. Âişe şöyle dedi: Resûlül-lâh (sallallahü aleyhi ve sellem) her işinde: Ayakkabı giymesinde, taranmasında ve temizlenmesinde sağdan başlamayı severdi.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Temizlik Ve Sairede Sağdan Başlama Bâbı
641-) - Bize Yahya b. Eyyûb ile Kuteybe ve İbn Hucur toptan İsmail b. Ca'ferden rivâyet ettiler. İbn Eyyüb dedi ki bize İsmail rivâyet etti. ki): Bana Alâ, babasından ,o da Ebû Hüreyre'den naklen haber verdi ki Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): «Çok lanet ettiren iki şeyden sakının.» buyurmuş Ashab: «Bu çok lanet ettiren iki şey nedir Ya Resûlüllah?» demişler Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): «İnsanların yoluna veya gölgesine kaza-i hacet edendir.» buyurmuşlar.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Yollara Ve Gölgelere Abdest Bozmaktan Nehiy Bâbı
642-) - Bize Yahya b. Yahya rivâyet etti ki): Bize Halid b. Abdillah, Halidden, o da Ata' b. Ebi Meymune den, o da Enes b. Malikten naklen haber verdi ki Şöyle dedi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bir bahçeye girdi. Arkasından bir çocuk bir ibrikle onu takib ediyordu bu çocuk bizim en küçüğümüzdü. İbriği bir sedir ağacının yanına koydu Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'de kaza-i hacet eyledi. Müteakiben su ile taharetlenerek bizim yanımıza geldi.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Büyük Abdest Bozduktan Sonra Su İle Taharetlenme Bâbı
643-) - Bize Ebû Bekr b. Ebi Şeybede rivâyet etti. ki): Bize Veki' ile Gunder, Şu'beden rivâyet ettiler. H. Muhammed b. El-Müsenna dahi rivâyet etti., Lâfız onundur. ki): Bize Muhammed b. Ca'fer rivâyet etti. ki): Bize Şu'be Atâ' b. Ebi Meymune'den rivâyet etti. O da Enes b. Maliki şöyle derken işitmiş: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) helaya girer ben ve benim kadar bir çocukta bir su kabı ile ucu demirli bir değnek taşırdık bu su ile istinca ederdi.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Büyük Abdest Bozduktan Sonra Su İle Taharetlenme Bâbı
644-) - Bana Züheyr b. Harb ile Ebû Küreyb de rivâyet ettiler. Lâfız Züheyr'indir. (Dediler ki): Bize İsmail yani İbn Uleyye rivâyet etti. ki): Bana Ravh b. Kâsım, Ata' b. Ebi Meymune'den, o da Enes b. Malik'ten Naklen rivâyet etti. Enes şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) defi hacet için sahraya çıkar bende kendisine su getirirdim. O bununla taheretlenirdi.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Büyük Abdest Bozduktan Sonra Su İle Taharetlenme Bâbı
645-) - Bize Yahya b. Yahya et-Temimî ile ishâk b. İbrahim ve Ebû Küreyb toptan Ebû Muâviye de rivâyet ettiler. H. Ebû Bekr b. Ebi Şeybe de rivâyet etti. ki): Bize Ebû Muâviye ile Veki' rivâyet ettiler. Lâfız Yahya'nındır. ki: Bize Ebû Muâviye, A'meş'ten, o da İbrahim den, o da Hemmamdan naklen haber verdi. Şöyle dedi: Cerir bevl etti sonra abdest aldı ve mestlerinin üzerine mesh etti. Kendisine sen böylemi yapıyorsun dediler. Evet, ben Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in bevl ettiğini sonra abdest alarak mestleri üzerine mesh ettiğini gördüm dedi. A'meş Şöyle dedi: «İbrahim dedi ki: Bu hadis onların hoşuna gidiyordu. Çünkü Cerir'in İslama girmesi Maide sûresinin nüzulünden sonra idi.»

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Mestler Üzerine Mesh Bâbı
646-) - Bu hadisi bize İshâk b. İbrahim ile Ali b. Haşrem dahi rivâyet ettiler. Dediler ki: Bize İsa b. Yunus haber verdi. H.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Mestler Üzerine Mesh Bâbı
647-) - Bize Yahya b. Yahya et-Temîmi rivâyet etti. ki): Bize Ebû Hayseme, A'meş'ten, o da Şakîk'tan, o da Huzeyfe'den naklen haber verdi. Huzeyfe şöyle dedi. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) ile birlikte idim bir kavmin çöplüğüne vararak ayakta bevl etti. Ben bir tarafa çekildim. Bunun üzerine (bana): buyurdular. Bende yaklaştım ve ökçelerinin yanında durdum. (Müteakiben) Abdest aldı ve mestlerinin üzerine mesh etti.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Mestler Üzerine Mesh Bâbı
648-) - Bize Yahya b. Yahya rivâyet etti. ki): Bize Cerir, Mansurdan, o da Ebû Vâilden naklen haber verdi. Ebû Vail Şöyle dedi: Ebû Mûsa bevl hususunda pek şiddetli davranırdı. Bir şişeye bevl eder ve şöyle derdi. Beni İsrail'den birinin cildine bevl bulaşırsa onu makaslarla kesermiş. Bunun üzerine Huzeyfe şunları söyledi: Arkadaşınızın bu derece şiddet göstermemesini isterdim. Vallahi Ben Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile beraber yürüdüğümü görmüşümdür. Baktım ki; bir duvarın arkasındaki bir çöplüğe gitti, ve sizden birinin yaptığı gibi ayakta bevletti. Ben kendisinden biraz öteye çekildim. Fakat o bana işaret buyurdu. Bende gelerek hacetini defedinceye kadar arkasında durdum.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Mestler Üzerine Mesh Bâbı
649-) - Bize Kuteybetü'bnü Sa'id rivâyet etti. ki): Bize Leys rivâyet etti. H. Muhammed b. Rumh b. el-Muhacir de rivâyet etti. ki): Bize Leys, Yahya b. Sa'id'den, o da Sa'd b. İbrahim'den, o da Nafi' b. Cübeyr'den, o da Urvetü'bnü Mugira'dan, o da babası Mugîre b. Şu'be'den, o da Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’den naklen haber verdi ki Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) def-i hacet için dışarı çıkmış Mugirada içinde su bulunan bir kapla onu takip etmiş. Kaza-i hacetten sonra ona su dökmüş Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) abdest almış ve mestleri üzerine mesh etmiş. Rumh'un rivâyetinde «Hîyne» kelimesinin yerine «Hattâ». vardır.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Mestler Üzerine Mesh Bâbı
650-) - Bize bu hadisi Muhammed b. el-Müsenna da rivâyet etti. ki) ; Bize Abdulvehhâb rivâyet etti. ki): Ben Yahya b. Sa'id'den bu isnadla duydum. Hem o şöyle dedi: Resul-u Ekrem (sallallahü aleyhi ve sellem) yüzünü ve ellerini yıkadı başınada mesh etti sonra mestlerinin üzerine mest eyledi dedi.»

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Mestler Üzerine Mesh Bâbı
651-) - Bize Yahya b. Yahya et-Temîmî de rivâyet etti. ki): Bize Ebû'l Ahvas, Eş'as'dan, o da Esved b. Hilâl'dan, o da Mugiretü'bni Şu'be'den naklen haber verdi. Mugira şöyle dedi: Bir gece ben Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) île beraber bulunuyordum. Ansızın indi, ve kaza-i hacet etti. Sonra geldi. Ben yanında bulunan bir kabdan ona su döktüm abdest aldı ve mestlerinin üzerine mesh etti.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Mestler Üzerine Mesh Bâbı
652-) - Bize Ebû Bekr b. Ebi Şeybe ile Ebû Küreyb de rivâyet ettiler. Ebû Bekr dedi ki: Bize Ebû Muâviye. Ameş'den, o da Müslim den, o da Mesruk'tan, o da Mugîre b. Şu'beden naklen rivâyet etti. Mugira şöyle dedi: Bir seferde Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) ile beraberdim. (Bana): «Ya Mugire ibriği al dedi.» Bende aldım sonra onunla beraber çıktım. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) gözümden kayboluncaya kadar gitti. Ve kaza-i hacet etti. Sonra geldi. Üzerinde dar yenli bir şam cübhesi vardı. Ellerini onun yenlerinden çıkarmaya çalıştı. Fakat dar geldiği (için çıkaramadı) ve elini cübbenin aşağısından çıkardı. Ben kendisine su döktüm. Namaz abdesti gibi abdest aldı. Sonra mestlerine mesh etti. Sonra namaz kıldı.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Mestler Üzerine Mesh Bâbı
653-) - Bize İshâk b. İbrahim ile Ali b. Haşrem dahi hep birden İsa b. Yunus'tan rivâyet ettiler. İshâk dedi ki: Bize İsa haber verdi. ki): Bize A'meş, Müslim'den, o da Mesruk'tan, o da Muğiratü'bnü Şu'be'den naklen rivâyet etti. Şu'be şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) kaza-i hacet için dışarı gıktı; döndüğü zaman ben kendisini su kabı İle karşıladım ve ona su döktüm. Ellerini yıkadı, sonra yüzünü yıkadı, sonra kollarını yıkamaya çalıştı. Fakat cübbe dar gelince onları cübbenin altından çıkardı da yıkadı. Başına ve mestleri üzerine mesh etti. Sonra bize namaz kıldırdı.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Mestler Üzerine Mesh Bâbı
654-) - Bize Muhammed b. Abdillah b. Nümeyr rivâyet etti. ki): Bize babam rivâyet etti. ki): Bize Zekeriya, Âmir'den naklen rivâyet etti. Dedi ki Bana Urvetü'bnü Mugire babasından naklen haber verdi. Babası Şöyle dedi: Bir gece peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) ile birlikte yoldaydım. Bana: «Yanında su var mı?» diye sordu, dedim. Bunun üzerine hayvanından indi ve gecenin karanlığında görünmez oluncaya kadar gitti. Sonra geldi. Ben kendisine ibrikten su döktüm. Yüzünü yıkadı üzerinde yünden mamul bir cübbe vardı ondan kollarını çıkaramadı. Nihayet onları cübbenin aşağısından çıkararak yıkadı. Başına mesh etti. Sonra ben mestlerini çıkarmak için eğildim... «Bırak onları, çünkü ben ayaklarımı temiz olarak giydim.» buyurdu ve üzerlerine mesh etti.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Mestler Üzerine Mesh Bâbı
655-) - Bana Muhammed b. Hatim de rivâyet etti. ki): Bize İshâk b. Mansur rivâyet etti. ki): Bize Ömer b. Ebi Zaide, Şa'bi'den o da Urvetü'bnü Muğire'den, o da babasından naklen rivâyet etti ki babası Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’e abdest suyu dökmüş o da abdest almış ve mestlerinin üzerine mesh etmiş Mugira bir şey diyecek olmuş fakat Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): ayaklarımı temiz olarak giydim buyurdu.» buyurmuş.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Mestler Üzerine Mesh Bâbı
656-) - Bana Muhammed b. Abdillâh b. Bezi de rivâyet etti ki) Bize Yezîd (yani İbn Zürey') rivâyet etti. ki): Bize Humeyd et Tavîl rivâyet etti. ki): Bize Bekr b. Abdillâh el - Müzenî, Urvetü'bnü Mugireti'bni Şu'be'den, o da babasından naklen rivâyet etti. Şöyle dedi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) (bir seferde ordudan) geri kaldı ben de onunla beraber kaldım. Kaza-i hacet ederek (bana): «Yanında su var mı?» dedi. Kendilerine bir matara getirdim. Ellerini ve yüzünü yıkadı sonra kollarını sıvamaya çalıştı. Fakat cübbenin yeni dar geldi. Bunun üzerine elini cübbenin altından çıkardı ve cübbeyi omuzlarına attı da kollarını yıkadı. Alnına sarığının üzerine ve mestlerine mesh etti. Sonra hayvanına bindi. Bende bindim; Nihayet cemaatin yanına vardık. Ama onlar namaza durmuşlardı. Namazı onlara Abdurrahman b. Avf kıldırıyordu. Bir rekat ta kıldırmıştı. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in (geldiğini) hissedince gerilemeye başladı. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) işaret etti; o da cemaata namazı kıldırdı. Selâm verince Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) ayağa kalktı. Bende kalktım ve yetişemediğimiz rekatı kıldık.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Alın Ve Sarığın Üzerine Mesih Bâbı
657-) - Bize Ümeyyetü'bnü Bistam ile Muhammed b. Abdil A'lâ rivâyet ettiler. Dediler ki: Bize Mu'temir babasından rivâyet etti. ki: Bana Bekr b. Abdillâh, İbn Muğira'dan, o da babasından, naklen rivâyet etti ki Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) Mestlerinin üzerine başının ön tarafına ve sarığına mesh etmişler.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Alın Ve Sarığın Üzerine Mesih Bâbı
658-) - Bize Muhammed b. Abdil A'lâ'da rivâyet etti. ki): Bize Mu'temir babasından o da Bekir'den, o da Hasen'den o da İbn Mugire'dan, o da babasından o da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’den naklen bu hadisin mislini rivâyet etti.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Alın Ve Sarığın Üzerine Mesih Bâbı
659-) - Bize Muhammed b. Beşşar ile Muhammed b. Hatim de hep birden Yahya el-Kattandan rivâyet ettiler. İbn Hatim dedi ki: Bize Yahya b. Said Teymi'den, o da Bekr b. Abdillâh'dan, o da Hasan'dan, o da Mugîre b. Şu'benin oğlundan o da babasından naklen rivâyet etti. Bekir: Ben İbn Muğira'dan dinledim ki; Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) abdest almış da alnına, sarığına ve mestleri üzerine mesh etmiş dedi.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Alın Ve Sarığın Üzerine Mesih Bâbı
660-) - Bize Ebû Bekr b. Ebi Şeybe ile Muhammed b. Alâ' dahi rivâyet ettiler. Dediler ki: Bize Ebû Muâviye rivâyet etti. H. İshak'ta rivâyet etti. Dedi ki bize Îsâ b. Yunus haber verdi. Bunların ikisi birden A'meş'ten, o da Hakemden, o da Abdurrahman b. Ebi Leylâ'dan o da Ka'b b. Ucra'dan , o da Bilâl'dan naklen rivâyet etmişler ki: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) mestleri ile sarığı üzerine mesh etmişler.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Alın Ve Sarığın Üzerine Mesih Bâbı
661-) - Bize İshak b. İbrahim el-Hanzalî de rivâyet etti. ki): Abdürrezak haber verdi. ki): Bize Sevrî Amr b. Kays el-Mülâî'den , o da Hakem b. Uteybe'den, o da Kâsım b. Muhaymire'den, o da şureyh b. Hânı den naklen haber verdi, Şüreyh Şöyle dedi: Mest üzerine mesh meselesini sormak için Âişe'ye geldim. (Bana): İbn Ebî Talib'e gitte ona sor. Çünkü o Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile birlikte sefer ediyordu dedi. Bizde ona sorduk. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) misafir İçin üç gün üç geceyi, Mukim içinde bir gün bir geceyi müddet tayin etti» dedi, «Süfyan Amr'i andıkça onu medih ederdi, demiş.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Mestler Üzerine Meshin Vaktini Tayin Bâbı
662-) - Bize ishak da rivâyet etti ki): Bize Zekeriyyâ b. Adiy, Ubeydullah b. Amr'dan, o da Zeyd b. Ebi Üneyse' den, o da Hakemden bu isnadla bu hadisin mislini haber verdi.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Mestler Üzerine Meshin Vaktini Tayin Bâbı
663-) - Bana Züheyr b. Harb da rivâyet etti. ki): Bize Ebû Muâviye, A'meş'den, o da Hakem'den o da Kâsım b. Muhaymire'den, o da şureyh b. Hâni'den naklen rivâyet etti, Şöyle dedi: mestler üzerine mesih meselesini sordum da: — Ali'ye git!.. Çünkü o bunu benden daha iyi bilir; dedi. Ben de Ali'ye gittim... Şüreyh (radıyallahü anh) Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’den bu hadisin mislini rivâyet etmiş...

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Mestler Üzerine Meshin Vaktini Tayin Bâbı
664-) - Bize Muhammed b. Abdillah b. Nümeyr rivâyet etti. ki): Bize babam rivâyet etti. ki): Bize Süfyan Alkamatü'bnü Mersed'den rivâyet etti. H. Muhammed b. Hatim de rivâyet etti. Lâfız onundur. ki): Bize Yahya b. Said süfyandan rivâyet etti; Dedi ki Bana Alkametü'bnü Mersed, Süleyman b. Büreyde, den, o da babasından naklen rivâyet etti ki: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) fetih günü bütün namazları bir abdestle kılmış ve mestlerinin üzerine mesh eylemiş. Ömer kendilerine: Vallahi sen bugün şimdiye kadar yapmadığın bir şeyi yaptın demiş. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): «Ben bunu kasten yaptım ya Ömer.» buyurmuşlar.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Bütün Namazları Bir Abdestle Kılmanın Cevazı Bâbı
665-) - Bize Nasr b. Ali el-Cehdamî ile Hâmid b. Ömer el-Bekrâvi de rivâyet ettiler. Dediler ki: Bize Bişr b. el- Müfaddal Halid'den, o da Abdullah b. Şâkiktan, o da Ebû Hüreyre'den naklen rivâyet, etti ki: Peygamber «Biriniz uykudan uyandı mı elini üç defa yıkamadan kaba daldırmasın. Çünkü elinin nerede gecelediğini bilmez.» buyurmuşlar.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdest Alanın Ve Başka Bir Kimsenin Pislendiği Şüpheli Olan Elini Üç Defa, Yıkamadan Kaba Daldırmasının Keraheti Bâbı
666-) - Bize Ebû Küreyb ile Ebû Saîd el-Eşecc rivâyet ettiler. Dediler ki: Bize Vekî rivâyet etti. H. yine Ebû Küreyb rivâyet etti. ki): Bize Ebû Muâviye rivâyet etti. Vekî' ile Ebû Muâviye'nin ikisi birden, A'meş'den, o da Ebû Rezîn ile Ebû Sâlih'den, onlar da Ebû Hüreyre'den naklen rivâyet etmiştir. Muâviye hadisinde: «Resûlüllah, (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurdu dedi.» Vekî' hadisinde ise «hadisin mislini re'f ederek dedi ki:» ibareleri vardır.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdest Alanın Ve Başka Bir Kimsenin Pislendiği Şüpheli Olan Elini Üç Defa, Yıkamadan Kaba Daldırmasının Keraheti Bâbı
667-) - Bize Ebû Bekr b. Ebi Şeybe ile Amrun-Nâkıd ve Züheyr b. Harb da rivâyet ettiler. Dediler ki: Bize Süfyan b. Uyeyne, Zührî'den, o da Ebû Seleme'den naklen rivâyet etti. H. bu hadisi Muhammed b. Rafi'de rivâyet etti. ki): Bize Abdürrezzak rivâyet etti. ki): Bize Ma'mer, Zührî'den, o da İbn'l-Müseyyebden naklen haber verdi. Ebû Seleme ile İbn'l-Müseyyebin ikisi birden Ebû Hüreyre'den, o da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’den naklen bu hadisin mislini rivâyet etmişler.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdest Alanın Ve Başka Bir Kimsenin Pislendiği Şüpheli Olan Elini Üç Defa, Yıkamadan Kaba Daldırmasının Keraheti Bâbı
668-) - Bana Selemetü'bnü Şebib de rivâyet etti. ki: Bize Hasan b. A'yen rivâyet etti. ki): Bize Ma'kil, Ebû'z-Zübeyr'den, o da Cabir'den, o da Ebû Hüreyre'den naklen rivâyet etti ki Ebû Hüreyre Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in: uykudan uyandı mı elini kabına daldırmadan hemen onun üzerine üç defa su döksün. Çünkü elinin nerede gecelediğini bilmez.» buyurduğunu Câbire haber vermiş.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdest Alanın Ve Başka Bir Kimsenin Pislendiği Şüpheli Olan Elini Üç Defa, Yıkamadan Kaba Daldırmasının Keraheti Bâbı
669-) - Bize Kuteybetü'bnü Saîd de rivâyet etti. ki): Bize Muğira yani Hizâmî, Ebû'z-Zinâd'dan, o da A'raç'tan, o da Ebû Hüreyre'den naklen rivâyet etti. H.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdest Alanın Ve Başka Bir Kimsenin Pislendiği Şüpheli Olan Elini Üç Defa, Yıkamadan Kaba Daldırmasının Keraheti Bâbı
670-) - Bize Nasr b. Aliy'de rivâyet etti. ki): Bize Abdul A'la, Hişamdan, oda Muhammed'den, o da Ebû Hüreyre'den naklen rivâyet etti. H.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdest Alanın Ve Başka Bir Kimsenin Pislendiği Şüpheli Olan Elini Üç Defa, Yıkamadan Kaba Daldırmasının Keraheti Bâbı
671-) - Bana Ebû Kureyb'de rivâyet etti. ki): Bize Hâlid yani İbn Mahled, Muhammed b. Ca'ferden, o da Alâ'dan, o da babasından o da Ebû Hüreyre'den naklen rivâyet etti. H.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdest Alanın Ve Başka Bir Kimsenin Pislendiği Şüpheli Olan Elini Üç Defa, Yıkamadan Kaba Daldırmasının Keraheti Bâbı
672-) - Bize Muhammed b. Rafi'de rivâyet etti. ki): Bize Abdürrezzâk rivâyet etti. ki): Bize Ma'mer, Hemmam b. Münebbih'ten, o da Ebû Hüreyre'den naklen rivâyet etti. H.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdest Alanın Ve Başka Bir Kimsenin Pislendiği Şüpheli Olan Elini Üç Defa, Yıkamadan Kaba Daldırmasının Keraheti Bâbı
673-) - Bana Muhammed b. Hatim de rivâyet etti. ki): Bize Muhammed b. Bekr rivâyet etti. H. Hulvânî ile İbn Râfi' dahi rivâyet ettiler. Dediler ki: Bize Abdürrezzâk rivâyet etti, ikiside dediler ki: Bize İbn Cüreyc haber verdi. ki): Bana Ziyâd haber verdi. Ona da Abdurrahman b. Zeyd'in âzâdlısı Sabit haber vermiş. Bütün bu râvîlerin rivâyetlerine göre Sabit Ebû Hüreyreyi Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’den bu hadisi rivâyet ederken dinlemiş. râvilerin hepsi hadisi: «Elini kaba daldırmadan önce yıkamadan...» diyerek rivâyet etmişler. «Uç defa... » tâbirini hiç biri söylememiştir. Yalnız yukarıda arz ettiğimiz Câbir, İbn’l-Müseyyeb, Ebû Seleme, Abdullah b. Şakîk, Ebû Salih ve Ebû Rezîn rivâyetleri müstesna. Çünkü onların hadislerinde «üç defa» tabiri zikredilmiştir.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdest Alanın Ve Başka Bir Kimsenin Pislendiği Şüpheli Olan Elini Üç Defa, Yıkamadan Kaba Daldırmasının Keraheti Bâbı
674-) - Bana Ali b. Hucr es-Sa'dî rivâyet etti. ki): Bize Alî b. Müshir rivâyet etti. ki): Bize A'meş Ebû Rezîn ile Ebû Salih'ten, onlarda Ebû Hüreyre'den naklen haber verdi. Ebû Hüreyre şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): kabına köpek ağzını sokarsa onu hemen döksün. Sonra onu yedi defa yıkasın.» buyurdular.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Köpeğin Kabı Yalanmasının Hükmü Bâbı
675-) - Bana Muhammed b. Sabbah'ta rivâyet etti. ki: Bize İsmail b. Zekeriyya A'meş'den bu isnadla bu hadisin mislini rivâyet etti. «onu döksün» demedi.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Köpeğin Kabı Yalanmasının Hükmü Bâbı
676-) - Bize Yahya b. Yahya rivâyet etti. ki): Mâlike Ebû'z-Zinâd'dan duyduğum, onunda A'ractan, onunda Ebû Hüreyre'den naklen rivâyet ettiği şu hadisi okudum. (sallallahü aleyhi ve sellem): kabından köpek içti mi onu hemen yedi defa yıkasın.» buyurmuşlar.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Köpeğin Kabı Yalanmasının Hükmü Bâbı
677-) - Bize Züheyr b. Harb da rivâyet etti. ki): Bize İsmail b. İbrahim, Hişâm b. Hassan'dan, o da Muhammed b. Sîrîn'den o da Ebû Hüreyre'den naklen rivâyet etti. Şöyle dedi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem):«Birinizin kabına köpek ağzını soktuğu vakit o kabın temizliği birincisi toprakla olmak şartıyla onu yedi defa yıkamasidir.» buyurdular.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Köpeğin Kabı Yalanmasının Hükmü Bâbı
678-) - Bize Muhammed b. Râfi' rivâyet etti. ki): Bize Abdürrezzâk rivâyet etti. Dedi ki Bize Ma'mer Hemmâm b. Münebbih'ten rivâyet etti. Hemmam: Bize Ebû Hüreyre'nin Muhammed Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’den rivâyet ettiği budur diyerek bir takım hadisler zikretmiş. Ez cümle Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): yaladığı vakit sizden birinizin kabının temizliği onu yedi defa yıkamasiyledir.» Buyurdu demiş.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Köpeğin Kabı Yalanmasının Hükmü Bâbı
679-) - Bize Ubeydullah b. Muâz'da rivâyet etti. ki): Bize babam rivâyet etti. ki): Bize Şu'be, Ebû't, Teyyah' dan rivâyet etti. O da mutarrif b. Abdillâhı İbn Mugaffel' den naklen rivâyet ederken işitmiş. İbn Mügaffel: (sallallahü aleyhi ve sellem) köpekleri öldürmeyi emretti. Sonra: «Onların köpeklerle ne işi var?» buyurdu. Sonra av köpeği ile çoban köpeğine ruhsat verdi ve bir kabı yalarsa onu hemen yedi defa yıkayın, sekizincide toprakla ovalayın.» buyurdular demiş.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Köpeğin Kabı Yalanmasının Hükmü Bâbı
680-) - Bu hadisi bana Yahya b. Habib El - Harisi de rivâyet etti. ki): Bize Hâlid Yani İbn'l - Haris rivâyet etti. H. Muhammed b. Hatim de rivâyet etti. ki): Bize Yahya b. Said rivâyet etti. H. Muhammed b. Velid dahi rivâyet etti. ki): Bize Muhammed b. Ca'fer rivâyet etti. Bu râvilerin hepsi Şu'be'den bu isnâdla bu hadîsin mislini rivâyet etmişlerdir. Şu kadar var ki Yahya b. Said'in rivâyetinde: köpeği ile av ve ziraaf köpeği hakkında ruhsat verdi.» Ziyâdesi vardır. Rivâyette Yahya'dan başka «ekin» kaydını zikreden yoktur.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Köpeğin Kabı Yalanmasının Hükmü Bâbı
681-) - Bize Yahya b. Yahya ile Muhammed b. Rumh rivâyet ettiler. Dediler ki: Bize Leys haber verdi. H. Kuteybe de rivâyet etti. ki): Bize Leys, Ebû'z-Zübeyr’den o da Cabir'den, o da Resûlullâh (sallallahü aleyhi ve sellem)’den naklen rivâyet etti ki Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) Durgun suya bevl edilmesini nehiy buyurmuşlar.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Durgun Suya Bevl Etmekten Nehiy Bâbı
682-) - Bana Züheyr b. Harb da rivâyet etti. ki): Bize Cerir Hişâm'dan, o da İbn Şîrîn'den, o da Ebû Hüreyre'den, o da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’den naklen rivâyet etti: «Sakın biriniz durgun suya bevl etmesin. Sonra ondan yıkanır.» buyurmuşlar.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Durgun Suya Bevl Etmekten Nehiy Bâbı
683-) - Bize Muhammed b. Râfi'de rivâyet etti. ki): Bize Abdürrezzâk rivâyet etti. ki): Bize Ma'mer, Hemmâm b. Münebbih'ten rivâyet etti. ki: Ebû Hüreyre'nin Resûlüllah Muhammed (sallallahü aleyhi ve sellem)’den rivâyet ettikleri şunlardır. Diyerek bir takım hadisler zikretmiştir. Onlardan biride şudur. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): «Akmayan durgun suya bevl etme, sonra ondan yıkanırsın.» Buyurdular.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Durgun Suya Bevl Etmekten Nehiy Bâbı